Календарно-тематичне планування з української мови та української літератури для 6 класу. Готове для друку на А4.
Українська мова
6 клас
(122 год., 3,5 год. на тиждень)
Графік фронтальних видів контрольних робіт:
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
Письмо:
|
1 |
1 |
- |
1 |
|
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Усний твір |
- |
1 |
Діалог |
1 |
- |
Усний переказ |
1 |
- |
Читання вголос |
- |
1 |
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
При-мітка
|
Вступ |
|||
1. |
Вступ. Краса і багатство української мови. |
|
|
2. |
РМ №1. Види мовленнєвої діяльності. Загальне уявлення про ситуацію спілкування і її складники: адресат та адресант мовлення. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру. |
|
|
3. |
РМ №2. Повторення вивченого про типи мовлення. Тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування. Складання й розігрування діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет. |
|
|
4. |
РМ№3. Складання й розігрування діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. |
|
|
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого |
|||
5. |
Словосполучення й речення. Просте речення. Головні члени речення. |
|
|
6. |
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. |
|
|
7. |
Розділові знаки в простому реченні зі звертаннями, вставними словами та однорідними членами речення. |
|
|
8. |
РМ №4. Повторення відомостей про стилі мовлення. Понятті про офіційно-діловий стиль. |
|
|
9. |
РМ №5. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідування театру, організацію поїздки тощо). |
|
|
10. |
Складне речення. Розділові знаки у складному реченні. |
|
|
11. |
Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі. |
|
|
12. |
Основні орфограми та пунктограми. |
|
|
13. |
Тренувальні вправи. |
|
|
14. |
Контрольна робота №1 (тестові завдання). Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого. |
|
|
Лексикологія |
|||
15. |
Групи слів за їх походженням: власне українські й запозичені слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. |
|
|
16. |
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). |
|
|
17. |
Написання слів іншомовного походження: букви и, і. |
|
|
18. |
Правопис знака м’якшення й апострофа у словах іншомовного походження. |
|
|
19. |
Подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
|
|
20. |
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми та історизми), неологізми. |
|
|
21. |
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова. |
|
|
22. |
Пароніми (практично). |
|
|
23. |
Тренувальні вправи. Повторення теми. |
|
|
Фразеологія |
|||
24. |
РМ №6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
|
|
25. |
РМ №7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлювання. Будова елементарного роздуму. |
|
|
26. |
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення. Ознайомлення із фразеологічним словником. |
|
|
27. |
Тренувальні вправи. |
|
|
28. |
РМ№8. Докладний усний переказ художнього тесту розповідного характеру з елементами роздуму. Підготовка до усного контрольного переказу. |
|
|
29. |
РМ №9. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень та вражень у художньому стилі «Який вчинок можна вважати героїчним». |
|
|
30. |
Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|
31. |
Тренувальні вправи. |
|
|
32. |
РМ №10. Аналіз письмового твору. |
|
|
33. |
Тренувальні вправи. Повторення теми. |
|
|
34. |
Контрольна робота №2 (тестові завдання). Лексикологія. Фразеологія. |
|
|
Словотвір. Орфографія |
|||
35. |
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Змінювання і творення слів. Твірне слово. |
|
|
36. |
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний, складання основ, абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
|
37. |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
|
38. |
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від прикметників на –ський, -цький; буквосполучення –чн- (-шн-). |
|
|
39. |
Тренувальні вправи. |
|
|
40. |
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами –ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами –ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
|
41. |
Складні слова. Сполучні о, е у складних словах. Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-. |
|
|
42. |
Творення складноскорочених слів та їх правопис. |
|
|
43. |
Тренувальні вправи. |
|
|
44. |
Контрольна робота №3 (тестові завдання). Словотвір. Орфографія. |
|
|
Морфологія. Орфорграфія |
|||
45. |
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). |
|
|
Іменник |
|||
46. |
Іменник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники загальні й власні, конкретні й абстрактні (повторення і поглиблення). Збірні іменники. Велика буква і лапки у власних назвах. |
|
|
47. |
РМ №11. Будова опису приміщення. |
|
|
48. |
РМ №12. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|
49. |
РМ№13. Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
|
|
50. |
Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|
51. |
Рід іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
|
52. |
Відмінки іменників. Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
|
|
53. |
Тренувальні вправи. Контрольна робота (диктант). |
|
|
54. |
Повторення теми, підготовка до контрольної тематичної роботи. |
|
|
55. |
Тренувальні вправи. Контрольна робота №4 (тестові завдання). Іменник як частина мови |
|
|
56. |
Робота над помилками, допущеними у тестових завданнях. Узагальнення вивченого у І семестрі. |
|
|
ІІ семестр |
|||
Іменник (продовження) |
|||
57. |
Відмінки іменників. Кличний відмінок. Відмінювання іменників (повторення). Поділ іменників на відміни й групи. Відмінювання іменників І відміни. |
|
|
58. |
Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а(-я), -у(-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. |
|
|
59. |
Відмінювання іменників ІІІ- IV відмін. |
|
|
60. |
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
|
|
61. |
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. |
|
|
62. |
Не з іменниками. |
|
|
63. |
Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
|
|
64. |
РМ №14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. Підготовка до контрольного усного твору |
|
|
65. |
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення) |
|
|
66. |
Узагальнення вивченого з теми «Іменник». |
|
|
67. |
Тренувальні вправи. Контрольна робота №5 (тестові завдання). Відмінювання та творення іменників. Правопис іменників. |
|
|
Прикметник |
|||
68. |
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
69. |
РМ №15. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). |
|
|
70. |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
|
71. |
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. |
|
|
72. |
РМ №16. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
|
|
73. |
РМ №17. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
|
|
74. |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. |
|
|
75. |
Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
|
|
76. |
Тренувальні вправи. |
|
|
77. |
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. РМ №18. Аналіз письмового переказу. |
|
|
78. |
Перехід прикметників в іменники. Творення прикметників (практично). |
|
|
79. |
Написання прикметників із суфіксами –еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. |
|
|
80. |
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах –ев-(-єв-), -ов- (-йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-. |
|
|
81. |
Тренувальні вправи. |
|
|
82. |
Написання не з прикметниками. |
|
|
83. |
Написання –н- і –нн- у прикметниках. |
|
|
84. |
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
|
|
85. |
РМ №19. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін. |
|
|
86. |
Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною. |
|
|
87. |
Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
|
88. |
Повторення теми, підготовка до контрольної роботи. |
|
|
89. |
Тренувальні вправи. Контрольна робота №6 (тестові завдання). Прикметник як частина мови. Творення прикметників, правопис. |
|
|
90. |
РМ №20. Аналіз письмового твору, тематичної контрольної роботи. |
|
|
Числівник |
|||
91. |
Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
92. |
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. |
|
|
93. |
Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з –тисячний. |
|
|
94. |
Тренувальні вправи. |
|
|
95. |
Відмінювання кількісних числівників. Буква ь у кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|
96. |
Відмінювання порядкових числівників. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. |
|
|
97. |
Узгодження числівників з іменниками. Тренувальні вправи. |
|
|
98. |
Тренувальні вправи. Використання числівників у текстах різних стилів мовлення. |
|
|
99. |
Тренувальні вправи. |
|
|
100. |
Тренувальні вправи. Повторення, підготовка до контрольної роботи. |
|
|
101. |
Тренувальні вправи. Контрольна робота №7 (тестові завдання). Числівник. |
|
|
Займенник |
|||
102. |
Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Написання займенників із прийменниками окремо. |
|
|
103. |
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення). |
|
|
104. |
Відмінювання займенників усіх розрядів. Приставний н у формах особових займенників. |
|
|
105. |
Зворотний займенник. Відмінювання. |
|
|
106. |
Присвійні та вказівні займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах вказівних займенників. |
|
|
107. |
Питальні, відносні, заперечні займенники. Їх відмінювання. |
|
|
108. |
РМ №21. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: « Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
|
|
109. |
Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
|
|
110. |
Правопис заперечних займенників. |
|
|
111. |
Тренувальні вправи. |
|
|
112. |
РМ №22. Аналіз письмового твору. |
|
|
113. |
Тренувальні вправи. |
|
|
114. |
Тренувальні вправи. Контрольна робота (диктант). |
|
|
115. |
Повторення вивченого з теми, підготовка до контрольної роботи. |
|
|
116. |
Тренувальні вправи. Контрольна робота №8 (тестові завдання). Займенник. |
|
|
117. |
Аналіз контрольних робіт. Узагальнення теми. |
|
|
118. |
РМ №23. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі?», «У чому полягає життєвий успіх»). |
|
|
|
Повторення в кінці року |
|
|
119. |
Лексикологія. Фразеологія. |
|
|
120. |
Словотвір та орфографія. |
|
|
121. |
Морфологія та орфографія. |
|
|
122. |
Узагальнення вивченого протягом року. |
|
|
Українська література
6 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Розвиток мовлення: -усно -письмово
|
1 1 |
1 1 |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю |
2 |
2 |
Контрольні письмові твори (класні) |
1 |
1 |
Контрольні роботи (тести, зв’язні відповіді) |
2 |
2 |
Виразне читання |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
При-мітка |
|
Вступ |
||||
1. |
Вступ. Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
|
|
Загадково прекрасна і славна давнина України |
||||
2. |
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору(русальні). ТЛ: народна пісня |
|
Напа-м’ять 2 пісні на вибір |
|
3. |
Пісні літнього циклу: «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) – на вибір |
|
||
4. |
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір). ТЛ: рефрен, анафора |
|
||
5. |
Веснянки: «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» (на вибір) |
|
||
6. |
Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви, лексичні особливості колискових. ТЛ: колискова |
|
|
|
7. |
РМ №1. Письмова відповідь на запитання «Яку роль відіграє колискова в житті дитини?». |
|
|
|
8. |
Аналіз письмової роботи. Література рідного краю №1. Календарно-обрядові пісні рідного краю. |
|
|
|
9. |
ПЧ №1. Фольклорне свято. |
|
|
|
10. |
Контрольна робота №1 (тестові завдання). Загадково прекрасна і славна давнина України (фольклор). |
|
|
|
11. |
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П.Чубинського і М.Вербицького – національний гімн нашої держави. ТЛ: гімн |
|
|
|
12. |
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв'язок з «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України. |
|
|
|
13. |
«Ой у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха – пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви пісень літературного походження. |
|
|
|
14. |
ЛРК №2. Автори стрілецьких пісень – наші земляки АБО Авторські пісні, що стали народними. |
|
|
|
15. |
Микола Вороний. Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля». |
|
|
|
16. |
Поема «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема. |
|
|
|
17. |
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…»). Специфіка ліричних творів. |
|
|
|
18. |
Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка, зображення в них історичного минулого. «Іван Підкова» (без вступу). Зміст твору, історична основа. Героїзм і відвага козаків та їхнього ватажка. Особливості художніх засобів зображення штормового моря, бою. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. |
|
|
|
19. |
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») – твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору. |
|
|
|
20. |
Тема боротьби українських козаків проти татарської орди у творі В. Рутківського «Джури козака Швайки». Незвичайні здібності козаків-характерників. |
|
|
|
21. |
Сміливість і відвага козацьких джур Грицька та Санька. |
|
|
|
22. |
Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Описи природи, портрети персонажів у творі; роль художніх засобів. |
|
|
|
23. |
Контрольна робота №2. Загадково прекрасна і славна давнина України (пісні літературного походження. Твори М. Вороного, Т. Шевченка, В. Рутківського). |
|
|
|
Я і світ |
||||
24. |
Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. «Мрії», «Як дитиною, бувало…». Неповторний світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчинки. |
|
Напам’ять «Як дитиною, бувало» |
|
25. |
«Тиша морська». Життєрадісний погляд дівчини на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи. |
|
|
|
26. |
Виразне й усвідомлене читання віршів Лесі Українки. |
|
|
|
27. |
Володимир Винниченко. Дитинство письменника. «Федько-халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками. |
|
|
|
28. |
Добро і зло, благородство і підлість у творі. Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. ТЛ: головний герой, другорядні герої. |
|
|
|
29. |
РМ №2. Письмовий план для твору-характеристики головного персонажа твору. Усний твір-характеристика головного персонажа твору. |
|
|
|
30. |
Контрольна робота №3 (твір). Я і світ (твори Лесі Українки, В. Винниченка). |
|
|
|
31. |
ПЧ №2. Твори сучасних українських письменників про дітей АБО поезії Марєяни Савки, Маріанни Кіяновської, Любові Якимчук. |
|
|
|
32. |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі. |
|
|
|
ІІ семестр Я і світ (продовження) |
||||
33. |
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…» Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей. |
|
|
|
34. |
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». |
|
|
|
35. |
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
|
|
|
36. |
Ігор Калинець – талановитий український поет, автор віршів для дітей. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір). Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи. |
|
Напам’ять 1 вірш (на вибір) |
|
37. |
Виразне й усвідомлене читання поезій. |
|
|
|
38. |
РМ №3. Складання усних уявних картин образного бачення світу. |
|
|
|
39. |
Емма Андієвська. Счасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. «Казка про яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. ТЛ: притча |
|
|
|
40. |
«Говорюща риба». Прихований повчальний зміст твору. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. |
|
|
|
41. |
Фантастичні елементи у творах Емми Андієвської. Важливість, актуальність проблем, порушених у творах. |
|
|
|
42. |
Контрольна робота №4 (відповіді на запитання). Я і світ (твори С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андієвської). |
|
|
|
Пригоди і романтика |
||||
43. |
Всеволод Нестайко –визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захопливий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для дітей. |
|
|
|
44. |
Зміст твору. Виразне читання і коментар найцікавіших епізодів тексту. |
|
|
|
45. |
Проблеми у творі. Жанр твору. ТЛ: повість, пригодницький твір. |
|
|
|
46. |
Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Характеристика улюбленого героя, рис його вдачі, аргументація свого вибору. |
|
|
|
47. |
Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків, морального вибору в різних життєвих ситуаціях. |
|
|
|
48. |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. |
|
|
|
49. |
Зміст твору, визначення елементів сюжету в ньому. |
|
|
|
50. |
Переказ змісту уривка повісті. |
|
|
|
51. |
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв. Характеристика образів Сергія і Митька, їхня поведінка у складній ситуації. |
|
|
|
52. |
Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне товариство Боягузів, або Засіб від переляку №9» - фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. ТЛ: сюжет, його елементи. |
|
|
|
53. |
Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. |
|
|
|
54. |
Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. |
|
|
|
55. |
РМ №4.Підготовка до письмового контрольного твору. Складання плану. |
|
|
|
56. |
Контрольна робота №5. (твір). Пригоди і романтика (твори В. Нестайка, Я. Стельмаха, Лесі Ворониної). |
|
|
|
57. |
ЛРК №3.Таорчість дитячих письменників рідного краю (на вибір). |
|
|
|
Гумористичні твори |
||||
58. |
Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців. |
|
|
|
59. |
Леонід Глібов – визначний український байкар, поет. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. Байка «Щука», головна думка твору та алегоричні образи. ТЛ: гумор (повторення), сатира, байка (повторення), алегорія, мораль. |
|
|
|
60. |
Леонід Глібов. «Муха і бджола», «Жаба і Віл». Головна думка кожної байки та алегоричні образи. |
|
|
|
61. |
Степан Руданський. Співомовки С. Руданського – унікальне явище у світовому письменстві. «Добре торгувалось». Вияв народної мудрості у творі, головна думка гуморески. ТЛ: гумореска, співомовка |
|
|
|
62. |
«Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність. |
|
|
|
63. |
Павло Глазовий. «Еволюція», «Наважча роль». Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
Вивчити напам’ять 1 гумореску на вибір |
||
64. |
«Заморські гості», «Похвала», «Кухлик». Основні ідеї, художні особливості гуморесок. |
|||
65. |
Виразне читання гуморесок. Повторення теми. Підготовка до контрольної роботи. |
|
|
|
66. |
Контрольна робота №6 (тестові завдання). Гумористичні твори (твори Л. Глібова, С. Руданського, П. Глазового). |
|
|
|
67. |
Робота над помилками, допущеними у контрольній роботі. ПЧ№3. Свято українського гумору. |
|
|
|
68. |
ЛРК№4. Гумор у творчості письменників-земляків. |
|
|
|
69. |
ПЧ№4. Бесіда про самостійно прочитані твори. Рекомендація літератури для читання влітку та додаткового читання в 7 класі. |
|
|
|
70. |
Повторення та узагальнення вивченого в ІІ семестрі. |
|
|
|