Кроссенс «Життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка»
Кроссенс- це стандартне поле з 9 квадратів, кожному з яких відповідає певне зображення.(перехрестя сенсів)
Щоб розв’язати кроссен, необхідно встановити будь-які асоціації між сусідніми картинками по периметру (1-2,2-3,3-6,6-9,9-8,8-7,7-4,4-1), а потім по хресту (5-2,5-6, 5-8,5-4). Центральне зображення №5 - тема кроссенса.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1-2 Кирило Кожум’яка-ягня (село Кирилівка, де пройшло дитинство Шевченка, там він випасав ягнят)
2-3 ягня – пан Енгельгардт – (власник череди овець, яку пас Тарас).
3-6 пан Енгельгардт – Петербург – (пан перевіз Тараса у Петербург)
6-9 Петербург- Карл Брюлов- (тут молодий Шевченко познайомився з художником Карлом Брюловим, який став його учителем з живопису)
9-8 Карл Брюлов- палітра і пензель –(інструменти, якими працює художник).
8-7 палітра і пензель- портрет поета Василя Жуковського - (Карл Брюлов намалював портрет Жуковського , що був розіграний у лотерею для викупу Т.Шевченка із кріпацтва.
7-4 портрет поета Василя Жуковського-Катерина – (однойменна поема Т.Шевченка присвячена В.Жуковському)
4-1 Катерина і Кожум’яка –(герої з народу, життя яких зображував у свої поезії поет)
По хресту:
5-2 Т.Шевченко – ягня - (поезія «Мені тринадцятий минало», у якій згадується дитинство Тараса - пастуха).
5-6 Шевченко – Петербург: культурне оточення Петербурга вплинуло на життєву і творчу долю Шевченка)
5-8 Шевченко – палітра і пензель: (Шевченко мав талант і художника).
5-4 Шевченко – Катерина –(у творчому доробку Шевченка є поема та картина з назвою «Катерина»).