Предмет: «Історія України».
Клас: 10.
Тема уроку: «Культурницька діяльність Павла Скоропадського».
Мета: розкрити та охарактеризувати основні напрямки культурної політики гетьмана Павла Скоропадського; формувати вміння практичного застосування знань, умінь і навичок; формувати групи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, уміння вчитися.
Очікувані результати: Після уроку учні можуть: називати період розвитку культурної політики гетьмана Павла Скоропадського; оцінювати втручання влади в мистецький процес; висловлювати власне ставлення до розвитку української культури в період Гетьманату.
Перебіг уроку
2.1 Використання методу «Калейдоскоп думок». Учитель пропонує учням прочитати кілька цитат про період, який вони вивчатимуть. Учні мають: визначити слова, які, на їхній погляд, найточніше характеризують період правління гетьмана Павла Скоропадського; проаналізувати джерела цитат.
2.2 Далі знання учнів учитель актуалізує за допомогою таблиці «Знаємо — Хочемо дізнатись — Дізнались».
Знаємо |
Хочемо дізнатись |
Дізнались |
|
|
|
Учні мають пригадати, що їм відомо про розвиток культури у період правління Павла Скоропадського, заповнити першу колонку таблиці, а потім занотувати запитання у другій колонці.
3. Вивчення нового матеріалу:
3.1 Робота за підручником. Для опрацювання наступної частини тексту вчитель пропонує учням застосувати метод опорних слів. Для цього слід об’єднати учнів у пари. Кожен учень, читаючи текст підручника, виписує по одному-два опорних слова до кожної його ідеї.
3.2 Інтерактивний метод «Навчаючи-вчимося». Учні в парах мають стисло переказати одне одному зміст прочитаного, користуючись своїми записами.
3.3 Інтерактивний метод «Фішбон». Учні надають характеристику розвитку української культури у період правління П. Скоропадського.
. Рефлексія.
Учитель пропонує учням завершити роботу з таблицею «Знаємо — Хочемо дізнатись — Дізнались».
4.2 Аркуш самооцінювання. Учитель пропонує учням визначити, чого вони навчилися на уроці та оцінити свої знання.
5. Підсумок уроку.
6. Домашнє завдання.