1
ПРОГРАМИ:
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3- 4 клас. ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1273
ПІДРУЧНИКИ:
Я досліджую світ. Підручник для 3 класу. Частина 1. Видавництво Ранок. Бібік Н.М., Бондарчук Г.П. (Наказ МОН від 21.02.2020 №271
Я досліджую світ
3 клас
3 год. на тиждень
Семестр |
Кількість годин |
Усього годин |
І семестр – 16 тижнів |
46 |
105 |
ІІ семестр – 20 тижнів |
59 |
Фронтальні види контрольних робіт
Вид перевірки |
1 семестр |
2 семестр |
Діагностувальна робота |
4 |
3 |
Змістовні лінії:
«Людина» (людина – частина природи і суспільства, пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка);
«Людина серед людей» (соціальні ролі (школяр, член сім’ї і громади), стандарти поведінки в сім'ї, в школі, в громадських місцях; моральні норми; навички співжиття і співпраці, соціальні зв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей);
«Людина в суспільстві» (громадянські права та обов’язки як члена суспільства і громадянина України. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення);
«Людина і світ» (Земля – спільний дім для всіх людей; толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв; залежність стану довкілля від поведінки всіх людей);
«Природа» (різноманітність природи; методи дослідження природи; нежива і жива природа; зв’язки у природі; природа Землі; природа України).
«Людина і природа» (взаємозв'язки людини і природи; використання людиною природничих знань, матеріалів, виробів і технологій; відповідальна діяльність людини у природі; правила поведінки в природі; участь дітей в природоохоронній діяльності).
№ |
Дата |
Примітка |
Зміст уроку |
Очікувані результати |
|
|
|
Україна- це я, Україна – це ми. |
усвідомлює свою належність до українського суспільства; має уявлення про свою приналежність до України; виявляє інтерес до пізнання сучасного України; розпитує старших і збирає інформацію про свій край, про минуле, історії назв; виявляє патріотичні почуття, шанобливе ставлення до символів держави традицій і звичаїв твого краю
|
|
|
|
Твоя школа. Коли і де з’явилися перші школи. |
співпрацює і взаємодіє з іншими у збереженні традицій школи; виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи; дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів |
|
|
|
Твоя школа. Шкільне приладдя: від минулого до сучасного. |
|
|
|
|
Проєкт- дослідження: «Історія моєї школи» |
співпрацює і взаємодіє з іншими у збереженні традицій школи; виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи; розуміє переваги доброго ставлення до інших; (ЗЛ-4) дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів; виявляє пізнавальну активність на уроках. |
|
|
|
Дорога до успіху, до професії. |
пояснює, як досягнення мети залежить від наполегливості й старанності володіє прийомами планування робочого часу, тренування уваги, пам’яті; підтримує порядок на робочому місці; виявляє пізнавальну активність на уроках; (ЗЛ-3) співпрацює і взаємодіє з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра); розповідає про значення праці людей різних професій для країни; називає риси характеру, які сприяють і ті, що заважають досягненню успіху в житті. |
|
|
|
Приватний і громадянський простір. |
|
|
|
|
Приватний і громадянський простір. Правила поведінки громадянських місцях. |
|
|
|
|
Дбаю про свою безпеку |
називає умови здорового способу життя (турбота про здоров’я); обґрунтовує необхідність відповідати за свої вчинки; встановлює взаємозв’язки у соціальному житті (між вчинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю); передбачає наслідки своїх вчинків
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностувальнаробота №1 |
|
|
|
|
Природа – частина навколишнього середовища. |
розрізняє і називає тіла неживої і живої природи; тіла природи і ті, що створила людина; наводить приклади матеріалів та їх використання, технологій і винаходів людства, аналізує їх вплив на життя людини і природу |
|
|
|
Дивовижні явища природи. |
|
|
|
|
Що і як я досліджую. |
називає джерела інформації про природу; розрізняє і використовує обладнання для дослідження природи; пояснює необхідність вивчення природи; здійснює пошук та аналіз інформації про тіла/явища природи у різних джерелах (виданнях природничого змісту, інтернет-ресурсах тощо), в тому числі з використанням технічних приладів і пристроїв; визначає головне в інформації природничого змісту; виявляє пізнавальну |
|
|
|
Вчимося спостерігати. Визначати висоту Сонця за допомог гномона. |
виявляє у природному оточенні тіла неживої і живої природи, встановлює зв’язки між ними; описує явища природи, висловлює своє враження від них; виконує самостійно/у парі/у групі дослідження тіла/явища природи за планом/інструкцією характеризує способи збереження й охорони природи на планеті; висловлює і аргументує свою позицію щодо зв’язків людини і природи; |
|
|
|
Вчимося спостерігати. Шишка- синоптик. Прогнозуємо погоду за хмаринками. |
|
|
|
|
Тіла навколо нас. |
|
|
|
|
Сторінка дослідників. Досліджуємо речовини. |
досліджує глину, крейду, молоко, повітря або інші тіла неживої природи і робить висновок про їхні властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші); порівнює тіла неживої природи за зовнішніми ознаками/на основі досліджених властивостей; досліджує за інструкцією властивості речовин (води, заліза, цукру, кухонної солі, крохмалю); |
|
|
|
Вода |
наводить приклади водойм складає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, пояснює значення води у природі; зміни станів води; необхідність охорони водойм; обговорює використання людиною енергії води і повітря; характеризує способи збереження й охорони природи на планеті застосовує знання для економного використання води у побуті;
|
|
|
|
Сторінка дослідників. Досліджуємо властивості води. |
досліджує за інструкцією властивості речовин (води, заліза, цукру, кухонної солі, крохмалю); застосовує знання про основні дії під час дослідження властивостей тіл і речовин; застосовує знання для економного використання води у побуті; виявляє пізнавальну активність на уроках |
|
|
|
Кругообіг води в природі. |
описує способи очищення води і практикує деякі з них (відстоювання, фільтрування); моделює кругообіг води у природі; розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; розуміє значення води, для організмів |
|
|
|
Як вода потрапляє в наш дім. |
|
|
|
|
Повітря |
складає розповідь про значення повітря для рослин, тварин, людини; характеризує способи збереження й охорони природи на планеті; розуміє значення води, повітря, для організмів; |
|
|
|
Сторінка дослідника. Досліджуємо властивості повітря. |
досліджує повітря або і робить висновок про властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші); досліджує повітря або і робить висновок про властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші); |
|
|
|
Гірські породи. Корисні копалини. |
виявляє у своєму оточенні тіла неживої природи і класифікує їх за певними ознаками (формою, кольором, станом тощо); наводить приклади гірських порід, корисних копалин та їх використання; розпізнає і називає гірські породи (пісок, глину, вапняк, граніт), корисні копалиниу колекціях; складає розповідь про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини;
|
|
|
|
Сторінка дослідника. Досліджуємо властивості корисних копалин. |
|
|
|
|
Грунт. Склад і утворення. Догляд. |
пояснює необхідність охорони водойм і догляду за ґрунтом;
характеризує способи збереження й охорони природи на планеті; висловлює і аргументує свою позицію щодо зв’язків людини і природи |
|
|
|
Сторінка дослідника. Досліджуємо властивості ґрунту. |
досліджує у парі/у групі властивості ґрунту, складає колекції |
|
|
|
Проєкт- дослідження: «Як я впливаю на моє довкілля» |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностувальна робота №2 |
|
|
|
|
Ми всі різні: звичаї і традиції. |
має уявлення про організми — тіла живої природи: рослини називає ознаки, органи рослин, умови, необхідні для життя рослин; розпізнає і називає рослини порівнює і класифікує рослини, тварин за певними ознаками; висловлює і аргументує свою позицію щодо зв’язків людини і природи; дотримується правил безпечної поведінки у природі (у лісі, на воді тощо); оцінює власну поведінку і поведінку інших людей у природі; |
|
|
|
Рослини. Будова рослин. |
|
|
|
|
Рослини- живі організми. Дерева, кущі, трав’янисті рослини. |
|
|
|
|
Різноманітність рослин у природі. |
розпізнає і називає рослини; порівнює і класифікує рослини за певними ознаками
розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; |
|
|
|
Розмноження квіткових рослин. |
спостерігає та описує розвиток рослин, які вирощено з різних частин рослини (насінини, бульби, живця, пагона); поведінку тварин; доглядає за рослиною (-ами) і ділиться своїм досвідом з іншими; |
|
|
|
Середовище існування рослини. |
розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища. |
|
|
|
Сторінка дослідника. Як виростити нову рослину. Умови проростання насіння. |
|
|
|
|
Сторінка дослідника. Умови росту і розвитку рослин |
|
|
|
|
Сторінка дослідника. Як виростити нову рослину без насіння. |
досліджує у парі/у групі властивості тварин. |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностувальнаробота №3 |
|
|
|
|
Тварини. |
називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; описує поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел; співвідносить рослини і тварин (на зображеннях, у колекціях тощо) з умовами їх існування; |
|
|
|
Як тварини пристосувалися добувати корм. |
називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; описує поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел;
|
|
|
|
Різноманітність тварин у природі. Комах. |
|
|
|
|
Різноманітність тварин у природі. Риби. |
|
|
|
|
Різноманітність тварин у природі. Земноводні. |
доглядає за рослиною (-ами)/твариною(-ами) і ділиться своїм досвідом з іншими; робить висновок про зв’язки організмів між собою і з неживою природою, виявляє емоційно-ціннісне ставлення до представників живої природи, піклується про них . |
|
|
Різноманітність тварин у природі. Плазуни. |
||
|
|
|
Діагностувальна робота№4 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
|
|
Сторінка дослідника. Спостерігаю, доглядаю за тваринами. Кого поселимо в акваріум? |
|
|
|
|
Різноманітність тварин у природі. Птахи. |
|
|
|
|
Різноманітність тварин у природі. Звірі.
|
|
|
|
|
Гриби |
-Розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них; -розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб; -називає об’єкти навколишнього світу, властивості конкретних об’єктів та значення властивостей; -досліджує природні матеріали за формою, кольорами, властивостями (візуально, на дотик). -усвідомлює необхідність толерантного ставлення до інших країн і народів, цікавиться відповідною інформацією; - розуміє, що комп’ютер та інші комп’ютерні пристрої це інструменти для виконання дій з інформацією -створює поетапно композицію та вироби з природних матеріалів за зображеннями, зразком або власним задумом уявлення про форму Землі, вплив Сонця на сезонні явища в природі, причини змін пір року; - називає об’єкти навколишнього світу, властивості конкретних об’єктів та значення властивостей; - техніками виконання, функціональними та естетичними властивостями. вирощування рослин; - фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки; - розуміє, що комп’ютер та інші комп’ютерні пристрої це інструменти для виконання дій з інформацією;
|
|
|
|
Природні угрупування. |
|
|
|
|
Людина. Організм людини . |
|
|
|
|
Догляд за тілом. |
|
|
|
|
Як ти ростеш і змінюєшся. Як бути здоровим. |
|
|
|
|
Людина-частина природи і суспільства. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота №5 |
|
|
|
|
Символіка. Що це таке? |
|
|
|
|
Державні символи країни. |
|
|
|
|
Проєкт-дослідження «Ми- громадяни України». |
|
|
|
|
Розповідаю про себе. |
|
|
|
|
Я маю право. |
|
|
|
|
Мої права та обов’язки. |
|
|
|
|
Учень це професія? |
|
|
|
|
У природі все взаємопов’язане. |
|
|
|
|
Охорона природи. Червона книга України. |
|
|
|
|
Проєкт- дослідження «Пізнаємо рідний край». |
|
|
|
|
Збережемо довкілля. |
|
|
|
|
Сторінка дослідника «Нове життя старих речей» |
|
|
|
|
Допоможи природі. Скажемо ні сміттю. |
|
|
|
|
Ти і світ людей. |
|
|
|
|
Я і соціум. |
|
|
|
|
Поведінка у соціумі. |
|
|
|
|
Ти і твоя родина. Моя шкільна родина. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота №6 |
|
|
|
|
Уроки чемності. |
|
|
|
|
Урок етикет для малечі. |
|
|
|
|
Моє ставлення до інших. |
|
|
|
|
Уміння поводити себе з іншими. |
|
|
|
|
Народні ремесла. |
|
|
|
|
Ремесла моєї сім’ї. |
|
|
|
|
Святковий календар моєї сім’ї. |
|
|
|
|
Святковий календар. |
|
|
|
|
Україна і світ. |
|
|
|
|
Кольорові сторінки природи: літо.
|
|
|
|
|
Урок-екскурсія. Що можна побачити, почути і відчути влітку?
|
|
|
|
|
Тварини влітку
|
|
|
|
|
Святковий календар літо. |
|
|
|
|
Розрізняй правду і обман.
|
|
|
|
|
Проводимо дослідження. Як поводитися із незнайомцями?
|
|
|
|
|
Добро і зло .
|
|
|
|
|
Будь-який вчинок має наслідки.
|
|
|
|
|
Хто що робить. |
|
|
|
|
Що виготовляють або вирощують у нашому краї. |
|
|
|
|
Мій край рідний Запоріжжя.
|
|
|
|
|
Які місця Запоріжжя вас зацікавили?
|
|
|
|
|
Світ різноманітний. Світове господарство.
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота №7
|
|
|
|
|
Турбуються про здоров’я. |
|
|
|
|
Безпека там, де ти живеш. |
|
|
|
|
Чи є біля школи небезпечні місця?
|
|
|
|
|
Пізнаю свій край.
|
|
|
|
|
Продовження Пізнаю свій край.
|
|
|
|
|
Продовження Пізнаю свій край.
|
|
|
|
|
Урок- екскурсія. Що можна побачити, почути і відчути в літку?
|
|
|
|
|
Я дружу з природою.
|