КТП Зарубіжна література 6 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 6 класу нової української школи
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної л-ри на 2023 – 2024 н.р. 6 клас

Усього – 70 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

№п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

 

ВСТУП. ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА І МИСТЕЦТВО

1

 

Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва.

2

 

Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури.

 

 

МІФИ НА ВСІ ЧАСИ

3

 

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів.

4

 

Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Грецькі міфи. Міф про Прометея.

5

 

Міфи про Геракла (1–2 міфи).

6

 

Дедал і Ікар. Нарцис.

7

 

Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка.

8

 

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.

9

 

Єгипетські міфи. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.

10

 

Позакласне читання №1. Харріс Дж. Ч. «Казки дядечка Рімуса»

11

 

Розвиток мовлення (усно). Твір з елементами опису «Мій улюблений міфологічний герой».

12

 

Контрольна робота №1 за розділом «Вступ», «Міфина всі часи»

 

 

ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА

13

 

Ульф Старк (1944-2017). «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у творі.

14

 

Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними.

15

 

Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч.

16

 

Смисл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.).

17

 

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.

18

 

«Міо, мій Міо». Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен.

(ТЛ) Поглиблення понять про повість (повість-казка).

19

 

Образи головних героїв. Перемога добра над злом.

20

 

Жуль Верн (1828–1905). «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. (ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман)

21

 

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.

22

 

Дік Сенд і його друзі.

23

 

Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.

24

 

Описи природи.

25

 

Позакласне читання №2. Д.Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».

26

 

Контрольна робота №2 Твір-характеристика персонажа.

27

 

Чарльз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

28

 

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

29

 

Сюжет і композиція повісті. (ТЛ) Поглиблення понять про повість. Композиція.

30

 

Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).

31

 

Розвиток мовлення №2 (пис.). Написання вітального слова на честь літературного героя.

32

 

Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом».

33

 

Народні традиції та звичаї у творі.

34

 

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

35

 

Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

36

 

Контрольна робота №3 за розділом «Пригоди і фантастика».

37

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за І семестр

 

 НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ

38

 

Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості.

39

 

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи).

40

 

Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка.

41

 

Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті.

42

 

Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

43

 

Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки.

44

 

Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.

45

 

Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.

46

 

Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.

47

 

Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

48

 

Роль фантастики у творі. Елементи казки.

49

 

Моральні цінності, що утверджуються у творі.

50

 

Розвиток мовлення №3(усно). Інсценізація твору  за темою.

51

 

Контрольна робота №4 за розділом  «Не здаватися в життєвих випробуваннях»

 

 

БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ

52

 

 Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. (ТЛ) Хайку.

53

 

Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

(3 – 4 хайку напам’ять).

54

 

Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). (Вірш напам’ять).

55

 

Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).

(ТЛ) Ліричний герой.

56

 

Виразне читання напам’ять хайку та вірша Р.Бернса «Моє серце в верховині…»

57

 

Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»).

58

 

Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату».

59

 

Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.

60

 

Позакласне читання №3. Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст».

61

 

Контрольна робота №5 за розділом «Барви світової позії»

 

ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ

62

 

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні.

63

 

Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.

64

 

Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ.

65

 

Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання.

66

 

Духовне й фізичне випробування головного героя  Кліві.

67

 

Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

68

 

Позакласне читання №4. Бредбері Р. «Все літо в один день»

69

 

Контрольна робота №6. за розділами «Замислюємося про майбутнє». Твір.

 

 

ПІДСУМКИ

70

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

docx
Додано
28 серпня
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку