Фізика 9 клас
(105 год, 3 год на тиждень)
Програма: ФIЗИКА 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Підручник: Фізика : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2017.
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
ТО |
4 |
4 |
Контрольні роботи |
2 |
3 |
Лабораторні роботи |
7 |
5 |
Наскрізні змістовні лінії : «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».
Ключові компетентності : Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Спілкування іноземними мовами. Математична компетентність. Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Інформаційно-цифрова компетентність. Уміння вчитися впродовж життя. Ініціативність і підприємливість. Соціальна та громадянська компетентності. Обізнаність та самовираження у сфері культури. Екологічна грамотність і здорове життя.
Умовні позначення: Підбиваємо підсумки розділу –ППР, Завдання для самоперевірки – ЗДС Експериментальне завдання – ЕЗ
№ |
Дата |
Примітка |
Зміст уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності |
Наскрізні змістовні лінії |
Д/з |
|
Тема І. Магнітне поле (17 год) |
||||||||
|
|
|
Діагностичне опитування за результатами дистанційного навчання. Магнітні явища. Постійні магніти, взаємодія магнітів. Магнітне поле Землі |
Знаннєвий компонент: розуміє механізми магнітної взаємодії, знає прояви магнітного поля Землі, Ціннісний компонент: оцінює значення магнітного поля Землі для життєдіяльності організмів; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 1, В.1: № 2,3,5 у. ЕЗ2* |
|
|
|
|
Дослід Ерстеда. Магнітне поле. Індукція магнітного поля |
Знаннєвий компонент: пояснює досліди Ерстеда, розуміє механізми магнітної взаємодії, формулює визначення фізичної величини (індукція магнітного поля) та її одиниці; Діяльнісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 2, В.2: № 3,4 у. |
|
|
|
|
Магнітне поле провідника зі струмом. Дія магнітного поля на провідник зі струмом |
Знаннєвий компонент: графічно зображає магнітне поле; Діяльнісний компонент: визначає напрямки індукції магнітного поля |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 3 В3: № 2,4 у 6п * ЕЗ * |
|
|
|
|
Сила Ампера |
Діяльнісний компонент: визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера, Діяльнісний компонент: оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм |
Математична компетентність.
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 4, ЕЗ*, фото, відео-звіт |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Магнітне поле» |
Діяльнісний компонент: застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів, графічно зображає магнітне поле; |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 4.В4: №2,5,6 у |
|
|
|
|
Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера |
Знаннєвий компонент: розуміє гіпотезу Ампера; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 5,ЕЗ* |
|
|
|
|
Розв’язування задач за темою «Магнітне поле» |
Діяльнісний компонент: визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера, застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів; графічно зображає магнітне поле; визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера, |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
В5: № 7 п (пр*); №8 у. |
|
|
|
|
Електромагніти, магнітна левітація. |
Знаннєвий компонент: пояснює принцип дії електромагніту Діяльнісний компонент: визначає напрямки індукції магнітного поля, |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 6. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 1. Виготовлення та випробування електромагніта |
Діяльнісний компонент: складає електромагніт, визначає напрямки індукції магнітного поля |
Інформаційно-цифрова компетентність. Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
«Фізика і техніка в Україні» |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Магнітне поле» |
Діяльнісний компонент: застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів; |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В6:№1,3у. з2 п 3 «Урз» § 6. |
|
|
|
|
Електродвигуни, гучномовці. Електровимірювальні прилади |
Знаннєвий компонент: пояснює принцип дії електродвигуна, електровимірювальних приладів; Діяльнісний компонент: визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера |
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§7, В7: № 4,5у ЕЗ*. |
|
|
|
|
Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний електричний струм |
Знаннєвий компонент: пояснює досліди Фарадея, Діяльнісний компонент: визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера, індукційного струму |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 8,В 8: № 1,2,4у |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 2. Спостереження явища електромагнітної індукції |
Знаннєвий компонент: розуміє механізми магнітної взаємодії, електромагнітної індукції, пояснює досліди Фарадея Діяльнісний компонент: визначає напрямок індукційного струму; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Математична компетентність. Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
Повторити §8. |
|
|
|
|
Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії. |
Знаннєвий компонент: пояснює принцип дії електровимірювальних приладів Ціннісний компонент: оцінює важливість, переваги та недоліки розвитку різних напрямків електроенергетики; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
ЗДС № 1,2,6, 8,10,17у,7п |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Магнітне поле» |
Діяльнісний компонент: застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів; графічно зображає магнітне поле; визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера, індукційного струму; |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 6.В 6: № 2,4,6 п |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (вплив МП) |
Ціннісний компонент: оцінює значення магнітного поля Землі для життєдіяльності організмів; оцінює важливість, переваги та недоліки розвитку різних напрямків електроенергетики; роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм |
Інформаційно-цифрова компетентність. Соціальна та громадянська компетентності |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 1–8. |
|
|
|
|
Магнітне поле (ТО № 1)
Тема ІІ. Світлові явища (19 год) |
Діяльнісний компонент: розв’язує ситуативні вправи і задачі на вплив магнітних полів; правила безпеки при експлуатації побутових приладів, електродвигунів тощо |
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
|
|
|
|
Світлові явища. Швидкість поширення світла |
Знаннєвий компонент: розуміє поняття світлового променю, точкового джерела світла, знає способи визначення швидкості світла, Ціннісний компонент: усвідомлює значення світла для життя на Землі та в побуті; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 9, В9: №3,7п, 6* |
|
|
|
|
Світловий промінь. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення |
Знаннєвий компонент: розуміє поняття світлового променю, Діяльнісний компонент: застосовує закони прямолінійного поширення під час розв’язування задач різних типів, пояснює причини сонячних i місячних затемнень; |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 10, КЗ |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Світлові явища» |
застосовує закони прямолінійного поширення, відбивання й заломлення світла під час розв’язування задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В10:№8, 9п ЕЗ 1, 2 * |
|
|
|
|
Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало |
Знаннєвий компонент: формулює визначення відбивання світла, Діяльнісний компонент: застосовує закони відбивання світла; |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 11, «Фізика та лірика»: |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 3. Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала |
Діяльнісний компонент: застосовує закони відбивання світла під час виконання лабораторних робіт; указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою плоского дзеркала |
Математична компетентність. Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
§ 11. ЕЗ* |
|
|
|
|
Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла |
Знаннєвий компонент: розуміє поняття показник заломлення світла, закони заломлення світла; Діяльнісний компонент: застосовує закони заломлення світла під час розв’язування задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 12, В12, №:8у |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 4. Визначення показника заломлення скла відносно повітря |
Діяльнісний компонент: застосовує закони заломлення світла під час виконання лабораторних робіт; |
Математична компетентність. Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
§ 12, ЕЗ |
|
|
|
|
Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів. |
Знаннєвий компонент: формулює визначення спектральний склад білого світла, причини різнобарв’я Ціннісний компонент: усвідомлює значення світла для життя на Землі та в побуті; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 13, В13: № 6,у. ЕЗ.«Тв.хв» |
|
|
|
|
Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи |
Знаннєвий компонент: розуміє поняття тонкої лінзи, формулює визначення фізичної величини (фокусна відстань, оптична сила лінзи), одиниці оптичної сили та фокусної відстані лінзи, Діяльнісний компонент: вимірює фокусну відстань та визначає оптичну силу лінзи. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 14, В 14№: 2у; 3, 7п |
|
|
|
|
Отримання зображень за допомогою лінзи. Формула тонкої лінзи |
Діяльнісний компонент: указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою тонкої лінзи; застосовує формулу тонкої лінзи під час розв’язування задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 15, В 15: № 9 |
|
|
|
|
Найпростіші оптичні пристрої. Розв’язування задач з теми «Світлові явища» |
Знаннєвий компонент: розуміє принцип дії найпростіших оптичних приладів; Діяльнісний компонент: указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою плоского дзеркала і тонкої лінзи; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В15: № 1 (в,г), 2, 4, 6 (в)п; 8 * |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи |
Діяльнісний компонент: вимірює фокусну відстань та визначає оптичну силу лінзи. |
Математична компетентність. Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
§ 15, ЕЗ |
|
|
|
|
Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Окуляри. Вади зору та їх корекція |
Знаннєвий компонент: визначає вади зору, способи їхньої корекції, методи профілактики захворювань органів зору |
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 16, В16: № 6, 7 у |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Світлові явища»
|
Діяльнісний компонент: розв’язує ситуативні вправи і задачі на профілактику захворювань органів зору, значення зору в житті людини та толерантне поводження і допомога людям з вадами зору тощо |
Інформаційно-цифрова компетентність.
Екологічна грамотність і здорове життя. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток
«Здоров'я і безпека»,
|
ЗДС, № 2,3,5, 7,10,13,15у,12п |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (Око і зір) |
Ціннісний компонент: усвідомлює значення гігієни зору та профілактики його вад |
Екологічна грамотність і здорове життя. Соціальна та громадянська компетентності |
«Здоров'я і безпека», Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 9–16. |
|
|
|
|
«Світлові явища» (ТО № 2)
Тема ІІІ. Механічні та електромагнітні хвилі (9 год) |
Діяльнісний компонент: застосовує закони прямолінійного поширення, відбивання й заломлення світла, формулу тонкої лінзи під час розв’язування задач різних типів |
Математична компетентність.
Соціальна та громадянська компетентності
|
«Громадянська відповідальність», |
|
|
|
|
|
Виникнення та поширення механічних хвиль. |
Знаннєвий компонент: розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення механічних хвиль; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 17, В17: № 4у; 2, 8 п |
|
|
|
|
Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку, довжина і частота звукової хвилі. Гучність звуку та висота тону. Інфразвук і ультразвуки |
Знаннєвий компонент: формулює визначення фізичної величини (довжини і частоти хвилі, гучності звуку та висоти тону); Ціннісний компонент: оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми; |
Математична компетентність.
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 18, В 18: № 1,3,5п, ЕЗ1, 2 |
|
|
|
|
Електромагнітне поле й електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі. |
Знаннєвий компонент: розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення електромагнітних хвиль; Діяльнісний компонент: використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Математична компетентність.
|
«Громадянська відповідальність», |
§ 19, В19: № 3,4п, 5* |
|
|
|
|
Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль |
Знаннєвий компонент: знає залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 20, В 20: №5 |
|
|
|
|
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку. Радіолокація |
Знаннєвий компонент: знає фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій Ціннісний компонент: пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 21, В21:№ 1,4п;5,6* |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 6. Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів |
Діяльнісний компонент: Аналізує звукові коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів, порівнює властивості звукових та електромагнітних хвиль різних частот. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
есе «Світ без хвиль» |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Механічні та електромагнітні хвилі» |
Діяльнісний компонент: розв’язує ситуативні вправи і задачі на дотримання безпеки життєдіяльності і гігієни слуху; значення звуків у житті людини та толерантне поводження і допомога людям з вадами слуху; вплив, захист та значення для розвитку суспільства сучасних засобів зв’язку тощо |
Інформаційно-цифрова компетентність.
Екологічна грамотність і здорове життя. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток
«Здоров'я і безпека», |
ЗДС,№1,4,6,7у; № 9,11,13,16п |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Механічні та електромагнітні хвилі» |
Діяльнісний компонент: розв’язує ситуативні вправи і задачі на дотримання безпеки життєдіяльності і гігієни слуху; значення звуків у житті людини та толерантне поводження і допомога людям з вадами слуху; вплив, захист та значення для розвитку суспільства сучасних засобів зв’язку тощо |
Інформаційно-цифрова компетентність.
Соціальна та громадянська компетентності |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (Звуки та слух) |
Ціннісний компонент: оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми; пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій |
Інформаційно-цифрова компетентність. Соціальна та громадянська компетентності |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 17–21. |
|
|
|
|
Контрольна робота № 1 за темою «Механічні та електромагнітні хвилі» (ТО № 3) |
Діяльнісний компонент: використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів; |
Математична компетентність. Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
|
|
Тема IV. Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики (13 год) |
||||||||
|
|
|
Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтронна модель ядра атома. |
Знаннєвий компонент: знає сучасні моделі атома та ядра; описує досліди Резерфорда, |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 22, В 22: № 6 |
|
|
|
|
Ядерні сили. Ізотопи. Використання ізотопів. |
Знаннєвий компонент: знає поняття ізотопу, |
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
В24: № 6 * 3 задачі 3–5 В24 |
|
|
|
|
Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості. |
Знаннєвий компонент: знає поняття радіоактивності, ізотопу, пояснює йонізаційну дію радіоактивного випромінювання |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 23, В23: № 2, 5 п |
|
|
|
|
Період піврозпаду радіонукліда.
|
Знаннєвий компонент: знає поняття періоду піврозпаду й активності радіонукліда, Діяльнісний компонент: використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Екологічна грамотність і здорове життя. |
«Громадянська відповідальність»,
«Здоров'я і безпека», |
§ 24, «Фізика і техніка в Україні» |
|
|
|
|
Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. |
Знаннєвий компонент: описує досліди йонізаційної дії радіоактивного випромінювання; |
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 25, В25: №5 у |
|
|
|
|
Дозиметри. Біологічна дія радіоактивного випромінювання |
Знаннєвий компонент: знає про вплив радіоактивного випромінювання на живі організми Діяльнісний компонент: оцінює ефективність методів захисту від впливу радіоактивного випромінювання |
Інформаційно-цифрова компетентність.
Екологічна грамотність і здорове життя. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток
«Здоров'я і безпека», |
В 25,№ 2–4п |
|
|
|
|
Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. Ядерний реактор. |
Знаннєвий компонент: розуміє механізм ланцюгових ядерних реакцій; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 26,В26: №2п есе «Ядерна енергія: добро чи зло?». |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
Діяльнісний компонент: використовує поняття радіоактивності, ізотопу, періоду піврозпаду й активності радіонукліда під час розв’язування задач |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В23,№ 2–4 |
|
|
|
|
Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики |
Знаннєвий компонент: розуміє принцип дії ядерного реактора, Ціннісний компонент: усвідомлює переваги, недоліки і перспективи розвитку атомної енергетики, |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 27, В 27: № 1, 3п. |
|
|
|
|
Термоядерні реакції. Енергія Сонця й зір. |
Знаннєвий компонент: розуміє механізми ядерних процесів у Сонця й зір; Ціннісний компонент: усвідомлює можливості використання термоядерного синтезу; оцінює доцільність використання атомної енергетики та її вплив на екологію |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 22–27. |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики»
|
Знаннєвий компонент: пояснює йонізаційну дію радіоактивного випромінювання; Діяльнісний компонент: використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Екологічна грамотність і здорове життя. |
«Громадянська відповідальність»,
«Здоров'я і безпека», |
ЗДС, № 2,3,56у № 9,10(в,г),12–14 |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (ядерна енергетика) |
Ціннісний компонент: усвідомлює переваги, недоліки і перспективи розвитку атомної енергетики, можливості використання термоядерного синтезу; оцінює доцільність використання атомної енергетики та її вплив на екологію, ефективність методів захисту від впливу радіоактивного випромінювання |
Інформаційно-цифрова компетентність.
Екологічна грамотність і здорове життя.
Соціальна та громадянська компетентності |
«Екологічна безпека та сталий розвиток
«Здоров'я і безпека», |
§ 22–27. |
|
|
|
|
«Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики» (ТО № 4)
Тема V. Рух і взаємодія. Закони збереження(39год) Частина І (21год) |
Діяльнісний компонент: розв’язує ситуативні вправи і задачі на переваги і недоліки використання ядерної енергії, розвиток атомної енергетики України, проблеми Чорнобиля, впливи атомної енергетики на екологію, захист від впливу радіоактивного випромінювання
|
Інформаційно-цифрова компетентність.
Екологічна грамотність і здорове життя. Соціальна та громадянська компетентності |
«Екологічна безпека та сталий розвиток
«Здоров'я і безпека», |
|
|
|
|
|
Рівноприскорений рух. Прискорення |
Знаннєвий компонент: знає характеристики і властивості рівноприскореного руху; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 28, В28: №3 |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання, формули прискорення |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В28:№ ,6(в),7, гр2) ,8 (гр 3-4)п |
|
|
|
|
Графіки прямолінійного рівноприскореного руху. |
Діяльнісний компонент: будує графіки залежності швидкості та переміщення від часу для прямолінійного рівноприскореного руху |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 29, Скл.з, за інф про літак ТУ-154 |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Рух і взаємодія» |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання, формули прискорення, імпульсу тіла, рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В 29: №2,3п. |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Рух і взаємодія» |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання, формули прискорення, імпульсу тіла, рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
факти ж.І. Н. |
|
|
|
|
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона |
Знаннєвий компонент: Знає поняття інерціальної системи відліку, прискорення, перший закон Ньютона, |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 30, В30: № 3у. |
|
|
|
|
Другий закон Ньютона |
Знаннєвий компонент: Знає другий закон Ньютона , Діяльнісний компонент: застосовує формули прискорення в процесі розв’язування фізичних задач |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 31,В 31:№6п |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «ІІ закон Ньютона» |
Діяльнісний компонент: застосовує рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, законів Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В31: № 1,3п |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «ІІ закон Ньютона» |
Діяльнісний компонент: застосовує рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, законів Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В. 30: № 6п |
|
|
|
|
Третій закон Ньютона |
Знаннєвий компонент: знає третій закони Ньютона, Діяльнісний компонент: Застосовує в процесі розв’язування фізичних задач, Ціннісний компонент: оцінює межі застосування класичної механіки, межі застосування фізичних законів і теорій, |
Математична компетентність.
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 32, В 32: № 1у; 4,7 п |
|
|
|
|
Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння |
Знаннєвий компонент: знає закон всесвітнього тяжіння, Ціннісний компонент: оцінює досягнення людства та внесок України в освоєння космосу |
Математична компетентність.
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 33, КЗ, ЕЗ* |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Рух і взаємодія» |
Діяльнісний компонент: застосовує рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, законів Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В 33: №2, 4п |
|
|
|
|
Рух тіла під дією сили тяжіння |
Діяльнісний компонент: характеризує рух під дією сили тяжіння |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В 33:№5, 6 |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Рух тіла під дією сили тяжіння» |
Діяльнісний компонент: Застосовує знання про рух під дією сили тяжіння |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
|
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Рух і взаємодія» |
Діяльнісний компонент: Застосовує знання про рух під дією сили тяжіння |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 34,В34:№2/в |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Рух і взаємодія» |
Діяльнісний компонент: Застосовує знання про рух під дією сили тяжіння |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
|
|
|
|
|
Рух тіла під дією кількох сил (у горизонтальному напрямі) |
характеризує рух під дією кількох сил (у горизонтальному напрямку); |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В34: №3(б),5,6 |
|
|
|
|
Рух тіла під дією кількох сил (у вертикальному напрямі) |
Діяльнісний компонент: Характеризує рух під дією кількох сил (у вертикальному напрямку); |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В34: № 9 |
|
|
|
|
Рух тіла під дією кількох сил (по похилій площині). |
Діяльнісний компонент: характеризує рух під дією кількох сил (по похилій площині); |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
§ 35 п2: з1,2). В 35,№ 2, 6 |
|
|
|
|
Розв’язування задач на рух тіла під дією кількох сил |
Діяльнісний компонент: Застосовує знання про рух під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямках і по похилій площині); |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 35,п2: з3,4). В35: № 3 |
|
|
|
|
Розв’язування задач рух тіла під дією кількох сил |
Діяльнісний компонент: Застосовує знання про рух під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямках і по похилій площині); |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 35,п2:з5). В 35,№7, 8 |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження» (частина І) |
Діяльнісний компонент: Застосовує знання про рух під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямках і по похилій площині); |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
ППР, § 28–35. |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження» (частина І) |
Діяльнісний компонент: Застосовує знання про рух під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямках і по похилій площині); Ціннісний компонент: оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання, фундаментальний характер законів збереження; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
|
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження» (частина І) |
Діяльнісний компонент: Застосовує знання про рух під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямках і по похилій площині); Ціннісний компонент: оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання, фундаментальний характер законів збереження; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
ЗДС, № 5, 8, 12, 14п |
|
|
|
|
«Рух і взаємодія. Закони збереження» (частина І) (ТО № 5)
Тема V. Рух і взаємодія. Закони збереження Частина ІІ (18 год) |
Ціннісний компонент: оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання, фундаментальний характер законів збереження; |
Інформаційно-цифрова компетентність.
Соціальна та громадянська компетентності |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 28–35. |
|
|
|
|
Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу |
Знаннєвий компонент: знає характеристики і властивості імпульсу тіла, |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
§ 36 В.36:№2, 3, 5у |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Застосування законів збереження енергії та імпульсу в механічних явищах». |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В 36: № 1 |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Застосування законів збереження енергії та імпульсу в механічних явищах». |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В 36: № 2, 5 |
|
|
|
|
Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики |
Ціннісний компонент: оцінює досягнення людства та внесок України в освоєння космосу |
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 37, В37: № 6 |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Закони збереження» |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В37, №2, 3 |
|
|
|
|
Застосування законів збереження енергії та імпульсу в механічних явищах |
Діяльнісний компонент: застосовує закони збереження для пояснення фізичних явищ і процесів; |
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 38, ЕЗ* |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Закони збереження» |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В 38: № 1 |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Закони збереження» |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Математична компетентність. |
«Громадянська відповідальність», |
В 38, №2–4 |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 7. Вивчення закону збереження механічної енергії |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання законів збереження механічної енергії та імпульсу під час виконання лабораторних робіт; |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
ЕЗ |
|
|
|
|
Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження |
Знаннєвий компонент: наводить приклади основних законів і закономірностей, що характеризують механічний рух і взаємодію, тепловий рух, взаємодію електрично заряджених тіл; |
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 39, В 39: № 1,3у; 6п |
|
|
|
|
Прояви законів збереження в теплових, електромагнітних, ядерних явищах. |
Знаннєвий компонент: наводить приклади проявів і наслідків фундаментальних взаємодій, універсальний характер законів збереження в природі; |
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§36–39.ЕЗ* |
|
|
|
|
Розв’язування задач з теми «Застосування законів збереження енергії та імпульсу в механічних явищах». |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання, формули прискорення, імпульсу тіла, рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, законів Ньютона, законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
«Громадянська відповідальність», |
ЗДС, № 2,7у; 12, 15 п |
|
|
|
|
Еволюція фізичної картини світу. Фізика і науково-технічний прогрес |
Знаннєвий компонент: Знає історію розвитку фізичної картини світу; роль фізики як фундаментальної науки сучасного природознавства; сучасну фізичну картину світу |
Інформаційно-цифрова компетентність. |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
§ 40, есе «Фізика — наука, що дозволить зберегти планету Земля для нащадків» |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів(безпека руху) |
Діяльнісний компонент: Розв’язує ситуативні вправи і задачі на безпеку руху, Ціннісний компонент: оцінює межі застосування класичної механіки, межі застосування фізичних законів і теорій |
Екологічна грамотність і здорове життя.
Інформаційно-цифрова компетентність . Соціальна та громадянська компетентності |
«Здоров'я і безпека»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (освоєння космосу) |
Діяльнісний компонент: Розв’язує ситуативні вправи і задачі про досягнення України в освоєнні космосу, Ціннісний компонент: оцінює досягнення людства та внесок України в освоєння космосу |
Інформаційно-цифрова компетентність.
Соціальна та громадянська компетентності |
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
|
|
|
|
Захист навчальних проектів(гігієна опорно-рухового апарату) |
Діяльнісний компонент: Розв’язує задачі на гігієну опорно-рухового апарату, Ціннісний компонент: оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання, фундаментальний характер законів збереження; |
Екологічна грамотність і здорове життя.
Інформаційно-цифрова компетентність. Соціальна та громадянська компетентності |
«Здоров'я і безпека»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
|
|
|
|
Захист навчальних проектів(вади ОРА) |
Діяльнісний компонент: Розв’язує задачі на толерантне поводження і допомогу людям з вадами опорно-рухового апарату тощо, Ціннісний компонент: оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання, фундаментальний характер законів збереження; |
Екологічна грамотність і здорове життя.
Інформаційно-цифрова компетентність. Соціальна та громадянська компетентності |
«Здоров'я і безпека»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 2 за темою «Застосування законів збереження енергії та імпульсу в механічних явищах». (ч. ІІ) (ТО
Фізика та екологія (5год)№ 6) |
Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання, формули прискорення, імпульсу тіла, рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, законів Ньютона, законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність», |
§ 36–39 |
|
|
|
|
Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини. |
Знаннєвий компонент: знає фізичні параметри забрудненості довкілля (механічної, шумової, електромагнітної, радіаційної); механізми впливу сонячного випромінювання на життєдіяльність організмів; Ціннісний компонент: усвідомлює необхідність екологічно виваженого використання досягнень сучасної фізики для суспільного розвитку |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Екологічна грамотність і здорове життя. Соціальна та громадянська компетентності |
«Громадянська відповідальність»,
«Здоров'я і безпека», |
Фізика та екологія.п1–4 |
|
|
|
|
Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії |
Знаннєвий компонент: знає механізми йонізаційного впливу на організми електромагнітного смогу й радіоактивного випромінювання; фізико-технічні основи роботи засобів попередження та очищення довкілля від викидів; визначає фізичні параметри безпечної життєдіяльності людини за довідниковими джерелами. Ціннісний компонент: усвідомлює вплив цього процесу на життя та майбутнє існування людей на Землі |
Екологічна грамотність і здорове життя.
Соціальна та громадянська компетентності |
«Здоров'я і безпека»,
|
|
|
|
|
|
Альтернативні джерела енергії |
Знаннєвий компонент: Знає фізико-технічні основи роботи засобів попередження та очищення довкілля від викидів; фізичні основи безпечної енергетики Ціннісний компонент: усвідомлює причинно-наслідкові зв’язки у взаємодії людини, суспільства і природи |
Екологічна грамотність і здорове життя.
Соціальна та громадянська компетентності |
«Здоров'я і безпека», |
«Фізика та екологія. Альтернативні джерела енергії»: п 5. Заповнити таблицю |
|
|
|
|
Урок-семінар. Сучасні проблеми екології та енергетики в Україні |
Ціннісний компонент: усвідомлює необхідність екологічно виваженого використання досягнень сучасної фізики для суспільного розвитку, вплив цього процесу на життя та майбутнє існування людей на Землі; причинно-наслідкові зв’язки у взаємодії людини, суспільства і природи |
Екологічна грамотність і здорове життя.
Соціальна та громадянська компетентності |
«Здоров'я і безпека», |
Есе «Фізика перебуває в центрі всього». |
|
|
|
|
Урок-семінар. Сучасні проблеми екології та енергетики в світі |
Ціннісний компонент: усвідомлює необхідність екологічно виваженого використання досягнень сучасної фізики для суспільного розвитку, вплив цього процесу на життя та майбутнє існування людей на Землі; причинно-наслідкові зв’язки у взаємодії людини, суспільства і природи |
Екологічна грамотність і здорове життя.
Соціальна та громадянська компетентності |
«Здоров'я і безпека», |
|
|
|
|
|
Віртуальна екскурсія. Новини фізики і технологій |
Ціннісний компонент: усвідомлює причинно-наслідкові зв’язки у взаємодії людини, суспільства і природи |
Екологічна грамотність і здорове життя. Соціальна та громадянська компетентності |
«Здоров'я і безпека», |
|
|