«Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти», 5 клас
(35 годин)
Модельна навчальна програма «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Власова Н. С., Желіба О. В., Кронгауз В. В., Секиринський Д. О., Щупак І.Я.). До підручника І.Я. Щупак
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Вступ. |
|||
|
ЇЇ величність історія |
02.09 |
|
Розділ І. Як пізнають історію? |
|||
|
Вимірювання часу тепер і в минулому. |
03.09 |
|
|
Календар і календарні системи |
09.09 |
|
|
Практична робота. Розв’язування хронологічних задач |
10.09 |
|
|
Як рахують час історики |
16.09 |
|
|
Періодизація історії |
17.09 |
|
|
Періодизація історії України |
23.09 |
|
|
Хронологія — наука про час. Що називають плинністю часу? |
24.09 |
|
|
Практична робота. Вчимося рахувати час в історії |
30.09 |
|
|
Географічний простір. Як середовище впливає на людину? |
01.10 |
|
|
Історичний простір та історична карта |
07.10 |
|
|
Практичне заняття. Зібрання світлин, які зберігають пам'ять про минуле вашого населеного пункту |
08.10 |
|
|
Творчий проєкт. Створення карти України |
14.10 |
|
|
Історико-географічний регіон |
15.10 |
|
|
Як змінювалися карти впродовж історії? |
21.10 |
|
|
Практична робота. Вчимося працювати із контурною картою |
22.10 |
|
|
Джерела інформації |
04.11 |
|
|
Творчий проєкт. Створення літопису класу |
05.11 |
|
|
Урок узагальнення. |
11.11 |
|
|
Контроль і корекція навчальних досягнень |
12.11 |
|
Розділ ІІ. Джерела пізнання минулого та сучасного |
|||
|
Спеціальні історичні дисципліни |
18.11 |
|
|
Що називають речовим джерелом? |
19.11 |
|
|
Археологія |
25.11 |
|
|
Презентація родинної спадщини (презентація родинних речей, які несуть в собі якусь історичну цінність) |
26.11 |
|
|
Які джерела вважають усними? |
02.12 |
|
|
Творчий проєкт. Збирання старовинних пісень від бабусь та дідусів |
03.12 |
|
|
Коли та як виникли писемні джерела? |
09.12 |
|
|
Практичне заняття. Робота з інформацією історичного змісту. Аналіз писемних історичних джерел |
10.12 |
|
|
Діагностувальна робота за І семестр |
16.12 |
|
|
Урок узагальнення за І семестр |
17.12 |
|
|
Аудіовізуальні джерела |
|
|
|
Перегляд історичного фільму |
|
|
|
Інтернет як інформаційне середовище |
|
|
|
Урок медіаграмотності |
|
|
|
Етнографічні джерела — скарбниця традицій |
|
|
|
Де та як зберігаються історичні джерела? |
|
|
|
Практична робота. Як ми дізнаємось про минуле і сучасне? |
|
|
|
Урок узагальнення. |
|
|
|
Контроль і корекція навчальних досягнень |
|
|
Розділ ІІІ. Історія навколо мене |
|||
|
Де можна «побачити» історію? |
|
|
|
Віртуальна екскурсія музеями світу |
|
|
|
Де можна «почути» історію? |
|
|
|
Історія у географічних назвах |
|
|
|
Досліджуємо легенди рідного краю |
|
|
|
Історична пам’ять та історичні пам’ятки |
|
|
|
Практичне заняття. Історичні памятки мого села |
|
|
|
Найдавніші пам’ятки архітектури та мистецтва світу |
|
|
|
Памятки архітектури та мистецтва України |
|
|
|
Історичне краєзнавство |
|
|
|
Робота з Гугл картами |
|
|
|
Практична робота. Вчимося створювати екскурсійний маршрут |
|
|
|
Урок узагальнення. |
|
|
|
Контроль і корекція навчальних досягнень |
|
|
Розділ ІV. Дослідники історії |
|||
|
Як людина досліджує минуле. |
|
|
|
Моя майбутня професія — історик |
|
|
|
Досліджуємо історію ліцею |
|
|
|
Урок-екскурсія до музею |
|
|
|
Навіщо потрібна історія? |
|
|
|
«Сенс» історії. Багатоманітність історії |
|
|
|
Практична робота. Історичне міні дослідження: «Досліджуємо історію свого роду» |
|
|
|
Створюємо родинне дерево |
|
|
|
Урок узагальнення. Робота історичними картами |
|
|
|
Урок узагальнення. Робота з документами |
|
|
|
Контроль і корекція навчальних досягнень |
|
|
|
Урок-гра. Історична вікторина |
|
|
|
Підсумкове узагальнення за рік |
|
|
|
Лист у майбутнє. Написання листа собі-дорослому. |
|
|
|
Резерв |
|
|
|
Резерв |
|
|
|
Резерв |
|
|