Урок з ЯДС "Жива і нежива природа взимку" 1 клас

Про матеріал
Інтегрований урок (природознавство, українська мова, фізична культура) з курсу "Я досліджую світ"
Перегляд файлу

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

                                                   Урок №

Тема: Жива і нежива природа взимку.

Мета: 1. Ознайомити дітей з характерними ознаками зими у живій та неживій природі, зі змінами у житті тварин та рослин з приходом зими та з причинами, які їх зумовлюють; розвивати спостережливість, уміння аналізувати природні явища та робити висновки; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.

2. Навчати вправам для формування правильної постави; розвивати координацію рухів, почуття ритму та інші фізичні якості; виховувати згуртованість та колективізм.

3. Вчити добирати прикметники, влучні для опису тварин; розвивати усне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати культуру усного мовлення.

Тип уроку: інтегрований (фізична культура, українська мова)

Обладнання: предметні малюнки об’єктів живої та неживої природи, природні матеріали, відео та аудіо записи.

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

    1. Організаційний момент.

         Хочу вам гарного  уроку побажати,

         Щоб було цікаво всім нам працювати.

         Щоб хотіли вправно  всі відповідати,

         Щоб вам допомагало вміння міркувати.

   

    2. Актуалізація опорних знань.

        - Якою буває природа?

        - В чому відмінність між живою і неживою природою?

        -  Наведіть приклади живої природи.

        - Що належить до неживої природи? 

       Вправа «Асоціативний кущ»:

       Розподілити малюнки на дошці на 2 групи:

       ЖИВА ПРИРОДА                              НЕЖИВА ПРИРОДА

 

      3. Повідомлення теми та мети уроку.

          Проблемне запитання:

  •          А чи змінюються предмети живої і неживої природи протягом року?
  •          Сьогодні ми поговоримо про ці зміни і чому вони відбуваються.

 

ІІ. Основна частина

  1. Гра «Відгадай»

 

Зима! Зима! Усякий знає,

Вона (холодною) буває.

Летять, кружляють, як пушинки,

Легкі, білесенькі (сніжинки).

От випав сніг. Яка обнова!

Тоді зима така (чудова).

Міста чистесенькі і села –

Тоді зима така (весела).

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і (білосніжна).

Коли мете легка пороша,

Вона тоді усім (хороша).

Зима буває і серйозна:

Суха, і вітряна, й (морозна).

 

  1. Робота з підручником.

«Читання з демонстрацією»

Текст на с. 68.

 

  1. Робота в парах.

Розподіліть тварин, яких зображено в підручнику на 2 групи:

  1.      ті, що шукають собі корм;
  2.      ті, що впадають в сплячку.

         Те саме зробити на дошці.

 

  1. Уявна зимова мандрівка до лісу.

 

  •          Настала морозна зима. Випало багато снігу. Вистрибнув заєць зі своєї нори у новій білій шубці, дивиться, а ліс мов підмінили. Кожен кущ стоїть у білому вбранні, а земля неначе білою пухнастою ковдрою вкрита. «Як добре, що випав сніг, – подумав заєць, - мене не видно!»

Вийшли всі інші звірі і почали кожен своє доводити. Одні кажуть, що сніг – це добре, інші – що погано. Така суперечка почалася! І триває вже кілька днів.

Що будемо робити, діти? Гадаю, треба вирушати до лісу.

 

  1. Ходьба на місці, лижна хода.

 

  •          Ось ми вже і в лісі. А хто це нас зустрічає? Я його опишу, а ви впізнайте за описом.

Маленький, пухнастий, має довгі вуха, куций хвостик. Взимку білий, влітку сірий. Має 4 лапи: 2 передні коротші, а 2 задні довші. Це допомагає йому швидко бігати та стрибати. А це йому треба, бо він постійно має від когось втікати. (Заєць)

 

  •          Сніг для зайця – добре чи погано? (Міркування дітей)

 

  •          Подивіться, в гущавині лісу хтось гуляє. Ходімо до нього!

 

  1. Ходьба з високим підніманням колін.

 

Ноги вище піднімайте,

Через кущики ступайте.

Спини рівно всі тримайте,

а коліна піднімайте.

 

  •          Хто це? (Лось) Опишіть лося.

 

  •          Доброго дня, лосю! Сніг для тебе – добре чи погано?

 

          Лось: - Для мене сніг – то погано. По-перше, мені важко ходити по заметах, мої ноги провалюються. Тому, взимку я особливо боюся зустріти голодного вовка, бо можу не втекти. А по-друге, під снігом лишилася вся моя їжа – суха трава. Тепер доводиться їсти гілочки.

  •          Не хвилюйся, лосю, ми принесли тобі трішки сухих листочків. Пригощайся!
  •          Дякую, друзі!
  •          Бувай! Стережись вовків! А ми йдемо далі.

   

  1. Ходьба з уявними перешкодами.

 

  •          Бачу вдалині дикого кабана. Йдемо? Але шлях нам  перешкоджає повалене дерево. Переступаємо!

А тепер проходимо повз нього приставним кроком, тримаючи руки на поясі. Обережно, щоб не зачепитися! Дійшли!

 

  •          Доброго дня, Кабане! Ти справді дикий?

 

  •          Так, люди мене ще звуть вепром.

 

  •          Ну хоч ти радий снігові?

 

  •          Ох, ні! Під снігом залишився весь мій корм. Поки до землі дориєшся – зовсім знесилишся. Знайдеш корінець або жолудь, з’їси і знову потрібно замети розгрібати.

 

  •          Діти опишіть кабана і пригостіть його каштанами.

 

Опис кабана.  

 

  •          Діти, но невже сніг всім приніс тільки шкоду? Їжу сховав, землю заморозив, птахів у теплі краї прогнав. Не може такого бути! Давайте ще в когось запитаємо. Пропоную піти до маленької мишки. А щоб її не злякати, пропоную йти навшпиньках.

 

  1. Ходьба навшпиньках.

 

Всі навшпиньках йдуть малята,

Щоб до сонечка дістати.

Спини рівно всі тримайте

І легесенько ступайте.

Ми до мишки йдемо,

Гостинці їй несемо.

 

  •          Доброго дня, мишко! Ми обійшли весь ліс, зустріли полохливого зайчика, велетня лося, дикого кабана. Усі вони не раді снігові. А ти що нам скажеш? Ти любиш сніг?

Мишка спить.

  •          Діти, а мишці під снігом тепло, спокійно, затишно. Сон мишку рятує не тільки від вітру та морозу, а й від сови, лисиці. Під снігом вона собі знаходить і травичку і насіннячко різне. Давайте не будемо її тривожити, а краще опишемо її.

 

Опис мишки.

 

  •          Бувай мишко! Солодких тобі снів! А прокинешся – це тобі від нас сніданок. (залишити зерно)

А нам час поспішати до ведмедика.

 

  1. Ходьба на внутрішній та зовнішній стороні стопи.

 

Раз – два, раз – два,

Крокує  лісом дітвора.

Раз – два, раз – два,

До ведмедя їм пора.

Руки в боки всі, малята,

Як ведмеді слід ступати.

 

  •          Діти, що робить ведмедик?
  •          Правильно, він спить.
  •          Як ви гадаєте, під снігом йому добре, чи погано?
  •          Так, йому тепло, затишно. Не будемо його турбувати, нехай солодко спить до весни, сподіваюся йому вистачить запасу жиру, який він наїв за літо. А то буває, що ведмеді просинаються серед зими тому, що в них закінчується запас жиру, яким вони запаслися влітку. Тоді вони злі, бо голодні, невиспані. Тож тікаймо, поки не прокинувся.

 

  1. Біг на місці.

 

  •          А ось і маленьке кубельце їжачка. Чи затишно йому там?
  •          Отже, мишка, ведмідь та їжачок раді снігові. Дякую вам за висновки. Нам час повертатись додому.

 

  1.  Ходьба на місці.

 

  •          Ось ми і в школі. З’ясували, що сніг взимку випав все-таки недарма. Він не тільки прихистив від холоду і голоду звірят, а ще й вкрив теплою ковдрою землю.  А що ж буде з ним весною, куди він подінеться?
  •          Отже, для землі сніг корисний чи шкідливий?

 

  1. Вправа «Малюнковий диктант»
  •          Я задаю вам питання, а відповідь на нього ви малюєте.
  1.      Як виглядає взимку земля (грунт)?
  2.      Як виглядає зимове небо?
  3.      В якому стані найчастіше взимку буває вода?
  4.      Намалюйте дерево взимку.
  5.      Яких птахів можна побачити взимку?

 

ІІІ. Підсумок.

Уявіть, що ви зустріли зиму. Що б ви хотіли в неї запитати? А попросити? А за що подякувати?

 

 

Спеціалізована школа № 131

 

 

 

 

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

1 клас

 

Жива і нежива природа взимку

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель вищої категорії

І.В. Суслова

 

 

м. Киів

2019 рік

docx
Додано
30 грудня 2024
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку