Завдання уроку:
З’ясувати відмінності між колом та кругом.
Вдосконалювати навички користування креслярським приладдям для побудови кола.
Повторити відомі та вивчити нові елементи фігур та їх властивості.
Девіз уроку: Працювати треба дружно, Щоб сказали у кінці: - У 4-Б класі Учні просто МОЛОДЦІ ! *
Номер слайду 3
Пригадайте! Яка фігура зайва? Чому? *
Номер слайду 4
У круга є близький знайомий – Його впізнають всі довкола. Показує він межі круга, І звуть його, звичайно,… *
Номер слайду 5
Які знайомі вам предмети мають форму круга, а які форму кола? *
Номер слайду 6
“ Елементи геометрії ” 4 клас
Номер слайду 7
Завдання уроку: З’ясувати відмінності між колом та кругом. Вдосконалювати навички користування креслярським приладдям для побудови кола. Повторити відомі та вивчити нові елементи фігур та їх властивості. *
Номер слайду 8
Який креслярський інструмент потрібний, щоб зобразити на папері круг або коло? *
Номер слайду 9
1. Позначте на папері точку О. 2. Розхиліть «ніжки» циркуля на будь-яку ширину. 3. Поставте голку циркуля в точку О, а другою «ніжкою» з олівцем проведіть замкнену лінію. * О Завдання №1
Номер слайду 10
К о л о – це замкнена лінія, яка складається з усіх точок площини, рівновіддалених від заданої точки. Точка О – центр кола * О
Номер слайду 11
К р у г – це всі точки площини, обмеженої колом. *
Номер слайду 12
Завдання №2 Заповніть таблицю:
6 7
1 9
2 8
3 5 10
4 * Кругу належать точки Кругу не належать точки На колі лежать точки На колі не лежать точки
Номер слайду 13
О М А 1.Виберіть на колі будь-які дві точки А та М. 3.Як називаються відрізки ОА та ОМ, які ви отримали? Відрізок, який з’єднує центр кола з будь-якою точкою на колі, називається р а д і у с о м. 2.З’єднайте точки О та М, О та А. * Завдання №3
Номер слайду 14
О М А Скільки радіусів у кола на малюнку? Що можна сказати про них? ОА = ОМ = r *
Номер слайду 15
Не порушуючи закономірності, побудуйте радіуси в трьох останніх колах. Завдання №4 *
Номер слайду 16
Перевір себе! *
Номер слайду 17
Радіус кола залежить від розхилу циркуля. Який радіус матиме коло, якщо розхил циркуля буде таким, як показано на малюнку? *
Номер слайду 18
Завдання №5 Побудуй у зошиті три кола. Їхні центри позначені на малюнку в зошиті. Коло з центром в точці А має радіус 3 см, з центром в точці В – 5 см, з центром в точці С – 2 см. Як розташовані кола одне відносно одного? Які кола мають спільні точки? Познач ці точки червоним олівцем. *
Номер слайду 19
Перевір себе! А В С *
Номер слайду 20
М А 1. Подовж відрізок АО до перетину з колом. О 2. Познач точку перетину буквою К. К 3. Відрізок АК називається д і а м е т р о м кола. Д і а м е т р – це відрізок, що з’єднує дві точки на колі і проходить через його центр. * Завдання №6
Номер слайду 21
М А О К АК = d Порівняйте діаметр кола з його радіусом. d = 2r *
Номер слайду 22
Завдання №7 Побудуйте у зошиті два кола. Перше коло з радіусом 2 см. Друге коло з діаметром 4 см. Порівняйте ці два кола. Які вони за розміром? Чому? *
Номер слайду 23
Будьте дослідниками! Візьміть паперовий круг. Перегніть його навпіл так, щоб обидві половинки сумістилися. Розкрийте круг і подивіться на лінію згину. Що вона показує? Складіть круг вчетверо. Розгляньте лінії згину. Що можна визначити на фігурі тепер? *
Номер слайду 24
Будьте дослідниками! 4. Згадайте, що таке вісь симетрії. Скільки осей симетрії має круг? 5. Згадайте відомі вам об’ємні геометричні тіла. Основи яких геометричних тіл мають форму круга? *
Номер слайду 25
Цікаво знати! Слова - родичі Від латинського circus - круг, коло *
Номер слайду 26
Підсумки уроку: За допомогою циркуля намалюй смайлик. Не забудь домалювати своєму смайлику личко! Мені сподобався Мені не сподобався цей урок! Дякую! урок. Мені сумно. *