Українська мова
до підручника «Українська мова та читання. Частина 1» (автори К. І. Пономарьова, Л. А. Гайова):
№ ур. |
Тема |
Дата |
Скор.дата |
Прим. |
1
|
Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови в 4 класі, підручником з української мови й умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну |
|
|
|
2
|
Повторення знань про звуки і букви. Побудова звукових схем і звуковий аналіз слів. Відтворення діалогу у ролях. Обмін враженнями про літній відпочинок. Написання тексту про власне бажання |
|
|
|
3
|
Написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и] в коренях. Добір перевірних слів. Розпізнавання звертань у реченнях, пригадування розділових знаків при звертаннях. Написання інформації про себе |
|
|
|
4
|
Написання слів з подовженими приголосними звуками й апострофом. Складання і записування речень з поданими словами. Знаходження інформації на етикетці. Написання тексту про свої вподобання |
|
|
|
5
|
Вимовляння і записування слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці складу. Записування відповідей на подані запитання. Колективне пригадування інформації про мальовничі місця в Україні. Написання розповіді про одне з них. Пошук й обговорення інформації на рекламному плакаті. Створення рекламного плаката |
|
|
|
6
|
Вправляння в правильному наголошуванні слів. Взаємоперевірка виконаних робіт. Розігрування сценки знайомства. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
|
|
7
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свої враження від побаченого. Тема для спілкування: «Враження від осінньої природи» |
|
|
|
8
|
Розташування слів в алфавітному порядку. Пошук слів в орфографічному словнику за алфавітом. Написання тексту про власне бажання з обґрунтуванням своєї думки |
|
|
|
9
|
Повторення і застосування правил переносу слів. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
|
|
|
10
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і букви» |
|
|
|
11
|
Повторення знань про лексичні групи слів. Вживання слів у прямому й переносному значеннях. Складання і записування речень з поданими словосполученнями. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
|
|
|
12
|
Вправляння в доборі синонімів і антонімів. Розподіл слів за тематичними групами. Добір заголовка до тексту. Складання і записування речень з поданими словами. Написання тексту за поданими запитаннями |
|
|
|
13
|
Розпізнавання багатозначних слів, пояснення їхніх значень. Складання і записування речень з багатозначними словами. Написання твору на задану тему. Розглядання картин, аналіз і порівняння зображеного на них. Висловлення своїх вподобань |
|
|
|
14
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Хитрий Карло» |
|
|
|
15
|
Ознайомлення з фразеологізмами, пояснення їх значень. Добір до фразеологізмів синонімічних слів. Складання і записування речень із фразеологізмами. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
|
|
16 |
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова |
|
|
|
17
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Значення слова» |
|
|
|
18
|
Повторення знань про будову слова. Розбір слів за будовою. Складання і записування речень зі спільнокореневими словами. Пошук інформації в таблиці. Складання таблиці за аналогією |
|
|
|
19
|
Розрізнення співзвучних префіксів і прийменників. Спілкування в групах на добре відому тему. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Обговорення кадрів |
|
|
|
20
|
Написання слів з префіксами пре- і при-. Складання і записування речень |
|
|
|
21
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання казки з використанням порівняльного опису. Тема для спілкування: «Казка про яблуню і березу» |
|
|
|
22
|
Утворення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з поданими словами. Пошук інформації на авіаквитку. Написання розповіді за поданими запитання |
|
|
|
23 |
Повторення і закріплення знань про будову слова |
|
|
|
24
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Будова слова» |
|
|
|
25
|
Повторення знань про іменник. Розрізнення іменників — назв істот і неістот, власних і загальних назв. Складання і записування речень за світлинами. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки |
|
|
|
26
|
Визначення роду і числа іменників. Змінювання іменників за числами. Пошук важливої для покупця інформації на етикетці. Написання тексту про свій вибір з обґрунтуванням власної думки |
|
|
|
27
|
Ознайомлення з відмінками і відмінковими питаннями. Визначення відмінка іменників. Вправляння у відмінюванні іменників. Написання розповіді про свій вибір з поясненням власної думки |
|
|
|
28
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за одним із поданих зачинів. Тема для спілкування: «Моє ставлення до школи» |
|
|
|
29
|
Змінювання іменників за відмінками. Виправлення в тексті навмисно допущених помилок у відмінкових закінченнях іменників. Написання відповіді на запрошення |
|
|
|
30
|
Визначення початкової форми іменників. Написання тексту на задану тему |
|
|
|
31
|
Написання закінчень іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. Написання порівняльного опису на основі прочитаного тексту |
|
|
|
32
|
Вживання паралельних форм іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. Виправлення навмисно допущених помилок у відмінкових закінченнях іменників. Пояснення значення прислів’їв. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
|
|
|
33
|
Спостереження за чергуванням приголосних звуків у давальному і місцевому відмінках однини. Складання і записування речень з поданими словосполученнями. Написання розповіді про своє бажання за поданими запитаннями |
|
|
|
34
|
Спостереження за чергуванням голосних звуків при відмінюванні іменників. Добір заголовка до тексту. Аналіз інформації на рекламному плакаті та визначення його мети. Написання тексту про своє ставлення до інформації, поданої в рекламі |
|
|
|
35
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Дві груші й одна» |
|
|
|
36
|
Написання закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. Написання розповіді про свої враження від світлини і тексту про зображене на ній |
|
|
|
37
|
Написання закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. Написання тексту про свою мрію з обґрунтуванням власної думки |
|
|
|
38
|
Написання іменників жіночого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини. Аналіз інформації на фотоколажі та висловлення свого ставлення до неї. Складання розповіді на основі прочитаного тексту |
|
|
|
39
|
Написання закінчень іменників у родовому і місцевому відмінках множини. Складання і записування речень зі словосполученнями. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
|
|
|
40
|
Розбір іменника як частини мови. Добір заголовка до тексту. Написання розповіді про прочитану книжку |
|
|
|
41 |
Повторення і закріплення знань про іменник |
|
|
|
42
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом. Тема для спілкування: «Мій улюблений журнал» |
|
|
|
43
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Іменник» |
|
|
|
44
|
Повторення знань про прикметник. Визначення роду і числа прикметників. Написання розповіді про своє ставлення з обґрунтуванням власної думки |
|
|
|
45
|
Відмінювання прикметників. Визначення відмінка прикметників. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
|
|
46
|
Визначення початкової форми прикметників. Аналіз інформації на кадрі з програми новин. Написання розгорнутої відповіді на поставлене запитання з обґрунтуванням своєї думки |
|
|
|
47
|
Написання закінчень прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках. Складання і записування речень з поданими словосполученнями. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
|
|
48
|
Утворення прикметників за допомогою префіксів і суфіксів. Практичне ознайомлення зі ступенями порівняння прикметників. Аналіз інформації на фотоколажі. Написання розповіді про своє ставлення до медіапродукту з обґрунтуванням своєї думки |
|
|
|
49
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Шкідливість куріння» |
|
|
|
50
|
Написання прикметників з суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. Обговорення світлини в групі. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
|
|
|
51
|
Визначення роду, числа і відмінка прикметників. Складання і записування речень з поданими прикметниками. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
|
|
52
|
Розбір прикметника як частини мови. Добір прикметників для опису персонажа тексту. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
|
|
|
53 |
Закріплення і застосування знань про прикметник |
|
|
|
54
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Прикметник» |
|
|
|
55
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Про розум і вдячність диких тварин» |
|
|
|
56 |
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок
|
|
|
|
ІІ семестр |
||||
57
|
Повторення знань про числівники. Розпізнавання числівників у тексті. Обговорення в групах обкладинок дитячих книжок. Розрізнення кількісних і порядкових числівників (без уживання термінів). Правопис числівників, які закінчуються на -дцять, -десят, -сот. Розігрування сценки знайомства. Написання розповіді за колажем і поданими числівниками |
|
|
|
58 |
Правопис числівників 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 у формі родового відмінка. Вправляння в правильному читанні числових виразів. Написання розповіді про своє ставлення за поданими запитаннями |
|
|
|
59 |
Вправляння в правильному вживанні форм числівників на позначення часу протягом доби. Засвоєння літературних вимог щодо побудови запитань і відповідей про час доби. Розігрування діалогу за поданими запитаннями. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання з поясненням своєї думки |
|
|
|
60 |
Закріплення і застосування знань про числівник |
|
|
|
61 |
Формування уявлення про займенник і призначення займенників у мовленні. Редагування тексту шляхом застосування займенників для уникнення повторів тих самих слів. Написання порівняльного опису предметів за поданими світлинами |
|
|
|
62 |
Ознайомлення з особовими займенниками. Складання і записування речень з особовими займенниками. Редагування тексту шляхом використання займенників. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання |
|
|
|
63 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про своє ставлення до персонажів тексту. Тема для спілкування: «Стосунки між однолітками» |
|
|
|
64 |
Відмінювання займенників 1-ої і 2-ої особи та визначення їхнього відмінка в реченні. Прогнозування змісту тексту за його заголовком. Написання розповіді за поданим медіапродуктом і запитаннями до нього |
|
|
|
65 |
Відмінювання займенників 3-ої особи та визначення їхнього відмінка в реченні. Використання особових займенників для редагування тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
|
|
66 |
Розбір займенника як частини мови. Написання розповіді на основі прочитаного тексту, світлин і поданих запитань |
|
|
|
67 |
Закріплення і застосування знань про займенники |
|
|
|
68 |
Тематична діагностувальна робота з тем «Числівник» і «Займенник» |
|
|
|
69 |
Повторення знань про дієслово. Утворення і записування словосполучень і речень з дієсловами. Уявлення про сенкан. Складання і записування сенкана на задану тему |
|
|
|
70 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Справжня дружба» |
|
|
|
71 |
Розпізнавання та утворення неозначеної форми дієслів. Визначення мети тексту. Складання розповіді за запитаннями і світлинами. Написання розповіді на задану тему |
|
|
|
72 |
Змінювання дієслів за числами. Пошук у тексті потрібної інформації. Написання розповіді на задану тему |
|
|
|
73 |
Визначення та утворення часових форм дієслів. Складання і записування відповіді на подані запитання до світлин. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
|
|
74 |
Засвоєння алгоритму перевірки особових закінчень дієслів теперішнього часу (без уживання термінів). Написання розповіді на задану тему |
|
|
|
75
|
Утворення різних форм дієслів майбутнього часу. Складання і записування речень з дієсловами майбутнього часу. Пошук на етикетці важливої для споживача інформації. Написання розповіді на задану тему |
|
|
|
76 |
Написання особових закінчень дієслів майбутнього часу. Написання тексту за поданими запитаннями. Аналіз поданої емблеми та створення аналогічної на схожу тематику |
|
|
|
77 |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про власні інтереси. Тема для спілкування: «Моє хобі»
|
|
|
|
78 |
Розпізнавання та утворення дієслів минулого часу. Обговорення обкладинки книжки для дітей. Написання опису тварини за поданими світлинами |
|
|
|
79 |
Написання дієслів на -ся. Спілкування в групах на задану тему й обговорення світлин. Написання тексту за поданими запитаннями |
|
|
|
80 |
Розбір дієслів як частини мови. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
|
|
|
81
|
Закріплення і застосування знань про дієслово.
|
|
|
|
82 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Дієслово» |
|
|
|
83 |
Формування уявлення про прислівник. Розпізнавання прислівників у тексті. Пояснення значень прислів’їв. Обговорення в групі герба країни. Написання розповіді за поданим запитанням та обґрунтування своєї думки |
|
|
|
84 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Бурулька» |
|
|
|
85 |
Розрізнення прислівників і прикметників. Складання речень з прислівниками. Утворення прислівників від прикметників. Обговорення світлин у групі. Заміна фразеологізмів синонімічними прислівниками. Написання розповіді за світлиною |
|
|
|
86 |
Правопис найуживаніших прислівників. Порівняльний аналіз двох медіапродуктів за поданими запитаннями. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
|
|
|
87 |
Утворення прислівників за допомогою префіксів і суфіксів. Складання і записування речень з прислівниками. Узагальнення знань про прислівник. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
|
|
|
88
|
Закріплення і застосування знань про прислівник.
|
|
|
|
89
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Прислівник» |
|
|
|
90 |
Повторення знань про речення. Поділ тексту на речення і записування його з дотриманням відповідних розділових знаків. Складання і записування різних видів речень. Обговорення світлин у групі. Написання розповіді про своє ставлення до тварин |
|
|
|
91 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розмірковування на задану тему. Тема для спілкування: «Мій рідний край» |
|
|
|
92 |
Розпізнавання та побудова речень різних видів. Читання в ролях діалогу. Складання і записування речень зі звертанням. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання з обґрунтуванням власної думки |
|
|
|
93 |
Визначення головних і другорядних членів речення. Розпізнавання речень за поданою схемою. Обговорення світлини. Написання розповіді про свій вибір |
|
|
|
94 |
Встановлення зв’язку слів у реченні. Визначення граматичної основи в реченнях. Утворення словосполучень зі слів речення. Складання речень за поданою схемою. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
|
|
95 |
Визначення в реченні однорідних членів. Обговорення фотоколажу. Написання розповіді на задану тему |
|
|
|
96 |
Складання і записування речень з однорідними членами. Засвоєння розділових знаків при однорідних членах речення. Написання розповіді про своє ставлення |
|
|
|
97 |
Застосування вивчених знань про речення. Побудова схем речень. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням своєї думки |
|
|
|
97 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання вибіркового переказу тексту. Тема для спілкування: «Кмітливий грак» |
|
|
|
98 |
Повторення і закріплення знань про речення |
|
|
|
99 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Речення» |
|
|
|
100 |
Повторення знань про текст. Пригадування будови тексту. Відновлення деформованого тексту. Написання розгорнутої відповіді на подані запитання |
|
|
|
101 |
Визначення теми і мети тексту. Добір заголовка до тексту. Написання розповіді |
|
|
|
102 |
Складання плану тексту. Переказування тексту за складеним планом. Поділ тексту на абзаци. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
|
|
|
103 |
Розрізнення різних типів текстів. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
|
|
|
104 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання чарівної казки. Тема для спілкування: «Якби я був чарівником (була чарівницею)» |
|
|
|
105 |
Розпізнавання і написання тексту-опису. Відгадування рослини й розпізнавання людини за їхнім описом. Написання опису на задану тему |
|
|
|
106 |
Пригадування будови і розпізнавання тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданим твердженням і доведенням. Пошук правдивої і неправдивої інформації на рекламному плакаті. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
|
|
107 |
Розпізнавання і складання есе. Написання есе про свою мрію |
|
|
|
108 |
Розпізнавання стилів текстів. Написання оголошення. Створення і записування художнього тексту за поданим початком, світлиною та інформацією з довідки |
|
|
|
109 |
Повторення і закріплення знань про текст |
|
|
|
110 |
Тематична діагностувальна робота з теми «Текст» |
|
|
|
111 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Миколка, Вітя і цуцик»
|
|
|
|
112 |
Повторення знань з вивчених тем. Написання і художнє оформлення твору |
|
|
|
113 |
Закріплення вивченого. Добір заголовка до тексту. Обговорення рекламного плаката. Написання розповіді про плани на літо |
|
|
|
114 |
Повторення і застосування знань з мови |
|
|
|
115 |
Повторення і закріплення вивченого |
|
|
|
116
|
Закріплення і застосування мовних знань і мовленнєвих умінь |
|
|
|
117 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свою мрію. Тема для спілкування: «Моя заповітна мрія»
|
|
|
|
118 |
Підсумковий урок |
|
|
|
1