Урок |
Дата |
Тема уроку |
Лексика |
Граматика |
Читання |
Аудіювання |
Говоріння |
Письмо |
Домашнє завдання |
Unit 1«In and out of school» |
|||||||||
1. |
|
In school |
A canteen, a gym, a head-master, a library, a locker, a science lab, stuff |
|
Ex.2 p.9 |
School life |
Ex.3 p.9 |
|
Complete the sentences |
2. |
|
School activities. What is school for you? |
An activity, an aid, facility, Biology, Chemistry, a choir, an orchestra, Physics, Technology, Boarding school, fair, shabby, spacious, to mean, to be close to, to show around |
There is There are |
Впр.4 с.12 Впр.3 с.14 |
Впр.1 с.13
|
Do you enjoy studying? |
Sentences about school activities |
Make up sentences about your favourite school activity |
3. |
|
Duty and necessity. School rules. Вдосконалення граматичних та навичок усного мовлення |
|
Must, have to, need |
Впр.4 с.17 |
|
Впр.1 с.18 |
Впр.1 c.16 Впр.4 с.20 |
Впр.2 с.21 |
4. |
|
After school. After school activities. Активізація лексич-ного матеріалу. Вдосконален-ня навичок читання |
An event, a member, to dream, to practice, to try out, handy, to be keep on, to get together, to hang around, to join |
Suffix -er |
Впр.4 с.24 |
A short story |
Впр.2 с.23
|
Впр.3 с.23 |
Write about a club you would like to join |
5. |
|
Meeting online. Удосконален-ня аудіювання й усного мовлення. |
Information, networking, safety, to download, to join, to post, dangerous, online, safe, social, to be upset, to keep repeating smth |
Too, enough |
Впр.3,4 с.27 |
Впр.1,2 с.26 |
Впр.3 с.27 |
Впр.4 с.27 |
Fill the gaps |
6. |
|
Social networking. Extra-school activities. Активізація мовного матеріалу. |
School subjects Numerals |
Too much, too many + noun |
Впр.2 с.29 |
|
Впр.3,4 с.33 |
Впр.1 с.29 Впр.1 с.34 |
Write about your hobby |
7. |
|
Revision. Удосконалення навичок письма, усного мовлення та читання |
|
Must, have to |
Впр.5 с.36 Впр.9 с.40 |
|
Впр.8 с.39 |
Впр.3 с.35 |
Complete the text |
Unit 2 «At Home» |
|||||||||
8. |
|
Doing chores. Уведення лексичного матеріалу |
A mess, to pick up, to tidy, cozy, to get upset, do the washing up, do the cooking, do the ironing, water the plants, do the laundry, fix things |
|
Впр.4 с.49 |
Впр.3 с.49 |
Впр.6 с.50
|
Впр.7 с.50
|
Complete the sentences
|
9. |
|
Household chores. Удоскона-лення навичок усного мовлення, читання |
To boil, to cut, to dry, to fry, to pour, to prefer, to serve, to do chores, to do householding duties |
|
Впр.1 с.52 Впр.2 с.54 |
|
Впр.3 с.57 |
Впр.3 с.57 |
Write about your day |
10. |
|
Do it yourself. Удосконалення лексичних і граматичних навичок |
|
Somebody, something, somewhere |
Впр.5 c.55 |
Впр.6с.56
|
Впр.4 с.55 Впр.1 с.59 |
Впр.4, с.59 Впр.1, c. 61 |
Впр.3 c.60 |
11. |
|
My typical day. |
An appliance, an improvement, an oven, electrical |
|
Впр.6 c.62 |
Dialogue |
Впр.2 с.59 |
Впр.5с, с. 63–64 |
Впр.1, с.63 |
12. |
|
All about food. You are what you eat. Удосконалення навичок усного мовлення, читання |
An acid, a carbohydrate, an immunity, zinc, to increase, to repair, to smell, organic, protein, successful. Peel, slice, mash, mix, oil, boil, chop, pour, cut, fry |
|
Впр.1 с.64 Впр.3 с.70 |
|
Впр.2 с.65 |
Впр.3 с.65 |
Впр.2 с.69 |
13. |
|
Can you set out a festive table? A little or a few. Удосконалення навичок усного мовлення, читання |
A dish, a method, to set, to spread, to lay the table |
|
Ex.3 p.72 |
Впр.2 с.72 |
Впр.3 с.75 |
Ex.2 p.74 |
Making up sentences |
14. |
|
Writing a recipe. Удосконалення навичок усного мовлення, читання, письма |
|
|
Впр.3-4 с.77-78 |
Впр.1 с.76 |
Впр.5 с. 78
|
Впр.2 c.76
|
Підготуватися до контролю аудіювання та говоріння |
15. |
|
Семестровий контроль аудіювання. Семестровий контроль говоріння. |
|
|
|
Listening |
Speaking |
|
Підготуватися до контролю читання та письма |
16. |
|
Семестровий контроль читання. Семестровий контроль письма. Урок-узагальнення та повторення матеріалу за І семестр |
|
|
За завданням вчителя |
Повторити вивчений матеріал |
|||
ІІ семестр |
|||||||||
Unit 3 «Sports from A to Z» |
|||||||||
17. |
|
Sport is fun. The Olimpic Games. Уведення лексичного матеріалу. Удосокналення навичок вимови, усного мовлення, письма |
Kinds of sport. A flame, a mascot, a spirit, a wheelchair, to compete, to light |
|
Ex.2 p.93-96 |
Description of the sports. Olimpic mascots |
Dialogues Ex.1 p.93 |
Ex.4 p.97 |
Ex.2 p.93
|
18. |
|
You are good at sports, aren’t you? Joining a sports club. Удосконалення лексичних і граматичних навичок і навичок аудіювання. |
|
Tag-questions |
|
The most popular sports in Great Britain and Ukraine |
|
|
|
19. |
|
Is sport always fun? Why we love sport? Активізація граматичного й лексичного матеріалу, усного мовлення й читання |
|
|
Ex.6 p.103 Ex.2 p.105 |
Water polo rules |
Arguments as for sports |
The rules of any sports game |
Ex.1 p.107 |
20. |
|
Doctor! Doctor! Уведення лексичного матеріалу |
Headache, toothache, stomachache, earache, backache |
|
Text about health |
|
Ex.2 p.108 |
|
Write all about health problems |
21. |
|
How healthy are you? Health service. Уведення нового матеріалу. Удосконалення навичок усного мовлення й читання. |
An accident, a disease, a dentist office, a pill, a surgeon, a symptom |
|
Ex.6 p.110 |
Completing the word combinations |
Getting information. Short dialogues. |
Ex. 6 p.114, ex.7 p.114 |
Completing the sentences |
22. |
|
It’s something wrong with me. Удосконалення граматичних навичок. Контроль навчальних досягнень |
|
Past Perfect |
Ex.5 p.118 |
|
Ex.5 p.118 |
Ex.4 p.118 |
Ex.2 p.117 |
23. |
|
At the doctor’s. Удосконалення навичок аудіювання, усного мовлення й читання. |
|
|
|
Ex.1 p.119 Ex.2 p119 |
Short dialogues about problems and solutions |
|
Ex.4 p.120 |
24. |
|
Keeping healthy. Активізація мовленнєвого матеріалу |
|
|
|
Arranging the sentences |
Ex.1 p.121 Ex.4-5 p.122 |
Ex. 1-2 p.124 |
Ex.3 p.122 |
25. |
|
Sports in our life. Удосконалення лексичних і граматичних навичок |
|
|
jigsaw |
Sport in Britain |
Ex.10 p.130 |
|
Ex.3 p.126 |
26. |
|
It’s time for reading. |
|
|
Ex.1 p.132 |
|
Ex.3-4 p.133 |
Ex.2 p.130 |
Writing a summary |
Unit 4 «Leisure Time» |
|||||||||
27. |
|
Entertain yourself. Уведення нового матеріалу. |
A comedy, a science fiction film, a cartoon, a historical film, a musical, to entertain |
|
Broken dialogues |
Ex.3,5 p.139 |
|
Ex.2 p.139 |
Make up sentences |
28. |
|
Favourite movies. Film genres. Do you like movies? Удосконалення навичок аудіювання, усного мовлення й читання. |
A character, a plot, a title, catchy, confusing, convincing, fascinating, spectacular |
|
Ex.4 p.141 About Anthony Hopkins |
Ex.3 p141 Ex.6 p.142 |
Ex.1-2 p.140 Short dialogues |
Ex.3 p.144 |
About your favourite movie |
29. |
|
Are you cinema-goer? Удосконалення навичок усного мовлення й читання. |
|
Reflexive pronouns |
|
|
Dialogues about films |
Ex.1 p.148 |
Last visit to the cinema |
30. |
|
Places of interest. Удосконалення навичок усного мовлення й читання. Контроль навчальних досягнень |
Guide book, go sightseeing, look around, get lost, take photos, tour, typical |
|
Broken sentences |
Text about London |
The most popular activities and hobbies |
Ex.2 p.154 |
Your favourite place in your city |
31. |
|
Famous landmarks of London and Kyiv. Удосконалення навичок аудіювання, усного мовлення й читання. |
|
|
Ex.1 p.155 Ex.2 p.157 |
Text about London |
Ex.4 p.154 |
|
Write about famous landmarks in London |
32. |
|
Past activities. Активізація граматичного й лексичного матеріалу. |
|
Past tenses |
|
|
Short dialogues |
Filling the chart |
Ex.2 p.165 |
33. |
|
New impressions. Удосконалення навичок усного мовлення й читання. |
|
|
Ex.4 p.168 Ex.7 p.169-170 |
The British Museum |
Ex.1 p.167 Ex.5 p.169 |
|
Write about your favourite town. |
34. |
|
Welcome to Canada. Активізація граматичного й лексичного матеріалу. |
|
Reflexive pronouns |
Ex.9 p.176 Ex.11, p.177-178 |
Ex.8 p.175 |
|
|
Ex.2 p.171 |
35. |
|
Семестровий контроль письма. Семестровий контроль говоріння. |
|
|
|
|
Speaking |
Writing |
|
36. |
|
Семестровий контроль письма. Семестровий контроль говоріння. |
|
|
Reading |
Listening |
|
|
|