Квест-гра «Стежками рідного міста»
Інтегрований урок для 1 класу на тему «Мій рідний край»
Квест-гра «Мій рідний край Стежками рідного міста»
Категорія учасників: учні 1 класу
формувати ключові компетентності:
Обладнання: карта квесту-гри, завдання кожної станції квесту-гри, фотографії «7 чудес Кам’янця – Подільського, український одяг; наочний матеріал, музичне оформлення.
Форма проведення: квест-гра
Хід уроку
І. Організація класу.
Руку другу простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок! Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем.
Спілкування людей завжди починається з вітання. В Україні воно становить складний ритуал, який включає і жести і міміку, і слова. У нас на Поділлі молодь, вітаючись, казала «Добрий день» або «Слава Ісусу», старші люди – «Добридень» або «Помагайбіг».
ІІ. Актуалізація знань.
1.Читання ранкового повідомлення.
-Доброго ранку!
Сьогодні у нас дуже цікавий день!
На сьогодні особливе прохання- щиро посміхатися, говорити один одному добрі слова, підтримувати і допомагати.
2.Гра «Чарівна скринька»
Вчитель пропонує визначити який предмет знаходиться всередині, діти трусять нею, ставлячи одне закрите питання. Скринька рухається до тих пір, поки не вгадають її вміст. ( у скриньці схована квітка)
III. Мотивація навчальної діяльності
- Про що сьогодні піде мова на уроці ви дізнаєтесь, якщо виконаєте вправу «Лабіринт», прочитавши слова «змійкою»
Квітка на камені,
Древня перлина…
В місто над Смотричем
Серцем я лину.
(Додаток 1)
3. Оголошення теми та мети уроку.
Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності 33 роки. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Ми щасливі, що народилися на чудовій, багатій, мальовничій землі – у нашій Україні. Тут жили наші діди й прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського. Де б ми не були, будемо згадувати і рідну домівку, де ми народилися, і мамині очі, і вірних друзів, з якими ділили і радощі, і горе, і ще багато-багато речей, які ми пам΄ятаємо і любимо ще з дитинства. Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, завжди хоче розповісти про неї найкраще.
Вправа «Крісло автора»
Наше місто старовинне. Через його незвичайну красу, Кам’янець часто називають «квіткою на камені» Йому більше 700 років. Кожен камінчик має свою історію. А за кількістю пам’яток Кам’янець поступається лише Києву та Львову.
Хочеться згадати слова Ліни Костенко:
Є щось святе в словах: мій рідний край.
Для мене — це матусі ніжна пісня
І рідний сад, від квіту білосніжний,
І той калиновий у тихім лузі гай.
Для мене — це твої стежки й мої,
В містах і селах стоптані любовно,
Й пісень людські прозорі ручаї,
Усе, що серцю рідне невимовно.
Сьогодні ми з вчителями та працівниками школи приготували для вас невеликий квест, який допоможе зрозуміти, як добре ви знаєте свій рідний край.
ІV. Основна частина
Учитель:
-Квест, як відомо, - це командна гра-пригода, тому ми з вами поділимось на команди( поділ на команди відповідно кольорових прапорців).
- Що очікуєте від такого уроку?
-Якими будете сьогодні на уроці?
(К – кмітливими,
В – веселими,
Е – енергійними,
С – старанними,
Т – творчими) (Додаток 2)
По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань. У нашому квесті їх 7. Стільки ж букв у слові «Україна».
Вручення маршрутного листа
Вчитель. Зараз ви отримаєте маршрутні листи і вирушите по станціях. Якщо на станції ви правильно виконаєте завдання, отримаєте частинку мапи Кам’янця. В кінці квесту зберете всю карту. (Додаток 3)
Станція № 1. «Інформаційна» ( бібліотека)
Бібліотекар:
-Кам’янець - єдине місто-фортеця, яке розміщене на півострові. Воно було столицею Української Народної Республіки та 600 років адміністративним і культурним центром Поділля .Є одним із 7 чудес України. Кам’янець-фестивальна столиця України.
Пропоную вашій увазі невеликий ролик про наше місто. (Додаток 4)
На першій станції ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте край, в якому ми живемо.
Завдання: відповісти на запитання вікторини:
1.Що зображено на прапорі та гербі нашого міста? ( Золоте усміхнене сонце з шістнадцятьма променями)
2. Яку назву мала центральна площа Старого міста, найбільшою гордістю якої є Ратуша? ( Ринкова площа, зараз - Польський ринок або «сувенірний»)
3. Як називається оборонна споруда, до складу якої входить головний двір, оточений мурами з одинадцятьма вежами? ( Стара фортеця)
4. Який міст допоможе дістатися старої частини Кам’янця? ( Новопланівський міст.)
5. Яка річка протікає кам’янистими каньйонами нашого міста? (Річка Смотрич)
( учні отримують 1-й пазл мапи)
Станція № 2. «Історична»
Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати.
Кам’янець- Подільський-
Це Стара фортеця,
Там, де річка Смотрич
У каньйоні в’ється.
Давнини відбиток
Тут живе, не гасне,
Пам’ять про минуле-
Гордість днів сучасних.
Завдання: виконати завдання графічного диктанту і дізнатись, як розшифроване зображення пов’язане з легендою заснування міста.
(Додаток 5)
Вчитель історії:
Сьогодні на честь видатних князів Коріатовичів названо одну із центральних вулиць міста.( учні отримують 2-й пазл мапи)
Станція № 3. «Патріотична»
Учень: Кам’янець-Подільський- історичне місто,
Де події славні зібрані в намисто.
Дзвони лихоліття в Кам’янці лунали
І нещадно місто біли й руйнували.
Та воно воскресло і живе понині –
Гордість України, велич та святиня.
Педагог-організатор: Так кожен українець любить свій рідний край. А чи задумувались ви, хто такий патріот?
Учень 1: Людина, яка любить свою Батьківщину!
Учень 2: Той, хто носить вишиванку, говорить чистою українською мовою!
Учень 3: Навчається і працює на благо Батьківщини!
Учень 4: Дотримується законів України, поважає державні символи!
Учень 5: Має громадянський та конституційний обов'язок, береже рідну Землю!
Учень 6: Поважає історію, народні традиції, звичаї та культуру свого народу.
Учень 7: Вільний, справедливий, чесний, відповідальний!
- А зараз ви зможете спробувати і свої сили в віршованому змаганні.
Із розрізнених слів складіть приказки та прислів’я про рідну землю:
а, усюди, вдома, добре, найліпше, ( Усюди добре, а вдома найліпше.)
край, рідний, рай, земний ( Рідний край- земний рай.)
рідним, за, і, небі, в, сумно, краєм ( За рідним краєм і в небі сумно.
своєму, стіни, домі, у, допомагають, і ( У своєму домі і стіни допомагають.)
земля, рідна, мов, золота, колиска ( Рідна земля- мов колиска золота.)
(Додаток 6)
( учні отримують 4-й пазл мапи)
Станція № 4. «Мультимедійна»
Вчитель інформатики:
-Незабаром день нашого міста. І з цієї нагоди я хочу дізнатися, як ви знаєте своє місто. Давайте разом здійснимо заочну подорож вулицями нашого міста. ( Робота з мультимедійною дошкою) (Додаток 7)
Завдання: знайти зображення вулиці за її описом.
1. Єдиний проспект у нашому місті, який простягнувся від Хмельницького шосе до мосту « Лань, що біжить» Через нього пройшла естафета Олімпійського вогню. Названо йог на честь відомого історика, який жив і працював у нашому місті.
2.Саме на цій вулиці на косогорі стоїть олень- давній символ Кам’янця. Вулиця проходить через сквери Гунські криниці та Танкістів.
3. Одна із центральних вулиць. Колись називалась Олександрівською, бо на високому пагорбі звели православний собор Олександра Невського. Це головна пішоходна вулиця міста.
4. Одна із найдовших вулиць. Вона проходить через парк відпочинку, дендропарк та ботанічний сад. У цьому році вперше тут засвітилась вогниками новорічна ялинка.
- Ми щойно з вами побували в історичних, пам’ятних місцях нашого міста. Цікава їх історія. Дізнатись більше про історію інших вулиць вам допоможе дитяче об’єднання «Перлина Поділля»( учні отримують 5-й пазл мапи)
Станція №5 « Ігрова»
Учень:
Міст Турецький – безцінна скарбниця.
Тут історії пісня лунає.
Багатьох поколінь славний спадок
Радо гостей своїх зустрічає.
Вихователь:
Завдання: збудувати LEQO - міст за власним задумом відповідно до ширини річки об’єднавшись у команду та презентувати його. (учні отримують 6-й пазл мапи) (Додаток 8)
Учень:
Кам’янець – Подільський- місто мальовниче
І у гості друзів завжди воно кличе.
Наше місто давнє , гарне, загадкове.
Раз сюди потрапиш – завітаєш знову.
Тепер, ви, друзі, коли ви знайомі з усіма визначними пам’ятками нашого міста, чи погоджуєтесь з таким вибором його мешканців щодо визначення « 7 чудес Кам’янця-Подільського?
Утім, пройшовши вулицями, вуличками, провулками та площами міста, ти зможеш назвати себе справжнім знавцем історії славетного Кам’янця та рідного краю.
Переповідайте її своїм друзям та запрошуйте до нашого дивовижного міста!
( вчитель вручає учням останній 7-й пазл мапи Кам’янця)
V. Заключна частина. Висновки
Пісня « Про Україну»
Учитель:
- Сьогодні у нашому квесті брали участь команди, які проходили завдання за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла краще за інших проявити себе на одній із станцій. Отже, за підсумками квесту ми хочемо нагородити кожну групу за перемогу в одній з номінацій.
Номінації:
«Мій край – моя історія жива»; ( підсумки вікторини)
«Кожному мила своя сторона»; ( підсумки заочної подорожі )
- Вітаємо всіх з перемогою в номінаціях!
Учитель: і під кінець нашого квесту давайте всі разом скажемо:
Ми – це Держава, велика, єдина,
Ми – українці, наш дім – Україна!