Тема: Узагальнення теми «Слово». Закріплення знань про вивчені частини мови: іменник, прикметник, дієслово. Мета: повторити й узагальнити знання учнів про назви вивчених частин мови шляхом долання цікавих перешкод, вирішення цікавих завдань; розвивати в учнів кмітливість, логічне мислення, мовлення; формувати вміння досягати поставленої цілі; виховувати почуття взаємодопомоги, цікавість, любов до рідної мови.
Хід уроку
І. Організаційна частина. Визначення девізу уроку.
Встаньте, діти, ви рівненько,
Посміхніться всі гарненько
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей –
Привітайтесь:
Учні :Добрий день!
Сьогодні чудовий весняний день. Вдихніть свіжість ранку, тепло сонячних променів і гарний настрій. Видихніть занепокоєння і образу. Посміхніться один одному. Я бажаю Вам успіху у сьогоднішній мандрівці.
На уроці рідну мову,
зараз будемо вивчати.
Розберемо кожне слово,
Щоб її нам краще знати.
– Гадаю, ми із натхненням проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто…
Відгадайте, кого саме. Складіть із розсипаних слів речення. (навчати, Добре, знати, того, хто, хоче, все)
Хто знайшов перше слово?
Чому це слово перше ?( Бо воно з великої букви)
Хто знайшов друге слово ?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Молодці А зараз перевіримо чи ми правильно склали .(Слайд _________)
Добре того навчати, хто хоче все знати.
Тому, пропоную працювати на уроці під девізом:
«Хочу все знати!»(Слайд_____)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Природа навесні оживає, пробуджується від довгого зимового сну.
Пройде трохи часу і все навколо звеселиться, зазеленіє, засміється буйною зеленню. А зараз дерева ще голі, чекають теплого сонечка. І в нас у класі є одне деревце, яке зацвіте сьогодні на уроці від ваших знань. Тож давайте допоможемо йому. За кожні правильні відповіді на дереві буде з’являтися гарна квіточка. ви також отримаєте листочки і зможете прикріпити на деревце.
То ж до роботи.
ІІІ Повідомлення теми і завдань уроку
Сьогодні на уроці будемо повторювати й узагальнювати знання про назви вивчених частин мови шляхом вирішення цікавих завдань .
За кожне правильно виконане завдання ви будете прикрашати квіточкою чи листочком своє деревце.
ІІІІ.Актуалізація опорних знань
1.Каліграфічна хвилинка.
Щоб рівно і гарно слова написати,
Нам з’єднання букв слід усім пригадати.
1.Повторення правильної посадки,вміння тримати ручку.
Сіли всі рівненько .___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Запис числа і класної роботи.
__________________________________________________________________________
3.Каліграфічна хвилинка:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
В в весна, весняний, весніє
На які запитання відповідають записані слова?
(Слайд ________)
Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Наповняю ручаї
Та заквітчую гаї.
Кожен з вас мене впізна.
Відгадали? Я - …
(Весна)
-Поділіть слово на склади.
- Який перший склад?Який другий?
- Який склад наголошений ?
Підбере слова, якими можна описати Весну
ВЕСНА тепла ясна мила чарівна люба весела рання загадкова
І група підбере слова, якими можна описати весняне небо. (Денис)
ІІ група – для опису струмочка .(Інна)
ІІІ група – рослин. (Олег )
Які це слова ( прикметники)
На які питання відповідають прикметники ?
Хто розкаже правило про прикметник ?
2.. Малюнковий диктант із самоперевіркою (Слайд ____)
- Сьогодні нашими помічниками будуть лісові мешканці, які теж з нетерпінням чекають теплих весняних днів. Тож запишемо :
Заєць, їжак, мишеня, ведмідь, лисиця вовк олень, лось, лань
На яке питання Відповідають ці слова ?
Давайте закріпимо правило про іменник .
Самостійна робота на картках.
Складання речень за частинками
1 група:
2 група:
3 група:
Перші 2 завдання виконують у групах біля дошки
Трете завдання самостійно на швидкість
Переписати речення і підкреслити дієслова.
Давайте пригадаємо правило про дієслово.
Молодці !
Яку частину мови ми ще не пригадали ?
Давайте закріпимо правило
Наступне завдання від сонечка
Учні працюють в малих групах, одержують картки, на кожній з яких написані речення з пропущеними словами. Ці слова на окремих картках у вигляді картинок . Дітям необхідно знайти необхідну картинку і вставити в своє речення.
Весна – це чудова пора року.
Весною цвітуть дерева, зеленіє трава, пригріває сонце, повертаються з
виріїв перелітні птахи... Тільки весною можна спостерігати те, як вся природа
оживає, як на гілочках з'являються перші бруньки, росте
свіжа зелена травичка
. Вибірковий диктант
- Випишіть з тексту прикметники.
Перша зустріч з весною
Уперше зустрілася я з весною у березовому гайочку. Я побачила, що з пораненої берізки сік біжить. Значить, берізка вже прокинулася. І своїм соком весну пригощає. Адже втомилася вона з дороги. А весна їй за це подарує сережки, вдягне в зелений сарафан і біленькі чобітки. Раді обидві.