Тема. Кут. Сторони і вершини кута.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «кут», «сторони» і «вершина» кута; навчити будувати кути, позначати буквами вершину і знаходити його сторони, розвивати просторову уяву, логічне мислення.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні :
-запам'ятають, яку геометричну фігуру називають кутом;
-навчаться будувати кут;
-вмітимуть визначати сторони кута і вершину.
Методи: словесні, наглядні, практичні, інтерактивні.
Прийоми: практична робота, самостійна робота, робота в групах, в парах, « Чарівний квадрат» ,гра «Увага!», Гра «Будь уважним !» демонстрація слайдів.
Обладнання: слайди мультимедійної презентації, нитки, пластилінові кульки, завдання на картках (ст.2 «Система вправ до уроків геометрії» ), лінійки, олівці, аркуші паперу.
Тип уроку : комбінований з елементами мандрівки.
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок,
Розпочнемо наш урок
ІІ. Гра «Будь уважним !»
Л - 1; В - 2; П - 1; В -1; П – 1;Н -4; П – 2; В – 1; П – 1; Н – 3; Л – 6; В – 1; П – 2; В – 1
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Практична робота.
Минулого разу на нашому шляху зустрілися ножиці, які розрізали пряму на кілька частин.
ІV. Нові пригоди точки. Ознайомлення з кутом.
Пішла Точка далі. Пройшла вона трішки і згадала про промені, які вона залишила. Їй стало їх жаль. Вона вирішила повернутися до них і зробити з них нову пряму лінію. Наша точка підтягнула промені один до одного і з'єднала їх. Але точка дуже спішила, і ось що в неї вийшло.
Подивилася вона на те ,що утворилося і скрикнула: «Та це ж не пряма! Тут прямо не пройдеш, треба повертатися. А що ж це за фігура така? Як вона називається?»
У неї утворився кут. Точка, з якої виходять два промені – це вершина кута, а самі промені – сторони кута.
Сіла точка на вершину кута, і, як з гірки, скотилася спочатку по одній стороні, а потім по іншій.
Котиться і промовляє:
Від вершини з променя,
Наче з гірки покочу.
Та промінь тепер – «вона»
І він зветься «сторона».
КУТ
сторонавершина
Фізкультхвилинка.
Утворення кута з ниток і пластилінової кульки
V. Демонстрація слайдів. (7,8 додаток)
VІ. Практична робота.
Робота в парах.
Побудуйте з паличок два кути. Покажіть один одному вершину, сторони.
Робота в групах.
Яка група знайде навколо себе більше кутів.
Офтальмологічна пауза.
VІІ. Розвиток розумових здібностей учнів.
Логічні задачі. «Система вправ до уроків геометрії»
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.