У презентації проводяться культурні паралелі в текстах новел . Розглядаються біблійні мотиви в новелі О.Генрі "Дари волхвів" та зв'язок з японськими традиціями в новелі "Павутинка" Р. Акутагави".
Культурні паралелі в текстах новел . Біблійні мотиви в новелі О. Генрі «Дари волхвів», зв’язок з японськими традиціями в новелі Р. Акутагави «Павутинка»
Номер слайду 2
О. Генрі. «Дари волхвів».. Біблійні мотиви Найменше благо в житті –це багатство; найбільше – мудрість Г . Лессінг. Дар є благословення тому, хто дає. Ф. Герберт
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Пам’ятник О. Генрі та його твору Грінсборо, США
Номер слайду 5
Словникова робота. Дар – те, що підноситься, жертвується; подарунок, як вираження вдячності, подяки, почуття любові; талант, здібності. Подарунок – подарована річ, дарунок; гостинець.
Номер слайду 6
Волхви,що прийшли вклонитися немовляті Ісусу Христу
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Дари волхвів у наш час. Ці дари волхвів збереглися до наших днів! Золото – 28 невеликих пластин різної форми з тонесеньким філігранним орнаментом, що не повторюється на жодній із них. Ладан і смирна – невеличкі , розміром з маслину, кульки близько сімдесяти штук. Зараз вони зберігаються на Святій горі Афон (у Греції) в монастирі св. Павла.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Скарби сім'ї Лонг
Номер слайду 11
Цар Соломон і цариця Савська Соломон - біблійний персонаж, цар Ізраїлю та Іудеї, володів нечуваними багатствами, які постійно примножував завдяки власній мудрості. Слава про велику мудрість Соломона облетіла весь світ. Цариця Савська – цариця держави Сава, однієї з найбагатших країн у Південній Аравії.
Номер слайду 12
Подарунки Делли і Джіма
Номер слайду 13
У чому полягає справжня мудрість, за думкою автора? Волхви Делла і Джім« дари їхні були мудрі»; - «дурненькі діти»;« винайшли звичай робити - «немудро пожертвували одне для одного різдвяні подарунки»; найдорожчими своїми скарбами»;« надзвичайно мудрі люди» - « ці двоє були наймудріші»; - « вони і є волхви»
Номер слайду 14
Символи твору. Волосся Делли – уособлює жертву Делли, зроблену з любовіГодинник Джима символізує безцінність любові до Делли. Волхви уособлюють самовідданість Джима і Делли
Номер слайду 15
Світильник, що горить - це образ- символ, що означає:вогонь співчуття, доброти, любові, що сповнює серця героїв, здатних на самопожертву;світлодайний вогонь, що рятує від безнадії, зневіри, самотності;мистецький символ О. Генрі: дати героям можливість розкритися, проявити свої кращі якості - «запалити вогонь».
Номер слайду 16
Встановіть правильну послідовність ілюстрацій та доберіть цитати до них12345678
Номер слайду 17
Кандата опинився в пеклі, бо за життя вбивав людей, підпалював їхні оселі й учинив чимало інших злочинів. Будда вчинив правильно, бо навіть Ісус Христос говорив: «Я прийшов призвати не праведників, а грішних». Будда вчинив справедливо чи несправедливо? Якщо рятувати грішників, то чи потрібно дотримуватися Божих заповідей? Безкарність породжує безвідповідальність.
Номер слайду 18
Бог, а в даному випадку Будда, показує зразок справжньої любові. Помітити в людині найменшу іскорку людяності і дати шанс на спасіння, позбавити мук і страждань, спроможне тільки любляче серце. А любов- це той важіль, що здатен змінити на краще світ в цілому і кожну людину окремо.
Номер слайду 19
Будда — бог: він дає життя, вершить суд, карає, дає змогу виправитись, надає допомогу, неземна людина. Тільки за одну добру справу Будда хоче полегшити долю грішника, побачити, чи змінився Кандата після страждань у пеклі. Жалюгідним здався йому Кандата, який намагався тільки сам вилізти з пекла, але був заслужено покараний за своє черстве серце i знову опинився в безодні.«Обличчя Будди посмутніло, і він пустився далі»,— тому що його надії знищено.
Номер слайду 20
Висновок. Акутагава показує, наскільки страшною є відсутність співчуття (егоїзм), не усвідомлення людиною її призначення на землі. І допоки людина не звільниться від егоїзму, вона приречена на вічне пекло. Тому Будда рве павутинку, і розбійник Кандата, який у новелі втілює зло, знову потрапляє до пекла.
Номер слайду 21
Твір закінчується полуднем у раю. Полудень символізує годину одкровення – прозріння розуму від омани. Фінальна частина новели – рай, оскільки Акутагава вірить, що добро обов’язково переможе. Люди обиратимуть шлях співчуття, а не егоїзму.