Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2023 – 2024 н.р. 6 клас
Усього – 70 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
№п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
|
|
ВСТУП. ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА І МИСТЕЦТВО |
1 |
|
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. |
2 |
|
Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури. |
|
|
|
3 |
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. |
4 |
|
Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Грецькі міфи. Міф про Прометея. |
5 |
|
Міфи про Геракла (1–2 міфи). |
6 |
|
Дедал і Ікар. Нарцис. |
7 |
|
Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. |
8 |
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи. |
9 |
|
Єгипетські міфи. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. |
10 |
|
Позакласне читання №1. Харріс Дж. Ч. «Казки дядечка Рімуса» |
11 |
|
Розвиток мовлення (усно). Твір з елементами опису «Мій улюблений міфологічний герой». |
12 |
|
Контрольна робота №1 за розділом «Вступ», «Міфина всі часи» |
|
|
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА |
13 |
|
Ульф Старк (1944-2017). «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у творі. |
14 |
|
Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними. |
15 |
|
Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч. |
16 |
|
Смисл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.). |
17 |
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. |
18 |
|
«Міо, мій Міо». Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. (ТЛ) Поглиблення понять про повість (повість-казка). |
19 |
|
Образи головних героїв. Перемога добра над злом. |
20 |
|
Жуль Верн (1828–1905). «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. (ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман) |
21 |
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. |
22 |
|
Дік Сенд і його друзі. |
23 |
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. |
24 |
|
Описи природи. |
25 |
|
Позакласне читання №2. Д.Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». |
26 |
|
Контрольна робота №2 Твір-характеристика персонажа. |
27 |
|
Чарльз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. |
28 |
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
29 |
|
Сюжет і композиція повісті. (ТЛ) Поглиблення понять про повість. Композиція. |
30 |
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
31 |
|
Розвиток мовлення №2 (пис.). Написання вітального слова на честь літературного героя. |
32 |
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». |
33 |
|
Народні традиції та звичаї у творі. |
34 |
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
35 |
|
Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
36 |
|
Контрольна робота №3 за розділом «Пригоди і фантастика». |
37 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за І семестр |
|
||
38 |
|
Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. |
39 |
|
Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). |
40 |
|
Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. |
41 |
|
Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті. |
42 |
|
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. |
43 |
|
Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. |
44 |
|
Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. |
45 |
|
Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі. |
46 |
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів. |
47 |
|
Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. |
48 |
|
Роль фантастики у творі. Елементи казки. |
49 |
|
Моральні цінності, що утверджуються у творі. |
50 |
|
Розвиток мовлення №3(усно). Інсценізація твору за темою. |
51 |
|
Контрольна робота №4 за розділом «Не здаватися в життєвих випробуваннях» |
|
|
БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ |
52 |
|
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. (ТЛ) Хайку. |
53 |
|
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. (3 – 4 хайку напам’ять). |
54 |
|
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). (Вірш напам’ять). |
55 |
|
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). (ТЛ) Ліричний герой. |
56 |
|
Виразне читання напам’ять хайку та вірша Р.Бернса «Моє серце в верховині…» |
57 |
|
Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). |
58 |
|
Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». |
59 |
|
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові. |
60 |
|
Позакласне читання №3. Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». |
61 |
|
Контрольна робота №5 за розділом «Барви світової позії» |
|
||
62 |
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні. |
63 |
|
Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. |
64 |
|
Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. |
65 |
|
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. |
66 |
|
Духовне й фізичне випробування головного героя Кліві. |
67 |
|
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. |
68 |
|
Позакласне читання №4. Бредбері Р. «Все літо в один день» |
69 |
|
Контрольна робота №6. за розділами «Замислюємося про майбутнє». Твір. |
|
|
ПІДСУМКИ |
70 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |