Кроссенси на уроках української літератури в 7 класі

Про матеріал
Кроссенси як форма нетрадиційної перевірки знань із різних тем допоможуть вам цікаво і нестандартно провести уроки української літератури у 7 класі
Перегляд файлу

 

 

 

Підготувала

вчитель української мови і літератури

ЗОШ І-ІІІ ступеня с.Мильськ

Н.І.Куденчук

 

 

Біографія І.Я Франка

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\скачанные файлы.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Banduryst_Danylo1.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\drohobych-miks1.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\скачанные файлы (1).jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\250px-Іван_Франко.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\depositphotos_62608053-stock-illustration-gold-medal-with-red-ribbon.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\полиці з книгами.jpeg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\20_Farbovanyj-lys_vyd_1984_Ivan_Franko.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Lviv_University_RB.jpg

 

Біографія І.Я Франка

  1. Дитинство І.Я.Франка.
  2. Вплив народної творчості.
  3. Навчання в Дрогобицькій гімназії.
  4. Першість серед учнів у навчанні.
  5. Навчання в університеті.
  6. Збірка казок «Коли ще звірі говорили».
  7. Велика Франкова бібліотека. 50 томів його власних творів.
  8. І.Я.Франко – великий Каменяр.

 

 

Характеристика образу Захара Беркута

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\скачанные файлы.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\речь-вождя.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\14418852661_b3f42_5891af6204b223d061d61ac0c12e29ba_b3f42_resize_free_850_0.jpeg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\1.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\7_79_43.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\d45abd089387eb9884bcade972560163_fitted_740x700.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\vesy-lyubov.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\скачанные файлы.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\s419x0-news-1212112655.jpg

 

 

  1. Дев’яностолітній старець.
  2. Вождь.
  3. Громада – понад усе.
  4. Батько 8 дітей.
  5. Розум.
  6. Дотримання традицій і віри предків.
  7. Найскладніший вибір між громадою і життям сина.
  8. Передсмертне слово Захара Беркута – заповіт нащадкам.

 

 

Сюжет повісті І.Я.Франка «Захар Беркут»

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\images (1).jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\zakhar_berkut_4.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\zakhar_berkut_5.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\1477656057.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\zakhar_berkut_1.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\images.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\скачанные файлы (1).jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\zakhar_berkut_6.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\112_2fb25__large.jpg

 

  1. Мирослава у ведмежому лігві. Порятунок Мирослави Максимом.
  2. Громадський суд над боярином Тугаром Вовком.
  3. Тугар Вовк зраджує своєму народові.
  4. Як тільки хотіли напасники вийти з ущелини, на них зверху посипалося каміння і стріли.
  5. Максим через Мирославу переказує тухольцям план розправи з монголами.
  6. У двобої з Бурундою Максим перемагає.
  7. «Замість батька дала їй доля брата і мужа».
  8. Максим і Мирослава отримали благословення від Захара Беркута.

 

 

 

Біографія Т.Г.Шевченка

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\скачанные файлы (1).jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\21.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\016.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\images.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Taras_Shevchenko_selfportrait_oil_1840_(crop).png

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\88859big.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\383554315.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\1383044077_7.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\444-7-2_0.jpg

 

Біографія Т.Г.Шевченка.

  1. Сім΄я поета.
  2. Дитинство Тараса.
  3. Козачок пана Енгельгарта.
  4. Зустріч у Петербурзі із Сошенком.
  5. Викуп Шевченка з кріпацтва, навчання в Академії мистецтв.
  6. Вихід у світ «Кобзаря».
  7. У казематі.
  8. Поховання на Чернечій горі.

 

 

 

Сюжет повісті А.Чайковського «За сестрою»

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\maxresdefault.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\20175420.cover_-660x330.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\4IMG_0570.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Tvir_Za_sestroyu.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\скачанные файлы.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\SustJe1u.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\445.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\884ca94ac7886f335acc6b33871ac572_1245x450.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\03.png

 

  1. Напад татар на село.
  2.  Втеча Павлуся на татарському коні.
  3. Зустріч із козаками і старшим братом.
  4. Визволення бранців і батька Степана.
  5. Ганна в неволі.
  6. Хлопчик сам вирушає в небезпечні мандри на пошук сестри.
  7. Пригоди у ворожому таборі.
  8. Зустріч із Ганнусею і повернення в Україну.

 

 

 

 

 

Які звичаї і традиції  українців описав М.Стельмах у повісті «Гуси-лебеді летять»?

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\265747.p.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Kolyadky-59-672x445.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\пожи-ая-забота-старшего-че-овека-73700392.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\1480430393_Pisnja.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\скачанные файлы.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\1_20160714_103107.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\lyubov-ditini-do-batkv_581.jpeg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\праця.png

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\380061792_2_1000x700_demidyuk-v-maslo-10475-sm-persha-oranka-po-vyn-fotografii_rev002.jpg

 

  1. Віра в Бога.
  2. Колядки і щедрівки.
  3. Турбота про старших.
  4. Свято першого снопа.
  5. Перша оранка.
  6. Привчання дітей до праці.
  7. Повага до батьків.
  8. Народна пісня.

 

 

Схарактеризуйте образ Михайлика за поданими у кроссенсі ознаками

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\livres-300x240.png

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\514ba2bea250adbe09a2f56c84f023de.jpg

Я                Я     

Я       Я     

Я        Я      Я

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\n9v4czYXfaVFcedxGxq3w5oc.jpeg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\pv_203768.jpg

Світ Михайлика

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\did.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\26.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\images.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\3a2fa728e0f82b47215fa2138c97f322_600x1000.jpg

 

Схарактеризуйте образ Михайлика за поданими у крос сенсі ознаками

  1. Навчання, книги.
  2. Люба.
  3. Сім΄я.
  4. Дід  Дем΄ян.
  5. Краса навколишнього світу.
  6. Праця на землі.
  7. Казкова країна.
  8. Домашні тварини.

 

Що об΄єднує поданих у кроссенсі персонажів з головним героєм повісті?

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\specodejda_uteplenaya_kurtka_vector_1_2X9E4333_anons.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\depositphotos_141875262-stock-photo-boy-in-traditional-clothing-with.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Klymko_povist_Grygir_Tiutiunnyk_39.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\img20.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Григір-Тютюнник-Климко-скорочено-1.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бочонок-деревянный-14464861.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Klymko_povist_Grygir_Tiutiunnyk_67.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\f_illyustraciya-k-povesti-g-tyutyunnika-klimko-ne-troj_sumanenkova_irina_1316192614.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\depositphotos_136806548-stock-photo-leather-boots-and-bootmaker-tools.jpg

 

  1. Життя Климка з дядьком Кирилом у залізничному бараці.
  2. Зульфат – вірний товариш Климка.
  3. Наталя Миколаївна з новонародженою донечкою – нова родина Климка.
  4. Підтримка старого аптекаря, діда Бочонка.
  5. Безногий швець високо оцінив благородний вчинок Климка, пропонує йому тапочки задарма.
  6. Порятунок незнайомої дівчини.
  7. Тітка Марина, для якої Климко став рідним.
  8. Полонений-утікач, якого намагається врятувати Климко в останні хвилини свого життя.

 

 

 

 

Поміркуйте, що означають зображені деталі у повісті «Климко»?

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\9.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\f2a48ff69422d6a2bc1ec79eba37366a.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\1494516255_w200_h200_sam_2629.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\20150818.1439922519.SNCPSG10.obj.0.1.jpg.oe.jpg.pf.jpg.1350nowm.jpg.1350x.jpg

Григір Тютюнник

«Климко»

Художня деталь

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\c0ee428d64b1dfe19665635205da27d5.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\k-chemu-snitsya-rassyipat-ili-vyisyipat-sol.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Common_Raven_Grand_Canyon_1.jpg

 

  1. Діжурка – остання річ, що нагадує Климку рідну людину, по-особливому гріє.
  2. «Трояндова, мов сто троянд, сукня вчительки – це жива нитка пам΄яті, що зв΄язувала хлопців із зовсім недавнім минулим, з їхнім шкільним життям.
  3. Хустка дівчини – уособлення незахищеності юної душі перед грубою силою.
  4. Характеристика персонажів ґрунтується насамперед на змалюванні очей.
  5. Ворон – символ горя, трагедії.
  6. Жовтий колір – напружений психологічний стан героя.
  7. Тоненька біла цівочка солі . Ціна солі – життя.
  8. Картопля – шанс на життя.

 

 

 

Ліна Костенко»Крила»

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\choice-3183317_960_720.png

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\палитра-ху-ожника-18303386.png

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Fantaziya.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\10190-1u.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\depositphotos_83131404-stock-photo-angel-wings-internal-white-wing.jpg

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\images203.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\depositphotos_131718882-stock-illustration-danger-poison-sign-red-attention.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\images.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\1.jpg

 

Ключове слово «крила».  Які асоціації із цим словом завізуалізовані у кроссенсі?

  1. Крила –це вибір.
  2. Крила – це творчість.
  3. Крила – це фантазія.
  4. Крила – це духовність.
  5. Крила – це натхнення.
  6. Крила – це краса навколишнього світу.
  7. Крила – це небезпека.
  8. Крила – це радість.

 

Біографія Василя Симоненка

                                      C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\-5-638.jpg                                                                              

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\7-det2.gif

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\gr_01.05.14_groza.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\censor_news_big3.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\slide_1.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\1448406279.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\скачанные файлы.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\people1big.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\kolumb.jpg

 

  1. Постать Василя Симоненка одна з найяскравіших з когорти поетів-шістдесятників.
  2. Дідусь замінив хлопчикові батька, він мав великий виховний вплив на хлопчика, на його становлення як людини, громадянина і поета.
  3. Перша збірка поезій «Тиша і грім».
  4. Одним із найпопулярніших віршів Василя Симоненка, який став його справжнім поетичним шедевром, є його «Лебеді материнства».
  5. В.Симоненко був переконаний, що людина обов΄язково повинна мріяти, робити великі й малі відкриття. Саме про це йдеться у вірші «Гей, нові Колумби й Магеллани».
  6. Що значить бути людиною? Свою відповідь на це запитання пропонує поет у вірші «Ти знаєш, що ти – людина?»
  7. Все життя і творчість В.Симоненка – це приклад служіння Україні.
  8. В.Симоненку було посмертно присуджено Національну премію України імені Тараса Шевченка.

Любов Пономаренко

 «Гер переможений»

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\7e1d9fd5c1137f582fb61372caa672f4.jpg 

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\IMG_1111.jpg 

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\gryad_kiki.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\548792.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\003.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\be0f52c4b0edf49bec347f7c489931ba.jpg 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\images.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\Calendula.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\894586_1.jpeg

 

Назвіть художні деталі в новелі, поміркуйте, що вони означають, на що вказують.

  1. Насіння – зародження майбутнього життя.
  2. Фотокартки – спогад, минуле, зв΄язок з рідними, згадки про мирне життя ій жаль за ним.
  3. Грядка – «його (Фрідріха) маленька державка в нашому злиденному місті», земля, в якій повинно щось прорости: живе, красиве.
  4. Цигарка охоронця, якою він пригощає полонених, − співчуття, людяність.
  5. Цеглинки – уособлення любові полонених німців до праці, спогади про рідну домівку.
  6. Квітка нагідка, що розцвіла посеред грудня,− всеперемагаюча сила добра, любов до прекрасного. Людина, яка любить прекрасне, не може бути жорстокою ї злою в душі.
  7. Хрест – крах надій і сподівань.
  8. Міцний будинок – символ того, що творча праця завжди потрібніша й приносить людям більше задоволення, ніж руйнація, якою є війна.

 

 

 

 

ЩО ТАКЕ КРОССЕНС?

Найчастіше в Інтернеті можна знайти таке визначення: кроссенс – головоломка нового покоління, побудована на асоціаціях.  Слово «кросcенс» означає «перетин смислів» і створено авторами за аналогією зі словом «кросворд». Ця унікальна ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору технічних наук, художнику і філософу Володимиру Бусленко. Кросcенс уперше був надрукований у 2002 році у журналі «Наука і життя». Він являє собою асоціативний ланцюжок, замкнутий у стандартне поле із дев’яти квадратів (як у грі «Хрестики-нулики»).  Дев’ять зображень розташовані в ньому таким чином, що кожен малюнок має зв’язок із попереднім і наступним, а центральний об’єднує за смислом відразу декілька. Зв’язок може бути як поверхневий, так і змістовний. Але в будь-якому випадку це прекрасне завдання для розвитку логічного і творчого мислення. 

Оскільки основне значення кроссенсу – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою  нетрадиційної перевірки знань із теми.  Застосування кроссенсу на уроці різноманітне. Можна побудувати весь урок в формі кроссенсу, тобто дев’ять його елементів можуть представляти собою структуру уроку.

КРОССЕНС НА РІЗНИХ ЕТАПАХ УРОКУ

1. Можна зашифрувати у кроссенс тему уроку чи епіграф до нього.

2. За допомогою кроссенсу можна розглядати проблематику твору.

3. Кросеннс може стати своєрідним планом-конспектом уроку, коли на кожному етапі уроку вчитель відкриває наступний квадрат.

4. Кроссенс як узагальнення знань  про певне поняття (добу чи напрям в літературі).

5. Під час вивчення і повторення біографії письменника.

6. Система образів твору зашифрована у кроссенс.

7. Характеристика героя художнього твору.

7. Сюжет твору учні залюбки розгадають у кроссенсі.

8. Для роботи на уроці над будь-яким із цих питань дайте можливість учням попрацювати в парах чи группах.

8. Кроссенс можна запропонувати учням як творче домашнє завдання. 

9. За допомогою кроссенсу можна презентувати книгу.

 Пам'ятайте! Якщо ви дасте один і той самий кроссенс кожному учневі для розгадування - відповіді будуть відрізнятися. Якщо ви дасте завдання скласти кроссенс на одну й ту саму тему кільком групам учнів - роботи будуть відрізнятися. І це добре! Кроссенс може допомогти вам відкрити нестандартне, креативне, образне мислення у своїх учнів!

 

https://3.bp.blogspot.com/-lea0LG2qoMo/WzrsOHglFYI/AAAAAAAABwg/1hYuk309s_g5XswEfuAvqXIUMBqoTssUwCEwYBhgL/s640/%25D0%25A1%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B9%25D0%25B44.JPG

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сухініна Ірина Вікторівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матяш Лидия
    Цікаво. Дякую.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
7061
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку