Кут. Види кутів. Розв'язування задач

Про матеріал

Цей урок допоможе учням вирішити проблемні завдання та краще осмислити нові знання

Перегляд файлу

Тема: Кут. Види кутів

Мета уроку:

  • Навчальна: Сформувати уявлення учнів про кут як геометричну фігуру, ознайомити з видами кутів (гострий, прямий, тупий, розгорнутий); навчити розпізнавати та називати види кутів.
  • Розвивальна: Розвивати просторове уявлення, логічне мислення, увагу, пам'ять; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати математичну мову.
  • Виховна: Виховувати інтерес до геометрії, акуратність, самостійність.

Обладнання:

  • Підручник з математики для 4 класу
  • Роздатковий матеріал (моделі кутів, геометричні фігури, картки із завданнями)
  • Маркери, дошка
  • Комп’ютер, проєктор (за наявності)

Тип уроку: Комбінований

Структура уроку:

І. Організаційний момент

  • Привітання учнів.
  • Перевірка готовності до уроку.
  • Створення позитивного настрою.

    Вірш

До геометрії ми йдемо,

Фігури різні там знайдемо.

Кути, прямі, трикутники,

Цікаві будуть відкриття.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Бесіда:
    • Що таке геометричні фігури? Назвіть відомі вам геометричні фігури.
    • Що таке відрізок?
    • Що таке пряма?
  • Гра «Знайди пару»:
    • Учні шукають пари однакових геометричних фігур.

Створення ментальної мапи:

  • Запропонуйте учням створити ментальну карту, де вони запишуть все, що знають про кути, а також свої припущення щодо нового матеріалу.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми познайомимося з новою геометричною фігурою – кутом.
  • Ви дізнаєтесь, які бувають кути і як їх називати.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • Демонстрація:
    • Вчитель малює на дошці два промені, що виходять з однієї точки.
    • Пояснює, що утворилася фігура, яка називається кутом. Позначає вершину кута і його сторони.
  • Робота з підручником:
    • Учні читають визначення кута, розглядають малюнки.
  • Введення понять:
    • Гострий кут (менший за прямий)
    • Прямий кут (дорівнює 90 градусам)
    • Тупий кут (більший за прямий, але менший за розгорнутий)
    • Розгорнутий кут (дорівнює 180 градусам)
  • Практична робота:
    • Учні згинають аркуш паперу, щоб отримати різні види кутів.

V. Закріплення матеріалу

  • Робота з роздатковим матеріалом:
    • Учні розглядають різні геометричні фігури і знаходять у них кути.
    • Визначають вид кожного кута і записують його назву.
  • Інтерактивна вправа «Знайди пару»:
    • На дошці зображені різні кути. Учні повинні знайти пари однакових кутів.
  • Гра «Так чи ні»:
    • Вчитель задає запитання про кути, а учні відповідають «так» або «ні».

VI. Підсумок уроку

  • Бесіда:
    • Що таке кут?
    • Які види кутів ви знаєте?
    • Як відрізнити гострий кут від тупого?

VII. Домашнє завдання

  • Виконати завдання в підручнику.
  • Знайти в підручнику з математики або навколишнього світу предмети, що мають форму кутів.

Інтерактивні вправи з LEGO-цеглинками для вивчення видів кутів у 4 класі

Використання LEGO-цеглинок – це чудовий спосіб зробити вивчення геометрії, зокрема видів кутів, інтерактивним та цікавим для учнів 4 класу. Ось кілька ідей для вправ:

1. Будуємо різні кути

  • Завдання: За допомогою LEGO-цеглинок побудувати гострі, прямі, тупі та розгорнуті кути.
  • Ускладнення: Спробувати побудувати кути різної величини, використовуючи різну кількість цеглинок.

2. Сортування кутів

  • Завдання: Розподілити готові конструкції з LEGO за видами кутів. Можна використовувати картки з зображенням різних кутів як підказки.
  • Ускладнення: Додати до конструкцій інші геометричні фігури (трикутники, квадрати) і попросити учнів знайти в них різні кути.

3. Шукаємо кути в навколишньому світі

  • Завдання: Запропонувати учням знайти предмети у класі або вдома, які мають форму різних кутів. Потім побудувати аналоги цих предметів з LEGO.
  • Приклади: кут книги, кут столу, кут вікна.

4. Створення візерунків

  • Завдання: Створити візерунок або малюнок з LEGO, використовуючи тільки прямі кути. Потім спробувати створити візерунок з гострих або тупих кутів.
  • Ускладнення: Створити візерунок, який поєднує різні види кутів.

5. Конструюємо фігури

  • Завдання: Побудувати з LEGO різні геометричні фігури (трикутники, квадрати, прямокутники) і дослідити, які кути є в кожній з них.
  • Ускладнення: Спробувати побудувати фігури, в яких є як гострі, так і тупі кути.

6. Розв’язування задач

  • Завдання: Дати учням завдання, де вони повинні будувати з LEGO конструкції за певними умовами (наприклад, побудувати фігуру з трьох гострих кутів).
  • Ускладнення: Скласти задачі, які вимагають від учнів не тільки побудувати фігуру, але й обґрунтувати свою відповідь.

7. Гра «Хто швидше»

  • Завдання: Розділити клас на команди і дати кожній команді завдання побудувати певну фігуру з LEGO за найкоротший час.
  • Ускладнення: Ввести додаткові умови, наприклад, використовувати тільки певні кольори цеглинок або побудувати фігуру певної величини.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку