Календарно-тематичне планування з англійської мови для 3 класу за підручником А.Несвіт “English”
III триместр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Мовлен-нєві Фун-кції |
Засоби виражен-ня |
Лексика
|
Ауді-юван-ня |
Мов-лен-ня |
Пись-мо |
Чи-тан-ня |
Домашнє завдання |
||
Тема : Житло .Робочий день. |
||||||||||||
49 |
|
Речі вдома. |
Вміти: опису-вати квар-тиру/ буди-нок, речі в квар-тирі/ будин-ку; запиту-вати про місце-знахо-дження кімнат, речей відпо-відати на запи-тання; пові-дом-ляти про смаки, уподо-бання; вира-жати своє став-лення висло-влюва-ти схвальну/ несхвальну оцінку пред-метам |
Is there a … in …? Are there … in …? Where is / are ? |
A computer, a bed, a wardrobe, a sofa, an armchair, a TV set, a bookcase, a clock, a curtain, a chair, a living room, a bedroom, the children’s room, under, next to, at, on, behind, above |
Ex. 1 p. 88 |
Ex. 2 -4 pp. 88-89 |
|
Ex. 3 p. 89 |
Ex. 1 p. 88 Ex. 5 p. 89 |
||
50 |
|
Моя квартира. |
There is … There are … |
A bath, a mirror, a sink, a towel, a fridge, a cooker, a cupboard, a carpet, stairs, a kitchen, a bathroom, a hall |
Ex. 1 p. 90 |
Ex. 2, 4-5 pp. |
Vocabu-lary dictation |
Ex. 3 p. 90 |
Ex. 1 p. 90 Ex. 5 (b) p. 91 |
|||
51 |
|
Розташування кімнат у квартирі / будинку. |
This is the plan of… |
Downstairs, upstairs, under, next to, a toilet, a kitchen, a dining room, a bathroom, a bedroom, a hall, a living room |
Ex. 3 p. 93 |
Ex. 2 p. 92 |
Vocabu-lary dictation |
Ex. 1 p. 92 Ex. 4 p. 93 |
Ex. 1, 3 pp. 92-93 Ex. 5 p. 93 |
|||
52 |
|
Моя кімната. |
Have you got? Where is / are? |
A drawer, a wardrobe, a bookcase, curtains, an armchair |
Ex. 1 p. 94 |
Ex. 2 p. 95 |
|
Ex. 2, 4 pp. 94-95 |
Ex. 1 p. 94 Ex. 2 p. 94 Ex. 5 p. 95 |
|||
53 |
|
Домашні справи. |
|
To feed the cat, to clean the floor, to water the plants, to wash the dishes, to walk the dog, to lay the table |
Ex. 1 p. 98 |
Ex. 2-3 pp. 98-99 |
|
Ex. 4 p. 99 |
Ex. 1 p. 98 Ex. 5 p. 99 |
|||
54 |
|
Розклад дня. Мій ранок. |
Вміти: розпо-відати про робо-чий день свій/ дру-га/чле-нів сім’ї; Запи-тувати та відпо-відати про час дій |
Do you …? What time do you …? |
To get up, to wash, to clean, to go to school, to say “Good bye”, to have breakfast, to make a bed, to brush |
Ex. 1-2 p. 102 |
Ex. 3-4 p. 103 |
|
Ex. 2-3 pp. 102-103 |
Ex. 5 p. 103 |
||
55 |
|
Час. Струк-тура What time is it?Що я роблю вдень? |
What’s the time? It’s .. past / to ... It’s a quarter to/past… It’s half past.. |
Past, to, a quarter, half past To have breakfast / dinner / lunch / supper |
Ex. 1-2 p. 104 Ex. 1 p. 106 |
Ex. 2-4 pp/ 104-105 Ex. 3-5 p. 107 |
|
Ex. 1-2 p. 106 |
Ex. 5 p. 105 Ex. 6 p. 107 |
|||
56 |
|
Мій вчораш-ній день. Past Simple Tense |
I / He / She / It was… They were … |
|
Ex. 1, 3 pp. 108-109 |
Ex. 2, 5 pp. 108-109 |
|
Ex. 4 p. 109 |
Ex. 5 p. 109 |
|||
57 |
|
Робочий день. Тест |
|
|||||||||
Тема : Відпочинок та дозвілля |
|
|||||||||||
58 |
|
Дозвілля.
|
Вміти: запиту-вати про пред-мети; пові-домля-ти про щось; вико-нувати /відда-вати вказів-ки (коман-ди)
|
I like to … Do you like to ? |
To collect stickers / stamps, to skip, to ride a bike, to watch TV |
Ex. 1-2 p. 120 Listening test |
Ex. 3-4 pp. 120-121 |
|
|
Ex. 1 p. 120 Ex. 5 p. 121 Text 7 p. 146 |
||
59 |
|
Дозвілля. Порівняльна характери-тика |
Present/ Future Simple Tenses. |
A playground, Hopscotch, hide-and-seek, to play badminton, tomorrow |
Ex. 1 p. 122 |
Ex. 2, 4 pp. 122-123 |
Vocabu-lary dictation
|
Ex. 3 p. 122
|
Ex. 1 p. 122 Ex. 5 p. 123 (КМ) |
|||
60 |
|
Плани на майбутнє.
|
|
To roller blade, to go skate-boarding, to go swimming |
Ex. 1 p. 124 |
Ex. 3-4 p. 125
|
Vocabu-lary dictation
|
Ex. 2 p. 124 |
Ex. 2 p. 124 Ex. 5 p. 125 |
|||
61 |
|
Планування подорожі до села.
|
What will you do…? |
To gather fruit and vegetables, to go fishing, to help, to visit, to feed |
Ex, 1 p. 126 |
|
Writing test |
Ex. 1, 2 pp. 126-127 |
Ex. 1 p. 126 Ex. 4 p. 127 |
|||
62 |
|
Мій відпочинок у селі. |
It was… They were … |
|
Індивідуальні завдання |
Написати 5-8 речень про вихідні в селі. |
||||||
63 |
|
Позакласне читання |
Present/ Future Simple Tenses. |
ЛО теми |
|
|
Завдання на картках. |
Повторити вивчений матеріал. |
||||
64 |
|
Я люблю відпочивати |
What will you do…? |
Повторення ЛО |
Ex, 1 p. 134 |
|
Ex, 3 p. 135 |
Ex, 5 p. 135 |
||||
65 |
|
Відпочинок та дозвілля. Тест. |
|
|||||||||
66 |
|
Контроль аудіювання. |
|
|||||||||
67 |
|
Контроль говоріння. |
|
|||||||||
68 |
|
Контроль читання. |
|
|||||||||
69 |
|
Контроль письма. |
|
|||||||||
70 |
|
Мої плани на літо. |
|
|
||||||||