Квест «Пізнаємо Кобзаря»
(присвячений життю і творчості Т.Шевченка)
Мета квесту: зацікавити школярів творчістю Т. Шевченка, спонукати більше читати, більше знати, розвивати спостережливість та логічне мислення; вміння самостійно здобувати знання з різних джерел; формувати громадянську й загальнокультурну компетентності, розвивати творчі здібності дітей, залучити учнів до активної пізнавальної діяльності; забезпечити самовираження і саморозвиток кожного учасника квесту; виховувати згуртованість та співпрацю в учнівських колективах, вміння працювати в команді; виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями; виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія – Тараса Григоровича Шевченка.
Правила квесту: учні формують 2 команди. «Квестівці» не повинні порушувати порядок записаних станцій у маршрутному листі, можна користуватися гаджетами і не можна кричати, штовхатися, ображати один одного. Порушник отримує штраф – запис у маршрутному листі (максимум -5 балів на одній станції). Команди обирають капітана, який відповідає за маршрутний лист. Для того, щоб команда стала переможцем, їй потрібно першою пройти усі станції, виконати завдання правильно і якомога швидше дістатися фінішу. Учитель на кожній станції, після виконання завдання, робить відмітку у маршрутному листі (час виконання завдання або кількість набраних балів). Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розповісти улюблений вірш.
Хід квесту
Учитель: Доброго дня усім присутнім, тим, хто вирішив спробувати свої сили в літературному квесті! Наша гра проходить у формі квесту присвяченого вивченню творчості Т. Шевченка. Сьогодні вам знадобляться всі знання, які ви отримали на попередніх уроках, а також логіка, витримка та бажання перемогти.
Отже, вам потрібно поділитися на дві команди, для цього із чарівного капелюха вам потрібно витягти смайлик з відповідним кольором (жовтий чи синій). Після розподілу на команди, учні обирають капітана.
Станція 1. «Творча»
Завдання: кожна команда повинна придумати назву, девіз і намалювати свій герб. Мінімальна кількість балів за виконане завдання 3, команда, яка впоралася швидше отримує +1 бал, учні, у яких вийшло цікавіше і оригінальніше отримують +2 б.
(На слайді учні можуть подивитися зразки гербів та емблем)
Станція 2. «Шевченко - наш сучасник»
Завдання: кожна команда повинна створити сторінку інстаграм Т. Шевченка: вклеїти фото та зробити відповідні дописи, поставити хештеги. За правильно виконане завдання команда отримує 3 б, а хто впорався швидше ще + 1б.
Станція 3. «Інтелектуальна»
Завдання: на аркушах, які роздає вчитель, вказати правильну відповідь на питання вікторини (написати так або ні). Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б. Максимальна кількість балів за завдання 6.
Станція 4. «Паспорт твору»
Завдання: команда має заповнити паспорт улюбленої поезії Шевченка. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б, а хто впорався швидше отримує ще + 1б.
Станція 5. «Ілюстратори»
Завдання: Учні мають розфарбувати по дві ілюстрації до творів Шевченка, вказавши назву. Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання 8.
Станція 6. «Кохання в житті поета»
Завдання: серед репродукцій картин Т.Шевченка вибрати портрети тільки тих жінок, які полонили його серце. Назвати ім’я та прізвище. Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання 5.
Станція 7. «Пантбук»
Завдання: кожна команда отримує пантбук із завданнями. Максимальна кількість балів 5, хто впорався швидше отримує ще + 1б.
Станція 8. «Доміно»
Завдання: команда отримує доміно, потрібно якомога швидше скласти логічний ланцюжок. Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання 5, учні, які впоралися швидше отримують + 1б.
Станція 9. «Математична»
Завдання: команди мають відповідати на питання, вказавши правильні цифри. Максимальна кількість балів 5, учні, які впоралися швидше отримують + 1б.
Станція 10. «Пазл»
Завдання: кожна команда отримує 2 пазли, який потрібно скласти. Максимальна кількість 2, учні, які впоралися швидше отримують + 1б.
Після того, як всі завдання виконані, а бали пораховані, команда отримує
QR-Код, відсканувавши який, дізнається де захований скарб – медалі для переможців і мотиваційні закладинки для всіх учасників.
(вчительський стіл)
Учитель: дякую всім учасникам нашого квесту за активну участь. До нових зустрічей.