Червонопрапорна загальноосвітня школа I-III ступенів
Генічеської районної ради Херсонської області
Квест-гра
до Дня рідної мови
Підготувала і провела:
вчитель філолог
Усова К.С.
2019 р.
для учнів 5 – 9 класів
Мета:
Квест відбувається у приміщенні школи. Квестери отримують маршрутні листи, які в процесі гри заповнюють координатори. Перемагають квестери, які набрали найбільшу кількість балів.
Ведучий: Рідна мова – це мова, що першою засвоюється дитиною і залишається зрозумілою на все життя. Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов'язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями.
Ведучий: За рішенням ЮНЕСКО 21 лютого всі народи землі відзначають Міжнародний день рідної мови.
Ведучий: Міжнародний день рідної мови святкують з 2000 року. Саме так вчені-лінгвісти намагаються привернути увагу людей щодо володіння рідною мовою. На сьогоднішній день людство розмовляє на семи тисячах мов. А кожні два тижні одна з них зникає (!). А зникає мова – перестає існувати й народ!
Ведучий: Мова – це той інструмент , який єднає націю, народність, народ до єдиного цілого. Це великий скарб, який треба шанувати, берегти і розумно збагачувати.
Ведучий: Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – в нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, живуть наші батьки – тут коріння роду українського. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово.
Ведучий:Світ захоплюється українською мовою, яка належить до першої трійки наймилозвучніших мов земної кулі.
У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу.
За мелодійністю українська мова займає друге місце серед мов світу, поступаючись лише італійській.
Вчитель. А зараз ми з вами проведемо квест-гру « Мовний дивосвіт ». Представники кожної команди отримають маршрутні листи.
Тож починаємо змагання.
Девіз нашого змагання:
Хто любить, знає рідну мову, тому вона всміхнеться.
Солодке слово перемога нелегко всім дається.
Хто мову шанує свою, хай той переможе сьогодні в бою.
Після цього квестери отримують маршрутні листи та конверти із завданнями для визначення маршруту.
Хід гри
Станція «Грамотії»
Координатор задає завдання. Оцінювання: 5 балів.
Завдання. Розставити прізвища в алфавітному порядку.
Станція «Грамотії»
9 класс
1. АКСЕНОВ
2.АЛЕКСАНДРЕНКОВ
3.АЛЕКСАНДРИЙСКИЙ
4.БАЙКУЛОВ
5. БАЙМАКОВ
6. ЛАБУТИН
7.МАВРЫКИН
8. ТАГАНОВ
9. ФАДЕЕВ
10. ЭСПЕРОВ
8 класс
1.АВИЛОВ
2. БАЙКУЛОВ
3. БАЙМАКОВ
4.ГАВРЕНЕВ
5. КАВЕРЗИН
6. НАБОКИН
7. НАГАЕВ
8. ОБАРИН
9. САВУШКИН
10. ЭСПЕРОВ
7 класс
1 АКСЕНОВ
2 АЛЕКСАНДРИЙСКИЙ
3 БАЙМАКОВ
4 ГАВРЕНЕВ
5 ГЕРАСИН
6 ЖАБРУК
7 ХАДЕЕВ
8 ЧЕГЛОВ
9 ЩАВЕЛЕВ
10 ЭВЕНТОВ
5-6 класс
1 АБАКУМОВ
2 ВАГРИН
3 ДАНИЛКИН
4 ЕВТИХОВ
5 ЗАДЕРЕНКО
6 ИВАНЕНКОВ
7 МАГНИЦКИЙ
8 ПАВЛИКОВ
9 ФАРМАКОВСКИЙ
10 ЭСПЕРОВ
Станція «Ерудит»
Координатор задає запитання. відповіді задаються протягом 1 хвилини. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
Станція «Перекладач»
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
Завдання. Потрібно перекласти подані слова
Better late than never (5кл)
1. Краще пізно, ніж ніколи
2. Хороший початок — добрий кінець.
3. У гостях добре, а вдома краще
The early bird catches the worm (6 кл)
A sound mind is a sound body (7кл)
1. Хто рано встає, тому Бог подає
2. В здоровом тілі здоровий дух
3. Добре сміється той, хто сміється останнім.
A good beginning makes a good ending (8 кл)
1. Хороший початок — добрий кінець.
2. Добре сміється той, хто сміється останнім.
3. Хто рано встає, тому Бог подає
It is better to do well than to say well. (9кл)
1. Добрі діла — кращі за добрі слова.
2. В здоровом тілі здоровий дух
3. Краще пізно, ніж ніколи
5 кл
1. foggy 2. weather 3. autumn 4. favourite 5. should
1. веселка 2. блискавка 3. канікули 4. дощ 5. пора року
6 кл
1. foodie 2. tasty 3. weight 4. to eat out 5. dairy
1. брати їжу с собою 2. корисний 3. залишатись зоровим 4. перекус 5. втрачати вагу
1. sports event 2. flame 3. climbing 4. wrestling 5. take place
8 кл
9 кл
1. adore 2. suggest 3. prefer 4. look forward 5. give up
1. продовжувати 2. замок 3. привид 4. місто – близнюк 5. спадщина
Станція «Шифрувальник»
Координатор задає завдання. Оцінювання: 5 балів.
Завдання: дізнайтеся, що написано в цій грамоті. Зібрати літери в слова вам допоможуть чарівні стрілочки.
Відповідь: Не кажи не вмію, а кажи навчуся.
Станція «Народ скаже, як зав’яже»
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
Завдання. Пояснити фразеологізми.
5 клас
Води в рот набрати – мовчати.
Накивати п’ятами – втекти.
Як кіт наплакав – мало.
Розбити глек – посваритися.
Плутатися під ногами - заважати
6 клас
Витрішки продавати – ледарювати.
Повісити носа – засумувати.
Водити за ніс – обманювати.
Давати задній хід – відступати.
Задирати ніс – зазнаватися.
7 клас
Аж за вухами лящит.
Байдики бити.
Вітер свистить у кишені.
Глек розбити.
Брати бика за роги.
8 клас
Битися об поли руками .
Бісики пускати.
Велика риба (птиця); або- велике цабе.
Гарбуза дати.
Губи копилити.
9 клас
Топтати ряст (жити, ходити по землі)
Правити смаленого дуба (говорити нісенітницю )
Де й перець не росте (дуже далеко, де важкі умови життя.)
Смалити халяви (виявляти почуття симпатії або кохання до дівчини; підбивати клинці)
Не до Петра, а до Різдва (про людей похилого віку)
Піймати облизня (потерпіти невдачу, залишитися ні з чим)
Станція «Жартівлива»
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
1.Що тепліше одного кожуха? (Два кожуха)
2.Коли дурень розумний (Коли мовчить)
3.Що в хаті щодня цілують? (Чашку)
4.Жило триста котів і один чоловік. Скільки було там ніг? (Дві)
5.Біжить, біжить, а не оглядається. (Час)
6. Що в світі найшвидше? (Думка)
7.Що за трава, що й сліпий знає? (Кропива)
8.Що посеред землі стоїть? (Літера М)
9.На небі одно, на землі немає, у баби двоє, у дівки нема? (Літери Б)
10.Мовчить, а сто дурнів навчить.(Книга)
Станція «Лінгвістична»
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
Кіно, тіло, ручка , сосна, ласка, Баку, мета, фарш, масло, повар, силач
Після проходження всіх станцій, учні збираються в актовому залі. На сцену виходить вчитель.
1