У цьому сенсі хорошим засобом для творчості є кроссенс. Розвиваючий метод «кроссенс» сприяє формуванню креативності, співпраці,комунікації і критичного мислення учнів.
Що ж таке кроссенс? Це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу.
Кроссенс – головоломка нового покоління, побудована на асоціаціях. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд». Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленку. Ідея кроссенса проста. Це асоціативний ланцюжок, що складається з 9 картинок.
Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс - знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими, але в будь-якому випадку це відмінна вправа для розвитку логічного і творчого мислення.
Використання на уроках
Оскільки основне значення кроссенса – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою нетрадиційної перевірки знань із теми. Застосування кроссенса на уроці різноманітне, його можна використати:
Можна побудувати весь урок в формі кроссенса, тобто дев’ять елементів кроссенса можуть
представляти собою структуру уроку.
Кроссенс можна запропонувати учням як творче домашнє завдання.
Для вчителя кроссенс :
Для учня кросенс:
Робота з кроссенсом відображає глибину розуміння учнями вивченої теми.
Під час розгадування кроссенса розвиваються комунікативні і регулятивні вміння; навички роботи з інформацією; підвищується допитливість і мотивація до вивчення предмету. .
Метод «кроссенс» можна поєднати із такими інтерактивними методами, як:
1. робота в малих групах;
2. робота в парах»
3. «мозковий штурм»;
4. «коло ідей»;
5. «мікрофон»;
6 КЛАС УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема: Загальні та власні назви
Етап: Узагальнення теми
Діти, я пропоную вам розв’язати цей кроссенс, поділяючи слова-відгадки на два стовпчика:
Загальна назва.Власна назва.
Бажаю успіху!!!
|
2 |
3 |
|
ІМЕННИК
А а Б б 5 |
6 «До Елізи» |
|
8 |
|
По периметру:
1-2 музикант Олег Скрипка – скрипка;
2-3 Скрипка – піаніно – музичні інструменти;
3-6 Піаніно – «До Елізи» Людвиг ван Бетховен – ноти для гри на піаніно;
6-9 композитор Людвиг ван Бетховен – сенбернар, порода собак з фільму «Бетховен»;
9-8 Собака тварина – собака знак;
8-7 собака знак – будка – житло для собаки;
7-4 Будка – Буратіно – вироби з деревини;
4-5-1 Буратіно - Олег Скрипка – з’являються на телебаченні.Всі слова іменники. Одні пишуться з великої букви (власні назви), інші – з маленької (загальні назви).