Календарно-тематичне планування з української мови для 3 класу за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О.Я. до підручника «Українська мова та читання ч.1» К. Пономарьової, Л. Гайової (2020) та зошитом з розвитку мовлення «Малюю словом 3 клас» К. Пономарьової
«УКРАЇНСЬКА МОВА»
за підручником «Українська мова та читання ч.1»
К. Пономарьової, Л. Гайової (2020)
та зошитом з розвитку мовлення «Малюю словом 3 клас» К. Пономарьової
№ уроку |
Дата проведення |
Примітка
|
Тема |
І СЕМЕСТР |
|||
Пригадую знання про звуки і букви |
|||
1 |
|
|
Знайомство з підручником. Державні символи України (с.1-3) Розрізняю голосні і приголосні звуки. Створення висловлення за власними спогадами та поданими запитаннями (с.4-5). |
2 |
|
|
Розпізнаю м’які приголосні звуки. Побудова звукових схем слів. Написання тексту на задану тему (с.6-7). |
3 |
|
|
Пригадую слова з апострофом і звуками [дж], [дз], [дз´]. Написання тексту за запитаннями (с. 8-9). |
4 |
|
|
Правильно вимовляю дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу. Написання тексту за запитаннями (с.10-11). |
5 |
|
|
Правильно записую слова із сумнівними приголосними звуками. Складання тексту на задану тему ( с.12-13). |
6 |
|
|
Розпізнаю слова з ненаголошеними звуками [е], [и]. Побудова розповіді на задану тему (с. 14-15). |
7 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за запитаннями. Тема для спілкування «Спогади про літній відпочинок». (Зошит «Малюю словом», с.4-7) |
8 |
|
|
Правильно записую слова з ненаголошеними звуками [е], [и]. Записування розгорнутої відповіді на поставлене запитання (с. 16-17). |
9 |
|
|
Пригадую правила переносу слів. Навчальне списування. Написання розповіді про власні вподобання (с. 18-19). |
10 |
|
|
Пригадую і використовую алфавіт. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки (с. 19-21). |
11 |
|
|
Шукаю слова в словнику за алфавітом. Повторення і закріплення знань про звуки й букви, умінь правильно переносити слова, записувати слова в алфавітному порядку. Підготовка до діагностувальної роботи
|
12 |
|
|
Діагностувальна робота: списування
|
13 |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів.
|
14 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим початком на основі малюнка, світлин, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування «Осінь зачаровує красою». (Зошит «Малюю словом», с.8-10). |
Спостерігаю за значенням слів |
|||
15 |
|
|
Розрізняю пряме і переносне значення слів. Написання розповіді на задану тему за опорними словами (с. 23-24). |
16 |
|
|
Розпізнаю синоніми. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту ( с.25-26) |
17 |
|
|
Добираю синоніми. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки (с.27-28). |
18 |
|
|
Розпізнаю і добираю антоніми. Складання розповіді на задану тему ( с.28-30). |
19 |
|
|
Розпізнаю слова, які мають кілька значень. Написання тексту за опорними словами ( с.30-32). |
20 |
|
|
Спостерігаю за словами, які звучать однаково, але мають різні значення. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.32-33). |
21 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за серією малюнків і складеними запитаннями. Тема для спілкування «Пікнік». (Зошит «Малюю словом», с.11-13). |
22 |
|
|
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова Підготовка до діагностувальної роботи |
23 |
|
|
Діагностувальна робота з теми: «Значення слова»
|
24 |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
Досліджую будову слова |
|||
25 |
|
|
Визначаю корінь слова. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.34 - 35). |
26 |
|
|
Розпізнаю спільнокореневі слова. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки ( с.36-37). |
27 |
|
|
Спостерігаю за чергуванням голосних у коренях слів. Написання розповіді про своє бажання з поясненням власної думки (с.37-39).
|
28 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування «Покинуте кошеня». (Зошит «Малюю словом», с.14-16). |
29 |
|
|
Спостерігаю за чергуванням приголосних у коренях слів. Складання розповіді за поданими запитаннями (с.39-41). |
30 |
|
|
Розрізняю корені з однаковим звучанням, але різним значенням. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Написання тексту за світлиною (с.41-43). |
31 |
|
|
Визначаю закінчення в словах. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.43-45). |
32 |
|
|
Спостерігаю за призначенням закінчень у мовленні. Формування уявлення про нульове закінчення. Складання і записування розповіді за поданими запитаннями (с.45-47). |
33 |
|
|
Визначаю основу слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями (с.47-48). |
34 |
|
|
Розрізняю спільнокореневі слова і різні форми одного слова. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту (с.49-50).
|
35 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Побудова розповіді за коміксом і складеними запитаннями. Тема для спілкування «Весела дитяча пригода» (Зошит «Малюю словом», с.17-19). |
36 |
|
|
Визначаю префікс у словах. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту (с.51-52). |
37 |
|
|
Утворюю слова за допомогою префіксів. Відновлення тексту в буклеті. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки (с.53-54). |
38 |
|
|
Розрізняю префікси і службові слова. Написання службових слів з іншими словами. Складання тексту про свої вподобання (с.54-56) |
39 |
|
|
Спостерігаю за написанням слів із префіксами роз-, без-. Написання тексту за власними спостереженнями (с.56-57). |
40 |
|
|
Досліджую написання слів із префіксами з-, с-. Написання тексту про своє вподобання (с.58-59). Пвдготовка до діагностувальної роботи
|
41 |
|
|
Закріплення і застосування знань про написання слів з префіксами з-,с-,роз-,без- Діагностувальна робота: діалог
|
42 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування «Небезпечна пригода на річці». (Зошит «Малюю словом», с.20-22). |
43 |
|
|
Спостерігаю за вживанням апострофа після префіксів. Написання розповіді на задану тему з використанням поданих словосполучень (с.60-61). |
44 |
|
|
Правильно переношу слова з апострофом після префіксів. Написання розповіді за запитаннями на основі прочитаного тексту (с.61-63). |
45 |
|
|
Визначаю суфікс у словах. Утворюю слова за допомогою суфіксів.
|
46 |
|
|
Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту (с.63-67). Підготовка до діагностувальної роботи. |
47 |
|
|
Діагностувальна робота: письмовий переказ тексту.
|
48 |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Визначаю будову слова. Розбираю слова за будовою. (с.67-72).
|
49 |
|
|
Розпізнаю слова з орфограмами. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.71-72). |
50 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді на основі малюнка, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування «Зима прийшла». (Зошит «Малюю словом», с.23-25).
|
51 |
|
|
Перевіряю написання ненаголошених [е], [и] в коренях слів. Написання розгорнутої відповіді на запитання (с.72-74). Підготовка до діагностувальної роботи |
52 |
|
|
Діагностувальна робота: диктант
|
53 |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи . Пишу записку і СМС-повідомлення. Вправляння у написанні слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях (с.74-76).
|
54 |
|
|
Перевіряю написання слів з ненаголошеними [е], [и] за словником. Складання і записування тексту за поданим початком (с.76-77).
|
55. |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Не врода прикрашає людину, а добрі справи». (Зошит «Малюю словом», с.26-28). |
56 |
|
|
Повторення вивченого. Узагальнення і систематизація знань учнів. |