Курсова робота "Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій"

Про матеріал
У роботі розглянуто роль інформаційно-комунікаційних технологій у підвищенні ефективності уроку математики, використання різних програмних продуктів при проектуванні уроку, подано розробки уроків з використанням ІКТ
Перегляд файлу

Берестовецький НВК

Борзнянського району

 Чернігівської області

 

 

 

 

Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій

 

 

 

 

Учитель Больбат Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 Вступ……………………………………………………...4

 1.  Роль інформаційно-комунікаційних технологій  в підвищенні  ефективності уроку математики………….5

1.1.Що  ж таке ІКТ?...........................................................7

1.2. Властивість уроку  математики з використанням ІКТ?....................................................................................8

1.3.Функції комп'ютера при проведенні уроку математики з використанням  ІКТ………………..........9

1.4. Використання різних програмних продуктів при проектуванні уроку математики з використанням ІКТ………………………………………………………10

2. Викладання математики з використанням інформаційних технологій…………………………….13

2.1. Використання програми для створення презентацій Microsoft Power Point під час викладання математики……………………………………………...13

2.2.Використання програми створення тестів TEST-W для оцінювання навчальних досягнень учнів під час уроків математики……………….................................18

2.3. Програмні засоби навчального призначення з математики………………………………………..........19

3.Розробки уроків з використанням  ІКТ……………...22

 Висновки……………………………………………….48

Список використаних джерел…………………………52

 

Вступ

У сучасному світі мабуть немає галузі, де б не використовувався комп’ютер і освітня галузь не є виключенням. Інтерес до вивчення предмету багато в чому залежить від того, як проходять уроки. Застосування комп'ютерної техніки на уроках дозволяє зробити урок нетрадиційним, яскравим, насиченим, наповнюючи його зміст знаннями з інших наочних областей, що перетворюють математику з об'єкту вивчення в засіб отримання нових знань.

         Ефективність застосування нових інформаційних технологій на уроках математики обумовлена наступними факторами:

1)  різноманітність форм представлення інформації;

2)  висока степінь наочності;

3)  можливість моделювання за допомогою комп’ютера різноманітних об’єктів і процесів;

4)  звільнення від рутинної роботи, що відвертає увагу від засвоєння основного змісту;

5)  можливість організації колективної та індивідуальної дослідницької роботи;

6)  можливість диференціювати роботу учнів у залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів та ін., використовуючи сучасні інформаційні технології;

7)  можливість організувати комп’ютерний оперативний контроль і допомогу з боку вчителя;

8)  можливості комп’ютера дозволяють учню активно приймати участь у процесі пізнання.

1.Роль інформаційно-комунікаційних технологій  в підвищенні  ефективності уроку математики 

            Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно. Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів.

            Вже давно доведено, що кожен учень по-різному освоює нові знання. Раніше викладачам важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Тепер же, з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальних запитів кожного учня.

             Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації. Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.

             Допомогти вчителю математики у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних.                                             

             Адже використання комп'ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.

            Поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона, книги, калькулятора, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і самі різні ігри, сучасний комп'ютер разом з тим є для дитини рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на його дії і запити, якого йому так часом не вистачає. З іншого боку, цей метод навчання є досить привабливим і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти його, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання.

1.1. Що ж таке ІКТ?

           Будь-яка педагогічна технологія - це інформаційна технологія, оскільки основу технологічного процесу навчання складає отримання і перетворення інформації.

            Більш вдалим терміном для технологій навчання, що використовують комп'ютер, є комп'ютерна технологія. Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації, до того, кого навчають, засобом здійснення яких є комп'ютер.

           При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить складати план уроку виходячи з його цілей, при відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.

1.2. Властивість уроку математики  з використанням ІКТ:

  • Принцип адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини;
  • Керованість: у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання;
  • Інтерактивність і діалоговий характер навчання;
  •  ІКТ мають здатність "відгукуватися" на дії учня і вчителя; "вступати" з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного навчання.
  • Оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи;
  • Підтримання в учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером;
  • Необмежене навчання: зміст, його інтерпретації і додаток скільки завгодно великі.

             Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах: як при підготовці уроку, так і в процесі навчання: При поясненні (введення) нового матеріалу, закріпленні, повторенні, для здійснення контролю знань учнів.

1.3. Функції комп'ютера при проведенні уроку математики з використанням ІКТ :

1. У функції вчителя комп'ютер являє собою:

  • джерело навчальної інформації;
  • наочний посібник;
  • тренажер;
  • засіб діагностики і контролю.

2. У функції робочого інструменту:

  • засіб підготовки текстів, їх зберігання;
  • графічний редактор;
  • засіб підготовки виступів;
  • обчислювальна машина великих можливостей.

1.4. Використання різних програмних продуктів при проектуванні уроку математики з використанням ІКТ

При проектуванні уроку вчитель математики може використовувати різні програмні продукти:

1. Мови програмування-за їх допомогою вчитель може скласти різні програмні продукти, які можна використовувати на різних етапах уроку, але їх застосування для викладача-предметника важке. Складання проекту за допомогою мови програмування вимагає спеціальних знань, навичок та великих трудовитрат.

2. Можливо при підготовці та проведенні уроку використання готових програмних продуктів (енциклопедій, навчальних програм і т.п.). При повторенні пройденого матеріалу учень самостійно відтворює всі демонстраційні експерименти, які вчитель показував на уроці. При цьому він може перервати експеримент, зупинити його чи повторити ту частину, яку погано засвоїв. Такий підхід розвиває ініціативу і сприяє підвищенню інтересу учнів до досліджуваного предмета.

3. Велику допомогу при підготовці та проведенні уроків надає вчителю пакет Microsoft Office, який включає в себе крім відомого всім текстового процесора Word ще й систему баз даних Access і електронні презентації PowerPoint.

4. Система баз даних передбачає велику підготовчу роботу при складанні уроку, але в підсумку можна отримати ефективну і універсальну систему навчання та перевірки знань.

5. Текстовий редактор Word дозволяє підготувати роздатковий та дидактичний матеріал.

6. Електронні презентації дають можливість вчителю при мінімальній підготовці і незначних витратах часу підготувати наочність до уроку. Уроки, складені за допомогою PowerPoint цікаві та ефективні в роботі над інформацією/

 

 

 

2. Викладання математики з використанням інформаційних технологій

 

   Найдоступнішими і найпоширенішими технологіями є застосування табличного процесора MS Excel, програми для створення презентацій Microsoft Power Point, пакета динамічної геометрії DG, контрольно-діагностичної системи Test-W. Кожен елемент із зазначеного переліку  програмних засобів є достатньо досконалим у своєму роді. Вважаю, що використовуючи їх на уроці по черзі або разом, можна значною мірою підвищити ефективність навчально-виховного процесу.

 

2.1. Використання програми для створення презентацій Microsoft Power Point під час викладання математики

Програма для створення презентацій Microsoft Power Point є універсальним видом наочності і може бути застосованою у будь-якому класі на уроці будь-якого типу.

Та найефективнішим є підготовка та використання презентацій на таких етапах вивчення математики:

  • уроки-лекції для пояснення нової теми, де учні не тільки слухають, продивляються інформацію на екранах, конспектують, а й відповідають на запитання, розв’язують задачі за наведеним зразком;
  • для контролю набутих теоретичних знань: на екрані містяться запитання з наступною появою правильної відповіді для самоконтролю;
  •  для виконання тестових завдань з наступною появою правильної відповіді після його виконання;
  • для проведення усного рахунку;
  • інтегровані уроки математики з іншими предметами;
  • уроки-подорожі та інше.

 

Прикладом демонстраційного супроводу під час пояснень на уроці  є презентація теми  «Тригонометричні функції». Пояснення учителя супроводжується інформацією на слайдах, що є не тільки яскравою динамічною ілюстрацією, а й способом фіксації найсуттєвішого у новому матеріалі. Властивості першої тригонометричної функції вчитель пояснює сам, для другої – залучає учнів до пояснень  за готовим малюнком. Для прикладу надані слайди з властивостями двох тригонометричних функцій.

 

 

         Саме використання мультимедійної дошки дає можливість пропонувати учням неординарні, частково-пошукові завдання на визначення закономірностей, на знаходження  принципу розташування чисел,  математичні кросворди, різноманітну наочність,  супроводжувати звуковими ефектами, економить час на виконання геометричних побудов. А все це надає можливість показати учням математику з найпривабливішого боку, викликати в дитини радість і задоволення від занять розумовою працею, зацікавити предметом.

            

 

           

 

 

 

        Робота з учнями 5-6 класів має свою специфіку, оскільки поряд з навчальною ігрова діяльність займає в ній важливе місце. Навчальні ігри мають на меті, крім засвоєння навчального матеріалу, вмінь і навичок, ще й надання учневі можливості самовизначення, розвитку творчих здібностей, сприяють емоційному сприйманню змісту навчання.

Досить ефективно використовувати слайди для проведення тестування з наступною появою правильних варіантів відповідей після їх виконання. На екран проектується тест, після виконання якого учні обмінюються зошитами і здійснюють взаємоперевірку.

Систематичне використання комп’ютерних презентацій на уроках знімає актуальне питання наочності з математики. Більше того, постає інше питання – чи варто витрачати невеликі шкільні ресурси для придбання наочності, зокрема традиційних таблиць, плакатів тощо, якщо можна подати їх у вигляді презентації.

 

 

         2.2. Використання програми створення тестів

TEST-W для оцінювання навчальних досягнень учнів під час уроків математики

 За допомогою ПК зручно проводити поточне оцінювання у вигляді тестів. Для цього можна використовувати програму створення тестів TEST W. Вихідний тест може мати  будь-яку  кількість питань (рекомендується від 30 до 50 і більше). З вихідного тесту методом випадкового вибору послідовно виводиться задана  кількість питань (наприклад, 25). Таким чином, кожен учень одержує свій відмінний від сусідів набір питань, що забезпечує індивідуалізацію  і  об'єктивність оцінки. На кожне питання тесту пропонується 5 варіантів відповідей, серед яких від одного до трьох вірних. Учню треба  вказати правильні, на його думку відповіді і перейти до наступного питання.  Час відповіді на тест обмежений. Рекомендується проводити тестування на протязі 10-15 хвилин для кількості питань 20-25.

 

 

 

 

 

 

 

 

     

   

 

 

2.3. Програмні засоби навчального призначення з математики

На замовлення Міністерства освіти й науки України було розроблено програмні засоби навчального призначення з різних предметів шкільного курсу, в тому числі з математики. Коли постає питання створення рисунків геометричних фігур, розв’язування задач на побудову, проведення досліджень властивостей геометричного місця точок площини, пропонуємо використовувати пакет динамічної геометрії . Наприклад, при вивченні теми «Кути, вписані в коло» в 9класі можна провести урок навчального дослідження, на якому запропонувати різним групам учнів за допомогою програмного середовища дослідити залежність величини вписаного й центрального кутів, якщо вони спираються на спільну дугу ; дослідити величини вписаних кутів, які спираються на одну і ту саму хорду ; перевірити, що кут між хордою АВ і дотичною до кола, що проходить через точку А, дорівнює половині дуги АВ. Після виконання роботи доповідач від кожної групи звітує про її роботу. Перед проведенням такого дослідження учні на уроці інформатики ознайомлюються з роботою  даного програмного середовища.

 

 

 

 

 

 

В освітній галузі «Математика» Державних стандартів базової і повної середньої освіти  вивченню функціональної змістової лінії не випадково надається першочергове значення. Проте властивості, наприклад, квадратичної функції засвоюють не всі учні з різних причин, серед них – недостатня кількість розв’язання задач.

Зручною у використанні і з цілою низкою корисних властивостей є програма Advanced Grapher. За допомогою цієї програми можна будувати графіки функцій, обчислювати значення функцій, проводити дослідження функцій. Вдалим є те, що можна будувати графіки кількох функцій в одній системі координат, змінюючи при цьому колір лінії графіка та її товщину.

Використовуючи готові графіки не важко навчити учнів «зчитувати» властивості відповідних функцій: проміжки монотонності, знакосталості, точки екстремуму, розв’язувати нерівності f(x)<0  (f(x)>0) тощо.

 

Варто зазначити, що таку роботу доцільно проводити не у мультимедійному, а у комп’ютерному класі, бажано разом із вчителем інформатики, який міг би закріпити та оцінити вміння учнів користуватися можливостями програми Advanced Grapher.

             Вважаю, що тісна співпраця вчителів математики та інформатики якісно змінює результати учнів з обох дисциплін. Викладання математики при цьому набуває більш динамічної форми, а інформатика стає для учня прикладною.

 

 

3.Розробки уроків  з використанням ІКТ

№1

Тема  Трапеція. Розв´язування задач

Мета Формувати вміння та навички  розв´язування задач на трапецію;

          повторити означення та властивості   паралелограма, прямокутника,   

          ромба,  квадрата.

          Розвивати логічне мислення.

          Виховувати свідоме ставлення до  вивчення математики

Тип   Урок  осмислення  нових  знань,  формування  умінь  і  навичок  на  основі  знань

                                               Хід уроку

І.  Повторення  вивченого,  перевірка  домашнього  завдання

1.Заповнити блок-схему (на дошці)(Метод гронування)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. №  301(2)  (пояснення з місця)

3.Повторення теоретичних положень (за блок-схемою)(Метод незакінчених речень)

          1) Чотирикутник – це фігура, яка утворена …

          2) Сума кутів чотирикутника дорівнює …

          3) Паралелограм – це чотирикутник, у якого …

          4) У паралелограма протилежні …

          5) Діагоналі паралелограма точкою перетину …

          6) Прямокутник – це паралелограм, у якого …

          7) Діагоналі прямокутника …

          8) Ромб – це паралелограм, у якого …

          9) Діагоналі ромба …

         10) Квадрат – це ромб, у якого …

         11) Квадрат – це прямокутник, у якого …

         12) Діагоналі квадрата …

         13) Трапеція – це чотирикутник, у якого …

         14) Трапеція має такі властивості: …

         15) Трапеція називається прямокутною, якщо вона   

                має …

         16) Рівнобічна трапеція – це трапеція, у якої …

 

ІІ.  Повідомлення  теми,  мети  і  завдань  уроку.  Мотивація  навчальної  діяльності.

  Діти, я думаю ви погодитесь зі мною, що вміння застосовувати знання на практиці – це основне завдання при вивченні математики. У людини, яка вміє розв´язувати математичні задачі, обов´язково розвинене логічне мислення, вона вміє аналізувати і робити висновки. Ми з вами вивчили всі чотирикутники і сьогодні будемо розв´язувати задачі, використовуючи їх означення, ознаки і властивості. А який чотирикутник буде у нас сьогодні домінувати на уроці ми дізнаємось, розгадавши кросворд (слайд №2)

  Трапеція і інші чотирикутники широко використовуються у будівництві, столярній, швейній справі іт.д. Пропоную вам ще раз у цьому переконатися. (Слайди3-6)

Слайд №3

 

Слайд№4

Слайд№5

Слайд№6

 

ІІІ.  Формування  умінь  та  навичок  у  процесі  розв̒язування  вправ

  1. Задачі за готовим малюнком (Слайди7-10)

Слайд№7

Слайд №8

Слайд №9

 

 

 

 

Слайд №10

 

  1. №301 (за підручником Геометрія 8 клас М.І.Бурда, Н.А.Тарасенкова)

Гострий кут прямокутної трапеції з основами 6см і 8см дорівнює 45°. Знайти висоту трапеції.

ІV.  Підсумки уроку

  1. Чим ми займались сьогодні на уроці?
  2. Що найбільше сподобалось і запам'яталось  на уроці?
  3. Чи мали ви змогу переконатися, що чотирикутники мають своє застосування у житті, в різних професіях?

V.  Завдання  додому

Повторити коло і його елементи

№306(1) (за підручником Геометрія 8 клас М.І.Бурда, Н.А.Тарасенкова)

Знайти кути рівнобічної трапеції, якщо  різниця протилежних кутів дорівнює 40°.

 

№2

Тема  Діаграми

 

Мета Пояснити,  що  таке  діаграма, розглянути  різні  види  діаграм,

          опрацювати  алгоритм  побудови  лінійних, стовпчастих  і  кругових

          діаграм.

                       Формувати  уміння  і  навички   побудови  різних  видів  діаграм.

                       Виховувати  культуру  користувача  комп‛ютером.

       

            Тип Урок  засвоєння  нових  знань   

       

             Обладнання  Таблиці, комп‛ютери  

                          

                                                    Хід  уроку

 

І. Актуалізація  опорних  знань.

 

Повторити  відомості  про  діаграми  з  5класу

    1.Лінійні  діаграми.  Стовпчасті  діаграми.(Таблиця 1,2)

    2.Побудова  лінійних  діаграм.(Таблиця1)

                                        

                                                   Таблиця №1

 

                       

                            Довжина  найбільших  річок  Європи  (км )

 

   Волга     Дунай     Урал    Дніпро     Дон     Дністер

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця №2

 

 

ІІ. Повідомлення  теми,  мети  і  завдань  уроку.  Мотивація  навчальної  діяльності.

 

Малюнки  сприймаються  і  запам‛ятовуються  краще,  ніж  слова  і  числа.  Для  наочного  зображення  числових  значень  різних  величин  використовують  діаграми.  Це  слово  грецького  походження,  воно  означає  «малюнок».

 

ІІІ.Сприймання  і  усвідомлення  учнями  нового  матеріалу.

 

   1.Означення  діаграми.

Діаграма – це  символічний  малюнок, який  начно  ілюструє  співвідношення  між  значеннями  величин

   2.Види  діаграм.

Найчастіше  використовують  лінійні,  стовпчасті  і  кругові  діаграми

   3.Алгоритм  побудови стовпчастої    діаграм « вручну»  і  на  комп’ютері

                         На  комп’ютері (у  Word )

              1).  «Вставка»-«Малюнок»-«Діаграма»

                2).Занести  дані  до « Аркушу  даних»

                3).«Тип  діаграми»-«Гістограма»

   4.Алгоритм  побудови  кругової  діаграми  на  комп’ютері

                 1),2) аналогічно  попередньому

                 3)«Тип  діаграми»-«Кругова»

ІV.Усвідомлення  нових  знань  у  процесі  практичної  діяльності.

 

  1. Побудувати  за  допомогою  комп‛ютера  стовпчасту  і  кругову діаграму,  яка  відображає  стан  успішності  учнів  нашої  школи  (відмінників - ,  хорошистів - ,  на «4» - «6» балів - ).(Кругову – коментовано(метод  «навчаючи  учуся»),стовпчасту – самостійно).
  2. Задача

  Побудувати  за  допомогою  комп’ютера  секторну  діаграму,  яка  відображає  склад  вінегрету (картопля – 40 г,  буряк – 40г,  морква – 24г,  цибуля – 10г,  огірок  кислий – 20г,  олія – 4г)

  1. Робота  у  групах

 

Прочитати  діаграму  зростання  населення  України  (1  група)

 

 

Прочитати  діаграму  кількості  населення  найбільших  міст  України   (2 група)

                                  

V. Підсумки  уроку.

  вигляді  незакінчених  речень.)

      1).Наочне  зображення  числових  даних  використовується  для  того,  щоб…

      2).Символічний  малюнок,  який  наочно ілюструє  співвідношення  між  значеннями  величин,  називається…

      3).Це слово  грецького  походження,  воно  означає…

      4).  Діаграми  є  трьох  видів:….

      5).Діаграма,  яка  складається  з  кількох  відрізків,  називається…

      6).Стовпчаста  діаграма  подається  у  вигляді…

      7).Кругова  діаграма  має  вигляд…

 

VІ. Завдання  додому

Опрацювати  тему  «Діаграми»  по  підручнику. 

Побудувати  стовпчасту  і  кругову  діаграму  віку  членів  своєї  родини

 

Примітка 

1)Урок складений  згідно  з  версією Windows  XP 2003

2)Учні володіють  початковими  навичками  роботи  на  комп’ютері

3) Використовувавсь підручник  «Математика  6  клас»  Г.П.Бевз, В.Г.Бевз

 

 

 

№3

 

    Тема  Многочлени

       

Мета  Повторити,  узагальнити  і  систематизувати   поняття  степеня,  його  властивостей;  одночлена, многочлена  та  їх  стандартного  вигляду;  додавання  і віднімання  многочленів.

Формувати  уміння  і  навички  розв‛язування  різних

видів  творчих  вправ.

        Виховувати  свідоме  ставлення  до  навчання.

      

       Тип  Урок  повторення,  узагальнення  і  систематизації

                 вивченого.

                                               

         Обладнання  Комп‛ютери, презентація

                                          

                                                 Хід  уроку

      

      І.  Повідомлення  теми,  мети  і  завдань  уроку.

           Мотивація   навчальної  діяльності.

          

            Сьогодні  ми  повторимо,  узагальнимо  і       

         Систематизуємо поняття  степеня,  його властивостей;     

         одночлена, многочлена  та  їх  стандартного  вигляду; 

         розглянемо нестандартні  вправи  на  додавання  і 

         віднімання  многочленів.

     

      

 

 

          ІІ.  Повторення,  узагальнення  і  систематизація 

             основних  положень  теми.

 

  1. Пригадування  термінів,  пов‛язаних  з  темою ( «асоціативний  кущ»)
  2. Фронтальне  опитування  («мікрофон»):

      

  1) Сформулювати  означення  степеня  числа  а  з  натуральним  показником  n.

 

   2) Як  помножити  степені  з  однаковими  основами?

 

   3) Як  поділити  степені  з  однаковими  основами?

 

   4) Як  піднести  степінь  до  степеня?

 

   5) Як  піднести  добуток  до  степеня?

 

            6) Що таке  одночлен?

 

   7) Дати  означення  одночлена  стандартного  вигляду.

 

   8) Що  називається  многочленом?

 

   9) Дати  означення  многочлена  стандартного  вигляду.

 

  10) Як  розкрити  дужки  перед  якими  стоїть  знак «+»?

 

  11).Як  розкрити  дужки  перед  якими  стоїть  знак  « - »?

 

ІІІ.  Виконання  різних  видів  творчих  вправ.

 

Робота  з  комп‛ютерною  презентацією  (робота  у  парах)

 

                                      Слайд №1

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №2

 

                                         Слайд №3

                                            

 

Слайд №4

 

                                             

 

                                      Слайд №5

Слайд №6

 

                                Слайд №7

 

                                        Слайд №8

                                                               

 

                                           Слайд№9

                                        

 

                              

                                            Слайд №10

                                 Слайд №11

                                  Слайд№12

                                 

Слайд №13

 

                                            

 

 

                                      Слайд №14

 

 

 

                                    

                                             Слайд №15

 

 

 

                                    

Слайд №16

ІV.Підсумки  уроку.

  1.   Завдання  додому.

Повторити  §7-11,  №371,№373(а)

(Підручник  «Алгебра 7 клас» В. Кравчук, Г. Янченко )

      

Висновки

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій на навчальних заняттях з математики сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, швидкому та ефективному засвоєнню ними навчального матеріалу, формуванню ключових компетенцій школяра.

Переваги використання ІКТ:

  • Індивідуалізація навчання;
  • Інтенсифікація самостійної роботи учнів;
  • Зростання обсягу виконаних на урок завдань;
  • Розширення інформаційних потоків при використанні Internet;
  • Підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту. Комп'ютер дає вчителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захоплюючого процесу пізнання, не тільки силою уяви забираючи стіни шкільного кабінету, але за допомогою новітніх технологій дозволяє зануритися в яскравий барвистий світ. Таке заняття викликає у дітей емоційний підйом, навіть відсталі учні охоче працюють з комп'ютером.

          Інтегрування звичайного уроку з комп'ютером дозволяє вчителю перекласти частину своєї роботи на ПК, роблячи при цьому процес навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним. Зокрема, стає більш швидким процес запису визначень, теорем та інших важливих частин матеріалу, тому що вчителю не доводиться повторювати текст кілька разів (він вивів його на екран), учневі не доводиться чекати, поки вчитель повторить саме потрібний йому фрагмент.

Цей метод навчання дуже привабливий і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти його, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання, стимулює його професійний ріст і все подальше освоєння комп'ютера.

Застосування на уроці комп'ютерних тестів і діагностичних комплексів дозволить вчителю за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу, що вивчається у всіх учнів і своєчасно його скоректувати. При цьому є можливість вибору рівня складності завдання для конкретного учня.

Для учня важливо те, що відразу після виконання тесту (коли ця інформація ще не втратила свою актуальність) він отримує об'єктивний результат із зазначенням помилок, що неможливо, наприклад, при усному опитуванні.

На уроках математики, інтегрованих з інформатикою, учні оволодівають комп'ютерною грамотністю і вчаться використовувати на уроках один з найбільш потужних сучасних універсальних інструментів - комп'ютер, з його допомогою вони вирішують рівняння, будують графіки, креслення, готують тексти, малюнки для своїх робіт.

Це - можливість для учнів проявити свої творчі здібності. Але, поряд з плюсами, виникають різні проблеми як при підготовці до таких уроків, так і під час їх проведення.

Існуючі недоліки та проблеми застосування ІКТ:

  • Немає  комп'ютера в домашньому користуванні багатьох учнів і вчителів, час самостійних занять у комп'ютерних класах відведено далеко не у всіх школах;
  • У вчителів недостатньо часу для підготовки до уроку, на якому використовуються комп'ютери;
  • Недостатня комп'ютерна грамотність вчителя;
  • Відсутність контакту з учителем інформатики;
  • У робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернет;
  • Не вистачає комп'ютерного часу на всіх;
  • У шкільному розкладі не передбачено час для використання Інтернет на уроках;
  • При недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику, перевірку характеристик ПК і т.п;

           Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. У вітчизняній загальноосвітній школі в останні роки комп'ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів, в тому числі й математики.

         Інформатизація істотно вплинула на процес придбання знань. Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.

                

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

 

1. Архіпова, Т. Л. Вплив нових інформаційних технологій на активізацію навчально-пізнавальної діяльності підлітків / Т.Л. Архіпова. - С .160-167

 

2.«Використання комп'ютера під час вивчення навчальних предметів - важливий чинник особистісно-орієнтованого навчання», П. Лосюк, „Інформатика”,       № 3, 2001р.

 

3. Зайцева, Т. В. Використання комп'ютерних програм    на уроках алгебри та початків аналізу / Т.В. Зайцева. - С.101-112

 

4. Раков С.А., Горох В.П., Осенков К.О., Думчикова О.В., Костіна О.В., Ларін О.Р., Лисиця В.Т., Пікалова В.В. Відкриття геометрії через комп’ютерні експерименти     в  пакеті DG. – Харків: ХДПУ, 2002. – 108 с.

 

5. http://www.mon.gov.ua/education/average.

 

6. Програма TEST-W О.Шестопалова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
2004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку