Квест-гра "Найкращі друзі козаків" до дня українського козацтва.

Про матеріал
Мета : - патріотичне виховання; - формування бажання вивчати історичне минуле свого народу, його культуру, працю, звичаї; - виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема до історії козацтва. - формування навичок працювати у команді.
Перегляд файлу

Великоскельовський НВК

КЗ «Павлівське НВО»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій квесту

до дня українського козацтва

«Найкращі друзі козаків»

(1-4 класи)

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

педагог-організатор

Швець О.О.

 

 

 

 

 

 

                              

 

 

                                                2019 рік

Мета :

-       патріотичне виховання;

-       формування бажання вивчати історичне минуле свого народу, його

        культуру, працю, звичаї;

-        виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема

           до історії козацтва.

-     формування навичок працювати у команді.

Аудиторія: команди з 8 х учнів 1-4 класів .

Тривалість свята: 1 година.

Місце проведення: приміщення школи ( спортивна зала, бібліотека,  

Класні кімнати)

Обладнання: національний костюм , папір та олівці, 4 конверти з  

завданнями, пазли картин про козаків, ребус , 2 маршрутні листи.

Про що треба не забути під час підготовки до гри:

-   Кількість станцій має перевищувати кількість команд для того, щоб  

       уникнути зіткнення команд на одній станції та витрачання часу.

-   На кожній станції має бути доросла людина - ведучий, який слідкує за

               виконанням завдання на станції, оцінює правильність виконання та  

       віддає

        команді конверт з наступною загадкою.

-    Обов’язково має бути запасне завдання на випадок непередбачених  

       ситуацій.

Хід гри:

На початку гри всі команди збираються в одному місці  

         для одночасного отримання завдання, маршрутного  

         листа, нагадування умов та правил гри.

         Кожна команда має пройти за своїм, відмінним від інших

          команд, маршрутом, розгадати загадки, в

         яких зашифровані місцезнаходження  станцій, знайти усі станції,

        виконати завдання на кожній станції.

Переможцем вважається команда, яка правильно виконала завдання на

         всіх станціях та раніше інших прийшла до фінішу.

 

 

 

 

 

 

 

Ведуча.

Сьогодні у школі свято,
Тут сміху і радості багато.
Із святом козаків вітаєм, 
Всього найкращого бажаєм.
Для боротьби ми не збирали 
Ані рушниць, ані гармат,
Здоров’я повен міх набрали,

Вистачить його на всіх.
 

Ведуча 1:

Наша мандрівка – в історію давню і близьку, хотілося б поєднати розповідь про славну Січ Запорозьку з тими піснями і думами, що їх складав народ про своїх героїв, своїх богатирів, а почнемо з спогадів ...

 

Ведуча 1:

Відгомоніли століття з того часу, як в пониззі Дніпра за його порогами, мужні і вільнолюбиві лицарі заснували Запорозьку Січ. Світ звав їх козаками.

 

Ведуча 2:Народ оспівав у своїх думах, піснях, легендах цих ,,святих лицарів, захисників вітчизни”.

Ведуча:У минулому українського народу було таке неповторне і 
 легендарне явище, як Запорізька Січ. Козацтво не було випадковістю на нашій землі. Прибуваючи  до безмежного степу, козаки селилися понад Дніпром та  Південним Бугом. Особливо їх приваблював Дніпро -  священна 
 і заповітна ріка, оспівана в думах та переказах. Козаки 
 називали Дніпро своїм «братом».

Ведуча:Козаки казали: „У нас вище всього честь і слава, воєнная справа, щоб себе не зганьбити і ворогів перемогти!”

Ведуча: Ми розпочинаємо козацьку гру-квест, в якій нащадки козаків повинні показати свої знання, винахідливість, таланти та волю до перемоги. А ми з вами подивимось, достойні вони наших предків запорізьких козаків, чи ні?

Ведучій:

Умови гри:

Квест — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.

Для 2 команд козаків гра відбувається в межах НВК. Козаки виконують різноманітні завдання на зупинках  . Кожна зупинка оцінюється відповідною кількістю балів. Перемагає той, хто набере більшу кількість балів. 

Ведуча: Тож ходіть до нас  наші славні козаченьки та розпочнемо наш патріотичний квест.

Під «Козацький марш» до залу заходять козаки.

Завдання (знаходиться у конверті)   

    - Ой! Трапилась маленька неприємність, у посланні загубилися усі голосні. Але ж ви не злякаєтесь такої перешкоди?

 

    Д БР Г   ДН , Ш Н В Н   К З К !  М СЦ   В Ш Ї   СТ НЦ     Ш К ЙТ   С Р Д     Г Л Ш НЬ.

 

    Пояснення для організаторів квесту:  У тексті вилучені голосні літери. Учасникам треба здогадатися,  які саме голосні відсутні, та прочитати текст, потім знайти потрібну підказку, в якій вказано місце потрібної їм станції.

 

    У закодованій фразі захована наступна інформація:

       ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНІ КОЗАКИ! МІСЦЕ ВАШОЇ СТАНЦІЇ ШУКАЙТЕ  СЕРЕД ОГОЛОШЕНЬ. 

   Учасники мають серед оголошень, які зазвичай розміщені у фойє школи, знайти  і таке:  

 

УВАГА!!!

ВПЕРШЕ У НАШІЙ ШКОЛІ!

НЕ ПРОПУСТІТЬ!

ЛИШЕ У НАС!!!!

БЕЗКОШТОВНО!!!

КВЕСТ!!!

МЕРЩІЙ У класну кімнату 4 класу!!! ТАМ НА ВАС ЧЕКАЄ ЗАВДАННЯ!!!

 

    1. Острів: (оголошує ведучий цієї станції )

 

          Зібрати пазли, на яких зображені запорожці на конях

 

 

Похожее изображениеПохожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

          Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою.

!Наступний острів – ТЕКАБІБЛІО    (бібліотека).

 

2 острів «Бібліотека». 

Завдання на другій станції: (оголошує  бібліотекар)

Ведуча . Цю станцію ми проведемо у формі ерудит – лото . Вам всім буде задано 10 питань з історії козацтва і на кожне питання запропоновано відповіді . Серед цих варіантів вам треба вибрати правильну відповідь на кожне питання. 
1.    Що означає слово козак?

- названий брат;

- брат;

- сусід;

- вільна людина.

2.    Де знаходилась козацька Січ?
-    за дніпровими порогами;
-    в причорноморських степах;
-    на Дунаї;
-    на Кримському півострові;
3.    Як називали місце, де жили козаки?
-    мазанка;
-    намет;
-    землянка;
-    курінь.
4.    Де найраніше виникла Козацька Січ?
-    на р. Кубань;
-    на о. Мала Хортиця;
-    на р. Самара;
-    на р. Підпільна

5.    Як називались козацькі судна?
-    галери; 
-    чайки;
-    фрегати.
6.    Гетьман це –
-    козацький воєначальник;
-    старшина;
-    вільна людина.

7.Коли святкують День українського козацтва?

- 6 вересня;

-14 жовтня;

-29 грудня;

 

!Наступний острів – класна кімната 2 класу.

 

3 острів :  «Секретний»

Вашим завданням буде розгадати ребуси. Відповіді писати на аркуші біля малюнка.

Для отримання пакету потрібно назвати ключове слово (відповідь на 5-й ребус).

http://jmil.com.ua/articles/2015-4/images/rebus1.jpg

 

 

http://jmil.com.ua/articles/2015-4/images/rebus2.jpg

 

Результат пошуку зображень за запитом "ребуси для дітей козацтво"

!Наступний острів – класна кімната 1 класу.

 

4 Острів «Загадковий»

Відгадати загадки.

Товстенький бичок
Обсмалений бочок
На вогні весь вік чорніє,
А ніхто не пожаліє.

(Казанок)

Качка в море
Упірнає
Хвіст тоненький
Залишає

(Відро з дужкою)

Кінь, залізний, худий
Допавсь до води,
Пив собі, пив,
Поки спрагу зігнав –
Озеро випив
До самого дна.

(Ложка та миска)

!Наступний острів – там де смачно пахне!

 

6.Острів . «У писара».

Назвати інгредієнти  козацького куліша.

к3

!Наступний острів – класна кімната 5 класу.

7.Острів «Творчий».

 На аркуші паперу  за 1  хв. намалювати козака  та предмети, які були їм дорогі. (діти малюють по черзі, кожен малює один елемент).

 

!Наступний острів –  (знаходиться у конверті)

 

Картинки по запросу ребус про спортзал

 

8.Острів «Здорове тіло, здоровий дух».

 

1 КОНКУРС «ПОЇЗД».

Як відомо, козаки вміли швидко бігати, навіть доганяли й ловили дикого коня. А чи вміють так швидко бігати учасники наших змагань? Зараз перевіримо. За моїм сигналом отамани біжать навколо поворотного прапорця, підбігають до команди, чіпляють одного воїна (зачіпають обов`язково правою рукою за ліву), вони вдвох оббігають навколо прапорця й назад, чіпляють третього воїна й усе повторюється, доки не заберуть останнього.

 

2 конкурс  «Стрибки»

Бігову доріжку поділимо на три рівні частини. У першій частині гравці стрибають на лівій нозі, у другій — на правій, у третій — на двох. Назад діти вертаються бігом.

3 конкурс. «Осідлай коня».

 За сигналом ведучого перший учасник пробігає відстань до стільця, біля нього лежить гімнастична палка, бере її між ноги  і повертається до команди. На «коня» сідає другий учасник. Потім  удвох «їдуть» до стільця, потім утрьох. Виграє та команда, яка швидше у повному складі «об’їде» навколо стільця і повернеться на місце.

4 конкурс. «Космічний екіпаж» Команді вручають по обручу і перший учасник біжить сам оббігає стільчик, на другому етапі забирає в обруч другого учасника і так далі. Перемагає та команда, яка швидше виконає це завдання.

Наступний острів – місце де почалася гра!

 

9.Острів «Залицяння».(Для капітанів).

Кожен капітан повинен зробити селфі з дівчатами. Перемагає той в кого більше фото.

10.Острів «Гопачок».

Гра з стільцями.

Підведення підсумків.Всі виконують пісню.

Ведуча:  Ось, нарешті, після чесної боротьби настав хвилюючий момент − визначення гурту − переможця. Надаємо слово журі.

Журі  називає курінь,

який переміг , вручають скарби  куріням.

Ведуча: Завершується наш квест.. Розлучатися завжди важко, але ми віримо, сподіваємося, що крім приємних хвилин, проведених разом, Ви отримали хороший настрій, у Вас добавилося оптимізму, віри у власні сили.

Ведуча. Зичимо здоров'я, щастя! Нехай у Вас панує достаток, витає козацький дух, а золоте колосся і червона калина схиляються на добро. На все добре!

 

 

 

doc
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
2463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку