Квест - гра "Прогулянка у ліс" для учнів 1 класу. Мета: Формувати у дітей вміння дотримуватися правил колективної гри; виховувати у дітей почуття товариськості, бажання прийти друзям на допомогу, шукати вихід з проблемних ситуацій (вміння слухати, відповідатина запитання); розвивати допитливість, виховувати любов до природи, бережливе ставлення.
КВЕСТ – ГРА
ПРОГУЛЯНКА У ЛІС
Підготувала
Димова І.Г.
Вчитель початкових класів
МЕТА: формувати у дітей вміння дотримуватися правил колективної гри: виховувати у дітей почуття товариськості, бажання прийти друзям на допомогу, шукати вихід з проблемних ситуацій; виробляти навчальні навички (вміння відповідати на запитання, слухати відповіді інших); розвивати інтерес і допитливість учнів, виховувати любов до природи.
Девіз прогулянки: «ЧИМ БІЛЬШЕ ГУЛЯЄШ – ТИМ БІЛЬШЕ ЗНАЄШ!»
Готуємося до прогулянки.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться день!
Вчитель. Дивіться, діти, яка дивовижна коробка. Погляньмо , що в ній лежить.
(у коробці картки з картинками з деревами, звірами, які живуть у лісі, лист від Лісовичка)
Пропоную прочитати лист.
Доброго дня любі дітки!
Запрошую вас на прогулянку до лісу. Йдіть по моїх слідах. Шукайте мурашник. Не злякайте зайчика. Збирайте грибочки. Розглядайте сліди. Знайдіть скарб . І ви отримаєте винагороду.
Вчитель. Чи згодні ви на запрошення? Готові вирушити в чарівний світ гри?
Йдемо в гості до природи
Є в ній різна дивина!
В небі – зорі, в ріках – води,
В полі - квіточка ясна.
З листом ми познайомились. Тепер треба розібратися з інструкцією.
Інструкція до квест – гри.
За порушення гри чи грубе порушення дисципліни команда отримує штраф.
Команда «Пізнайки» готова?
Команда «Всезнайки» готова?
Вирушаємо в путь!
Завдання 1
Вибери правильні вирази
У лісі о будь якій порі року кипить життя.
Для мільйонів рослин, комах, тисяч тварин і птахів ліс – це будинок.
Завдання 2
Перш ніж увійти до лісу треба повторити правила поведінки у лісі. Розкажіть за малюнками про ці правила.
(малюнки правила поведінки у лісі)
Фізкультхвилинка
Вчитель Ось ми в лісі. Погляньте, скільки тут різних рослин!
давайте покажемо , що у лісі ростуть високі дерева (руки вгору потягнулись. У лісі ростуть кущі (руки в сторони). Ще нижче ростуть травичка, гриби і ягоди. (присіли)
Ідемо далі.
Завдання 3.
Вивчи вірш.
Ліс – це диво,
Ліс – це казка,
В лісі є кущі і квіти
Трави , ягоди грибочки,
В нім чарівні є куточки.
Завдання 4.
Пори року
Ліс у різні пори року виглядає по – різному. Буває весь укритий снігом, буває в золотому або яскраво зеленому вбранні. Які пори року ви знаєте?
Розгляньте малюнки і визначте пори року.
Рушаймо далі.
Завдання 5
ось і наступне завдання. Що буває в яку пору року?
Малюнки з явищами природи.
Скажи , що правда , а що – ні.
Завдання 6
Порахувати дерева.
У лісі росте багато дерев, що й не злічити. Але ми з вами спробуємо порахувати дерева, які зображені у нас на плакаті.
Порахували? Молодці!
Завдання 7.
Розкажіть, яку користь приносять людям дерева.
(картинки на стенді)
Виявляється за пеньком можемо дізнатися скільки років було дереву. Скільки на зрубі кілець, скільки і років цьому дереву.
Усі лісові жителі – і звірі, і пташки, і навіть комахи – залишають сліди.
Завдання 8
Спробуй здогадатися , хто міг залишити такі сліди. (картинки слідів)
Завдання 9
Виконуючи завдання ми йшли і збирали сліди, які залишив лісовичок . Давайте із цих слідів зробимо ялинку.(або іншу фігуру)
Завдання 10
Відгадайте кого ми можемо зустріти в лісі.
У кого пухнастий хвіст?
У кого руда шерстка?
Хто любить горішки?
Хто стрибає з гілки на гілку?
Хто живе в дуплі? (білочка)
Почастуємо білочку горішками.
Залишимо їй 3 горішки справа, зліва 2, за деревом – 4, перед – 1.
Скільки всього горішків для білочки ми залишили?
Куций хвостик, довгі вушка.
Шерсть м’якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м’ячик.
Знаєш, хто це? Сірий …(зайчик)
Що їдять зайчики?
Порахуй частування. (капуста, яблучка, морква)
Складаємо розповідь про зайчика.
Слухай і вставляй відповідні слова.
Заєць дуже боїться (лисичку і вовка).
Гостроносий і малий ,
Сірий, тихий і незлий,
Вдень ховається. Вночі
Йде шукати собі харчі
Весь із тонких голочок, як він зветься?... (їжачок)
Гра «так» чи «ні»
Підсумок
Ось і добігла кінця наша захоплююча прогулянка. Залишилося виконати останнє завдання лісовичка. Це своїми долоньками намалювати крону дерева. І тоді Лісовичок нам віддасть скарб, який він зберігав у лісі.
Долоньку фарбуємо фарбою і прикладаємо до паперу.
Дерево намальовано.
Скарб знайдено. (у скрині шоколадні монетки)