Клас :5-А
Класний керівник :Герасюта С. С. код міні - модуля :12.2.9
Дата проведення :03.12.2019
Відкритий виховний захід
Тема: ГРА-КВЕСТ «ПОДОРОЖ СТЕЖИНКАМИ ЗДОРОВ’Я»
Мета: Мета гри-квесту «Подорож стежинами здоров’я» – сприяти отриманню школярами знань про поняття «здоров’я», «здоровий спосіб життя», визначення та усвідомлення факторів, що впливають на здоров’я, створення умов для формування в учнів позитивного ставлення до життя та власного здоров’я. Проводячи гру за допомогою учнів старших класів, ми сприяємо тому, щоб учні відчули себе в ролі старших наставників для малюків, збільшили свої знання в тій чи іншій галузі здоров’язбереження, розвивали свої організаторські та акторські здібності.
1. Вирішити проблему відторгнутих в класному колективі учнів №1, 15 шляхом формуванняціннісних орієнтацій в трудовій діяльності методом включення особистості в громадсько-корисну роботу класу.
2. Вивести із зони ізоляції в класному колективі учнів №2, 7, 10, 12, 14 шляхом формуванняцінностей у громадсько-корисній діяльності методом заохочення успіху особистості в колективних формах діяльності.
3. Формувати ціннісні орієнтації в навчально-пізнавальній діяльності учнів шляхомформування ціннісних орієнтацій в трудовій діяльності методом демонстрації особистості високої активності в навчанні.
4. Формувати ціннісні орієнтації в трудовій діяльності учнів шляхом формування цінностей угромадсько-корисній діяльності методом сприяння розвитку національно-громадянської свідомості.
5. Сприяти розвитку ціннісних пріоритетів до своєї держави в учнів через мотиваціювихованців до навчально-пізнавальної діяльності методом демонстрації сформованих духовних цінностей особистості
Сюжетна лінія Квест – це пригоди. Кожна команда проходить ряд станцій – етапів, де Помічники (учні 5-9 класів, одягнені в костюми казкових персонажів) проводять з гравцями рухливі гри і дають творче завдання. Вони ж і оцінюють роботу і ставлять бали у маршрутному листі. Знайти місце, де буде проходити кожен етап, можна, тільки розгадавши підказку. Це додаткові пригоди та азарт для гравців.
Інструкція: В даній роботі представлена методична розробка гри-квесту на тему здорового способу життя для учнів молодшої школи, яка проводиться учнями 5-9 класів з описом процесу підготовки та організації заходу, правилами гри, завданнями для всіх етапів проходження квесту, матеріалами, необхідними для проведення заходу. Використання цієї розробки заходу доцільне при здійсненні превентивної, просвітницької, тренінгової роботи з дітьми.
Гра-квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння школярами необхідних знань, умінь та навичок. Інтерактивні вправи, виконання яких передбачає участь у квесті, стимулюють інтерес учнів, забезпечують активне долучення всіх учасників, згуртовують колектив учнів.
№ етапу |
Зміст |
Час, хв. |
Форми роботи, Учасники |
|
1. Правила гри Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил. 1. Отримайте маршрутний лист. Розгадайте шифр і заповніть вільніклітинки відповідями. Таким чином ви дізнаєтесь, яким маршрутом будете пересуватися. 2. Рушаючи в подорож, не забувайте про правила вихованості тапочуття такту до своїх суперників. За виконані завдання отримуйте жетони . 3. Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію такреативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте! 4. На виконання кожного із завдань у вас до 10 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються. 5. Відвідуйте станції суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі. На кожну команду даються помічник єльфи та феї. (учні 5-А класу) |
2 |
колективна Герасюта С.С., 14. Самозванов Владислав, 12. Рибалко Андрій, 13. Русакова Дар’я, 7. Лазуренко Дарина |
|
2. Етап І - "Візитна картка" На майданчику шикуються команди. Кожна команда має свій колір, у кожного учасника кольорова краватка, або кепка. Кожна команда має свій прапорець. Ведучий проголошує вступне слово про здоров'я дитини і його основні компоненти: харчування, гігієну, чисте повітря, спорт і правильні дії в разі небезпеки та ін. Гра починається з урочистого привітання команд учасників. Команди демонструють свою життєву позицію на зразок виступу агітбригади. Презентують свою назву і гасло. |
3 |
групова 4 кл, 3 кл |
|
3. Етап ІІ - "На старт! Увага! Руш!" Після привітання команди отримують маршрутні листи, де за допомогою шифру зашифровані назви станцій, якими будуть подорожувати класи. Діти розшифровують написи і готуються до початку подорожі. Подається умовний сигнал і команди рушають в путь. На кожній станції за виконані завдання діти отримуватимуть жетони у вигляді веселих пігулок. Помічники (учні 5-А класу роздають жетони) |
1 |
колективна 3 кл, 4 кл, Герасюта С.С., 2. Ващенко Володимир, 4. Галканова Марія, 6. Кулешов Гліб, 10. Нехтій Марія, 17. Федорченко Софія |
|
4. СТАНЦІЯ ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ "Місто Смаколиків" (На станції дітей зустрічають Малюк і Карлсон) Малюк і Карлсон намагаються розповісти дітям про важливість правильного харчування, при цьому Карлсон відстоює права шкідливих смаколиків, а малюк намагається запевнити його і учнів, що корисна їжа набагато краща. Герої пропонують дітям розібратися в цьому питанні разом. У ведучих три набори кольорових карток для трьох конкурсів і жетони, для команд. |
1 |
індивідуальна 18. Шевченко Аліна, 9. Нєсговоров Єгор |
|
5. 1.Гра "Візит до супермаркету" На столі перед учнями картки із зображенням корисних і шкідливих продуктів, а також мініатюрна копія кошику для покупок і відерця для сміття. Команді пропонується здійснити похід до супермаркету і навантажити кошик покупками. Діти повинні покласти в кошик тільки корисні товари, а шкідливі - в смітничок. (Діти виконують завдання. У випадку помилки ведучі її пояснюють, роблячи акцент на тому, наскільки важливі відібрані ними корисні продукти. За виконання завдання дають жетон у вигляді пігулки). |
4 |
групова 18. Шевченко Аліна, 9. Нєсговоров Єгор, 4 кл, 3 кл |
|
6. 2.Гра "Антиреклама" Серед запропонованих зображень відібрати малюнки товарів, які рекламують по телевізору шкідливі продукти. Обираючи малюнки, діти повинні самі називати чим ці продукти шкодять людині. (Малюк і Карлсон уважно прослуховують відповіді , виправляють помилки, наголошуючи, що далеко не всі реклами корисні для перегляду. За виконання завдання дають жетон.) |
4 |
групова 9. Нєсговоров Єгор, 18. Шевченко Аліна, 4 кл, 3 кл |
|
7. 3.Гра "Меню здорової людини" Малюк і Карлсон розповідають про те, що для здоров'я дуже важливо знати, що і коли потрібно споживати, а тому пропонують із запропонованих продуктів скласти меню для сніданку обіду і вечері. Для цього учням потрібно розкласти картки на три тарілки. (За виконання завдання учні отримують жетон і рушають далі.) |
4 |
групова 9. Нєсговоров Єгор, 18. Шевченко Аліна, 4 кл, 3 кл |
|
8. СТАНЦІЯ ГІГІЄНІЧНИХ ЗНАНЬ "Країна Чистоти" (На станції команди зустрічають неохайний домовичок Кузя і дівчинка Тетяна)Тетянка скаржиться дітям, що домовик ніяк не хоче вчитися правилам гігієни і просить, щоб діти їй допомогли. Кузя не хоче поступатися, але в ході гри погоджується і обіцяє завжди дбати про свою чистоту. |
1 |
індивідуальна 15. Соляник Аріна, 1. Бабіч Дмитро |
|
9. 1.Гра "Мішечок важливих речей" У мішечку знаходяться речі, які допомагають людині дбати про особисту гігієну. Учасники по черзі дістають із мішечка предмет і пояснюють як, як часто,коли і для чого слід використовувати цей предмет. У мішку: гребінець, мило, шампунь, пилочка для нігтів, зубна щітка, носова хустинка, щітка для одягу, ножиці, марлева пов'язка, гумові рукавички та ін. |
4 |
групова 1. Бабіч Дмитро, 15. Соляник Аріна, 4 кл, 3 кл |
|
10. 2.Гра "Знайди слово" Учасники отримують фломастер і знаходять на ігровому полі потрібні слова. |
4 |
групова 18. Шевченко Аліна, 1. Бабіч Дмитро, 4 кл, 3 кл |
|
11. СТАНЦІЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА "Країна Розумників" Привітання учасників |
1 |
індивідуальна 3. Воротнікова Єлизавета, 8. Нечепуренко Дмитро |
|
13. 2. Відгадай загадки про спорт і здоров’я 1.Если дружен ты со мной, Настойчив в тренировках, Ты будешь в холод или зной – Выносливым и ловким! (спорт) 2. Сто веселых упражнений Со скакалкой и мячом, Будешь делать их без лени Станешь лучшим силачом (зарядка) 3. Четверо бегут, четверо спешат,Все обогнать друг друга хотят (лыжи и палки). Две в руках, две в руках, не провалишься в снегах, А проедешь без труда и оставишь два следа (лыжи и палки). 4. Сперва с горы летишь на них,А после в гору тянешь их (санки). 5. Ростом мал, да удал, От меня он ускакал. Хоть надут он всегда, С ним не скучно никогда (мяч). 6.Есть ребята у меня два серебряных коня, Езжу сразу на обоих, что за кони у меня? (коньки). 7. Оно важно для человека,С ним проживешь не меньше века. И не узнаешь никогда, Кто такие доктора (здоровье). 8. Для здоровья очень важенИ прибавляет сил. Он бывает сладкий даже И всем необходим (сон). 9. Ясным утром вдоль дорогиНа траве блестит роса. По дороге едут ноги, И бегут два колеса (велосипед). 10. Бывает яблочный, фруктовый,А также ягодно-сливовый. Полезен очень по утрам, Здоровым быть поможет нам (сок) |
4 |
групова 8. Нечепуренко Дмитро, 3. Воротнікова Єлизавета, 4 кл, 3 кл |
|
14. 3. Гра «Акторська» Одному учаснику команди дається завдання – показати слово «олімпійський чемпіон», «майстер спорту з важкої атлетики», «легкоатлет». Інші учасники повинні здогадатися що він показує. Після того як діти вгадали слово вони отримують частину фрази. |
4 |
групова 4 кл, 3 кл, 3. Воротнікова Єлизавета, 8. Нечепуренко Дмитро |
|
15. СТАНЦІЯ ПРИРОДНИЧА "Заповідна територія" (На станції команди зустрічають Квіткові феї )Вони вважають в природі схована таємнича сила і заохочують учнів розкрити в чому сила природи. |
1 |
групова 5. Єсіпова Дар’я, 19. Шитов Олег |
|
16. 1.Гра "Аптека природи" Із аптечки, що стоїть на столі по черзі дістають картки із зображеннями натуральних ліків і корисних рослин. Команди відповідають, для чого і коли люди використовують ці рослинні ліки. В аптечці: калина, ромашка, мед, липа, березовий сік, часник, малина, гірчиця, цибуля та ін. |
4 |
групова 4 кл, 3 кл, 5. Єсіпова Дар’я, 19. Шитов Олег |
|
17. 2.Гра "Користь-отрута" Серед зображень трав і квітів знайти отруйні рослини. Приклади карток: Квіткові феї називають назви і наголошують на тому, що здійснюючи прогулянки в лісі чи на полі слід обходити окремі рослини, не використовувати їх для ігор та не зривати їх. |
4 |
групова 5. Єсіпова Дар’я, 19. Шитов Олег |
|
18. 3.Гра "Вітамінна" Вікторина "Корисні властивості овочів і фруктів" 1. Зелень, хороша профілактика інфаркту, покращує водний баланс,благотворно впливає при недокрів'ї, авітамінозі. (Салат, петрушка, кріп) 2. Вживання цього овоча дуже корисно для зору і профілактикиракових захворювань (Морква) 3. Цей овоч є сильним антиалергенним (Капуста) 4. Цей овоч покращує роботу кишечника, знижує тиск (буряк) 5. Цей фрукт володіє зміцнюючою дією. Гарні для нирок, серця, обміну речовин (яблука). 6. Ягода, яка володіє величезною кількістю вітаміну С. (смородина) 7. Фрукт, який надає противосклеротическое дію, сприяє виведенню з організму води і куховарської солі. (Груша) 8. Що в перекладі з латинської означає слово «вітамін»? (Життя) 9. Що заважає отрут завдавати шкоди організму? (Імунітет) 10. У якому місті відродилися сучасні олімпійські ігри? (Афіни) 11. Як називають людей, що вживають тільки рослинну їжу? (Вегетаріанці) 12. Арматура для людського тіла? (Скелет) 13. Лікарська рослина, яка росте вздовж дороги? (Подорожник) 14. Як називається наука, що вивчає взаємозв'язок організмів з середовищем їхнього життя? (Біологія) 15. Як називають любителів купання взимку в крижаній воді? (Моржі) 16. Найпоширеніший отрута, який міститься в тютюні? (Нікотин) За правильні ВІДПОВІДІ отримуються 16 балів и часть фрази. |
4 |
групова 3 кл, 4 кл, 5. Єсіпова Дар’я, 19. Шитов Олег |
|
19. СТАНЦІЯ БЕЗПЕКИ "Фортеця Порятунку" Мальвіна і Буратіно Буратіно не хоче слухатись Мальвіну, вважає, що з ним ніколи не трапиться ніякої біди. Мальвіна розповідає про те, що втратити здоров'я, а іноді навіть і життя- дуже просто, та просить дітей, розповісти Буратіно про небезпеку, яка очікує неслухняних дітей і про те, як слід діяти, щоб її уникнути. Для цього грають у гру "Небезпечні забавки". |
1 |
індивідуальна 16. Униченко Анастасія, 11. Полікуткін Станіслав |
|
20. 1.Гра "Небезпечні забавки" У конверті знаходяться картки із зображенням небезпечних ситуацій. Завдання гравців, назвати, яка небезпека очікує дітей, які можуть бути наслідки і що слід робити, щоб уберегти воє життя і здоров'я. |
4 |
групова 16. Униченко Анастасія, 4 кл, 3 кл, 11. Полікуткін Станіслав |
|
21. 2.Гра "Алло, рятуйте!" Учасникам необхідно записати на картці із зображенням пожежної охорони, міліції, швидкої допомоги та служби газу номери телефонів екстремальних служб. |
4 |
групова 16. Униченко Анастасія, 11. Полікуткін Станіслав |
|
22. 3.Гра "Перша допомога" Учням пропонується уявити, що біля них немає дорослих, а ситуація потребує невідкладних дій, якими будуть їхні дії в разі: • Ви сильно порізали руку, що слід одразу зробити? • Уявіть, що ви залишились вдома самі, і раптом отримали опік, вашідії? • Уявіть, що впали, і в результаті отримали великий синець, щонеобхідно зробити? • Дорослих вдома немає, а у вас сильно розболілась голова, як можнасебе полікувати? Чи можна самому вживати ліки? • Під час прогулянки ви знайшли незнайомий підозрілий предмет,який може виявитись вибухівкою. Ваші дії? |
4 |
групова 16. Униченко Анастасія, 11. Полікуткін Станіслав |
|
23. Етап ІІІ - "Фінал" Команди, що відвідали всі станції, а також учні,що працювали на станціях, повертаються до місця збору. Підраховують жетони. Ведучий проголошує слово про процес квесту, оцінює активність і настрій учасників гри. Наголошує на тому, що гра не мала характеру змагання за перше місце, найголовнішим для всіх, було отримання нових знань та здійснення подорожі. Казкові персонажі обирають найактивніші класи - це приз за активність. Команда, що обрала найбільшу кількість жетонів - переможці квесту. Команда, що підготувала найкращу "візитну картку"- приз глядацьких симпатій Також можуть бути номінації "За креативність і неординарність", "Веселим і кмітливим", "Найрозумнішим" та ін. Свято закінчується колективним фото напам'ять . Всі отримують солодкі подарунки та буклети про ЗОЖ. |
8 |
колективна Герасюта С.С., 3 кл, 4 кл, 5-А кл |
24. Висновки 1 індивідуальна
Проведення гри-квесту сприяло не тільки формуванню в учнів Герасюта С.С., необхідних компетенцій, актуалізації наявних знань з теми здорового Вихователі,
способу життя, а й формуванню громадянина, Заступник
інтелектуально-розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, що директора НВР володіє системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя, готової протистояти труднощам та негативним чинникам оточуючого середовища.
Проведення заходу забезпечило створення сприятливих психологічних умов для ефективної взаємодії в групі, самопізнання учасників гри.
Проведення гри-квесту може стати традиційним щорічним заходом для навчального-закладу, адже учні завжди з нетерпінням чекають чергових захоплюючих пригод, під час яких вони мають можливість проявити свої знання, вміння та творчі здібності, виконати ряд цікавих завдань.