Квест "Цікава українська мова"

Про матеріал
Пропоную квест "Цікава українська мова" з 5 станціями, остання станція літературна. Завдання підібрані з метою розширити знання учнів з української мови, удосконалювати їхні вміння правильного слововживання, формувати у дітей уміння працювати в команді.
Перегляд файлу

 

Квест

«Цікава українська мова»

 

Мета: розширити знання учнів про культуру української мови, удосконалювати їхні вміння правильного слововживання, формувати у дітей уміння працювати в команді;

розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння працювати в колективі;

виховувати інтерес та повагу до рідної мови.

 

Обладнання: маршрутні листи, ілюстрації, картки із завданнями.

Учасники: учні 6 класу.

Учні об’єднуються в команди, одержують маршрутні листи й, мандруючи, ознайомлюються з новою інформацією. Після цього змагаються, виконуючи завдання.

 

Учитель: Наш урок ми проведемо у незвичайній формі. У вигляді квесту. Пригадаймо ж що таке квест? (Квест (від англ. quest — пошук; жанр інтелектуально-логічних ігор, суть якого полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань). Відбуватиметься він протягом уроку. Для цього ми проведемо жеребкування, аби визначити , хто в яку команду потрапить. Буде брати участь у квесті три команди. Команди отримають маршрутні листи з указаною послідовністю станцій та їх розміщенням. За командою учителя  учасники розпочинають гру. На кожній станції їх чекає учитель або учні (2-3) старших класів (доречно взяти старшокласників для допомоги на станціях). Коли учасники проходять усі станції, вони повертаються на місце збору. Перемагає та команда, яка першою проходить маршрутний лист. Команда-переможець отримує солодкий приз та грамоту «Наша команда  – найкращий знавець рідної мови»

                                                                

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Хід змагання

 

Маршрутний лист

 

Назва зупинки

1

Мовне асорті

2

Чарівна фразеологія

3

Морфологічні шаради

4

Цікава Лексикологія

5

Ерудит

 

            Станція 1

Завдання до станції «Мовне асорті»

                         1.Розминка. "Чи знаєш ти алфавіт?" 
Учасники гри(букви) вишиковуються у алфавітному порядку.

 

       (10 балів)

                                                          2.Як я знаю українську мову

1. Як називається частина слова без закінчення(основа).

2. Назвіть три типи мовлення? (Розповідь, опис, роздум).

3. Скільки звуків у слові «кущ»?(4).
4. Як називається частина тексту з нового рядка (абзац).

5. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь).

6. Назвіть слова з префіксом -прі. (Прізвисько, прірва, прізвище). 

7.. Назвіть одним словом словниковий склад мови (лексика).
8. Назвіть знак, що позначає тверду, роздільну вимову на межі приголосного і голосного (апостроф).
9. Як  називається  розмова  двох  осіб? (діалог)     

10. Як називаються слова з протилежним значенням (антоніми).                                                                    (10 балів)

                     3. Мовна гра «Анаграми»

Утворіть нові слова, переставляючи букви.

Баку — _Куба_____________ Масло — __________________

Мета — ___тема___________ Силач — __________________

Фарш — __шарф_____________ Варта — __________________

                                                                         (6 балів)

 

 

               Станція 2

Завдання до станції «Чарівна фразеологія»

 

  1. Поясніть значення фразеологізму(команді презентують  10 малюнків на позначення фразеологізмів, кожна правильна відповідь -1бал, всього10 балів).

 

 

                                                  

2.Поясніть фразеологізми (за кожне правильне пояснення команда отримує 1 бал).

 

     Крутитися як білка в колесі 

 

Пекти раків 

 

Підсунути свиню 

 

Бігати як курка з яйцем 

 

У рот води набрати 

 

Наливатися кров’ю 

 

Дісталося на горіхи 

 

Намастити п’яти салом

 

Замилювати очі 

 

Збитися з пуття 

 

3.Швидко пригадаймо

Утворіть і запишіть якомога більше фразеологізмів зі словами

                        Язик, ніс, голова

(за кожен утворений фразеологізм команда отримує 1 бал)

 

         

                  Станція 3

           «Морфологічні шаради»

Завдання 1.

 Назвіть і запишіть самостійні та службові частини мови.

                                                                                          (10 балів)

 

Завдання 2.

      Гра «Зайве словечко»

 Завдання:  закреслити  четверте  «зайве»  і  визначити, 

до якої частини мови належать інші слова  кожного ряду.

 

  1. Жоржина, соловей, співати,  ліс;
  2. блакитний, казковий, міцний, зелень;
  3. неймовірно, доброта, лагідно, спекотно;
  4. а, але, і, він;
  5. два, воно, третій, дев’ять;
  6. ви, до, я, мене;
  7. підбігти, захистити, підгодовування, висихати;
  8. що, від, до, за.

                                                                                          (8 балів)

 

 

 

Завдання3.

 З поданих частин  слів утворіть нове слово.

Наприклад, щоб створити слово посадка треба взяти  префікс з слова поїзд, корінь із слова садівник, суфікс і закінчення із слова поїздка. (по+сад+ ка=посадка)

 

  1. Префікс із слова проїзд, корінь із слова лісник., суфікс із слова каток.

_____________________________________

 

 

 

 

2.Префікс  і корінь із слова проводир, суфікс і закінчення із слова коробка. ___________________________________

 

 

 

 

 

3.Префікс із слова побудова, корінь із слова купити, суфікс і закінчення із слова печатка.  _________________________________

 

 

 

 

    

4.Префікс із слова відпустка, корінь із слова загадка, суфікс і закінчення із слова виставка. _________________________

 

 

 

1. Пролісок.2. Проводка.3. Покупка.4. Відгадка.  

                                                                                                     (8 балів)

 

 

 

 

 

 

Станція 4.

Цікава лексикологія

Завдання 1.

 До кожного слова дібрати     відповідник

 

Говорити (ректи),

поет (піїт),

май­бутній (грядущий),

губи (уста),

військо (рать)

зозуля ( зигзиця)

плечі (рамена)

краса (ліпота).                                                                    (8 балів)

 

 

 

Завдання 2.

Із слова   ЛЕКСИКОГРАФІЯ складіть 10 нових слів, переставляючи букви.

                                                                                                        (8 балів)


  1. ________________________
  2. ________________________
  3. ________________________
  4. ________________________
  5. ________________________
  6. ________________________
  7. ________________________
  8. ________________________
  9. ________________________
  10. ________________________

 

 

                                 

 

 

                                             


                           

Завдання 3.

Доберіть правильний варіант відповіді                   ( 11 балів)

 

Найвища ... Карпат

Точка, крапка

Моя ... пісня

Любима, улюблена

Він любив ... в чужі справи

Втручатися, вмішуватися

Вранці він ледве ... очі

Розплющив, відкрив

Він забув ... двері

Закрити,зачинити,

Ти забула ... світло

Вимкнути, виключити

Я завітаю на ... день

Слідуючий, наступний

У мене нова ... книжка

Ілюстрована, ілюстративна

Сьогодні він ледь ... очі

Відкрив, розплющив

У Петрика ... відповідь

Вірна, правильна

Моя мама ...краща

Сама, най

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Станція 5

                         «Ерудит»

 

1 Завдання.

Відгадай за назвами  предмети   

  1. Підземна міська залізниця.
  2. Передня частина голови, на якій розташовується ніс, очі, рот.            
  3. Купа дров, або хмизу, які горять.
  4. Смолиста маса, якою заливають дороги і тротуари.
  5. Людина, яка добровільне дає свою кров для переливання.
  6. Постанова, розпорядження найвищого органу влади або глави держави, що має силу закону.
  7. Короткі штани.
  8. Установа, в якій виготовляють і продають ліки.
  9. Інструмент для різання, стриження, що складається з двох навхрест з'єднаних ножів з ручками у вигляді кілець. 
  10. Скляний ящик з водою для риб.
  11. Страва з дрібних шматочків м'яса або риби з овочами й підливою.
  12. Оптичний прилад з двох скелець на дужках.
  13. Літній будинок для відпочинку за містом.
  14. Кілька коней запряжених разом.

 


1. Метро.

2. Обличчя.

3. Вогнище.

4. Асфальт.

5. Донор.

6. Указ.

7. Шорти.

 

 

8. Аптека.

9. Ножиці.

10. Акваріум.

11. Рагу.

12. Окуляри.

13. Дача.

14. Упряжка


(Підведення підсумків, кожна правильна відповідь-1 бал)

 

 

2 завдання

«Бліц-опитування!»

 

  1. Назвіть пісні літнього циклу (русальні, жниварські, купальські)
  2. Хто написав поему Іван Підкова? (Т. Шевченко)
  3.  Справжнє ім’я та прізвище Лесі Українки (Лариса Петрівна Косач)
  4. Хто автор твору «Федько-халамидник»? (В.Винниченко)
  5. Через кого помер Федько у творі «Федько-халамидник» (через Толю)
  6. Коротке оповідання алегоричного змісту з яскраво вираженою мораллю (притча)
  7. Як померла риба у притчі «Говорюща риба»(жінка підсмажила її)
  8. Один із основних тропів поетичного мовлення, де певні слова та словосполучення розкривають сутність одних явищ та предметів через інші за схожістю чи контрастністю.(метафора)
  9. За жанром «Джури козака Швайки» це-…..
  10. Що таке епітет?

 (Підведення підсумків, кожна правильна відповідь-1 бал)

 

 

 

Завдання 3.

 Відтворіть наступні  два рядки з вірша  (2 бали)


Як дитиною, бувало,

Упаду собі на лихо. 
(То хоч в серце біль доходив,

Я собі вставала тихо )

 

 

 

Завдання 4.

Вгадай письменника                                   (4 бали)

 

D:\елена\мои конспекты\Без названия.jpg

 

 

 

 

F:\1.jpg.

F:\2.jpg

 

 

 

 

 

 

F:\e65a09f2-a70e-45e2-b349-5c302876a1fd.jpeg

 

Завдання 5.

Конкурс для 1 героя.

Питання на швидкість. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимально 8 балів

 

  1. Невеликий словесно-музикальний твір, призначений для співу (пісня)
  2. Ліричні твори, які співали дітям під час їх присипляння (колискові)
  3. Гімн січових стрільців? («Ой у лузі калина похилилася»)
  4. Як звали старшого брата Лесі Українки (Михайло)
  5. Авторка твору «Гном у буфеті» (І.Жиленко)
  6. Подія, що є моментом найвищого напруження у творі? (кульмінація)
  7. Відома книга, яку написав Т.Шевченко («Кобзар»)
  8. Зображення рис характеру людини за допомогою образів тварин, рослин, явищ природи тощо (алегорія)

 

 

 

Підведення підсумків квесту.  Нагородження переможців.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 травня 2020
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку