Урок математики 1 клас. "Число і цифра 8. Таблиця додавання і віднімання числа 8"

Про матеріал

Урок розроблено за освітньою програмою НПП «Інтелект України» 1-2 класи. Посібник Я пізнаю світ Українська мова Математика частина 3

автори І.В.Гавриш , Л.М. Булахова, Г.О.Жук, С.О. Доценко, Г.О.Калиновська, Г.В. Раєвська

Перегляд файлу

Урок математики 1 клас                                                         Поливʼян   Л.В                                                                                    

Урок розроблено за  освітньою  програмою НПП «Інтелект України» 1-2 класи. Посібник  Я пізнаю   світ  Українська мова  Математика 

автори І.В.Гавриш , Л.М. Булахова,  Г.О.Жук, С.О. Доценко, Г.О.Калиновська, Г.В. Раєвська

                                                                                                                          

Тема. Число та цифра 8.

          Таблиці додавання і віднімання числа 8.

Мета. Вивчати  математичні , поняття, геометричні фігури в навколишньому світі та формувати  первинні алгебраїчні уявлення. Відпрацьовувати практичні навички , уміння застосовувати  знання в практичній діяльності (таблиці додавання і віднімання, склад числа 8; порівняння, розв’язування  задачі),формувати уміння оперувати математичною інформацією. Розвивати просторову уяву, пам'ять, увагу,математичне мовлення , логічне мислення; виховувати культуру спілкування.

 

Очікувані результати:

 

  1. Діти знатимуть  математичні поняття: число, цифра,задача,компоненти дії додавання, склад числа  8, таблиці додавання і віднімання числа 8, уявлення про геометричні фігури; перші алгебраїчні поняття, короткий запис умови  задачі.

 

  1. Діти умітимуть оперувати  математичними поняттями: число, цифра, числа 1-8, склад числа 8, використовувати в практичних діях таблиці додавання і віднімання числа 8;умітимуть писати цифри 1-8; знаходити невідомі компоненти дії додавання ; робити короткий запис до умови задачі на знаходження суми; встановлювати відповідність між рисунком і назвою геометричних фігур.

 

  1. Вмітимуть виконувати завдання тестового характеру.

 

  1. Вмітимуть спілкуватися, ставити запитання.

 

  1. Діяти в парі, індивідуально, колективно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     Зміст   уроку

  Примітка

І.Організаційний     етап

 

  1. Емоційне налаштування на урок.

 

-  Нагадаємо правила уроку.  

На уроці не лунають зайві звуки.

Хочемо сказати – піднімаєм руку.

  • Якими треба бути на уроці ? ( уважними, старанними)

« На уроці ми старанні  та успішні у навчанні»

  • А якщо в нас щось не виходить, ми не опускаємо руки, бо  памʼятаємо  наш девіз:

« Не кажи «не вмію», а кажи «навчуся»

 

ІІ. Етап мотивації  до активного та свідомого засвоєння нового матеріалу.

 

1. Усна лічба.

- Скоро прийде зима. А взимку особливо важко звірятам. Тому вони восени добре готуються до холодів. Давайте ж і ми допоможемо білочці зібрати грибочки та горішки.

З + 3      5 + 2       4 + 3     6 – 1

2 + 4      7  - 2       4 – 3     7 + 1

- Порівняйте, чого більше ми «допомогли зібрати» для білочки?

 

2.Бесіда.

 

- Пригадайте, яка наука вивчає зокрема числа та геометричні фігури?

(Математика –  це  наука зокрема  про числа та геометричні фігури.)

  • Запрошую Вас на урок математики, у світ  цікавих та корисних знань.

 

ІІІ. Етап  актуалізації  субʼєктивного  досвіду учнів.

 

  1. Робота в «будиночку чисел» ( відпрацювання уміння позначати число цифрою»
  • Давайте попрацюємо в будиночку чисел.

( у кімнаті числа 2 відсутні предмети, а в кімнатах чисел 3,5,6,8 – відсутні цифри)

 

Повторення віршика про цифри.

1,2,3,4,5!  Діти разом цифри вчать!

Цифри – знаки для всіх чисел.

Цифри в зошиті ми пишем!

 

  • Що позначають цифри?
  • Які предмети  «мешкають» у нашому будиночку?
  • Позначте буквою ,скільки сторін мають ці фігури.
  • Чи можна вважати  квадрат  чотирикутником?
  •  
  • 2. Робота з інформацією.
  •  

( 8 – цифра, яка позначає на письмі число 8)

- читання з диктором.

- відтворення  змісту з памʼяті хором, потім , за бажанням дітей.

 

ІV. Етап спільної навчально-пізнавальної діяльності з формування компетентностей.

(перша змістова лінія «Математика навколо мене»)

 

1. Повторення складу числа 8.

- Вставте числа у віконечка.

- Прочитаємо разом.

 

4.Написання  цифри 8. Повторення алгоритму написання цифри 8.

 

5.Фізхвилинка.

 

6 .Повторення таблиць додавання і віднімання числа 8.

 

1.Повторення за диктором.

 

2.Усно обчислити. Відповідь показати карткою.

8 + 2                10 – 8

8 + 1                 9 – 8

 

7. Повторення компонентів дії додавання.

1. -  Як називаються числа, що додаємо?

     - Як називається результат додавання?

2. Допоможемо Кнопочці  виконати завдання Знайка. Заповніть таблицю (див. с. 25, завд. 8)

 

8.Перевірте, чи правильно Хвалько розв’язав приклади: ( самостійно, за потреби - робота в парах)

1 + 8 = 9             2 + 8 = 10

10 – 8 = 3           9 – 8 = 1

9 – 7 = 2             1 + 7 = 9

 

9. Гра «Маски»

-Числа залюбки їздять на карнавал. Пропоную здогадатися, яке число сховалось за маскою:

9 = х + 1?

А   6;   Б  7;    В  8.

 

10. Етап релаксації

 

V. Етап спільної навчально-пізнавальної діяльності з формування компетентностей.

(друга змістова лінія «Досліджую математичні явища)

 

  1. Робота з інформацією (про задачі на знаходження суми)

 

  1. Робота над  задачею.

 

- Пригадайте будову задачі. (умова, запитання)

- Робота  над задачею завд. 12, с.26 ( + виділення  «головних слів» у тексті задачі)

-  Про кого розповідається в задачі?

- Скільки було хлопчиків , дівчаток?

- Що треба знайти в задачі?

- Складемо короткий запис.

- Якою дією будемо розв’язувати задачу, яка містить запитання «Скільки всього?»

- Як називаються задачі , із запитанням «Скільки всього?»

Запис розвʼязку задачі.

 

    3.Завдання за темою тижня «Азбука ввічливості»

 

- Уявіть себе учасником лижних перегонів. Який ввічливий діалог може бути між тим, хто хоче обігнати суперника, і тим, кого обганяють.

 

  

  4. Робота з інформацією (Лінії)

- Якими бувають лінії?

 

    5. Виконання  завдання на встановлення відповідності.  Виконання завдання у зошиті  с.27.

-     Зʼєднайте  стрілочкою рисунок і відповідну назву зображеної фігури.

 

  1. Виконання вправ на покращення зору.

 

7 .Розвʼязання  логічної задачі с.27, завд.16.

 

 

 

 

VІ. Етап контролю засвоєння змісту освіти

 

  1. Самостійна робота.
  • обчислення прикладів
  • порівняння  чисел
  • знаходження невідомого доданка

 

 

VІІ. Етап підбиття підсумків уроку (рефлексія)

 

- Що нового та корисного дізналися на уроці?

- Якими цікавинками ви хотіли б поділитися з батьками, друзями?

- Чи все вдавалося вам на уроці ? Самооцінка.

 

 Виконання  пісеньки про математику.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичний прийом

«Робота у будиночку чисел»

 

 

 

Розуміння позначення чисел  цифрами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод роботи з інформацією за алгоритмом

 

 

Змістова лінія

«Математика навколо мене»

 

 

Визначають склад числа

 

 

 

Засвоєння графічного зображення цифр

 

 

 

Засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел без переходу через десяток.

Вправа «Презентація»

 

 

 

 

 

 

Називають компоненти дії додавання

 

 

 

 

формування навичок самоконтролю

 

 

 

 

 

Алгебраїчна пропедевтика

 

 

 

 

Організація відпочинку

 

 

друга змістова лінія «Досліджую математичні явища

 

 

Метод роботи з інформацією за алгоритмом

 

 

 

знають структурні елементи задачі,

знаходять їх, називають

 

+ Вправа «ключові слова»

 

розв’язують просту задачу на знаходження суми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Хвилинка Знайка»

 

 

пропедевтика геометричних знань

 

 

 

 

 

 

Розуміють значення та застосовують  у мовленні слово «тільки»

 

 

 

Вправа

« Великі перегони»

( перевірка засвоєння таблиць додавання і віднімання без переходу через десяток)

 

 

підсумок за змістом уроку

 

 

 

 

емоційний підсумок

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку