КТП основи здоров`я 9 клас 0,5 години ( зі змінами)

Про матеріал
КТП розроблено згідно чинних вимог. Стане у нагоді вчителям, що працюють у 9 класі з даного предмету.
Перегляд файлу

 

№ п/ п

Дата

Примітка

 

Тема уроку

Практичні завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній

 

Знаннєвий компонент

Діяльнісний компонент

Ціннісний

компонент

 Розділ 1. Безпека і здоров’я людини

1

 

 Тема 1. Захист життя і здоров’я у воєнний час.

Захист життя під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях

 Відпрацювання алгоритмів пошуку надійного укриття та евакуації  Обговорення ситуацій та створення алгоритмів виживання для тих, хто опинився під завалами   Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час виявленні незнайомихпредметів / вибухонебезпечних предметів   Взаємодія з рятувальними / правоохоронними службами   Відповідальність щодо розповсюдження у соціальних мережах роликів/меседжей ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці.  Відпрацювання навичок надання невідкладної допомоги при травмах, кровотечах, опіках, втраті свідомості, зупинках дихання Відпрацювання технік психологічної самодопомоги в гострих стресових ситуаціях  Аналіз свого способу життя та особистих  цілей  Довгострокове планування з урахуванням  важливих сфер життя

 

 

 

 

 

 

  Знаннєвий компонент Учні: називають: - чинники підтримання мотивації до здорового способу життя; - чинники впливу на здоров’я; наводять приклади: - довгострокових і короткострокових наслідків різних способів життя; - холістичного підходу до здоров’я

 

 Діяльнісний компонент Учні: розпізнають ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів; демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив

 Учні: пояснюють: - необхідність планування життя; - взаємозв’язок різних складових здоров’я; - вплив способу життя на здоров’я; уміють: - аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя.

 Т-2

2

 

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів

 Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього Взаємодія з рятувальними службами

Т-2

3

 

Невідкладна домедична допомога Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога Т-2 Т-2 30 при кровотечах. Серцево-легенева реанімація. Алгоритм рятування людей під час пожежі, з-під завалів. Невідкладна медична допомога при опіках, отруєнні чадним газом.

Т-2,

4

 

Психологічна самодопомога Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Нервово-мязова релаксація. Технікизаземлення. Медитація. Аутотренінг. Робота зі страхами і тривожними думками.

Т-2,

5

 

Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини

Т-2,

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки

6

 

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку

ТО

Відпрацювання навичок оцінювання

 ризику на особистому рівні  Проєкт

Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий транспортний засіб

  Оцінювання екологічних небезпек за   місцем проживання, що впливають на здоров’я громади 

Учні: називають: - рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях; - основні пріоритети і сфери національної безпеки України; - сфери національної безпеки; - глобальні загрози, породжені діяльністю людини; пояснюють: - роль безпеки в ієрархії потреб; - взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки; - необхідність контролювати розвиток людства; - зміст поняття «сталий розвиток» людства; - значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально»

Учні: розпізнають позитивні й негативні наслідки технічного прогресу; уміють оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях; демонструють відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості

Учні: наводять приклади чинників впливу на рівень суспільної безпеки

Т-2,

Розділ 2. Фізична складова здоров’я

7

 

Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я

Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини. Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.

Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму.  Експрес-оцінка індивідуального рівня  фізичного здоров’я.

Учні: називають: - індикатори фізичної форми; - чинники розвитку фізичного здоров’я; наводять приклади: - популярних видів рухової активності;аеробної та анаеробної активності; - гігієнічних процедур

Учні: уміють: - визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла; - здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я; дотримуються правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активност

Учні: пояснюють: - переваги здорового способу життя; - значення сну в юнацькому віці; - вплив рухової активності на здоров’я

Т-2,

8

 

Моніторинг здоров’я Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я

Т-2,

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я

9

 

Самореалізація особистості Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація

Самооцінка характеру. Проект самовиховання.  Визначення індивідуального стилю  навчання  Відпрацювання навичок раціонального  планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації  Виявлення професійних схильностей

 Міні-проект: «Дослідження ринку праці за  матеріалами засобів масової інформації»

Екскурсія до центру зайнятості населення.

Учні: називають: - складові самореалізації і життєвого самовизначення; - критерії професійного самовизначення; - умови ефективного навчання; - етапи морального розвитку особистості; наводять приклади: - різних професій; - чинників впливу на самооцінку людини; - рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці

Учні: уміють: - застосовувати прийоми самоконтролю; - визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час; - аналізувати свої життєві цінності; - визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру; - складати план удосконалення характеру. розпізнають ознаки активного і пасивного навчання

Учні: пояснюють:

- необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці; - значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху; - роль емоцій в житті людини; - процес сприйняття і засвоєння інформації; - переваги активного стилю навчання; - залежність формування характеру від різних чинників; - значення моральних цінностей у формуванні характеру

Т-2, Т4

10

 

Емоційне благополуччя Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю.

Т-2, Т4

11

 

Уміння вчитися Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до Державної підсумкової атестації Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу.

Т-2, Т4

12

 

Самовиховання характеру

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру

Т-2, Т4

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

13

 

Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя

Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками.  Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання  Відпрацювання навичок отримання  достовірноїінформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі. 

Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей

Учні: називають: - ознаки міцної родини; - чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні; - шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С; - три стадії ВІЛ-інфекції; - методи профілактики ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту; - основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу; - принципи тестування на ВІЛ-інфекцію; - установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді; наводять приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків;

Учні: уміють: - ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки; - оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях; - надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу; - протидіяти стигмі та дискримінації.

Учні: пояснюють: - роль родини у задоволені потреб людини;

вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я; - значення моральних цінностей у протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу.

Т-1, Т-2,

14

 

Репродуктивне здоров’я молоді

Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. 

Т-2,

15

 

  Запобігання захворювань, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад.

Т-1, Т-2,

16

 

ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства

Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С/ Протидія дискримінації ВІЛ-позитивних людей. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.

Т-2,

17

 

ТО

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Поляк Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Gudan Liliana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Гущина Н. Г., Василенко С. В., Колотій Л.П.)
Додано
31 серпня 2023
Переглядів
4149
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку