КТП "Я досліджую світ"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування до вивчення предмета "Я досліджую світ" 3 клас. Я досліджую світ. Підручник для 3 класу. Частина 1. Видавництво Ранок. Бібік Н.М., Бондарчук Г.П. (Наказ МОН від 21.02.2020 №271. Календарне планування зі змістовними лініями і очікуваними результатами.
Перегляд файлу

1

 

 

ПРОГРАМИ:

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3- 4 клас. ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1273

ПІДРУЧНИКИ:

Я досліджую світ. Підручник для 3 класу. Частина 1. Видавництво Ранок.  Бібік Н.М., Бондарчук Г.П.  (Наказ МОН від 21.02.2020 №271

 

Я досліджую світ

3 клас

 

3 год. на тиждень

 

Семестр

Кількість годин

Усього годин

І семестр – 16 тижнів

46

105

ІІ семестр – 20 тижнів

59

 

 

Фронтальні види контрольних робіт

Вид перевірки

1 семестр

2 семестр

Діагностувальна робота

4

3

 

 

Змістовні лінії:

«Людина» (людина – частина природи і суспільства, пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка);

«Людина серед людей» (соціальні ролі (школяр, член сім’ї і громади), стандарти поведінки в сім'ї, в школі, в громадських місцях; моральні норми; навички співжиття і співпраці, соціальні зв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей);

«Людина в суспільстві» (громадянські права та обов’язки як члена суспільства і громадянина України. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення);

«Людина і світ» (Земля – спільний дім для всіх людей; толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв; залежність стану довкілля від поведінки всіх людей);

«Природа» (різноманітність природи; методи дослідження природи; нежива і жива природа; зв’язки у природі; природа Землі; природа України).

«Людина і природа» (взаємозв'язки людини і природи; використання людиною природничих знань, матеріалів, виробів і технологій; відповідальна діяльність людини у природі; правила поведінки в природі; участь дітей в природоохоронній діяльності).

 

Дата

Примітка

Зміст уроку

Очікувані результати

  1.  

 

 

Україна- це я, Україна – це ми.

усвідомлює свою належність до українського суспільства; має уявлення про свою приналежність до України; виявляє інтерес до пізнання сучасного України; розпитує старших і збирає інформацію про свій край, про минуле, історії назв; виявляє патріотичні почуття, шанобливе ставлення до символів держави традицій і звичаїв твого краю 

 

  1.  

 

 

Твоя школа. Коли і де  з’явилися перші школи.

співпрацює і взаємодіє з іншими у збереженні традицій школи;  виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи;  дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів

  1.  

 

 

Твоя школа. Шкільне приладдя: від минулого до сучасного.

  1.  

 

 

Проєкт- дослідження: «Історія моєї школи»

співпрацює і взаємодіє з іншими у збереженні традицій школи;  виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи; розуміє переваги доброго ставлення до інших; (ЗЛ-4) дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів; виявляє пізнавальну активність на уроках.

  1.  

 

 

Дорога до успіху, до професії.

пояснює, як досягнення мети залежить від наполегливості й старанності  володіє прийомами планування робочого часу, тренування уваги, пам’яті;  підтримує порядок на робочому місці;  виявляє пізнавальну активність на уроках;  (ЗЛ-3) співпрацює і взаємодіє з іншими у різних  ситуаціях (навчання, гра); розповідає про значення праці людей різних професій для країни; називає риси характеру, які сприяють і ті, що заважають досягненню успіху в житті.

  1.  

 

 

Приватний і громадянський простір.

  1.  

 

 

Приватний і громадянський простір. Правила поведінки громадянських місцях.

  1.  

 

 

Дбаю про свою безпеку

називає умови здорового способу життя (турбота про здоров’я); обґрунтовує необхідність відповідати за свої вчинки; встановлює взаємозв’язки у соціальному житті (між вчинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю); передбачає наслідки своїх вчинків

 

  1.  

 

 

Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностувальнаробота №1

  1.  

 

 

Природа – частина навколишнього середовища.

розрізняє і називає тіла неживої і живої природи; тіла природи і ті, що створила людина;  наводить приклади матеріалів та їх використання, технологій і винаходів людства, аналізує їх вплив на життя людини і природу

  1.  

 

 

Дивовижні явища природи.

  1.  

 

 

Що і як я досліджую.

називає джерела інформації про природу;  розрізняє і використовує обладнання для дослідження природи; пояснює необхідність вивчення природи; здійснює пошук та аналіз інформації про тіла/явища природи у різних джерелах (виданнях природничого змісту, інтернет-ресурсах тощо), в тому числі з використанням технічних приладів і пристроїв;  визначає  головне в інформації природничого змісту; виявляє пізнавальну

  1.  

 

 

Вчимося спостерігати. Визначати висоту Сонця за допомог гномона.

виявляє у природному оточенні тіла неживої і живої природи, встановлює зв’язки між ними; описує явища природи, висловлює своє враження від них; виконує самостійно/у парі/у групі дослідження тіла/явища природи за планом/інструкцією характеризує способи збереження й охорони природи на планеті;  висловлює і аргументує свою позицію щодо зв’язків людини і природи;

  1.  

 

 

Вчимося спостерігати. Шишка- синоптик. Прогнозуємо погоду за хмаринками.

  1.  

 

 

Тіла навколо нас.

  1.  

 

 

Сторінка дослідників. Досліджуємо речовини.

досліджує глину, крейду, молоко, повітря або інші тіла неживої природи і робить висновок про їхні властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші);  порівнює тіла неживої природи за зовнішніми ознаками/на основі досліджених властивостей;  досліджує за інструкцією властивості речовин (води, заліза, цукру, кухонної солі,  крохмалю);

  1.  

 

 

Вода

наводить приклади водойм складає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною,  пояснює значення води у природі; зміни станів води;  необхідність охорони водойм;  обговорює використання людиною енергії води і повітря;  характеризує способи збереження й охорони природи на планеті застосовує знання для економного використання води у побуті; 

 

  1.  

 

 

Сторінка дослідників. Досліджуємо властивості води.

досліджує за інструкцією властивості речовин (води, заліза, цукру, кухонної солі, крохмалю); застосовує знання про основні дії під час дослідження властивостей тіл і речовин;  застосовує знання для економного використання води у побуті; виявляє пізнавальну активність на уроках

  1.  

 

 

Кругообіг води в природі.

описує способи очищення води і практикує деякі з них (відстоювання, фільтрування);  моделює кругообіг води у природі;  розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища;  розуміє значення води, для організмів

  1.  

 

 

Як вода потрапляє в наш дім.

  1.  

 

 

Повітря

складає розповідь про значення повітря для рослин, тварин, людини;  характеризує способи збереження й охорони природи на планеті; розуміє значення води, повітря, для організмів;

  1.  

 

 

Сторінка дослідника.  Досліджуємо властивості повітря.

досліджує повітря або і робить висновок про властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші); досліджує повітря або і робить висновок про властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші);

  1.  

 

 

Гірські породи. Корисні копалини.

виявляє у своєму оточенні тіла неживої природи і класифікує їх за певними ознаками (формою, кольором, станом тощо);  наводить приклади гірських порід, корисних копалин та їх використання;  розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк, граніт), корисні копалиниу колекціях; складає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини;

 

 

  1.  

 

 

Сторінка дослідника. Досліджуємо властивості корисних копалин.

  1.  

 

 

Грунт. Склад і утворення. Догляд.

пояснює необхідність охорони водойм і догляду за ґрунтом; 

 

характеризує способи збереження й охорони природи на планеті; висловлює і аргументує свою позицію щодо зв’язків людини і природи

  1.  

 

 

Сторінка дослідника. Досліджуємо властивості ґрунту.

досліджує у парі/у групі властивості ґрунту, складає колекції

  1.  

 

 

Проєкт- дослідження: «Як я впливаю на моє довкілля»

  1.  

 

 

Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностувальна робота №2

 

  1.  

 

 

Ми всі різні: звичаї і традиції.

має уявлення про організми — тіла живої природи: рослини  називає ознаки, органи рослин, умови, необхідні для життя рослин;  розпізнає і називає рослини порівнює і класифікує рослини, тварин за певними ознаками;  висловлює і аргументує свою позицію щодо зв’язків людини і природи;  дотримується правил безпечної поведінки у природі (у лісі, на воді тощо);  оцінює власну поведінку і поведінку інших людей у природі; 

  1.  

 

 

Рослини. Будова рослин.

  1.  

 

 

Рослини- живі організми. Дерева, кущі, трав’янисті рослини.

  1.  

 

 

Різноманітність рослин у природі.

розпізнає і називає рослини; порівнює і класифікує рослини за певними ознаками

 

розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; 

  1.  

 

 

Розмноження квіткових рослин.

спостерігає та описує розвиток рослин, які вирощено з різних частин рослини (насінини, бульби, живця, пагона); поведінку тварин; доглядає за рослиною (-ами) і ділиться своїм досвідом з іншими;

  1.  

 

 

Середовище існування рослини.

розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища.

  1.  

 

 

Сторінка дослідника. Як виростити нову рослину. Умови проростання насіння.

  1.  

 

 

Сторінка дослідника. Умови росту і розвитку рослин

  1.  

 

 

Сторінка дослідника. Як виростити нову рослину без насіння.

досліджує у парі/у групі властивості тварин.

  1.  

 

 

Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностувальнаробота №3

 

  1.  

 

 

Тварини.

називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини);  розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; описує поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел; 

 співвідносить рослини і тварин (на зображеннях, у колекціях тощо) з умовами їх існування; 

  1.  

 

 

Як тварини пристосувалися добувати корм.

називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини);  розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; описує поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел; 

 

 

  1.  

 

 

Різноманітність тварин у природі. Комах.

  1.  

 

 

Різноманітність тварин у природі. Риби.

  1.  

 

 

Різноманітність тварин у природі. Земноводні.

доглядає за рослиною  (-ами)/твариною(-ами) і ділиться своїм досвідом з іншими;  робить висновок про зв’язки організмів між собою  і з неживою природою, виявляє емоційно-ціннісне ставлення до представників живої природи, піклується про них .

  1.  

 

Різноманітність тварин у природі. Плазуни.

  1.  

 

 

Діагностувальна робота№4

  1.  

 

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

  1.  

 

 

Сторінка дослідника. Спостерігаю, доглядаю за тваринами. Кого поселимо в акваріум?

  1.  

 

 

Різноманітність тварин у природі. Птахи.

 

  1.  

 

 

Різноманітність тварин у природі. Звірі.

 

  1.  

 

 

Гриби

-Розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них;

-розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб;

-називає об’єкти навколишнього світу, властивості конкретних об’єктів та значення властивостей;

-досліджує природні матеріали за формою, кольорами, властивостями (візуально, на дотик).

-усвідомлює необхідність толерантного ставлення до інших країн і народів, цікавиться відповідною інформацією;

- розуміє, що комп’ютер та інші комп’ютерні пристрої це інструменти для виконання дій з інформацією

-створює поетапно композицію та вироби з природних матеріалів за зображеннями, зразком або власним задумом

уявлення про форму Землі, вплив Сонця на сезонні явища в природі, причини змін пір року;

- називає об’єкти навколишнього світу, властивості конкретних об’єктів та значення властивостей;

- техніками виконання, функціональними та естетичними властивостями.

вирощування рослин;

- фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки;

- розуміє, що комп’ютер та інші комп’ютерні пристрої це інструменти для виконання дій з інформацією;

 

  1.  

 

 

Природні угрупування.

  1.  

 

 

Людина. Організм людини .

  1.  

 

 

Догляд за тілом.

  1.  

 

 

Як ти ростеш і змінюєшся. Як бути здоровим.

  1.  

 

 

Людина-частина природи і суспільства.

  1.  

 

 

Діагностувальна робота №5

  1.  

 

 

Символіка. Що це таке?

  1.  

 

 

Державні символи країни.

  1.  

 

 

Проєкт-дослідження «Ми- громадяни України».

  1.  

 

 

Розповідаю про себе.

  1.  

 

 

Я маю право.

  1.  

 

 

Мої права та обов’язки.

  1.  

 

 

Учень це професія?

  1.  

 

 

У природі все взаємопов’язане.

  1.  

 

 

 

Охорона природи. Червона книга України.

  1.  

 

 

Проєкт- дослідження «Пізнаємо рідний край».

  1.  

 

 

Збережемо довкілля.

  1.  

 

 

Сторінка дослідника «Нове життя старих речей»

  1.  

 

 

Допоможи природі. Скажемо ні сміттю.

  1.  

 

 

Ти і світ людей.

  1.  

 

 

Я і соціум.

  1.  

 

 

Поведінка у соціумі.

  1.  

 

 

Ти і твоя родина. Моя шкільна родина.

  1.  

 

 

Діагностувальна робота №6

  1.  

 

 

Уроки чемності.

  1.  

 

 

Урок етикет для малечі.

  1.  

 

 

Моє ставлення до інших.

  1.  

 

 

Уміння поводити себе з іншими.

  1.  

 

 

Народні ремесла.

  1.  

 

 

Ремесла моєї сім’ї.

  1.  

 

 

Святковий календар моєї сім’ї.

  1.  

 

 

Святковий календар.

  1.  

 

 

Україна і світ.

  1.  

 

 

Кольорові сторінки природи: літо.

 

  1.  

 

 

Урок-екскурсія. Що можна побачити, почути і відчути влітку?

 

  1.  

 

 

 

 Тварини влітку

 

  1.  

 

 

 

Святковий календар літо.

  1.  

 

 

 

Розрізняй правду і обман.

 

  1.  

 

 

 

Проводимо дослідження. Як поводитися із незнайомцями?

 

  1.  

 

 

 

Добро і зло .

 

  1.  

 

 

Будь-який вчинок має наслідки.

 

  1.  

 

 

 

 

Хто що робить.

  1.  

 

 

Що виготовляють або вирощують у нашому краї.

  1.  

 

 

Мій край рідний Запоріжжя.

 

  1.  

 

 

Які місця Запоріжжя вас зацікавили?

 

  1.  

 

 

Світ різноманітний. Світове господарство.

 

  1.  

 

 

Діагностувальна робота №7

 

  1.  

 

 

Турбуються про здоров’я.

  1.  

 

 

Безпека там, де ти живеш.

  1.                  

 

 

Чи є біля школи небезпечні місця?

 

  1.                  

 

 

Пізнаю свій край.

 

  1.                  

 

 

Продовження Пізнаю свій край.

 

  1.                  

 

 

Продовження Пізнаю свій край.

 

  1.                  

 

 

Урок- екскурсія. Що можна побачити, почути і відчути в літку?

 

  1.                  

 

 

Я дружу з природою.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
13 жовтня 2021
Переглядів
2466
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку