КТП з алгебри та геометрії 7-8 класи 2023-2024 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з алгебри та геометрії для учнів 7-8 класів на 2023-2024 н.р.
Перегляд файлу

C:\Users\Nout-HP\Downloads\1647608173_37-kartinkin-net-p-kartinki-s-matematikoi-39.pngЩедрогірський ліцей

Забродівської сільської ради Ковельського району

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне

планування

на 2023 – 2024 навчальний рік

 

 Алгебра та геометрія

7-8 класи

 

 

 

                                    Учитель:

                                      Ковч О.І.

 

 


ПОГОДЖЕНО:

Заступник директора з НВР

_____Кацевич В.А.________

_________________________

«___» вересня 2023 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто на засіданні МО

природничо-математичного циклу

протокол №___

від «___» _____________ 2023 р.

 


МАТЕМАТИКА 5–9 класи

Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

РОЗКЛАД УРОКІВ І СЕМЕСТР

 

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

РОЗКЛАД УРОКІВ ІІ СЕМЕСТР

 

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

РОЗКЛАД ДЗВІНКІВ

 

1 урок

2 урок

3 урок

4 урок

5 урок

6 урок

7 урок

13:00-13:35

13:45-14:20

14:30-15:05

15:25-16:00

16:10-16:45

16:55-17:30

17:40-18:15

 

2023               І семестр    -    01.09 -  29.12

2024             ІІ семестр   -  15.01 -  31.05

                                                      СЕРПЕНЬ

СІЧЕНЬ

ПН

 

7

14

21

28

ПН

1

8

15

22

29

ВТ

1

8

15

22

29

ВТ

2

9

16

23

30

СР

2

9

16

23

30

СР

3 

10

17

24

31

ЧТ

3

10

17

24

31

ЧТ

4

11

18

25

 

ПТ

4

11

18

25

 

ПТ

5

12

19

26

 

СБ

5

12

19

26

 

СБ

6

13

20

27

 

НД

6

13

20

27

 

НД

7

14

21

28

 

                                                     ВЕРЕСЕНЬ

ЛЮТИЙ

ПН

 

4

11

18

25

ПН

 

5

12

19

26

ВТ

 

5

12

19

26

ВТ

 

6

13

20

27

СР

 

6

13

20

27

СР

 

7

14

21

28

ЧТ

 

7

14

21

28

ЧТ

1

8

15

22

29

ПТ

1

8

15

22

29

ПТ

2

9

16

23

 

СБ

2

9

16

23

30

СБ

3

10

17

24

 

НД

3

10

17

24

 

НД

4

11

18

25

 

                                                    ЖОВТЕНЬ 

БЕРЕЗЕНЬ

ПН

 

2

9

16

23

ПН

 

4

11

18

25

ВТ

 

3

10

17

24

ВТ

 

5

12

19

26

СР

 

4

11

18

25

СР

 

6

13

20

27

ЧТ

 

5

12

19

26

ЧТ

 

7

14

21

28

ПТ

 

6

13

20

27

ПТ

1

8

15

22

29

СБ

 

7

14

21

28

СБ

2

9

16

23

30

НД

1

8

15

22

29

НД

3

10

17

24

31

                                                  ЛИСТОПАД

КВІТЕНЬ

ПН

30

6

13

20

27

ПН

1

8

15

22

29

ВТ

31

7

14

21

28

ВТ

2

9

16

23

30

СР

1

8

15

22

29

СР

3

10

17

24

 

ЧТ

2

9

16

23

30

ЧТ

4

11

18

25

 

ПТ

3

10

17

24

 

ПТ

5

12

19

26

 

СБ

4

11

18

25

 

СБ

6

13

20

27

 

НД

5

12

19

26

 

НД

7

14

21

28

 

                                                   ГРУДЕНЬ

ТРАВЕНЬ

ПН

 

4

11

18

25

ПН

 

6

13

20

27

ВТ

 

5

12

19

26

ВТ

 

7

14

21

28

СР

 

6

13

20

27

СР

1

8

15

22

 29

ЧТ

 

7

14

21

28

ЧТ

2

9

16

23

30

ПТ

1

8

15

22

29

ПТ

3

10

17

24

31

СБ

2

9

16

23

30

СБ

4

11

18

25

 

НД

3

10

17

24

31

НД

5

12

19

26

 

 

 

             ЧЕРВЕНЬ

 

 

ПН

 

3

10

17

24

ВТ

 

4

11

18

25

 

СР

 

5

12

19

26

ЧТ

 

6

13

20

27

КАНІКУЛИ

ПТ

 

7

14

21

28

осінні

28.10  -  05.11

СБ

1

8

15

22

29

зимові

30.12  -   14.01

НД

2

9

16

23

30

весняні

23.03  -   31.03

 

початок навчального року  -   01.09.2023                                     закінчення навчального року   --   31.05.2024

 

Математика

Орієнтовні вимоги оцінювання визначають загальні підходи до визначення рівня навчальних досягнень учнів з математики та встановлюють відповідність між вимогами до знань, умінь і навичок учнів та показником оцінки в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень з математики.

При оцінюванні  навчальних досягнень учнів враховуються:

 характеристики відповіді учня: правильність, повнота, логічність, обґрунтованість, цілісність;

 якість знань: осмисленість, глибина, узагальненість, системність, гнучкість, дієвість, міцність;

 ступінь сформованості загальнонавчальних і предметних умінь і навичок;

 рівень володіння розумовими операціями: уміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;

 досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);

 самостійність оцінних суджень.

Також слід враховувати, що оцінювання якості математичної підготовки учнів здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями, який можна виявити в процесі усного опитування, та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час розв’язування задач і вправ.

Вимоги навчальних досягнень учнів з математики

Рівні

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учень:

• розпізнає один із кількох запропонованих математичних об’єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших;

• читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу;

• зображає найпростіші геометричні фігури (малює ескіз)

2

• виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами;

• впізнає окремі математичні об’єкти і пояснює свій вибір;

3

• співставляє дані або словесно описані математичні об’єкти за їх суттєвими властивостями;

• за допомогою вчителя розв’язує елементарні вправи

 

Середній

 

4

• відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень;

• називає елементи математичних об’єктів;

• формулює деякі властивості математичних об’єктів;

• виконує за зразком завдання обов'язкового рівня

5

• ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника;

• розв’язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням

6

• ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами;

• самостійно розв’язує  завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням;

• записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки

Достатній

7

• застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв’язання завдань в знайомих ситуаціях;

• знає залежності між елементами математичних об’єктів;

• самостійно виправляє вказані йому помилки;

• розв’язує завдання, передбачені програмою, без  достатніх пояснень

8

• володіє визначеним програмою навчальним матеріалом;

• розв’язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням;

• частково аргументує математичні міркування й розв’язування завдань

9

• вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом;

• самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням;

• виправляє допущені помилки;

• повністю аргументує обгрунтування математичних тверджень;

• розв’язує завдання з достатнім поясненням;

Високий

10

Знання, вміння й навички учня повністю відповідають вимогам програми, зокрема учень:

• усвідомлює нові для нього математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обгрунтуванням;

• під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх;

• розв’язує завдання з повним поясненням і обгрунтуванням

11

•  вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх;

•  самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними;

•  використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього  ситуаціях;

• знає, передбачені програмою, основні методи розв’язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обгрунтуванням

12

•  виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв’язання математичної проблеми;

•  вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання;

•  здатний до розв’язування нестандартних задач і вправ

 

 


Календарне планування вивчення алгебри в 7 класі

За підручником  А.Г.Мерзляк, В.В.Полонський, М.С.Якір . Алгебра 7 клас.

( Підручник для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів – Х.: Гімназія,2020)

АЛГЕБРА, 7 клас

Орієнтовне поурочне планування (70 годин. I семестр — 32 години, 2 години на тиждень, II семестр — 38 годин, 2 години на тиждень)

 

№ уроку

Дата

Теми уроку

§

підручника

Примітка

І семестр

 

Тема 1. ЛІНІЙНЕ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ (8 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: рівняння з однією змінною; лінійних рівнянь з однією змінною;

формулює означення: лінійних рівнянь з однією змінною;

складає: рівняння за умовою текстової задачі;

розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною;

1

 

Вступ до алгебри. Розв’язування задач

п1

 

2

 

Лінійне рівняння з однією змінною

§ 1 п2

 

3

 

Розв’язування вправ

 

 

4

 

Розв’язування задач за допомогою рівнянь

§ 1 п3

 

5

 

Розв’язування вправ

 

 

6

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

7

 

Розв’язування вправ

 

 

8

 

Контрольна робота № 1 за темою: «Лінійні рівняння»

§ 1 п 1-3

 

 

Тема 2. ЦІЛІ ВИРАЗИ (35 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів

пояснює:

·   як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних;

·   що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт;

формулює:

·   означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена;

·   властивості степеня з натуральним показником;

·  правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів;

розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень

9

 

Аналіз контрольної роботи .

Тотожно рівні вирази. Тотожності

§ 2 п4

 

10

 

Розв’язування вправ

 

 

11

 

Степінь з натуральним показником

§ 2 п5

 

12

 

Властивості степеня з натуральним показником

§ 2 п6

 

13

 

Розв’язування вправ

 

 

14

 

Одночлени

§ 2 п7

 

15

 

Многочлени

§ 2 п8

 

16

 

Додавання і віднімання многочленів

§ 2 п9

 

17

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

18

 

Розв’язування вправ

 

 

19

 

Контрольна робота № 2 за темою: «Тотожності . Одночлени. Многочлени»

§ 2  п4-9

 

20

 

Аналіз контрольної роботи . Множення одночлена на многочлен

§ 2  п10

 

21

 

Розв’язування вправ

 

 

22

 

Множення многочлена на многочлен

§ 2 п11

 

23

 

Розв’язування вправ

 

 

24

 

Розкладання многочлена на множники. Винесення спільного  множника за дужки

§ 2  п12

 

25

 

Розв’язування вправ

 

 

26

 

Розкладання многочлена на множники. Метод групування

§ 2 п13

 

27

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

28

 

Розв’язування вправ

 

 

29

 

Контрольна робота № 3 за темою: «Розкладання многочленів на множники»

   § 2 п10-13

 

30

 

Аналіз контрольної роботи . Добуток різниці та суми двох виразів

§ 2 п14

 

31

 

Різниця квадратів двох виразів

§ 2 п15

 

32

 

Розв’язування вправ

 

 

ІІ семестр

33

 

Розв’язування вправ

 

 

34

 

Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів

§ 2 п16

 

35

 

Перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів

§ 2  п17

 

36

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

37

 

Сума і різниця кубів двох виразів

§ 2 п18

 

38

 

Розв’язування вправ

 

 

39

 

Застосування різних способів розкладання многочленів на множники

§ 2 п19

 

40

 

Розв’язування вправ

 

 

41

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

42

 

Розв’язування вправ

 

 

43

 

Контрольна робота № 4 за темою: «Формули скороченого множення»

 

 

§2 п16-19

 

 

Тема 3. ФУНКЦІЇ (10 год)

 

Учень/учениця:

наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій;

пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції;

формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність;

називає та ілюструє на прикладах способи задання функції;

описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності;

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі);

складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо

44

 

Аналіз контрольної роботи .Зв’язки між величинами Функція.

§ 3 п20

 

45

 

Розв’язування вправ

 

 

46

 

Способи задання функції

§ 3 п21

 

47

 

Графік функції.

§ 3 п22

 

48

 

Лінійна функція, її властивості та графік

§ 3 п23

 

49

 

Розв’язування вправ

 

 

50

 

Розв’язування вправ

 

 

51

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

52

 

Розв’язування вправ

 

 

53

 

Контрольна робота № 5 за темою: «Функції»

§ 3 п20-23

 

 

Тема 4. СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ РІВНЯНЬ ІЗ ДВОМА ЗМІННИМИ (12 год)

 

Учень/учениця:

наводить приклади: рівняння з двома змінними; лінійних рівнянь з двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними;

пояснює:

·   що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними;

·   скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними;

формулює означення: лінійних рівнянь з двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними;

будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними;

описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними;

характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків;

складає: системи рівнянь за умовою текстової задачі;

розв’язує:текстові задачі за допомогою системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними

54

 

Аналіз контрольної роботи .  Рівняння з двома змінними

§ 4 п24

 

55

 

Лінійне рівняння із двома змінними та його графік

§ 4 п25

 

56

 

Система рівнянь із двома змінними. Графічний метод розв’язування системи

§ 4 п26

 

57

 

Розв’язування систем лінійних рівнянь методом підстановки

§ 4 п27

 

58

 

Розв’язування вправ

 

 

59

 

Розв’язування систем лінійних рівнянь методом додавання

§ 4 п28

 

60

 

Розв’язування вправ

 

 

61

 

Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь

§ 4 п29

 

62

 

Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь

§ 4 п29

 

63

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

 

 

64

 

Розв’язування вправ

 

 

65

 

Контрольна робота № 6 за темою: «Системи лінійних рівнянь з двома змінними»

§ 4 п24-29

 

Тема 5. ПОВТОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З КУРСУ АЛГЕБРИ 7-ГО КЛАСУ (5 год)

66

 

Цілі вирази. Функції. Розв’язування вправ і задач

§ 2,3

 

67

 

Лінійні рівняння та їх системи. Розв’язування вправ і задач

§ 1,4

 

68

 

Розв’язування вправ і задач

 

 

69

 

Підсумкова контрольна робота за рік № 7

 

 

70

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Календарне планування вивчення геометрії в 7 класі

За підручником  О.С.Істер . Геометрія 7 клас.

( Підручник для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів – Київ: Генеза,2015)

ГЕОМЕТРІЯ, 7 клас.

Орієнтовне поурочне планування (70 годин. I семестр — 33 години, 2 години на тиждень, II семестр — 37 годин, 2 години на тиждень )

 

№ уроку

Дата

 

Тема уроку

 

§

підручника

Примітка

І семестр

 

Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ (8 год)

 

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;

співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, перпендикулярні прямі;

пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками;

формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів;   означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої;

класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті);

вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; відстань від точки до прямої;

зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті; перпендикулярні прямі; перпендикуляр;

обґрунтовує перпендикулярність прямих;

доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; перпендикулярних прямих;

застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач

1

 

Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь

§ 1

 

2

 

Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками

§ 2

 

3

 

Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками

§ 2

 

4

 

Промінь. Кут. Вимірювання кутів

§ 3

 

5

 

Бісектриса кута

§ 3

 

6

 

Розв’язування задач. Самостійна робота

 

 

7

 

Розв’язування типових задач і вправ

§ 1-3

 

8

 

Контрольна робота №1 за темою: «Елементарні геометричні фiгури та їх властивості»

 

 

Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ (12 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті

співвідносить: з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі;

пояснює: що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми;

·    суть доведення від супротивного;

формулює:

·   ·  означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої;

·  ·  властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною;

·   ·   ознаки паралельності прямих

вимірює та обчислює: відстань від точки до прямої;

зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною;

обґрунтовує: паралельність і перпендикулярність прямих;

доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих;

застосовує: вивчені означення і властивості до розв’язування задач

9

 

Аналіз контрольної роботи. Аксіоми, теореми, означення. Суміжні кути та їх властивості

§ 4-5

 

10

 

Суміжні кути та їх властивості                                    

§ 4-5

 

11

 

Вертикальні кути, їх властивості

§ 6

 

12

 

Вертикальні кути. Кут між двома прямими, що перетинаються

§ 6

 

13

 

Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань          від точки до прямої

§ 7

 

14

 

Паралельні прямі

§ 8

 

15

 

Кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною. Ознаки паралельності прямих

§ 9

 

16

 

Кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною. Ознаки паралельності прямих

§ 9

 

17

 

Властивість паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною

§ 10

 

18

 

Властивість паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною. Самостійна робота

§ 10

 

19

 

Розв’язування задач і вправ

 

 

20

 

Контрольна робота №2 за темою: «Взаємне розміщення прямих на площині»

 

 

 

Тема 3. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКА РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ (26 год)

 

Учень/учениця:

наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур;

пояснює, що таке рівні фігури;

формулює:

·   · означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника;

·   ·   властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників;

·   ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника;

класифікує трикутники за сторонами і за кутами;

зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники;

обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників;

доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивість кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника;

застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту

21

 

Аналіз контрольної роботи. Трикутник і його

елементи

§ 11

 

22

 

Рівність геометричних фігур

§ 12

 

23

 

Перша та друга ознаки рівності трикутників

§ 13

 

24

 

Перша та друга ознаки рівності трикутників

§ 13

 

25

 

Рівнобедрений трикутник. Його властивості та ознаки

§ 14

 

26

 

Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника

§ 15

 

27

 

Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника

§ 15

 

28

 

Третя ознака рівності трикутників

§ 16

 

29

 

Третя ознака рівності трикутників. Самостійна робота

§ 16

 

30

 

Розв’язування задач і вправ

 

 

31

 

Контрольна робота №3

 

 

32

 

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ

§ 11-16

 

33

 

Узагальнення матеріалу, вивченого за І семестр

 

 

ІІ семестр

34

 

Сума кутів трикутника

§ 17

 

35

 

Сума кутів трикутника

§ 17

 

36

 

Зовнішній кут трикутника та його властивості

§ 18

 

37

 

Розв’язування задач і вправ

 

 

38

 

Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників

§ 19

 

39

 

Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників

§ 19

 

40

 

Розв’язування задач і вправ

 

 

41

 

Нерівність трикутника

§ 20

 

42

 

Розв’язування задач і вправ

 

 

43

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

44

 

Розв’язування задач і вправ

§ 17-20

 

45

 

Контрольна робота №4 за темою: «Трикутники. Ознаки рівностей трикутників»

 

 

46

 

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач

§ 11-20

 

 

 

Тема 4. КОЛО І КРУГ (15 год)

 

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;

формулює:

·     означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник;

·     властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника;

зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника;

виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті;

застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту

47

 

Коло. Круг

§ 21

 

48

 

Дотична до кола , її властивості

§ 22

 

49

 

Коло, вписане  в трикутник

§ 23

 

50

 

Коло, вписане  в трикутник

§ 23

 

51

 

Коло, описане навколо трикутника

§ 24

 

52

 

Коло, описане навколо трикутника

§ 24

 

53

 

Розв’язування задач і вправ

 

 

54

 

Взаємне розміщення двох кіл

§ 25

 

55

 

Геометричне місце точок

§ 26

 

56

 

Задачі на побудову та їх розв’язування

  § 27

 

57

 

Задачі на побудову та їх розв’язування

  § 27

 

58

 

Задачі на побудову та їх розв’язування

  § 27

 

59

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

§ 21-27

 

60

 

Розв’язування задач і вправ

§ 21-27

 

61

 

Контрольна робота №5 за темою: «Коло і круг»

 

 

 

Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

(9 год)

 

62

 

Аналіз контрольної роботи. Елементарні геометричні фігури та їх властивості

 

 

63

 

Взаємне розміщення прямих на площині

 

 

64

 

Трикутники. Ознаки рівності трикутників

 

 

65

 

Розв’язування задач і вправ

 

 

66

 

Коло. Круг

 

 

67

 

Основні задачі на побудову та їх розв’язання.

 

 

68

 

Підсумкова контрольна робота №6

 

 

69

 

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування цікавих задач

 

 

70

 

Узагальнення матеріалу, вивченого за рік

 

 

 

Календарне планування вивчення геометрії в 8 класі

За підручником  О.С.Істер . Геометрія 8 клас.

( Підручник для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів – Київ: Генеза,2021)

ГЕОМЕТРІЯ, 8 клас.

Орієнтовне поурочне планування (70 годин. I семестр — 33 години, 2 години на тиждень, II семестр — 37 годин, 2 години на тиждень )

 

№ уроку

Дата

 

Тема уроку

 

§

підручника

Примітка

І семестр

 

Тема 1. ЧОТИРИКУТНИКИ (22 год)

 

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;

пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника;

формулює:

·   означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції;

·   ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників;

·   теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника;

класифікує чотирикутники;

зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи;

обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду;

доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата;

застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту

1

 

Повторення і узагальнення матеріалу з курсу геометрії 7-го класу

 

 

2

 

Повторення і узагальнення матеріалу з курсу геометрії 7-го класу

 

 

3

 

Чотирикутник, його елементи. Сума кутів чотирикутника

§ 1

 

4

 

Чотирикутник, його елементи. Сума кутів чотирикутника

§ 1

 

5

 

Паралелограм, його властивості й ознаки

§ 2

 

6

 

Паралелограм, його властивості й ознаки

§ 2

 

7

 

Прямокутник і його властивості

§ 3

 

8

 

Ромб і його властивості

§ 4

 

9

 

Квадрат і його властивості

§ 5

 

10

 

Квадрат і його властивості. Самостійна робота

§ 5

 

11

 

Розв’язування задач і вправ

§ 1-5

 

12

 

Контрольна робота №1 за темою: «Чотирикутник, його елементи. Паралелограм та його види»

 

 

13

 

Аналіз контрольної роботи. Трапеція

§ 6

 

14

 

Трапеція

§ 6

 

15

 

Вписані та центральні кути

§ 7

 

16

 

Вписані та описані чотирикутники

§ 8

 

17

 

Теорема  Фалеса

§ 9

 

18

 

Середня лінія трикутника, її властивості

§ 10

 

19

 

Середня лінія трапеції, її властивості

§ 11

 

20

 

Середня лінія трапеції, її властивості. Самостійна робота

§ 11

 

21

 

Розв’язування задач і вправ

§ 6-11

 

22

 

Контрольна робота № 2 за темою: «Трапеція. Центральні та вписані кути. Вписані та описані чотирикутники. Теорема Фалеса. Середні лінії трикутника і трапеції»

 

 

Тема 2. ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ (11 год)

Учень/учениця:

наводить приклади подібних трикутників;

пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур;

формулює:

·   теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника;

·   означення подібних трикутників;

·   ознаки подібності трикутників;

·   узагальнену теорему Фалеса;

зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники;

обґрунтовує подібність трикутників;

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості

23

 

Аналіз контрольної роботи. Узагальнена теорема Фалеса

§ 12

 

24

 

Подібні трикутники.

§ 13

 

25

 

Ознаки подібності трикутників

§ 14

 

26

 

Ознаки подібності трикутників

§ 14

 

27

 

Середні пропорційні відрізки у прямокутному трикутнику

§ 15

 

28

 

Властивість бісектриси трикутника

§ 16

 

29

 

Застосування подібності трикутників до розв’язування задач

§ 17

 

30

 

Застосування подібності трикутників до розв’язування задач. Самостійна робота

§ 17

 

31

 

Розв’язування задач і вправ

§ 12-17

 

32

 

Контрольна робота №3 за темою: «Подібність трикутників»

 

 

33

 

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення матеріалу, вивченого за І семестр

§ 1-17

 

 

 

 

ІІ семестр

 

Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ (13 год)

 

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті;

пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»;

формулює:

·   властивості перпендикуляра і похилої;

·   означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника;

·   теорему Піфагора;

·  співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника;

знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута;

обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°;

доводить теорему Піфагора;

розв’язує прямокутні трикутники

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту

34

 

Теорема Піфагора

§ 18

 

35

 

Теорема Піфагора

§ 18

 

36

 

Розв’язування задач і вправ

§ 18

 

37

 

Перпендикуляр і похила, їхні властивості

§ 19

 

38

 

Перпендикуляр і похила, їхні властивості

§ 19

 

39

 

Розв’язування задачі вправ. Самостійна робота

§ 18-19

 

40

 

Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника

§ 20

 

41

 

Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника .Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника

§ 20

 

42

 

Розв’язування прямокутних трикутників

§ 21

 

43

 

Розв’язування прямокутних трикутників

§ 21

 

44

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

§ 20-21

 

45

 

Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи

§ 18-21

 

46

 

Контрольна робота № 4 за темою: «Розв’язування прямокутних трикутників»

 

 

Тема 4. МНОГОКУТНИКИ. ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ (16 год)

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;

пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола;

формулює:

·   означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола;

·   теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції;

записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті;

зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола;

співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури;

обчислює площі вказаних у змісті фігур;

застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів;

розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо

47

 

Аналіз контрольної роботи. Многокутник і його елементи. Сума кутів опуклого многокутника. Многокутник, вписаний у коло,  і многокутник, описаний навколо кола

§ 22

 

48

 

Многокутник і його елементи. Сума кутів опуклого многокутника. Многокутник, вписаний у коло,

 і многокутник, описаний навколо кола

§ 22

 

49

 

Поняття площі многокутника. Площа прямокутника

§ 23

 

50

 

Поняття площі многокутника. Площа прямокутника

§ 23

 

51

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

§ 22-23

 

52

 

Площа паралелограма

§ 24

 

53

 

Площа паралелограма

§ 24

 

54

 

Площа трикутника

§ 25

 

55

 

Площа трикутника

§ 25

 

56

 

Розв’язування задач і вправ

  § 25

 

57

 

Площа трапеції

  § 26

 

58

 

Площа трапеції

  § 26

 

59

 

Розв’язування задач і вправ

§ 24-26

 

60

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

§ 22-26

 

61

 

Розв’язування задач і вправ

§ 22-26

 

62

 

Контрольна робота № 5 за темою: «Многокутники. Площі многокутникі»

 

 

Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

(8 год)

63

 

Аналіз контрольної роботи. Чотирикутники

 

 

64

 

Чотирикутники

 

 

65

 

Подібність трикутників

 

 

66

 

Розв’язування прямокутних трикутників

 

 

67

 

Розв’язування прямокутних трикутників

 

 

68

 

Многокутники. Площі многокутників

 

 

69

 

Підсумкова контрольна робота за рік №6

 

 

70

 

Узагальнення матеріалу, вивченого за рік

 

 


Календарне планування вивчення алгебри в 8 класі

За підручником  А.Г.Мерзляк, В.В.Полонський, М.С.Якір . Алгебра 7 клас.

( Підручник для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів – Х.: Гімназія,2021)

АЛГЕБРА, 8 клас

Орієнтовне поурочне планування (70 годин. I семестр — 32 години, 2 години на тиждень, II семестр — 38 годин, 2 години на тиждень)

 

Дата

Тема уроку

§

підручника

Примітка

І семестр

 

Тема 1.РАЦІОНАЛЬНІ ВИРАЗИ  (32 год)

 

Учень/учениця:

наводить приклади: раціонального виразу; раціонального дробу; степеня із цілим показником;

розпізнає: цілі раціональні вирази; дробові раціональні вирази;

пояснює:

·   як виконати скорочення дробу; як звести дріб до нового знаменника; як звести дроби до спільного знаменника;

·   що таке стандартний вигляд числа;

формулює:

·   основну властивість дробу; властивості степеня з цілим показником;

·   правила: додавання, віднімання, множення, ділення дробів, піднесення дробу до степеня;

·   умову рівності дробу нулю;

·   означення: степеня з нульовим показником; степеня з цілим від’ємним показником;

описує властивості функції у=к/х за її графіком;

розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника; знаходження суми, різниці, добутку, частки дробів; тотожні перетворення раціональних виразів; розв’язування рівнянь зі змінною в знаменнику дробу; перетворення степенів з цілим показником; запис числа в стандартному вигляді; побудову графіка функції  у=к/х

 

1

 

Раціональні вирази. Раціональні дроби

§1 п 1

 

2

 

Допустимі значення змінних

§1 п 1

 

3

 

Основна властивість раціонального дробу

§1 п 2

 

4

 

Основна властивість раціонального дробу. Скорочення дробів

§1 п 2

 

5

 

Додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками

§1 п 3

 

6

 

Додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками. Розв’язування вправ

§1 п 3

 

7

 

Додавання і віднімання раціональних дробів з різними знаменниками

§1 п 4

 

8

 

Додавання і віднімання раціональних дробів з різними знаменниками. Розв’язування вправ

§1 п 4

 

9

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

§1 п 1-4

 

10

 

Розв’язування вправ

§1 п 1-4

 

11

 

Контрольна робота № 1 за темою: «Дроби. Основна властивість дробу. Додавання та віднімання дробів»

§1 п 1-4

 

12

 

Аналіз контрольної роботи. Множення раціональних дробів

§1 п 5

 

13

 

Множення і ділення раціональних дробів

§1 п 5

 

14

 

Множення і ділення раціональних дробів. Піднесення раціонального дробу до степеня

§1 п 5

 

15

 

Піднесення раціонального дробу до степеня. Розв’язування вправ

§1 п 5

 

16

 

Тотожні перетворення раціональних виразів

§1 п 6

 

17

 

Тотожні перетворення раціональних виразів.  Розв’язування вправ

§1 п 6

 

18

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

§1 п 5-6

 

19

 

Розв’язування вправ

§1 п 5-6

 

20

 

Контрольна робота №2 за темою: «Множення та ділення дробових виразів. Тотожні перетворення

раціональних виразів»

§1 п 5-6

 

21

 

Аналіз контрольної роботи. Рівносильні рівняння Раціональні рівняння

§1 п 7

 

22

 

Розв’язування вправ

§1 п 7

 

23

 

Степінь із цілим від’ємним  показником

§1 п 8

 

24

 

Розв’язування вправ

§1 п 8

 

25

 

Властивості степеня із цілим показником

§1 п 9

 

26

 

Розв’язування вправ

§1 п 9

 

27

 

Функція та її графік

§1 п 10

 

28

 

Розв’язування вправ

§1 п 10

 

29

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

§1 п 7-10

 

30

 

Розв’язування вправ

§1 п 7-10

 

31

 

Контрольна робота № 3 за темою «Рівносильні рівняння. Раціональні рівняння. Степінь з цілим показником. Функція »

§1 п 7-10

 

32

 

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення матеріалу, вивченого за І семестр

§1 п 1-10

 

 

Тема 2. КАДРАТНІ КОРЕНІ. ДІЙСНІ ЧИСЛА (15 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: раціональних чисел; ірраціональних чисел;

пояснює, що таке: раціональне число; ірраціональне число; дійсне число;

формулює: означення арифметичного квадратного кореня з числа; властивості арифметичного квадратного кореня;

характеризує: властивості функцій   ,  за їх графіками;

розв’язує вправи, що передбачають: застосування поняття арифметичного квадратного кореня для обчислення значень виразів, спрощення виразів, розв’язування рівнянь, порівняння значень виразів; перетворення виразів із застосуванням винесення множника з-під знака кореня, внесення множника під знак кореня, звільнення від ірраціональності в знаменнику дробу; побудову графіків функцій ;

33

 

Функція  у=х2, її графік  і властивості

§2 п 11

 

34

 

Графічний спосіб розв’язування рівнянь

§2 п 11

 

35

 

Квадратні корені. Арифметичний квадратний корінь

§2 п 12

 

36

 

Арифметичний квадратний корінь. Рівняння

§2 п 12

 

37

 

Множина та її елементи. Підмножина

§2 п 13

 

38

 

Числові множини

§2 п 14

 

39

 

Властивості арифметичного квадратного кореня

§2 п 15

 

40

 

Розв’язування вправ

§2 п 15

 

41

 

Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені

§2 п 16

 

42

 

Розв’язування вправ

§2 п 16

 

43

 

Функція у = √х, її графік і властивості

§2 п 17

 

44

 

Розв’язування вправ

§2 п 17

 

45

 

Розв’язування вправ. Самостійна робота

§2 п 11- 17

 

46

 

Розв’язування вправ

§2 п 11- 17

 

47

 

Контрольна робота № 4 за темою «Квадратні корені. Дійсні числа»

§2 п 11- 17

 

 

Тема 3. КВАДРАТНІ РІВНЯННЯ (17 год)

 

Учень/учениця:

наводить приклади: квадратних рівнянь; квадратних тричленів;

формулює:

·  означення квадратного рівняння та квадратного тричлена; кореня квадратного рівняння;

·   теорему Вієта;

записує: формулу коренів квадратного рівняння; формулу розкладання квадратного тричлена на лінійні множники;

складає квадратне рівняння за умовою текстової задачі;

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження коренів квадратних рівнянь; розкладання квадратного тричлена на множники; знаходження коренів рівнянь, що зводяться до квадратних; складання і розв’язування квадратних рівнянь та рівнянь, що зводяться до них, як математичних моделей прикладних задач

Розв'язує сюжетні задачі на: використання взаємозв'язків економічних явищ; види та розрахунки податків, платежів; рух; продуктивність праці; вартість товару; сумісну роботу; суміші та сплави тощо

48

 

Аналіз контрольної роботи. Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння та їх розв’язування

§3 п 18

 

49

 

Розв’язування неповних квадратних рівнянь

§3 п 18

 

50

 

Формула коренів квадратного рівняння

§3 п 19

 

51

 

Формула коренів квадратного рівняння

§3 п 19

 

52

 

Формула коренів квадратного рівняння

§3 п 19

 

53

 

Теорема Вієта

§3 п 20

 

54

 

Розв’язування квадратних рівнянь за теоремою Вієта. Самостійна робота

§3 п 18 - 20

 

55

 

Розв’язування вправ

§3 п 18 - 20

 

56

 

Контрольна робота № 5 за темою «Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»

§3 п 18 - 20

 

57

 

Аналіз контрольної роботи. Квадратний тричлен і його корені. Розкладання квадратного тричлена на множники

§3 п 21

 

58

 

Розкладання квадратного тричлена на множники

§3 п 21

 

59

 

Розв’язування  рівнянь, які зводяться до квадратних рівнянь

§3 п 22

 

60

 

Розв’язування  рівнянь, які зводяться до квадратних рівнянь

§3 п 22

 

61

 

Раціональні рівняння як математичні моделі реальних ситуацій

§3 п 23

 

62

 

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

§3 п21-23

 

63

 

Розв’язування задач і вправ

§3 п21-23

 

64

 

Контрольна робота № 6 за темою «Квадратні рівняння»

§3 п21-23

 

Тема 5. ПОВТОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З КУРСУ АЛГЕБРИ 8-ГО КЛАСУ

 (6 год)

65

 

Аналіз контрольної роботи. Раціональні вирази

§1

 

66

 

Квадратні корені. Дійсні числа

§2

 

67

 

Квадратні рівняння

§3

 

68

 

Розв’язування задач і вправ

§1-3

 

69

 

Підсумкова контрольна робота №7 за рік

§1-3

 

70

 

Узагальнення матеріалу, вивченого за рік

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Планування
Додано
22 березня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку