Презентація до урок "Культура Давнього Риму" для 6 класу НУШ до підручника "Історія України. Всесвітня історія" (автори: І. Я. Щупак, О. В. Бурлака, Н. С. Власова, І. О. Піскарьова). Матеріал у презентації викладено відповідно до підручника та може слугувати наочною демонстрацією на уроці.
Історичний диктант. Віра в Ісуса Христа, як втілення та віра в Бога. Коли виникли перші християнські громади?У якому році римський імператор видав закон,яким визнав християнську віру?У якому році християнство стало державною релігією?Послідовники вчення Ісуса Христа. Організацію християнських громад почали називати….
Роздивіться скульптурний портрет Марка Аврелія. Порівняйте його із зображеннями на рельєфах та кінній статуї. Чи можна стверджувати, що зображено ту саму людину? Чому? Як, на вашу думку, римські митці досягли ефекту відтворення в скульптурному зображенні внутрішнього світу портретованого?
Робочий лист 1.Історичне джерело «Життя дванадцяти цезарів»Доберіть до кожного скульптурного портрета уривок, який стосується зображеного історичного діяча. Зробіть висновок про особливості римського скульптурного портрета. Портрету Октавіана Августа відповідає уривок №_, тому що... Портрету Нерона відповідає уривок №_, оскільки Портрету Веспасіана відповідає уривок №_, бо...
A. «Зросту він був приблизно середнього, волосся рудувате, обличчя швидше гарне, ніж приємне, очі сірі й трохи короткозорі, шия товста. Проте здоров’ю його позаздрив би будь-хто: за чотирнадцять років він хворів тільки три рази. Волосся він завжди завивав кучерями й укладав рядами, а під час грецької їзди навіть відпускав їх на потилиці...». Б. «Зросту він був доброго, будови міцної й кремезної, з суворим виразом обличчя... Зовнішнього блиску він анітрохи не прагнув, і навіть у день тріумфу не втримався, щоб не сказати: “Так мені, старому: як дурень, захотів тріумфу, немов предки мої його заслужили або сам я міг про нього мріяти!”. Назавжди зберіг невибагливі смаки простої людини і терпіти не міг чоловіків, які приділяли своїй зовнішності надмірну увагу». B. «З виду він був гарний і в будь-якому віці зберігав привабливість. Обличчя його було спокійним і ясним, говорив він або мовчав. Очі в нього були світлі й блискучі; він прагнув, щоб у них бачили якусь божественну силу. Волосся мав рудувате й трохи кучеряве, вуха - невеликі, ніс - з горбинкою і загострений... Своє кволе здоров’я він підтримував турботливим доглядом».
АМФІТЕАТРКолізей (від латинського colosseus - «гігантський, величезний»). Його будували 5 років за часів правління Веспасіана та його сина Тита. Навіть нині він вражає своїми розмірами: 188 м завдовжки та 156 м завширшки. Арена - 86 на 54 м. Загальна площа - 29 тис. кв. м. У Колізеї могло розміститися 50 тис. глядачів.
Робота із історичним джерелом. Римський історик Светоній пише: «Під час освячення амфітеатру й спішно збудованих поблизу бань він [Тит] показав гладіаторський бій, на диво багатий і пишний; влаштував він і морський бій, а потім вивів гладіаторів і випустив в один день п'ять тисяч різних диких звірів».
Завдання. Робочий лист 2. Роздивіться ілюстрації, на яких зображено:найвищий давньоримський акведук Пон-дю-Гар (Франція); найбільшу споруду тогочасного Рима - Великий цирк (реконструкція); найвідоміший амфітеатр Флавіїв - Колізей; арку Септимія Севера з римського форуму; базиліку Ульпія на форумі Траяна (реконструкція); колону імператора Марка Аврелія. Установіть відповідність між назвами та зображеннями, одним-двома реченнями поясніть призначення споруд.