№ п/ п Дата |
Примітка
|
Тема уроку |
Практичні завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній
|
|||||
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Ціннісний компонент |
||||||||
Розділ 1. Безпека і здоров’я людини |
||||||||||
1 |
|
Тема 1. Захист життя і здоров’я у воєнний час. Захист життя під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях |
Відпрацювання алгоритмів пошуку надійного укриття та евакуації Обговорення ситуацій та створення алгоритмів виживання для тих, хто опинився під завалами Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час виявленні незнайомихпредметів / вибухонебезпечних предметів Взаємодія з рятувальними / правоохоронними службами Відповідальність щодо розповсюдження у соціальних мережах роликів/меседжей ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці. Відпрацювання навичок надання невідкладної допомоги при травмах, кровотечах, опіках, втраті свідомості, зупинках дихання Відпрацювання технік психологічної самодопомоги в гострих стресових ситуаціях Аналіз свого способу життя та особистих цілей Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя
|
Знаннєвий компонент Учні: називають: - чинники підтримання мотивації до здорового способу життя; - чинники впливу на здоров’я; наводять приклади: - довгострокових і короткострокових наслідків різних способів життя; - холістичного підходу до здоров’я
|
Діяльнісний компонент Учні: розпізнають ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів; демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив |
Учні: пояснюють: - необхідність планування життя; - взаємозв’язок різних складових здоров’я; - вплив способу життя на здоров’я; уміють: - аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя. |
Т-2 |
|||
2 |
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього Взаємодія з рятувальними службами |
Т-2 |
|||||||
3 |
|
Невідкладна домедична допомога Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога Т-2 Т-2 30 при кровотечах. Серцево-легенева реанімація. Алгоритм рятування людей під час пожежі, з-під завалів. Невідкладна медична допомога при опіках, отруєнні чадним газом. |
Т-2, |
|||||||
4 |
|
Психологічна самодопомога Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Нервово-мязова релаксація. Технікизаземлення. Медитація. Аутотренінг. Робота зі страхами і тривожними думками. |
Т-2, |
|||||||
5 |
|
Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини |
Т-2, |
|||||||
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки |
||||||||||
6 |
|
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку ТО |
Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні Проєкт Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий транспортний засіб Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади |
Учні: називають: - рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях; - основні пріоритети і сфери національної безпеки України; - сфери національної безпеки; - глобальні загрози, породжені діяльністю людини; пояснюють: - роль безпеки в ієрархії потреб; - взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки; - необхідність контролювати розвиток людства; - зміст поняття «сталий розвиток» людства; - значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально» |
Учні: розпізнають позитивні й негативні наслідки технічного прогресу; уміють оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях; демонструють відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості |
Учні: наводять приклади чинників впливу на рівень суспільної безпеки |
Т-2, |
|||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я |
||||||||||
7 |
|
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини. Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. |
Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму. Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я. |
Учні: називають: - індикатори фізичної форми; - чинники розвитку фізичного здоров’я; наводять приклади: - популярних видів рухової активності;аеробної та анаеробної активності; - гігієнічних процедур |
Учні: уміють: - визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла; - здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я; дотримуються правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активност |
Учні: пояснюють: - переваги здорового способу життя; - значення сну в юнацькому віці; - вплив рухової активності на здоров’я |
Т-2, |
|||
8 |
|
Моніторинг здоров’я Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я |
Т-2, |
|||||||
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я |
||||||||||
9 |
|
Самореалізація особистості Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація |
Самооцінка характеру. Проект самовиховання. Визначення індивідуального стилю навчання Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації Виявлення професійних схильностей Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації» Екскурсія до центру зайнятості населення. |
Учні: називають: - складові самореалізації і життєвого самовизначення; - критерії професійного самовизначення; - умови ефективного навчання; - етапи морального розвитку особистості; наводять приклади: - різних професій; - чинників впливу на самооцінку людини; - рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці |
Учні: уміють: - застосовувати прийоми самоконтролю; - визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час; - аналізувати свої життєві цінності; - визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру; - складати план удосконалення характеру. розпізнають ознаки активного і пасивного навчання |
Учні: пояснюють: - необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці; - значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху; - роль емоцій в житті людини; - процес сприйняття і засвоєння інформації; - переваги активного стилю навчання; - залежність формування характеру від різних чинників; - значення моральних цінностей у формуванні характеру |
Т-2, Т4 |
|||
10 |
|
Емоційне благополуччя Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю. |
Т-2, Т4 |
|||||||
11 |
|
Уміння вчитися Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до Державної підсумкової атестації Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. |
Т-2, Т4 |
|||||||
12 |
|
Самовиховання характеру Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру |
Т-2, Т4 |
|||||||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я |
||||||||||
13 |
|
Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя |
Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками. Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання Відпрацювання навичок отримання достовірноїінформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі. Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей |
Учні: називають: - ознаки міцної родини; - чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні; - шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С; - три стадії ВІЛ-інфекції; - методи профілактики ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту; - основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу; - принципи тестування на ВІЛ-інфекцію; - установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді; наводять приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків; |
Учні: уміють: - ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки; - оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях; - надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу; - протидіяти стигмі та дискримінації. |
Учні: пояснюють: - роль родини у задоволені потреб людини; вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я; - значення моральних цінностей у протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу. |
Т-1, Т-2, |
|||
14 |
|
Репродуктивне здоров’я молоді Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. |
Т-2, |
|||||||
15 |
|
Запобігання захворювань, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. |
Т-1, Т-2, |
|||||||
16 |
|
ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С/ Протидія дискримінації ВІЛ-позитивних людей. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. |
Т-2, |
|||||||
17 |
|
ТО |
|
|||||||