Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
Урок №
Тема: Жива і нежива природа взимку.
Мета: 1. Ознайомити дітей з характерними ознаками зими у живій та неживій природі, зі змінами у житті тварин та рослин з приходом зими та з причинами, які їх зумовлюють; розвивати спостережливість, уміння аналізувати природні явища та робити висновки; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.
2. Навчати вправам для формування правильної постави; розвивати координацію рухів, почуття ритму та інші фізичні якості; виховувати згуртованість та колективізм.
3. Вчити добирати прикметники, влучні для опису тварин; розвивати усне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати культуру усного мовлення.
Тип уроку: інтегрований (фізична культура, українська мова)
Обладнання: предметні малюнки об’єктів живої та неживої природи, природні матеріали, відео та аудіо записи.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організаційний момент.
Хочу вам гарного уроку побажати,
Щоб було цікаво всім нам працювати.
Щоб хотіли вправно всі відповідати,
Щоб вам допомагало вміння міркувати.
2. Актуалізація опорних знань.
- Якою буває природа?
- В чому відмінність між живою і неживою природою?
- Наведіть приклади живої природи.
- Що належить до неживої природи?
Вправа «Асоціативний кущ»:
Розподілити малюнки на дошці на 2 групи:
ЖИВА ПРИРОДА НЕЖИВА ПРИРОДА
3. Повідомлення теми та мети уроку.
Проблемне запитання:
ІІ. Основна частина
Зима! Зима! Усякий знає,
Вона (холодною) буває.
Летять, кружляють, як пушинки,
Легкі, білесенькі (сніжинки).
От випав сніг. Яка обнова!
Тоді зима така (чудова).
Міста чистесенькі і села –
Тоді зима така (весела).
Кружляють вальс сніжинки ніжні,
Зима пухка і (білосніжна).
Коли мете легка пороша,
Вона тоді усім (хороша).
Зима буває і серйозна:
Суха, і вітряна, й (морозна).
«Читання з демонстрацією»
Текст на с. 68.
Розподіліть тварин, яких зображено в підручнику на 2 групи:
Те саме зробити на дошці.
Вийшли всі інші звірі і почали кожен своє доводити. Одні кажуть, що сніг – це добре, інші – що погано. Така суперечка почалася! І триває вже кілька днів.
Що будемо робити, діти? Гадаю, треба вирушати до лісу.
Маленький, пухнастий, має довгі вуха, куций хвостик. Взимку білий, влітку сірий. Має 4 лапи: 2 передні коротші, а 2 задні довші. Це допомагає йому швидко бігати та стрибати. А це йому треба, бо він постійно має від когось втікати. (Заєць)
Ноги вище піднімайте,
Через кущики ступайте.
Спини рівно всі тримайте,
а коліна піднімайте.
Лось: - Для мене сніг – то погано. По-перше, мені важко ходити по заметах, мої ноги провалюються. Тому, взимку я особливо боюся зустріти голодного вовка, бо можу не втекти. А по-друге, під снігом лишилася вся моя їжа – суха трава. Тепер доводиться їсти гілочки.
А тепер проходимо повз нього приставним кроком, тримаючи руки на поясі. Обережно, щоб не зачепитися! Дійшли!
Опис кабана.
Всі навшпиньках йдуть малята,
Щоб до сонечка дістати.
Спини рівно всі тримайте
І легесенько ступайте.
Ми до мишки йдемо,
Гостинці їй несемо.
Мишка спить.
Опис мишки.
А нам час поспішати до ведмедика.
Раз – два, раз – два,
Крокує лісом дітвора.
Раз – два, раз – два,
До ведмедя їм пора.
Руки в боки всі, малята,
Як ведмеді слід ступати.
ІІІ. Підсумок.
Уявіть, що ви зустріли зиму. Що б ви хотіли в неї запитати? А попросити? А за що подякувати?
Спеціалізована школа № 131
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
1 клас
Жива і нежива природа взимку
Вчитель вищої категорії
І.В. Суслова
м. Киів
2019 рік