КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ для 6-Б класу
Навчальна програма. Українська мова. 6 клас. До модельної навчальної програми «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти // автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М. (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795)».
Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235.
До підручника Українська мова : підручник для 6 кл. закладів загальн. середн. освіти / А. В. Онатій, Т. П. Ткачук. — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2023. — с. : іл.
140 год, 4 год на тиждень
І семестр
№ з/п |
К-сть годин |
6-А Дата |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
|
І семестр |
||||
|
|
|
|
Тема 1. Вступ. Краса і багатство української мови. Повторення. Корекція знань (17 годин) |
|
1 |
1 |
1.09 |
|
Краса звучання української мови. Багатство української мови. Риси української мови |
|
2 |
1 |
7.09 |
|
Інформація, види інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео); джерела інформації, добір і пошук інформації. Актуальність і несуперечливість інформації. |
|
3 |
1 |
8.09 |
|
Надійність джерел інформації. Факти і судження. Достовірність/недостовірність інформації. |
|
4 |
1 |
4.09 |
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Лексикологія. Фразеологія. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, пароніми, омоніми. Синоніми та багатозначні слова як засоби вираження краси та багатства мови |
|
5-6 |
2 |
5.09 |
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Лексикологія. Фразеологія. Групи слів за походженням: власне українські й запозичені слова (слова іншомовного походження). Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. |
|
7 |
1 |
|
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Лексикологія. Фразеологія. Фразеологізми. Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, афоризми, крилаті вислови як різновиди фразеологізмів. |
|
8 |
1 |
11.09 |
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Фонетика. Орфографія. Звуки голосні, приголосні. Приголосні тверді, м'які, пом'якшені; дзвінкі, глухі, сонорні. |
|
9 |
1 |
12.09 |
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Фонетика. Орфографія. Співвідношення звуків і букв. Основні правила фонетичної транскрипції |
|
10 |
1 |
14.09 |
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Фонетика. Орфографія. Найпоширеніші випадки чергування голосних та приголосних звуків |
|
11 |
1 |
15.09 |
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Фонетика. Орфографія. Уподібнення, спрощення приголосних звуків |
|
12 |
|
|
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Фонетика. Орфографія. Уподібнення, спрощення приголосних звуків. Букви И, І в словах іншомовного походження. Тренувальні вправи |
|
13 |
1 |
18.09 |
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення. Речення. Головні та другорядні члени речення |
|
14 |
1 |
21.09 |
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Синтаксис. Пунктуація. Однорідні члени речення |
|
15 |
|
|
|
Повторення вивченого в 5-му класі. Корекція знань. Синтаксис. Пунктуація. Розділові знаки в простому реченні |
|
16 |
1 |
22.09 |
|
Повторення вивченого в 5-му клас. Корекція знань. Синтаксис. Пунктуація. Звертання. Вставні слова. Пряма мова. Діалог |
|
16 |
1 |
28.09 |
|
Повторення вивченого в 5 класі. Тренувальні вправи |
|
17 |
1 |
29.09 |
|
КПР №1 з мовної теми «Вступ. Краса і багатство української мови. Повторення. Корекція знань». (різнорівневі тестові завдання) Групи результатів: Досліджує мовлення, Письмово взаємодіє |
КПР № 1 ГР: Досліджує мовлення, Письмово взаємодіє |
|
|
|
|
Тема 2. БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ ( 18годин) |
|
18 |
1 |
2.10 |
|
Повторення вивченого раніше про будову слова. Основа слова. Закінчення. |
|
19 |
1 |
3.10 |
|
Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування. Усне й писемне спілкування. Емоційний стан співрозмовників. Важливі й другорядні деталі повідомлення. ГР Усно взаємодіє |
ГР Усно взаємодіє Діалог |
20 |
1 |
5.10 |
|
Незмінні й змінні слова |
|
21 |
1 |
6.10 |
|
Спільнокореневі слова й форми слова. Корінь слова |
|
22 |
1 |
9.10 |
|
Префікс, суфікс. Антонімічні префікси й суфікси. |
|
23 |
1 |
10.10 |
|
Подвоєння на межі морфем. |
|
24 |
1 |
12.10 |
|
Подовження. Розбір слова за будовою |
|
25 |
1 |
13.10 |
|
Написання префіксів з-, зі-, с-, роз-, без-. |
|
26 |
1 |
17.10 |
|
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
27 |
1 |
|
|
Правила написання букв е, и, і в суфіксах -ечок-, -ечк-, - ичок, -ичк-, -інн-(я), -ення-(я), -инн-(я), -ив-(о), -ев-(о). Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев- (-єв-), -ов-, -ин-, -ін-, -ичн-. |
|
28 |
1 |
16.10 |
|
Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до визначних місць та ін.). ГР Письмово взаємодіє |
ГР Письмово взаємодіє |
29 |
|
|
|
Правопис суфіксів і префіксів. Тренувальні вправи |
|
30 |
1 |
19.10 |
|
Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). Поняття академічної доброчесності. ГР Усно взаємодіє |
ГР Усно взаємодіє Контрольний усний переказ |
31-32 |
2 |
20.10 30.10 |
|
Узагальнення та вилучення подробиць як спосіб стиснення тексту. План прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму. МД Читання вголос МД Аудіювання |
ГР Усно взаємодіє Аудіювання Читання вголос |
33 |
1 |
2.11 |
|
Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі («Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність», «якою людиною я хочу стати?») з використанням фразеологізмів. ГР Письмово взаємодіє |
ГР Письмово взаємодіє |
34 |
1 |
3.11 |
|
Повторення та узагальнення вивченого з теми “Будова слова. Орфографія” |
|
35 |
1 |
7.11 |
|
КПР №2 з мовної теми «Будова слова. Орфографія» (різнорівневі тестові завдання). ГР Досліджує мовлення, Працює з текстом |
КПР №2 ГР Досліджує мовлення, Працює з текстом |
|
|
|
|
ТЕМА 3. Словотвір. Орфографія (13 годин) |
|
36 |
1 |
9.11 |
|
Аналіз ДР. Робота над помилками Словотвір – розділ мовознавства і джерело збагачення мови. Змінювання і творення слів. Твірне слово. Словотвірний ланцюжок. |
|
37 |
1 |
10.11 |
|
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний. |
|
38 |
1 |
13.11 |
|
Основні способи словотворення: складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
39 |
1 |
|
|
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний, складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. Тренувальні вправи |
|
40 |
1 |
14.11 |
|
Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення ГР Письмово взаємодіє |
ГР Письмово взаємодіє Контрольний письмовий переказ |
41 |
1 |
17.11 |
|
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Написання слів з пів, напів. |
|
42 |
1 |
20.11 |
|
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Написання слів з пів, напів. Тренувальні вправи |
|
43 |
1 |
21.11 |
|
Творення і правопис складноскорочених слів. |
|
44 |
1 |
23.11 |
|
Зміни приголосних під час творення слів за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-. |
|
45 |
1 |
24.11 |
|
Зміни приголосних під час творення іменників із суфіксом -ин-(а) від прикметників на -ський, -цький; |
|
46 |
1 |
27.11 |
|
Словотвірний розбір слова. |
|
47 |
1 |
28.11 |
|
Повторення вивченого «Словотвір. Орфографія». |
|
48 |
1 |
30.11 |
|
КПР №2 з мовної теми «Словотвір. Орфографія» (різнорівневі тестові завдання). ГР Досліджує мовлення, Працює з текстом |
КПР №3 ГР Досліджує мовлення, Працює з текстом |
|
|
|
|
Тема 4 Морфологія. Іменник (1 частина) (17 годин) |
|
49 |
1 |
1.12 |
|
Повторення вивченого про самостійні частини мови в початкових класах. Загальна характеристика частин мови. Службові частини мови. Вигук. |
|
50 |
1 |
4.12 |
|
Іменник як частина мови. Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні, назви істот і неістот. |
|
51 |
1 |
5.12 |
|
Іменник як частина мови. Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні, назви істот і неістот. Тренувальні вправи |
|
52 |
1 |
7.12 |
|
Велика буква та лапки у власних назвах. |
|
53 |
1 |
8.12 |
|
Контрольний диктант №1. ГР Письмово взаємодіє |
КД №1 Диктант ГР Письмово взаємодіє |
54 |
1 |
11.12 |
|
Рід іменників. Іменники спільного роду. |
|
55 |
1 |
12.12 |
|
Відповідь на уроці. Структура відповіді. Розгорнута відповідь ГР Усно взаємодіє. Усний твір |
ГР Усно взаємодіє Усний твір |
56 |
1 |
14.12 |
|
Повторення вивченого про текст Тема. Мікротема. Ключові слова ГР Усно взаємодіє Читання вголос |
ГР Усно взаємодіє Читання вголос |
57 |
1 |
15.12 |
|
Повторення вивченого про текст. Ідея, проблематика тексту ГР Усно взаємодіє Читання вголос |
ГР Усно взаємодіє Читання вголос |
58 |
1 |
18.12 |
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. |
|
59 |
1 |
19.12 |
|
Число іменників. Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
60 |
1 |
21.12 |
|
Відмінки іменників. |
|
61 |
1 |
22.12 |
|
КПР №4 з мовної теми «Морфологія. Орфографія. Іменник (1 частина)» (різнорівневі тестові завдання) КПР №3 ГР Досліджує мовлення, Працює з текстом |
КПР №4 ГР Досліджує мовлення, Працює з текстом |
62 |
1 |
25.12 |
|
Повторення та узагальнення. Словотвір. |
|
63 |
1 |
26.12 |
|
Повторення та узагальнення. Лексикологія |
|
64 |
1 |
28.12 |
|
Повторення та узагальнення. Фразеологія |
|
65 |
1 |
29.12 |
|
Повторення та узагальнення. Морфологія. Іменник |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|