Підготувала
вчитель української мови і літератури
ЗОШ І-ІІІ ступеня с.Мильськ
Н.І.Куденчук
Біографія І.Я Франка
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Біографія І.Я Франка
Характеристика образу Захара Беркута
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сюжет повісті І.Я.Франка «Захар Беркут»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Біографія Т.Г.Шевченка
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Біографія Т.Г.Шевченка.
Сюжет повісті А.Чайковського «За сестрою»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Які звичаї і традиції українців описав М.Стельмах у повісті «Гуси-лебеді летять»?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Схарактеризуйте образ Михайлика за поданими у кроссенсі ознаками
|
|
Я Я Я Я Я Я Я |
|
Світ Михайлика |
|
|
|
|
Схарактеризуйте образ Михайлика за поданими у крос сенсі ознаками
Що об΄єднує поданих у кроссенсі персонажів з головним героєм повісті?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Поміркуйте, що означають зображені деталі у повісті «Климко»?
|
|
|
|
Григір Тютюнник «Климко» Художня деталь |
|
|
|
|
Ліна Костенко»Крила»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ключове слово «крила». Які асоціації із цим словом завізуалізовані у кроссенсі?
Біографія Василя Симоненка
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Любов Пономаренко
«Гер переможений»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Назвіть художні деталі в новелі, поміркуйте, що вони означають, на що вказують.
ЩО ТАКЕ КРОССЕНС?
Найчастіше в Інтернеті можна знайти таке визначення: кроссенс – головоломка нового покоління, побудована на асоціаціях. Слово «кросcенс» означає «перетин смислів» і створено авторами за аналогією зі словом «кросворд». Ця унікальна ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору технічних наук, художнику і філософу Володимиру Бусленко. Кросcенс уперше був надрукований у 2002 році у журналі «Наука і життя». Він являє собою асоціативний ланцюжок, замкнутий у стандартне поле із дев’яти квадратів (як у грі «Хрестики-нулики»). Дев’ять зображень розташовані в ньому таким чином, що кожен малюнок має зв’язок із попереднім і наступним, а центральний об’єднує за смислом відразу декілька. Зв’язок може бути як поверхневий, так і змістовний. Але в будь-якому випадку це прекрасне завдання для розвитку логічного і творчого мислення.
Оскільки основне значення кроссенсу – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою нетрадиційної перевірки знань із теми. Застосування кроссенсу на уроці різноманітне. Можна побудувати весь урок в формі кроссенсу, тобто дев’ять його елементів можуть представляти собою структуру уроку.
КРОССЕНС НА РІЗНИХ ЕТАПАХ УРОКУ
1. Можна зашифрувати у кроссенс тему уроку чи епіграф до нього.
2. За допомогою кроссенсу можна розглядати проблематику твору.
3. Кросеннс може стати своєрідним планом-конспектом уроку, коли на кожному етапі уроку вчитель відкриває наступний квадрат.
4. Кроссенс як узагальнення знань про певне поняття (добу чи напрям в літературі).
5. Під час вивчення і повторення біографії письменника.
6. Система образів твору зашифрована у кроссенс.
7. Характеристика героя художнього твору.
7. Сюжет твору учні залюбки розгадають у кроссенсі.
8. Для роботи на уроці над будь-яким із цих питань дайте можливість учням попрацювати в парах чи группах.
8. Кроссенс можна запропонувати учням як творче домашнє завдання.
9. За допомогою кроссенсу можна презентувати книгу.
Пам'ятайте! Якщо ви дасте один і той самий кроссенс кожному учневі для розгадування - відповіді будуть відрізнятися. Якщо ви дасте завдання скласти кроссенс на одну й ту саму тему кільком групам учнів - роботи будуть відрізнятися. І це добре! Кроссенс може допомогти вам відкрити нестандартне, креативне, образне мислення у своїх учнів!