КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ УЧНІВ 7 КЛАСУ
(За модельною навчальною програмою «Українська мова. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти
авторства Ніни Голуб та Олени Горошкіної)
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
||||
|
|||||||
|
|
Вступ. Мовні обов’язки українців. |
|
||||
|
|
Дієслово: поглиблене повторення вивченого Віра в себе – це крок до успіху |
|
||||
|
|
Форми дієслова Чистота і світло людської душі |
|
||||
|
|
Неозначена (інфінітив) та особові форми Найголовніше – зберегти душевний спокій і радісне зачудування світом (М. Дочинець). |
|
||||
|
|
Моя колиска, край моїх батьків! (Н. Данилюк) |
|
||||
|
|
Способи дієслів. Дійсний спосіб Вітчизни гіднії сини й доньки |
|
||||
|
|
Часи дієслів. Минулий час. Змінювання дієслів у минулому часі. З любов’ю до свого |
|
||||
|
|
Теперішній час. Особливості змінювання Долаємо труднощі |
|
||||
|
|
Майбутній час. Проста і складена форми. Особливості змінювання Мріяти – це рухатися вперед |
|
||||
|
|
Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях У тебе в серці теплиться весна (Н. Данилюк) |
|
||||
|
|
Наказовий спосіб. Особливості творення Добра порада – серцю розрада (Нар. творчість) |
|
||||
|
|
Умовний спосіб. Особливості творення Мій вибір |
|
||||
|
|
Безособові дієслова. Дієслівні форми на -но, -то Шукаємо натхнення в природі |
|
||||
|
|
Способи творення дієслів Найкраще місце на землі – рідна домівка |
|
||||
|
|
Правопис дієслів Сила слова |
|
||||
|
|
Уживання дієслів у мовленні Любов до України й віра в неї |
|
||||
|
|
Есе.Як потрібно ставитися до помилок? |
|
||||
|
|
Дієслово як частина мови: узагальнення вивченого Мандрівка сторінками улюбленого твору |
|
||||
ДІЄПРИКМЕТНИК |
|||||||
|
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Краса думки |
|
||||
|
|
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами. Сила мовленого слова |
|
||||
|
|
Активні й пасивні дієприкметники. Особливості творення, відмінювання, уживання. Подорож Україною |
|
||||
|
|
Уживання дієприкметників у мовленні. Способи заміни активних дієприкметників. Архітектурні пам’ятки України |
|
||||
|
|
Урок виразного читання напам’ять поезії Лесі Українки «Як дитиною, бувало…» |
|
||||
|
|
Правопис дієприкметників: -н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження 7 чудес України |
|
||||
|
|
Не з дієприкметниками. Україна – частина Європи |
|
||||
|
|
ДІЄПРИСЛІВНИК |
|
||||
|
|
Дієприслівник як особлива форма дієслова Гідні приклади |
|
||||
|
|
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприслівниковими зворотами й одиничними дієприслівниками. Поступ передбачає зміни |
|
||||
|
|
Вид і час дієприслівників. Творення дієприслівників недоконаного й доконаного виду. Сила прощення |
|
||||
|
|
Що означає честь і гідність? |
|
||||
|
|
Есе Чи вмію я прощати? |
|
||||
|
|
Дієслово, дієприкметник, дієприслівник: узагальнення вивченого Олімпійські види спорту |
|
||||
|
|
ПРИСЛІВНИК |
|
||||
|
|
Прислівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Магія похвали |
|
||||
|
|
Ступені порівняння прислівників. Як керувати своїми емоціями? |
|
||||
|
|
Способи творення прислівників Джерела натхнення |
|
||||
|
|
Особливості наголошування і правопису прислівників: Написання прислівників із дефісом. Візит до музею |
|
||||
|
|
Правопис прислівників разом та окремо Найвідоміші музеї світу |
|
||||
|
|
Не і ні з прислівниками. Театральне мистецтво |
|
||||
|
|
Букви -н- та -нн- у прислівниках. И та і в кінці прислівників. Кіно як вид мистецтва |
|
||||
|
|
Прислівник як частина мови: узагальнення вивченого Найважливіші відкриття |
|
||||
|
|
Есе .Чим корисне для людини мистецтво? |
|
||||
|
|
Тематична контрольна робота |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
||||
ЧАСТКА |
|||||||
|
|
Частка як службова частина мови Вчимося бачити й відчувати красу |
|
||||
|
|
Формотвірні частки Твій вибір – цеглинка твого життя |
|
||||
|
|
Словотвірні частки Наше ставлення до сміття |
|
||||
|
|
Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків Як навчитися працювати в колективі |
|
||||
|
|
Правопис часток не і ні з різними частинами мови Що таке відповідальність? |
|
||||
|
|
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки Озеленення планети – це важливо |
|
||||
|
|
Частка як службова частина мови: узагальнення вивченого Ми завжди покликані робити вибір |
|
||||
|
|
Есе: написання і вдосконалення Знання, які мене збагатили |
|
||||
|
|
Есе: презентування й обговорення написаних есе |
|
||||
|
|
ВИГУК |
|
||||
|
|
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням Як зменшити витрати? |
|
||||
|
|
Звуконаслідувальні вигуки Естетика звуків природи |
|
||||
|
|
Дефіс у вигуках Міжкультурне спілкування |
|
||||
|
|
Розділові знаки в реченнях із вигуками Мовленнєвий етикет |
|
||||
|
|
Есе: написання і вдосконалення Чи може невдалий жарт коштувати дружби? |
|
||||
|
|
Есе: презентування і обговорення |
|
||||
|
|
Вигук як особлива частина мови: узагальнення вивченого Мої улюблені емоції |
|
||||
|
|
Службові частини мови: узагальнення вивченого Етикет у міжкультурному спілкуванні |
|
||||
|
|
Тематична контрольна робота |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
ІІ семестр |
|
||||
Інформація |
|||||||
|
|
Надійність джерел інформації: повторення вивченого в 6 класі Проблеми громади |
|
||||
|
|
Факти і судження: повторення вивченого в 6 класі Правда про минуле України/ Болючі сторінки історії України |
|
||||
|
|
Достовірність/недостовірність інформації: повторення вивченого в 6 класі Виборюємо незалежність |
|
||||
|
|
Що таке успіх? |
|
||||
|
|
Пошук інформації: практично Користь і шкода дієти |
|
||||
|
|
Вибір джерела інформації: практично Сучасні технології |
|
||||
|
|
Якість і достовірність інформації Інформаційні технології в моєму житті |
|
||||
|
|
Якість і достовірність інформації: практично |
|
||||
|
|
Вербальні й невербальні засоби інформації Штучний інтелект |
|
||||
|
|
Способи опрацювання та перетворення текстової інформації. Як технології змінюють людину |
|
||||
|
|
Опрацювання та перетворення інформації: практично Олімпійські види спорту |
|
||||
|
|
Презентування перетвореної текстової інформації |
|
||||
|
|
Використання інформації в різних ситуаціях Вплив технологій на екологію |
|
||||
|
|
Використання інформації в різних ситуаціях Як розпорядитися сміттям? |
|
||||
|
|
Чим людину ваблять гори? |
|
||||
|
|
Есе: презентування і обговорення Найважливіші людські чесноти |
|
||||
|
|
Контрольне есе |
|
||||
|
|
Повторення вивченого в ІІІ чверті Краса і користь співу |
|
||||
|
|
Проєкти: презентування й обговорення Ці книжки варт прочитати |
|
||||
|
|
Інформація: узагальнення вивченого Вода – природне багатсво |
|
||||
|
|
Тематична контрольна робота |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
||||
|
|
ТЕКСТ |
|
||||
|
|
Текст: повторення вивченого в 5-6 класах |
|
||||
|
|
Роль книжки в житті людини |
|
||||
|
|
Вдумливе читання Читання робить нас кращими |
|
||||
|
|
Що означає мислити критично? |
|
||||
|
|
Зміст прочитаного. Проблеми в тексті. Книжки, які необхідно обов’язково прочитати |
|
||||
|
|
Вторинні тексти. Детальний переказ. Популяризація читання у світі |
|
||||
|
|
Опис у художніх текстах Гостинність українців |
|
||||
|
|
Емоційний складник художнього тексту. Плекаємо доброчесність |
|
||||
|
|
Прийоми редагування тексту. Традиційні свята українців |
|
||||
|
|
Есе |
|
||||
|
|
Тематична контрольна робота. |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
||||
|
|
ЖАНРИ МОВЛЕННЯ |
|
||||
|
|
Жарт. Висміювання. Насмішка. Правила безконфліктного спілкування |
|
||||
|
|
Захват. Захоплення Магія музики |
|
||||
|
|
Повідомлення. Українські композитори |
|
||||
|
|
Інструкція Дозвілля та стиль життя |
|
||||
|
|
Знайомство Знайомтеся – це я! |
|
||||
|
|
Дружня бесіда Дружба – це відповідальність, а не привілей (Х.Джебран). |
|
||||
|
|
Конспект Наука – це цікаво! |
|
||||
|
|
Есе |
|
||||
|
|
Тематична контрольна робота |
|
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
||||
|
|
СПІЛКУВАННЯ |
|
||||
|
|
Комунікативні наміри. Поділитися враженнями «Ти знаєш – що ти людина?» |
|
||||
|
|
Мовні й позамовні засоби гармонійного спілкування Розкіш спілкування |
|
||||
|
|
Засоби прикрашання мовлення: фразеологізми, інтонаційний малюнок Щастя на боці тих, хто вміє радіти (Арістотель) |
|
||||
|
|
Бар’єри спілкування Що таке життєва позиція? |
|
||||
|
|
Суперечка і сварка Що таке ввічливість? |
|
||||
|
|
Правила гарного слухача Слухання як лідерська навичка |
|
||||
|
|
Тематична контрольна робота |
|
||||
|
|
Проєкти: презентування й обговорення |
|
||||
|
|
Повторення в кінці року «Якого кольору слова?» |
|
||||
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого |
|
||||