Культура здорового способу життя в умовах пандемії

Про матеріал
Тема. Культура здорового способу життя в умовах пандемії. Мета: ознайомити учнів з новими правилами поведінки в умовах карантину та пояснити їх; встановити нові правила поведінки під час навчального процесу у зв’язку з умовами карантину; розвінчати міфи щодо корона вірусу; ознайомити з правилами респіраторної гігієни; надати інформацію щодо психологічної допомоги за умови тривожного стану через пандемію та ознайомити з алгоритмом дій; сприяти розвитку лідерської позиції учнів в умовах пандемії. Обладнання: комп’ютер, проектор, аркуші з липкою стороною, ватман, постер «Коронавірус»
Перегляд файлу

Тема. Культура здорового способу життя в умовах пандемії.

Мета: ознайомити учнів з новими правилами поведінки в умовах карантину та пояснити їх; встановити нові правила поведінки під час навчального процесу у зв’язку з умовами карантину; розвінчати міфи щодо корона вірусу; ознайомити з правилами респіраторної гігієни; надати інформацію щодо психологічної допомоги за умови тривожного стану через пандемію та ознайомити з алгоритмом дій; сприяти розвитку лідерської позиції учнів в умовах пандемії.

Обладнання: комп’ютер, проектор, аркуші з липкою стороною, ватман, постер «Коронавірус»

Хід уроку

Організаційний момент

Привітання. Налагодження зв’язку.

І етап «Привітання з початком нового навчального року. Підведення підсумків за минулий рік»

  1. Відеопривітання директора ліцею.
  2. Згадуємо 5 клас. Відео.
  3. Нагородження (табелі, похвальні листи, «Колосок»).
  4. Побажання в новому навчальному році.

ІІ етап «Коронавірус»

  1. Мотивація навчальної діяльності (Слайд 1)

Розглянь малюнки та здогадайся, якою буде тема уроку.

  1.  Оголошення теми й мети уроку. (Слайд 2)

Сьогодні ми будемо говорити про COVID-19 та навчання в нових умовах.

  1. Актуалізація опорних знань учнів. (Слайд 1)

З якою метою використовують зображені на слайді предмети? (учні пояснюють).

  1. Основний зміст уроку.

Завдання 1. (Слайд 3) Уявімо, що наш організм – фортеця, в яку намагаються проникнути різні вороги. Хто ці вороги? Серед них є вже відомі нам бактерії, які, окрім користі, завдають і багато шкоди, спричиняючи захворювання, а також віруси – неклітинні форми життя.

Розгляньте, будь ласка, малюнок нижче та складіть коротку історію, до якої будуть залучені максимальна кількість героїв малюнка і її можна буде розповісти однокласникам за 1 хвилину. Час на складання історії – 3 хвилини, а далі обміняйтеся думками.

(Можна попрацювати в парах)

 

2. Слово вчителя. Ви помітили, мабуть,з попереднього завдання, що наш імунітет бореться з бактеріями та вірусами, тобто з інфекціями, але не завжди буває успішною в цій боротьбі. Є таке поняття, як “специфічний імунітет” — він утворюється або після хвороби, або завдяки введенню вакцини (прививки).

Оскільки цей коронавірус — новий для всіх вірус, практично ні в кого немає до нього специфічного імунітету, а вакцини поки що не створено. А тому люди хворіють в усьому світі.

Ви, мабуть, неодноразово чули у новинах, що сьогодні світ охопила пандемія захворювання COVID-19. А що ж це таке – пандемія?

(Відповіді учнів).

 (Слайд 4)

Пандемія – це поширення захворювання у світових масштабах.

Єдине спасіння – це не допустити потрапляння вірусу в наш організм, а для цього треба знати ворога в обличчя та всі його слабкі сторони, дотримуватися правил респіраторної гігієни. Тому спочатку давайте детальніше познайомимося з коронавірусом.

А що таке  вірус і чим він відрізняється від бактерії? (Відповіді учнів).

3. Перегляд відео 1 «Що таке вірус?»

(Вчитель читає з відео, бо деякі учні читають повільно.)

Отже, віруси – це неклітинні інфекційні агенти, яким для розмноження потрібна клітина. Віріон – це вірусна частинка. На наступному етапі ознайомимося з віріоном збудника хвороби COVID-19.

(Слайд 5)

Ось так виглядає корона вірус у розрізі. (Зробити акцент на РНК, на вірусній оболонці,яка руйнується під час миття рук та на «присоск, якими вірус чіпляється до людської клітини).

Але навіть такого підступного ворога можна подолати! Для цього потрібно мити руки.

(Слайд 6)

Як вірус і миття рук пов’язані між собою? Мило розчиняє ліпідну (жирову) мембрану, і вірус руйнується, як картковий будинок, і “гине”, а точніше – стає неактивним. Мило перешкоджає взаємодії між вірусом і поверхнею шкіри, і вірус відшаровується. Мило руйнує структуру вірусу, адже розчиняє його “жирну” зовнішню стінку. Саме тому слід часто мити руки! Пам’ятайте, що миття має тривати не менше 20 секунд. Це час, за який відбувається взаємодія молекул мила з молекулами мембрани вірусу. Вчені також наголошують, що чим вища температура води, тим ефективніша така взаємодія.

4.Слово вчителя.  Про COVID-19 накопичилося вже багато міфів. Спробуймо разом розібратися, де міф, а де – правда. Виконайте, будь ласка, наступне завдання.

5.  Перегляд відео 2

Сьогодні світ зіткнувся з підступним ворогом. Але медики та науковці, озброївшись знаннями, об’єднавши зусилля, дедалі більше досліджують SARS-CoV-2. Перегляньте відео нижче, щоб дізнатися більше та систематизувати знання

6. Гра «Міф чи правда» (Слайди 7-29)

Зіграйте у гру “Міф чи правда”, щоб дізнатися більше про захворювання та критично оцінювати інформацію.

7. Розгляд та повторення правил респіраторної гігієни (Слайди 30-39).

5. Закріплення вивченого матеріалу

Вікторина

1. Чи обов’язково вдягати маску під час уроків?

2.  Чи обов’язково учням вимірювати температуру?

3.  Де шукати інформацію про коронавірус?

4  Чим потрібно регулярно обробляти руки?

5.  Що робити, якщо відчуваєш тривогу через нові умови навчання ?

6. Чи обов’язково використовувати маску під час пересування школою?.

6. Підсумок уроку

Створення «Маніфесту здоров’я»

(Учні на аркушах з липкою стороною пишуть нові правила навчання школі та наклеюють на ватман, що прикріплений на дошці).

 

docx
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку