Мета уроку:
Формувати поняття кулі і сфери, центра кулі (сфери), радіуса, діаметра, діаметральної площини, великого кола та круга, дотичної площини до кулі.
Вчити знаходити елементи кулі (сфери) та визначати взаємне розміщення площин і кулі у просторі.
Вчити застосовувати знання теореми про переріз кулі площиною для розв'язування задач.
Виховувати інтерес до геометрії. Активізувати навчання шляхом використання привабливих і швидкозмінних форм подачі інформації.
Обладнання: Інтерактивна дошка, моделі кулі, таблиці з зображенням кулі (сфери), робочий зошит з друкованою основою, Педагогічний програмний засіб (ППЗ) «Геометрія 11».
ЛЬВІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Департамент гуманітарної політики управління освіти
Відділ освіти Сихівського району
Середня загальноосвітня школа № 1
Куля і сфера. Переріз кулі площиною. Дотична площина до кулі.
Урок геометрії 11 клас
ЛЕВ АЛЛА ЯРОСЛАВІВНА
вчитель математики
вищої кваліфікаційної категорії,
методист
11 клас
Тема уроку: Куля і сфера. Переріз кулі площиною. Дотична площина до кулі.
Мета уроку:
Формувати поняття кулі і сфери, центра кулі (сфери), радіуса, діаметра, діаметральної площини, великого кола та круга, дотичної площини до кулі.
Вчити знаходити елементи кулі (сфери) та визначати взаємне розміщення площин і кулі у просторі.
Вчити застосовувати знання теореми про переріз кулі площиною для розв’язування задач.
Виховувати інтерес до геометрії. Активізувати навчання шляхом використання привабливих і швидкозмінних форм подачі інформації.
Обладнання: Інтерактивна дошка, моделі кулі, таблиці з зображенням кулі (сфери), робочий зошит з друкованою основою, Педагогічний програмний засіб (ППЗ) «Геометрія 11».
Тип уроку: відкриття нових знань.
Хід уроку:
І. Мотивація навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання.
Вирішуються організаційні питання щодо початку уроку. Збирають зошити з домашнім завданням для наступної перевірки. На партах для кожного учня приготовлені робочі зошити з друкованою основою.
|
Повідомлення теми уроку: Куля і сфера. Переріз кулі площиною. Дотична площина до кулі.
|
II. Актуалізація опорних знань.
(З використанням інтерактивної дошки) Учні працюють в зошитах з друкованою основою з наступною перевіркою роботи.
|
А) Куля Б) Коло В) Сфера Г) Круг Д) Інша відповідь
|
|
А) 4π2 Б) 2πR B) πR2 Г) 2πR2 Д) Інша відповідь
|
|
А) 2R Б) sin α B) cos α Г) tg α Д) ctg α
|
|
III. Подача нового матеріалу.
Використовуючи педагогічний програмний засіб (ППЗ) «Геометрія 11», демонструються динамічні фрагменти уроку «Куля і сфера»: означення кулі і сфери, як тіла обертання; означення радіуса та діаметра кулі (сфери); діаметрально протилежних точок; січної площини; формулюються основні властивості перерізів кулі площинами, дається означення дотичної до кулі (сфери) площини та її властивості.
|
|
||
|
4. Куля,сфера: Робота в робочому зошиті. ( один учень коментує свою роботу).
|
||
|
За допомогою інтерактивних засобів Smart Board розв’язуються нескладні задачі на обчислення площі перерізу та довжини лінії перетину кулі з січною площиною. Перевірка відповідей динамічно висвітлюється на дошці. |
||
|
Перевірка відповідей відбувається аналогічно. |
|
Закріплюється теорема про переріз кулі площиною: Будь-який переріз кулі площиною є круг. Центр круга є основою перпендикуляра, опущеного з центра кулі на січну площину.
|
|
Закріплення теореми про переріз кулі площиною.
Обернена задача розв’язується з коментуванням. Учні працюють в робочих зошитах. |
|
Закріплення теореми про переріз кулі площиною. Розв’язування задачі записується на дошці. Учні працюють в робочих зошитах |
10**. Розвязування задач з використанням географічних координат:
|
50 0 27 | ?
|
|
Перегляд міні – фільма «Найкоротша».
|
|
|
|
|
Куля та сфера навколо нас: Живе та штучне.
|
Перегляд презентації. Демонструється: модель небесної сфери, глобус зоряного неба, різноманітні приклади використання зображень сфер; властивостей куль та сфер; круглих, сферичних форм в природі та житті людства.
|
Твій настрій:
САМООЦІНКА: ОЦІНКА ВЧИТЕЛЯ:
VI. Домашнє завдання:
п. 58 -61, Теорема (Про переріз кулі з площиною),
№ 210, 212;
Творче завдання: На яку найбільшу кількість частин можуть розділити простір поверхня куба та сфери?