Кроссенс -технологія критичного мислення, яка є ефективною формою роботи на уроках літератури. Кроссенс розвиває логічне мислення учнів, допомагає якісно запам'ятати новий маетеріал.
Навчальна мета сприяє засвоєнню навчального матеріалу в ігровій формі. ЦІЛЕПОЛЯГАННЯМотиваційна мета – пробуджує інтерес до запропонованої теми та бажання розгадати головоломку. Розвивальна – сприяє розвитку творчого, логічного та образного мислення. Соціальна мета- пояснює причини й закономірності певного явища, його елементи, протиріччя. Комунікативна мета – забезпечує діалог між різними учасниками освітнього процесу: учнями, учителем, підручником.
АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ КРОССЕНСАВизначити тематику, загальну ідею. Знайти, добрати зображення, які ілюструють елементи. Виділити дев’ять елементів- зображень, які мають відношення до ідеї, теми. Знайти зв’язок між елементами, визначити їх послідовність. Сконцентрувати смисл ов одному елементі – 9 квадраті. Виділити відмінні риси, особливості кожного елемента.
Сапфо – перша поетеса античного світу. Народилася в 612 р. до н.е. на острові Лесбос, який греки вважали священним. Міфи та легенди, які пов’язані з життєвим і творчим шляхом Сапфо. Сапфо називали “найпрекраснішою”, коли вона грала на лірі та декламувала вірші, вона казазала :“Боги відвертаються від негарних”. Сапфо походила з багатої знатної родини, під час масових виступів проти аристократів на Лесбосі мусила переїхати на Сицилію. На честь Афродіти організувала жіночу школу “Будинок муз”. Карбували монети із зображенням “цариці поетів”. Алкей в житті Сапфо. Український мотив. Відгомін творчості Сапфо в українській літературі: Іван Франко, Леся Українка, Іван Котляревський, Григорій Кочур, Андрій Содомора – перекладачі поезії Сапфо.