Розробка уроку природознавства в 1 класі

Про матеріал

поглибити знання учнів про Україну, її міста, столицю, учити усвідомлювати приналежність до українського народу, шанувати історію і мову свого народу; виховувати любов до традицій і культури свого народу, дбайливе ставлення до скарбів Батьківщини.

Перегляд файлу

    Розробка уроку природознавства в 1 класі

                             (за підручником І.В. Грущинської)

Тема: Що таке Батьківщина?

Мета: поглибити знання учнів про Україну, її міста, столицю, учити усвідомлювати приналежність до українського народу, шанувати історію і мову свого народу; виховувати любов до традицій і культури свого народу, дбайливе ставлення до скарбів Батьківщини.

                                               Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель: Любі діти, сьогодні ми погортаємо сторінки усного журналу під назвою «Що таке Батьківщина?». Адже лише той народ досягає добробуту й достатку, що пам’ятає своїх прадідів, знає історію своєї держави, живе у мирі і злагоді. Недарма говорять: «Тому роду нема переводу, де брати плекають згоду».

Відгадайте загадку.

Красивий, рідний, щедрий край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе , що зветься…(Україна).

  • Отже, наш урок буде присвячений дорогій Батьківщині, милій Україні.

ІІ. Основна частина.

1.Сторінка 1 «Довідкова»

Учитель. У наш час існує величезна кількість різних мов у світі. Навіть учені не можуть назвати точну цифру їх кількості. За одними припущеннями, їх 3000, за іншими – 6000. Найпоширеніша мова у світі – англійська, вона використовується у 56 країнах світу. Далі – французька(29 країн) й арабська(24). Але цікаво знати, що українська мова відома у світі, її впізнають у багатьох країнах.

2.Сторінка 2 «Історична»

Учень:

Через віки і бурі лихоліть

Залишили нам пращури легенду.

І ви її, будь ласка, збережіть,

Перекажіть онукам, друзі милі!

 

Учитель. Колись давно Бог створив народи і кожного наділив землею. Наші предки кинулись пізніше за інших, і їм землі вже не дісталося. От вони і вирушили до Бога. Дізнавшись, навіщо вони прийшли, Бог запропонував їм чорну землю. «Ні», - сказали наші предки, - там уже живуть інші народи. – «Ну, тоді я дам вам землю, що лишилася від раю. Там усе є: ріки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте: якщо не будете берегти свою землю, вона дістанеться ворогу».

Пішли наші предки на ту землю, оселились на ній та й стали жити. А країну свою назвали Україною.

3.Сторінка 3 «Батьківщина»

1-й учень. Батьківщина починається з батька і матері, з оселі, де ви вперше побачили  світ, з мови, якою розмовляють ваші батьки,з села чи з міста, з України, де ви народилися. А Україна — це наша Батьківщина.

2-й учень. У нашій світлиці сьогодні тепло і світло, тож поговоримо про Україну, нашу рідну мову. Україна – золота, чарівна сторона. Земля рясно уквітчана, зеленню закосичена. Скільки ніжних, ласкавих, поетичний слів придумали люди, щоб висловити свою палку любов до краю, де народились і живуть.

3-й учень

Люблю тебе, моя Вітчизно мила,

Твої поля і небо голубе,

Бо ти дала мені малому крила.

Тож як же не любить мені тебе!

4-ий учень

Люблю тебе я, мила Україно!

І все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

Я буду вчитись в школі  на«відмінно»,

Щоб мною ти пишатися могла!

 

5-ий учень

Люблю твої ліси, струмки, джерельця,

І все-усе, що є в моїм краю!

Тепло долонь, і розуму, і серця

Я Україні милій віддаю!

6-ий учень

Україна моя починається там,

Де доля моя усміхається,

І , як небо, як даль солов’їна

Не кінчається моя Україна.

 

4. Сторінка 4 «Пісенна»

Учениця

Українка я маленька,

Українець батько й ненька

І сестричка, братик милий

В Україні народились.

 

Учень

Станьмо ж разом, друзі,

Хлопчики, дівчатка,

І ,мов птички в лузі,

Спаваймо для татка,

Співаймо для неньки

Пісні веселеньки.

Звучить пісня «Це моя Україна» у виконні Наталії Бучинської. Діти підспівують і пританцьовують під музику.

 

5. Сторінка п’ята «Народна мудрість»

На дошці – прислів’я про мову.

  • Ділом – як шилом шпигає, а словом  - як шовком вишиває.
  • Гостре словечко коле сердечко.
  • Давши слово – держись, не давши – кріпись.
  • У кого рідна мова, в того й душа здорова.
  • Від теплого слова і лід розмерзає.
  • Слів не розкидаєш, добру славу маєш.
  • Мудре слово в громаді – вагоме.
  • Слово – не горобець, вилетить – не впіймаєш.
  • Хто говорить –сіє, хто слухає – жне.
  • Слово до слова – зложиться мова.

Під керівництвом учителя діти коментують зміст прислів’їв про мову.

6. Сторінка 6 «Віршована»

Діти декламують вірші про Україну та українську мову.

1-ий учень

Україно, ти для мене – диво!

І нехай пливе за роком рік,

Буду, мамо, горда і вродлива,

З тебе дивуватися повік.

2-ий учень

На землі великій

Є одна країна

Гарна , неповторна,

Красна, як калина.

3-й учень

І живуть тут люди

Добрі й працьовиті

І скажу, до речі,

Щей талановиті.

 

4-ий учень

Землю засівають

І пісні співають,

На бандурі грають.

І вірші складають…

5-ий учень

Про ліси і гори,

І про синє море

Про людей і квіти…

То скажіть же, діти,

Що це за країна?

Учні: Наша славна Україна!

 

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Робота за підручником(с 114-115)

  • Розгляньте малюнки і фото на с. 114
  • Пригадайте: які значення має слово земля (Планета, грунт, Україна)
  • Прочитайте вірш про землю.
  • Складіть речення про нашу землю.
  • Як називається столиця нашої держави?
  • Розкажіть , що ви знаєте про Київ
  • Прочитайте пам’ятку українця.
  • Чого нас учить лелека?
  • Що є символом життя?
  • Які улюблені обереги нашого народу?
  • Роздивіться фото на с. 115 і розкажіть: що ви знаєте про народні символи України?

Завдання для друга природи України.

  • Поміркуйте, як утворилося слово батьківщина

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.Робота на прислів’ями

  • Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.
  • Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.
  • Та земля мила, де мати народила.
  • Батьківщина багато означає для кожного з нас. Це, передусім, місто або село, де ви народилися. Рідним краєм ми називаємо місце, де пройшло наше дитинство. Батьківщиною українці називають Уккраїну – країну, в якій ми всі разом живемо.

        Усі жителі Землі складають світову спільноту землян. Отже, кожен з нас є одночасно членом суспільства свого міста або села, громадянином  України і землянином.

2.Читання вірша Н. Забіли «що робити?»

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

Я й ще досі не дібрав,

Яка ж найкраща справа

Літак під хмарами водить,

У шахті працювати,

Хліба ростить, сади садить,

Будинки будувати…

 

Просторі стеляться путі,

Навкруг широкій обрій.

Нам все відкрито у житті,

Аби учились добре.

І я учитимусь, як слід.

Я буду вірним сином

Найкращої на цілий світ

Моєї Батьківщини.

Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Нехай ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.

 

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1.Заключне слово вчителя

   - Ось і закінчилась остання сторінка нашого журналу. Запам’ятайте, про що сьогодні йшлося. Пишайтеся тим, що ви – українці, розмовляйте рідною, українською мовою та живете в прекрасній країні, що зветься Україною.

2. Назвіть назви рідних вам місць.

Моє рідне місто(село) _______________

Моя Батьківщина___________________

Моя планета_______________________

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
2262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку