Тема: Кут. Види кутів
Мета уроку:
-
Навчальна: Сформувати уявлення учнів про кут як геометричну фігуру, ознайомити з видами кутів (гострий, прямий, тупий, розгорнутий); навчити розпізнавати та називати види кутів.
-
Розвивальна: Розвивати просторове уявлення, логічне мислення, увагу, пам'ять; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати математичну мову.
-
Виховна: Виховувати інтерес до геометрії, акуратність, самостійність.
Обладнання:
-
Підручник з математики для 4 класу
-
Роздатковий матеріал (моделі кутів, геометричні фігури, картки із завданнями)
-
Маркери, дошка
-
Комп’ютер, проєктор (за наявності)
Тип уроку: Комбінований
Структура уроку:
І. Організаційний момент
-
Привітання учнів.
-
Перевірка готовності до уроку.
-
Створення позитивного настрою.
Вірш
До геометрії ми йдемо,
Фігури різні там знайдемо.
Кути, прямі, трикутники,
Цікаві будуть відкриття.
ІІ. Актуалізація опорних знань
-
Бесіда:
-
Що таке геометричні фігури? Назвіть відомі вам геометричні фігури.
-
Що таке відрізок?
-
Що таке пряма?
-
Гра «Знайди пару»:
-
Учні шукають пари однакових геометричних фігур.
Створення ментальної мапи:
-
Запропонуйте учням створити ментальну карту, де вони запишуть все, що знають про кути, а також свої припущення щодо нового матеріалу.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні ми познайомимося з новою геометричною фігурою – кутом.
-
Ви дізнаєтесь, які бувають кути і як їх називати.
ІV. Вивчення нового матеріалу
-
Демонстрація:
-
Вчитель малює на дошці два промені, що виходять з однієї точки.
-
Пояснює, що утворилася фігура, яка називається кутом. Позначає вершину кута і його сторони.
-
Робота з підручником:
-
Учні читають визначення кута, розглядають малюнки.
-
Введення понять:
-
Гострий кут (менший за прямий)
-
Прямий кут (дорівнює 90 градусам)
-
Тупий кут (більший за прямий, але менший за розгорнутий)
-
Розгорнутий кут (дорівнює 180 градусам)
-
Практична робота:
-
Учні згинають аркуш паперу, щоб отримати різні види кутів.
V. Закріплення матеріалу
-
Робота з роздатковим матеріалом:
-
Учні розглядають різні геометричні фігури і знаходять у них кути.
-
Визначають вид кожного кута і записують його назву.
-
Інтерактивна вправа «Знайди пару»:
-
На дошці зображені різні кути. Учні повинні знайти пари однакових кутів.
-
Гра «Так чи ні»:
-
Вчитель задає запитання про кути, а учні відповідають «так» або «ні».
VI. Підсумок уроку
-
Бесіда:
-
Що таке кут?
-
Які види кутів ви знаєте?
-
Як відрізнити гострий кут від тупого?
VII. Домашнє завдання
-
Виконати завдання в підручнику.
-
Знайти в підручнику з математики або навколишнього світу предмети, що мають форму кутів.
Інтерактивні вправи з LEGO-цеглинками для вивчення видів кутів у 4 класі
Використання LEGO-цеглинок – це чудовий спосіб зробити вивчення геометрії, зокрема видів кутів, інтерактивним та цікавим для учнів 4 класу. Ось кілька ідей для вправ:
1. Будуємо різні кути
-
Завдання: За допомогою LEGO-цеглинок побудувати гострі, прямі, тупі та розгорнуті кути.
-
Ускладнення: Спробувати побудувати кути різної величини, використовуючи різну кількість цеглинок.
2. Сортування кутів
-
Завдання: Розподілити готові конструкції з LEGO за видами кутів. Можна використовувати картки з зображенням різних кутів як підказки.
-
Ускладнення: Додати до конструкцій інші геометричні фігури (трикутники, квадрати) і попросити учнів знайти в них різні кути.
3. Шукаємо кути в навколишньому світі
-
Завдання: Запропонувати учням знайти предмети у класі або вдома, які мають форму різних кутів. Потім побудувати аналоги цих предметів з LEGO.
-
Приклади: кут книги, кут столу, кут вікна.
4. Створення візерунків
-
Завдання: Створити візерунок або малюнок з LEGO, використовуючи тільки прямі кути. Потім спробувати створити візерунок з гострих або тупих кутів.
-
Ускладнення: Створити візерунок, який поєднує різні види кутів.
5. Конструюємо фігури
-
Завдання: Побудувати з LEGO різні геометричні фігури (трикутники, квадрати, прямокутники) і дослідити, які кути є в кожній з них.
-
Ускладнення: Спробувати побудувати фігури, в яких є як гострі, так і тупі кути.
6. Розв’язування задач
-
Завдання: Дати учням завдання, де вони повинні будувати з LEGO конструкції за певними умовами (наприклад, побудувати фігуру з трьох гострих кутів).
-
Ускладнення: Скласти задачі, які вимагають від учнів не тільки побудувати фігуру, але й обґрунтувати свою відповідь.
7. Гра «Хто швидше»
-
Завдання: Розділити клас на команди і дати кожній команді завдання побудувати певну фігуру з LEGO за найкоротший час.
-
Ускладнення: Ввести додаткові умови, наприклад, використовувати тільки певні кольори цеглинок або побудувати фігуру певної величини.