Навчально-методична карта (план) заняття №
Предмет: Математика
Тема заняття Куля та сфера. Переріз кулі площиною. Площа сфери та об’єм кулі
Час: 120 хв.
Вид заняття (тип уроку): засвоєння нових знань
Мета заняття: Формувати поняття кулі і сфери, центра кулі (сфери), радіуса, діаметра, діаметральної площини, великого кола та круга, дотичної площини до кулі.
Вчити знаходити елементи кулі (сфери) та визначати взаємне розміщення площин і кулі у просторі.
Вчити застосовувати знання формул для розв’язування задач.
Виховувати інтерес до геометрії. Активізувати навчання шляхом використання привабливих і швидкозмінних форм подачі інформації.
Між предметні зв’язки:
Забезпечуючі математика
забезпечувані: вища математика, фізика, економіка, статистика
Забезпечення заняття:
А. Наочні посібники: підручники;
Б. Роздатковий матеріал: моделі кулі, таблиці з зображенням кулі (сфери)
В. Технічні засоби навчання: інтерактивна дошка
Г. Навчальні місця: аудиторія
Д. Література: основна: Алгебра і початки аналізу : підруч. для 10 кл. загально-
освіт. навч. закладів : академ. рівень / А. Г. Мерзляк, Д. А. Но-
міровський, В. Б. Полонський, М. С. Якір. — Х. : Гімназія,
2010. — 352 с. : іл.
додаткова:
М.І.Бурда та ін.., Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з математики 11кл., Книга1, X.,”Гімназія”,2008
Зміст і хід заняття
№ та час |
Елементи заняття, навчальні питання, засобі забезпечення |
Форми та методи навчання |
Доповнення,зміни, зауваження |
|||||||
1. 2хв. |
1.Організаційний момент
|
Бесіда |
|
|||||||
2. 13хв. |
2.Актуалізація опорних знань (З використанням інтерактивної дошки) Учні працюють в зошитах з наступною перевіркою роботи.
|
Оглядова перевірка
Повторення матеріалу та обговорення
|
|
|||||||
3. 55хв
|
3.Подача нового матеріалу. Використовуючи педагогічний програмний засіб (ППЗ) «Геометрія 11», демонструються динамічні фрагменти уроку «Куля і сфера»: означення кулі і сфери, як тіла обертання; означення радіуса та діаметра кулі (сфери); діаметрально протилежних точок; січної площини; подання формул для знаходження площі та об'єму; формулюються основні властивості перерізів кулі площинами, дається означення дотичної до кулі (сфери) площини та її властивості. 3.1.Виконання вправ на застосування нового матеріалу
2. Об’єми двох куль відносяться як 27 : 64. Як відносяться площі їхніх поверхонь? 3. Площі поверхонь двох куль відносяться як 9 : 16. Як відносяться об’єми куль? 4. Припустимо, що Земля має форму кулі радіусом приблизно 6400 км, тоді суша становить 30% площі всієї поверхні планети. Знайдіть площу суші. 5. Дві чавунні кулі діаметрами 8 см і 12 см переплавили в одну кулю. Знайдіть радіус цієї кулі. 6.В циліндр вписано кулю радіуса R. Знайти відношення об’ємів кулі та циліндра .
7. У кулі, радіус якої дорівнює 10 см, просвердлений циліндричний отвір уздовж його діаметру. Обчислити об'єм решти кулі, якщо радіус отвору дорівнює 6 см. Значення числа π в обчисленнях округлити до 3.
|
Перегляд відео\Пояснення вчителя\Бесіда
Тренувальні вправи\робота біля дошки |
|
|||||||
4. 30хв
|
4.Самостійна робота 1. Площі поверхонь двох куль відносяться як 9 : 16. Як відносяться об’єми куль? 2. Припустимо, що Земля має форму кулі радіусом приблизно 6400 км, тоді суша становить 30% площі всієї поверхні планети. Знайдіть площу суші. 3. Дві чавунні кулі діаметрами 8 см і 12 см переплавили в одну кулю. Знайдіть радіус цієї кулі.
|
Самостійне працювання |
|
|||||||
5. 15хв |
5.Повторення та закріплення вивченого
|
бесіда з учнями за планом
|
|
|||||||
6. 5хв. |
6.Підсумок уроку. д/з Математика 11 О.Істер (рівень стандарту) Параграф 7,ст232-234 №7.31; 7.34. Творче завдання: На яку найбільшу кількість частин можуть розділити простір поверхня куба та сфери?
|
Повідомлення |
|