Пропедевтичний курс «Вступ до історії» 5 клас
(35 годин)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
І семестр |
|||
Вступ. Що таке історія |
|||
|
Що таке історія |
|
|
Тема 1. Відлік часу в історії |
|||
|
Відлік часу в історії |
|
|
|
Історико-культурні епохи |
|
|
|
Лічба часу в історії. Розв’язування хронологічних задач. |
|
|
Тема 2. Де відбувається історія |
|||
|
Історія на карті |
|
|
|
Територіальні межі України та їх зміни. |
|
|
|
Практична робота: Позначення і надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію рідного краю. |
|
|
|
Урок узагальнення Тематичне оцінювання |
|
|
Тема 3. Джерела до вивчення історії |
|||
|
Речові історичні джерела. Археологія. |
|
|
|
Писемні історичні джерела |
|
|
|
Усні джерела історії |
|
|
|
Практична робота: Як опрацьовувати історичне джерело |
|
|
|
Критичне ставлення до джерельних відомостей. Практична робота: Родинне дерево, або про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. |
|
|
|
Місця, де зберігають історичні джерела. |
|
|
|
Урок узагальнення Тематичне оцінювання |
|
|
ІІ семестр |
|||
Тема 4. Історія України в пам’ятках |
|||
|
Доба Київської Русі та Галицько-Волинської держави |
|
|
|
Як українське козацтво прославилось у битвах і походах |
|
|
|
Українська революція 1917-1921 рр |
|
|
|
Голодомор як геноцид українського народу |
|
|
|
Україна у Другій світовій війні |
|
|
|
Коли і як утворилась сучасна Українська держава |
|
|
|
Історія рідного краю (села) |
|
|
|
Практична робота: Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір) |
|
|
|
Урок узагальнення з теми «Історія України в пам’ятках» |
|
|
Тема 5. Дослідники історії |
|||
|
Історичні джерела княжої доби |
|
|
|
Історичні джерела про козацьку добу |
|
|
|
Засновники української історичної науки |
|
|
|
Наукове та мистецьке осмислення минулого |
|
|
Тема 6. Усе має минуле |
|||
|
Українське село: заняття мешканців села впродовж історії |
|
|
|
Місто. Заняття та умови життя населення в українських у минулому і тепер. |
|
|
|
Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки . |
|
|
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Медицина. Спорт |
|
|
|
Практичне заняття: Міні-проект (на вибір) про харчування людей у минулому; про родинні традиції та свята; про одяг людини в минулому. |
|
|
|
Урок узагальнення з теми «Усе має минуле» |
|
|