КТП основи здоров`я 6 клас ( зі змінами)

Про матеріал
Матеріал містить календарно - тематичне планування з основ здоров`я зі змінами
Перегляд файлу

 

 

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я»,  6 клас

(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)

 

Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

 

Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016 р.).

 

№ п/ п

Дата

Примітка

 

Тема уроку

Практичні завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній

 

Знаннєвий компонент

Діяльнісний компонент

Ціннісний

компонент

 

Розділ 1. Здоров’я людини 

 

1

 

 Життя і здоров’я людини. Безпекажиттєдіяльності. Життєві навички,  сприятливі для здоров’я.

 

 

Практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту  Моделювання поведінки в умовах зміни

кліматичних умов.  Добір одягу за несприятливих погодних умов

   *Відпрацювання алгоритму дій в  екстремальній ситуації. 

Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек.

  Складання пам’яток захисту особистого  майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*

 o Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи.

o Відпрацювання алгоритму дій під час обстрілів та хімічної атаки/ядерного удару?

 o Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки у разі виявлення незнайомого предмету/вибухонебезпечного предмету

o Відпрацювання алгоритмів виклику рятувальних служб.

o Відпрацювання навичок самодопомоги при забиттях, зупинення незначної кровотечі, обробка подряпин, невеликих ран

  Учні:

називають: - складові здоров’я; - види і чинники ризику для життя і здоров’я; - сигнали оповіщення про повітряну тривогу;

   Учні:

уміють: - обирати одяг і взуття за несприятливих погодних умов; - оцінювати ризик у щоденних ситуаціях; - безпечно поводитися при спілкуванні з незнайомими людьми; - обговорювати з батьками засоби захисту особистого майна, захисту під час обстрілів, як діяти під завалами; підготовку «тривожної валізи»; демонструють способи самоконтролю та алгоритм дій в екстремальній ситуаціях; правила спілкування з озброєнними людьми;

   Учні:

наводять приклади: - сприятливих для здоров’я життєвих навичок; - небезпек навколишнього середовища; - небезпек воєнного стану; розпізнають: - ознаки безпеки і небезпеки; -маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» тощо) - ознаки фізичного, соціального, психологічного і духовного благополуччя; - сприятливі і несприятливі для здоров’я людини погодні умови; пояснюють: - вплив небезпеки, невиправданих ризиків, екстремальних і надзвичайних ситуацій на життя і здоров’я;

Т–1«Екологічна безпека та сталий розвиток»

Т-2«Громадянська відповідальність»

Т-3«Здоров’я і безпека»

Т-4

«Підприємливість і фінансова грамотність»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

Навколишнє середовище і здоров’я. Вплив природних чинників на здоров’я людини.  Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.  Добір одягу за несприятливих погодних умов .

 

 

 

 

 

 

3

 

Вплив техногенного середовища на здоров’я людини.

4

 

Соціальне середовище і здоров’я.

5

 

Ризики та небезпеки. Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Екстремальні і надзвичайні ситуації. Відпрацювання алгоритму дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію.

6

 

Ризики і небезпеки воєнного часу. Види ризиків у зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами.

 

 

7

 

Повітряна тривога. Сигнали оповіщення про повітряну тривогу. Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. «Правило двох стін». Підготовка

«тривожної валізи». Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи Відпрацювання алгоритму дій під час обстрілів та хімічної атаки/ядерного удару

 

8

 

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Ознаки вибухонебезпечних предметів (ВНП) та території. Позначення/маркування небезпечної території(« Небезпечно міни») Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинилися на замінованій території. Виклик рятувальних служб.Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки у разі виявлення незнайомого предмету/вибухонебезпечного предмету

 

 

 

 

9

 

Невідкладна допомога. Перша психологічна підтримка(самодопомога, практики подолання страху, тривоги). Перша домедична допомога при різних надзвичайних станах.Відпрацювання алгоритмів виклику рятувальних служб. Відпрацювання навичок самодопомоги при забиттях, зупинення незначної кровотечі, обробка подряпин, невеликих ран.

10

 

Вимірювання компетентностей з теми:  «Безпека та здоров’я людини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я

 

11

 

Харчування і здоров’я. Поживні речовини. Особливості харчування у підлітковому віці.

 Практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту

  Аналіз маркування харчових продуктів **  Складання пам’ятки: «Правила особисто  гігієни»*

  Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях 

Визначення збалансованості харчового раціону

 Учні: називають: - складові особистої гігієни; - складові харчових продуктів, джерела їх надходження; - особливості харчування у підлітковому віці; - принципи харчування для здоров’я; - чинники, що впливають на формування харчових звичок; - наслідки неправильного харчування; - причини і симптоми харчового отруєння

 

 Учні: уміють: Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці. Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях Особиста гігієна Т-4 13 - визначати збалансований харчовий раціон, калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичного навантаження; - зберігати і споживати йодовану сіль; - аналізувати інформацію на упаковках харчових продуктів; - запобігати харчовим отруєнням; - надавати допомогу і самодопомогу при харчових отруєннях; дотримуються правил харчування для здоров’я та правил особистої гігієни

 

 Учні: наводять приклади ситуацій, в яких треба звернутися до стоматолога; розпізнають ознаки збалансованого харчування; пояснюють: - небезпеку йододефіциту; - значення особистої гігієни

Т-1«Екологічна безпека та сталий розвиток»

 

 

 

Т-4

«Підприємливість і фінансова грамотність»

Т-3«Здоров’я і безпека»

 

12

 

Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.

 

13

 

Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі, обробки і  зберігання  продуктів харчування. Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях

14

 

Особиста гігієна. Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою і спортом.

15

 

 Гігієна ротової порожнини.

 

16

 

Вимірювання компетентностей з теми з розділу «Фізична складова здоров’я»

 

 

 

 

 

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я

 

17

 

 Психологічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку.

 Практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту 

Проект самовдосконалення *(вибір,  планування і досягнення мети).  Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички). 

Моделювання ситуації прийняття зважених рішень 

Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій . 

Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі  шкідливими звичками* 

Аналіз соціальної і комерційної реклами*

  Учні: називають:

- особливості психічного розвитку підлітків; - чинники, що впливають на прийняття рішень і формування звичок; - переваги адекватної самооцінки; - наслідки шкідливих звичок ; - переваги корисних звичок; пояснюють: - вплив самооцінки на поведінку і здоров’я людини; - вплив корисних звичок на здоров’я; - згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків; - алгоритм прийняття зважених рішень; - необхідність відмови від пропозицій вживання психоактивних речовин; - вплив ВІЛ-інфекції на організм людини

 Учні: аналізують:

 - поширені міфи про психоактивні речовини;

- зміст і мету комерційної реклами;

уміють:

- аналізувати свої звички;

- створювати план формування корисної звички;

- критично аналізувати рекламні повідомлення;

- відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії

виявляють толерантне ставлення до ВІЛ-позитивних людей

 

 Учні: наводять приклади: - потреб людини; - корисних і шкідливих звичок; розпізнають: - види самооцінки; - прості і складні рішення; - позитивні й негативні соціальні впливи; - соціальну і комерційну рекламу; - перебільшену і неправдиву інформацію в рекламі; - ситуації, безпечні щодо ризику ВІЛ інфікування

Т-1«Екологічна безпека та сталий розвиток»

Т-2«Громадянська відповідальність»

Т-3«Здоров’я і безпека»

Т-4

«Підприємливість і фінансова грамотність»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 Потреби,навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні та шкідливі звички. Чинники формування звичок.

 

19

 

Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

20

 

Критичне мислення та уміння приймати рішення.Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення важливі для здоров’я. Вплив реклами на рішення людини. Види реклами.

21

 

 Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.

22

 

 Убережи себе від ВІЛ

23

 

Вимірювання компетентностей з розділу «Психічна і духовна складові здоров’я»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (15 годин + 1 година резервного часу)

 

24

 

  Спілкування і здоров’я. Засоби комунікації. Стилі спілкування. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я.

 

 

Практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту  Відпрацювання навичок упевненої  поведінки у життєвих ситуаціях  Складання плану покращення міжособистісних стосунків *.  Моделювання ситуації із конструктивним  розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.

 

Учні: називають: - види стосунків, методи покращення стосунків; - способи та етапи конструктивного розв’язання конфліктів; наводять приклади: - стосунків в родині та з однолітками; - чинників розпалювання конфліктів

 Учні: аналізують: - переваги і недоліки різних стилів спілкування; - свої стосунки з іншими людьми; уміють: - упевнено поводитися в різних життєвих ситуаціях; - уникати непорозумінь у спілкуванні; - толерантно ставитися до смаків і поглядів інших; - розв’язувати конфлікти, уникати ескалації конфліктів, контролювати емоції у конфліктних ситуаціях; - обирати коло спілкування, яке сприяє здоров’ю; - протидіяти виявам агресії і насилля у своєму середовищі; дотримується правил: - спілкування з однокласниками і членами родини; - дружнього спілкування дівчат і хлопці

 

 Учні: розпізнають: - ознаки вербальної і невербальної комунікації, активного і пасивного слухання; - стилі спілкування; - конфлікти поглядів і конфлікти інтересів; - дружні, недружні і небезпечні компанії; - вияви фізичного і психологічного насилля; пояснюють: - особливості спілкування з дорослими й однолітками; - вплив конфліктів на здоров’я; - необхідність конструктивного розв’язання конфліктів; - важливість толерантного ставлення до поглядів і переконань, урахування інтересів і потреб інших; - негативні наслідки приналежності до небезпечних компаній

 

Т-2«Громадянська відповідальність»

Т-3«Здоров’я і безпека»

Т-4

«Підприємливість і фінансова грамотність»

 

25

 

Види стосунків.Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.

26

 

Безпечне спілкування  в Інтернеті

 

27

 

Конфлікти і здоров’я. Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів.

28

 

Стосунки з однолітками.Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі.

29

 

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі

 

  Безпека у побуті. Правила користування газовими приладами,  електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії. Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки. Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом

 Практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту  Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії.

Вивчення вмісту домашньої аптечки.*  Відпрацювання навичок екстреної евакуації  з приміщення школи і своєї оселі **

 

Учні: називають: - небезпечні ситуації, які можуть виникнути в оселі; - основні причини виникнення пожеж; - переваги і недоліки різних типів вогнегасників; - ознаки виникнення аварії на підприємстві; - правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді; - види і телефони державних служб надання допомоги в екстремальних ситуаціях; - основні складові домашньої аптечки та їх призначення; пояснюють: - зміст поняття «трикутник вогню»; - необхідність використання велосипедного шолома; - правила зберігання і використання ліків і препаратів побутової хімії; - необхідність надання першої допомоги; аналізують наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді; уміють: - користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку; - організовано евакуюватися з приміщення у разі пожежі; - перевіряти пожежну безпеку своєї оселі; - застосовувати належні засоби пожежогасіння при різних типах пожеж; - захищати органи дихання, правильно діяти у разі загоряння одягу на людині; - обирати відповідні алгоритми дій у разі сигналу цивільної оборони; - добирати одяг для велосипедних прогулянок; - обирати безпечні способи маневрів на велосипеді; - складати стислі та інформативні повідомлення для рятувальників; - викликати рятувальників і надавати їм посильну допомогу; - адекватно оцінювати свої можливості і надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП

Учні: розпізнають: - негорючі, легкозаймисті речовини і матеріали; - препарати побутової хімії за рівнем безпеки; - стадії пожежі і типи вогнегасників; - групи промислових об’єктів за наслідками аварій; - елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху; - сигнали маневрування велосипедистів; - ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння; дотримуються правил: - користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами, засобами побутової хімії; - пожежної безпеки; - дорожнього руху для пішохода, пасажира, велосипедиста

 

 

Учні:

наводять приклади ситуацій, в яких вогонь може бути особливо небезпечним.

Т-1«Екологічна безпека та сталий розвиток»

Т-2«Громадянська відповідальність»

Т-3«Здоров’я і безпека»

Т-4

«Підприємливість і фінансова грамотність»

 

30

 

 Пожежна безпека в оселі. Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. План евакуації з будинку. Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії у разі загорання одягу.

31

 

Проживання у промисловій зоні. Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення  аварійної ситуації на підприємстві. 

32

 

  Підручні засоби захисту. Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі

33

 

 Безпека руху велосипедиста. Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста

34

 

 

 

 

 

 

 

 

Поведінка в екстремальних ситуаціях. Телефони рятувальних служб. Повідомлення рятувальним службам. Взаємодія з рятувальниками. Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП

35

 

Вимірювання компетентностей з теми:    «Соціальна складова здоров’я»

Знаком * позначено вправи, які слід виконувати не лише в класі, а й удома з допомогою батьків.

Знаком ** позначено практичні завдання, які рекомендовано проводити за межами класної кімнати.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Чудовий оновлений варіант, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 серпня 2022
Переглядів
4351
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку