Урок розроблено за освітньою програмою НПП «Інтелект України» 1-2 класи. Посібник Я пізнаю світ Українська мова Математика частина 3
автори І.В.Гавриш , Л.М. Булахова, Г.О.Жук, С.О. Доценко, Г.О.Калиновська, Г.В. Раєвська
Урок математики 1 клас Поливʼян Л.В
Урок розроблено за освітньою програмою НПП «Інтелект України» 1-2 класи. Посібник Я пізнаю світ Українська мова Математика
автори І.В.Гавриш , Л.М. Булахова, Г.О.Жук, С.О. Доценко, Г.О.Калиновська, Г.В. Раєвська
Тема. Число та цифра 8.
Таблиці додавання і віднімання числа 8.
Мета. Вивчати математичні , поняття, геометричні фігури в навколишньому світі та формувати первинні алгебраїчні уявлення. Відпрацьовувати практичні навички , уміння застосовувати знання в практичній діяльності (таблиці додавання і віднімання, склад числа 8; порівняння, розв’язування задачі),формувати уміння оперувати математичною інформацією. Розвивати просторову уяву, пам'ять, увагу,математичне мовлення , логічне мислення; виховувати культуру спілкування.
Очікувані результати:
Зміст уроку |
Примітка |
І.Організаційний етап
- Нагадаємо правила уроку. На уроці не лунають зайві звуки. Хочемо сказати – піднімаєм руку.
« На уроці ми старанні та успішні у навчанні»
« Не кажи «не вмію», а кажи «навчуся»
ІІ. Етап мотивації до активного та свідомого засвоєння нового матеріалу.
1. Усна лічба. - Скоро прийде зима. А взимку особливо важко звірятам. Тому вони восени добре готуються до холодів. Давайте ж і ми допоможемо білочці зібрати грибочки та горішки. З + 3 5 + 2 4 + 3 6 – 1 2 + 4 7 - 2 4 – 3 7 + 1 - Порівняйте, чого більше ми «допомогли зібрати» для білочки?
2.Бесіда.
- Пригадайте, яка наука вивчає зокрема числа та геометричні фігури? (Математика – це наука зокрема про числа та геометричні фігури.)
ІІІ. Етап актуалізації субʼєктивного досвіду учнів.
( у кімнаті числа 2 відсутні предмети, а в кімнатах чисел 3,5,6,8 – відсутні цифри)
Повторення віршика про цифри. 1,2,3,4,5! Діти разом цифри вчать! Цифри – знаки для всіх чисел. Цифри в зошиті ми пишем!
( 8 – цифра, яка позначає на письмі число 8) - читання з диктором. - відтворення змісту з памʼяті хором, потім , за бажанням дітей.
ІV. Етап спільної навчально-пізнавальної діяльності з формування компетентностей. (перша змістова лінія «Математика навколо мене»)
1. Повторення складу числа 8. - Вставте числа у віконечка. - Прочитаємо разом.
4.Написання цифри 8. Повторення алгоритму написання цифри 8.
5.Фізхвилинка.
6 .Повторення таблиць додавання і віднімання числа 8.
1.Повторення за диктором.
2.Усно обчислити. Відповідь показати карткою. 8 + 2 10 – 8 8 + 1 9 – 8
7. Повторення компонентів дії додавання. 1. - Як називаються числа, що додаємо? - Як називається результат додавання? 2. Допоможемо Кнопочці виконати завдання Знайка. Заповніть таблицю (див. с. 25, завд. 8)
8.Перевірте, чи правильно Хвалько розв’язав приклади: ( самостійно, за потреби - робота в парах) 1 + 8 = 9 2 + 8 = 10 10 – 8 = 3 9 – 8 = 1 9 – 7 = 2 1 + 7 = 9
9. Гра «Маски» -Числа залюбки їздять на карнавал. Пропоную здогадатися, яке число сховалось за маскою: 9 = х + 1? А 6; Б 7; В 8.
10. Етап релаксації
V. Етап спільної навчально-пізнавальної діяльності з формування компетентностей. (друга змістова лінія «Досліджую математичні явища)
- Пригадайте будову задачі. (умова, запитання) - Робота над задачею завд. 12, с.26 ( + виділення «головних слів» у тексті задачі) - Про кого розповідається в задачі? - Скільки було хлопчиків , дівчаток? - Що треба знайти в задачі? - Складемо короткий запис. - Якою дією будемо розв’язувати задачу, яка містить запитання «Скільки всього?» - Як називаються задачі , із запитанням «Скільки всього?» Запис розвʼязку задачі.
3.Завдання за темою тижня «Азбука ввічливості»
- Уявіть себе учасником лижних перегонів. Який ввічливий діалог може бути між тим, хто хоче обігнати суперника, і тим, кого обганяють.
4. Робота з інформацією (Лінії) - Якими бувають лінії?
5. Виконання завдання на встановлення відповідності. Виконання завдання у зошиті с.27. - Зʼєднайте стрілочкою рисунок і відповідну назву зображеної фігури.
7 .Розвʼязання логічної задачі с.27, завд.16.
VІ. Етап контролю засвоєння змісту освіти
VІІ. Етап підбиття підсумків уроку (рефлексія)
- Що нового та корисного дізналися на уроці? - Якими цікавинками ви хотіли б поділитися з батьками, друзями? - Чи все вдавалося вам на уроці ? Самооцінка.
Виконання пісеньки про математику.
|
Методичний прийом «Робота у будиночку чисел»
Розуміння позначення чисел цифрами
Метод роботи з інформацією за алгоритмом
Змістова лінія «Математика навколо мене»
Визначають склад числа
Засвоєння графічного зображення цифр
Засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел без переходу через десяток. Вправа «Презентація»
Називають компоненти дії додавання
формування навичок самоконтролю
Алгебраїчна пропедевтика
Організація відпочинку
друга змістова лінія «Досліджую математичні явища
Метод роботи з інформацією за алгоритмом
знають структурні елементи задачі, знаходять їх, називають
+ Вправа «ключові слова»
розв’язують просту задачу на знаходження суми
Вправа «Хвилинка Знайка»
пропедевтика геометричних знань
Розуміють значення та застосовують у мовленні слово «тільки»
Вправа « Великі перегони» ( перевірка засвоєння таблиць додавання і віднімання без переходу через десяток)
підсумок за змістом уроку
емоційний підсумок |