Завдання
з курсу «Вступ до історії»
для проведення оцінювання учнів 5-х класів
Тема 3. «Джерела до вивчення історії».
І.Завдання з вибором однієї правильної відповіді. (№ 1-10 по 0,5 бала)
До кожного завдання наведено чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.
1.Визначте,якого виду « історичні джерела» НЕ існує ..
А)Усні Б) Музичні В) Писемні Г) Речові
2.Письмо у вигляді малюнків або їхньої послідовності це
А) ієрогліфічне письмо; Б) вузликове письмо; В )піктографічне письмо; Г) криптографічне письмо
3.Писемні історичні джерела - це ...
А)міф, легенда, переказ, казка; Б) глечик, монета, прикраса, мотика;
В) архів, склад, музей,галерея Г) журнал, графіті, літопис, книга.
4.Учених, які досліджують минуле людства на основі усних, письмових та речових пам’яток називають:
А) археологами Б) істориками В) етнографами Г) географами
5.Історичний твір, у якому події викладено в хронологічній послідовності за роками - це
А) літопис Б) оповідання В) поема Г) роман
6. На якій фотографії зображений український історик,громадський і політичний діяч,
Президент Української Народної Республіки М.С.Грушевський
А) Б) В) Г)
7. Визначте поняття. Наука, що вивчає минуле людства за речовими джерелами, знайденими шляхом розкопок на ґрунті це - .......
А)нумізматика Б) археологія В) етнографія Г) хронологія
8. До якого виду історичних джерел належить зображення
9. Визначте поняття. Культурно-освітній заклад, призначений для вивчення, збереження й використання пам'яток природи, матеріальної та духовної спадщини це -
А) Галерея Б) Архів В) Бібліотека Г) Музей
10. В якому музеї в нашій країні зберігається найбільша кількість пам'яток минулого?
А) Національний музей історії України в Києві
Б) Дніпровський історичний музей імені Д. Яворницького
В) Музей трипільської культури
Г) Музей археології та печерних міст
ІІ. Завдання на встановлення послідовності ( №11-12 по 1 балу)
11.Встановість послідовність виникнення історичних джерел.
Відповідь у вигляді чотирьохзначного числа
1.кіно- та фото документи 2.речові 3.писемні 4.усні
12. Встановіть послідовність(порядок) використання знань і досвіду осіб,
що працюють з історичними джерелами. Відповідь у вигляді чотирьохзначного числа
1. архіваріус 2. археолог 3. екскурсовод 4. реставратор
III. Завдання на встановлення відповідності. (№ 13 - 2 бала)
13. Встановіть відповідність між періодами історії України та видами історичних джерел, які використовують для дослідження цих періодів.
1- Первісне суспільство
2- Античність
3- Середні віки
4- Новий і Новітній часи
А) Речові, етнографічні,писемні, усні
Б) Речові, етнографічні, писемні, усні, кіно- та фотодокументи
В) Речові, етнографічні
Г)Речові, етнографічні, писемні
IV.Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді .
( № 14 – 3 бала). Форма відповіді має вигляд тризначного числа.
14.Які слова-терміни відповідають визначенню: «…місце,де зберігаються історичні джерела»?
1. філармонія
2.гіпермаркет
3.фонотека
4. зоопарк
5. бункер
6.музей
7. архів
Завдання
з курсу «Вступ до історії»
для проведення тематичного оцінювання № 2
Тема 3. «Джерела до вивчення історії».
ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ
1.Б
2.В
3.Г
4.Б
5.А
6.Г
7.Б
8.В
9.Г
10.А
11. 2,3,4,1
12. 2,4,1,3
13. 1 - В; 2 - Г; 3 - А; 4 - Б
14. 3,6,7