Тема Узагальнення теми слово. Закріплення знань про вивчені частини мови іменник ,прикметник ,дієслово.

Про матеріал
Урок на Тему : Узагальнення теми слово. Закріплення знань про вивчені частини мови іменник ,прикметник ,дієслово.
Перегляд файлу

Тема:  Узагальнення теми «Слово». Закріплення знань про вивчені частини мови: іменник, прикметник, дієслово.                                                                                                                                         Мета: повторити й узагальнити знання учнів про назви вивчених частин мови шляхом долання цікавих перешкод, вирішення цікавих завдань;  розвивати в учнів кмітливість, логічне мислення, мовлення; формувати вміння досягати поставленої цілі; виховувати почуття взаємодопомоги, цікавість, любов до рідної мови.                                                                

Хід уроку

І. Організаційна частина. Визначення девізу  уроку.

Встаньте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей –

Привітайтесь:

Учні :Добрий день!

Сьогодні чудовий  весняний день. Вдихніть свіжість  ранку, тепло сонячних променів і гарний настрій. Видихніть занепокоєння і образу. Посміхніться один одному. Я бажаю Вам успіху у сьогоднішній мандрівці.

На уроці рідну мову,

зараз будемо вивчати.

Розберемо кожне слово,

Щоб її нам краще знати.

– Гадаю, ми із натхненням  проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто…

Відгадайте, кого саме. Складіть із розсипаних слів речення. (навчати, Добре, знати, того, хто, хоче, все)

Хто знайшов перше слово?

Чому це слово перше ?( Бо воно з великої букви)

Хто знайшов друге слово ?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 Молодці А зараз перевіримо чи ми правильно склали .(Слайд _________)

Добре того навчати, хто хоче все знати.

Тому, пропоную  працювати на уроці під девізом:

«Хочу все знати!»(Слайд_____)

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності

  •          Діти, яка зараз пора року? Так, весна.
  •           А які ознаки весни ви знаєте?( Відповіді дітей)

Природа  навесні  оживає,  пробуджується  від довгого  зимового сну.

  •          Які  перші  весняні  квіти уже цвітуть?
  •          А які стоять дерева?

Пройде трохи часу і все навколо звеселиться, зазеленіє, засміється буйною зеленню. А зараз дерева ще голі, чекають теплого сонечка. І в нас у класі є одне деревце, яке зацвіте сьогодні на уроці від ваших знань. Тож давайте допоможемо йому. За кожні правильні відповіді на дереві буде з’являтися гарна квіточка. ви  також отримаєте листочки і зможете прикріпити на деревце.

 

То ж до роботи.

 

ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні на уроці будемо повторювати й узагальнювати знання про назви вивчених частин мови шляхом  вирішення цікавих завдань  .

За кожне правильно виконане завдання  ви будете прикрашати квіточкою чи листочком своє деревце.

 

  ІІІІ.Актуалізація опорних знань

1.Каліграфічна хвилинка.

Щоб рівно і гарно слова написати,

Нам з’єднання букв слід усім пригадати.

1.Повторення правильної посадки,вміння тримати ручку.

Сіли всі рівненько  .___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2.Запис числа і класної роботи.

__________________________________________________________________________

 

3.Каліграфічна хвилинка:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

В в  весна, весняний, весніє

 На які запитання відповідають записані слова?

  •          До яких частин мови належать?

 

(Слайд  ________)

Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Наповняю ручаї
Та заквітчую гаї.
Кожен з вас мене впізна.
Відгадали? Я - …
(Весна)

-Поділіть слово на склади.

- Який перший склад?Який другий?

 - Який склад наголошений ?

 

 

Підбере слова, якими можна описати Весну

ВЕСНА   тепла    ясна   мила   чарівна    люба   весела   рання   загадкова

І група підбере слова, якими можна описати весняне небо.  (Денис)

ІІ група – для опису струмочка .(Інна)

ІІІ група – рослин. (Олег )

 

  •          НЕБО                              СТРУМОК                  РОСЛИНИ  
  •          блакитне                        дзвінкий                       тендітні 
  •          чисте                             веселий                         чарівні
  •          сумне                            прозорий                      ніжні 
  •          безхмарне                       чистий                    зелені

Які це слова ( прикметники)

На  які питання відповідають  прикметники ?

Хто розкаже правило про прикметник ?

 

2.. Малюнковий диктант із самоперевіркою (Слайд    ____)

- Сьогодні нашими помічниками будуть лісові мешканці, які теж з нетерпінням чекають теплих весняних днів. Тож запишемо :

Заєць, їжак, мишеня, ведмідь, лисиця вовк олень, лось, лань

  •             Перевірте, чи не помилилися ви.(Слайд ____)

 На яке питання Відповідають ці слова ?

Давайте закріпимо правило про іменник .

 

Самостійна робота на картках.

D:\Desktop\1449140407.jpg

 

  •             1. Переписування речень
  •             - Яскраве сонечко приносить теплі дні і нам воно теж принесло завдання. Записати два речення:
  •             Яскраво світить сонце. (СЛАЙД  ____)
  •             Голосно співають птахи. 
  •             Підкреслити іменники
  •              
  •             2 Робота в групах. Завдання « Збери речення»

Складання речень за  частинками

1 група:

https://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.005.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.004.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.003.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.002.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.001.png 

 

 2 група:

https://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.010.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.009.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.008.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.007.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.006.png 

 

3 група:

https://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.015.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.014.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.013.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.012.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/235/180/155_html/images/mova-2-klas-docx.011.png 

 Перші 2 завдання виконують у групах біля дошки

Трете завдання самостійно на швидкість

Переписати речення і підкреслити дієслова.

Давайте пригадаємо правило про дієслово.

Молодці !

Яку частину мови ми ще не пригадали ?

Давайте закріпимо правило

 

 Наступне завдання від сонечка

 

Учні працюють в малих групах, одержують картки, на кожній з яких написані  речення з пропущеними словами. Ці слова  на окремих картках у вигляді картинок . Дітям необхідно знайти необхідну картинку  і вставити в своє речення.

 

Весна – це чудова пора року.

Весною цвітуть дерева, зеленіє трава, пригріває сонце, повертаються з

виріїв перелітні птахи... Тільки весною можна спостерігати те, як вся природа

оживає, як на гілочках з'являються перші бруньки, росте

свіжа зелена травичка

 

 

 

 

 

. Вибірковий диктант

- Випишіть з тексту прикметники.

Перша зустріч з весною

Уперше зустрілася я з весною у березовому гайочку. Я побачила, що з пораненої берізки сік біжить. Значить, берізка вже прокинулася. І своїм соком весну пригощає. Адже втомилася вона з дороги. А весна їй за це подарує сережки, вдягне в зелений сарафан і біленькі чобітки. Раді обидві.

  •          Зачитайте, які прикметники ви виписали. (Слайд ___)
  •          V. Підсумок уроку
  •          - Погляньте, які  дерева стали  красивими! А це тому, що на уроці ви всі були молодці!
  •          Давайте порахуємо квіти .____________________________
  •          Гарно працювали на уроці і деревце до вас ніби посміхнулось! 
  •          Рефлексія
  •          Доповніть речення:
  •          На уроці я …
  •          Я дізнався….
  •          Найбільше мені сподобалося….
  •           
  •           
  •          У вас на партах кольорові смужки зі словами з речення. Протягом хвилини вам треба його відредагувати.
  •           
  •          тепла, Настала, весна.
  •          У, блакитні, розцвіли, лісі, проліски.
  •          На, повісили, деревах, шпаківні, школярі, нові.
  •          Скоро, прилетять, пернаті, з, друзі, вирію.
  •          зустрічають весну Всі.
  •           
  •          Записати  Відредагований текст. Підкреслити дієслова. На  які питання відповідають  дієслова.

 

docx
Додано
10 жовтня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку