Тема: Закріплення першого правила відмінника та відмінниці. Читання правила за допомогою прийому стеження. Фізкультхвилинка на мелодію пісні «Алфавіт». Формування навичок складового читання та читання цілими словами.
Мета: Формувати і поглиблювати знання про школу, про організацію шкільного життя і правила успішного навчання, вчити читати, використовуючи прийом стеження, формувати навички читання цілими словами, виробляти навичку раціонального читання, вчити виконувати вправи сторінки Запам’ятайлика, виконувати вправи на визначення швидкості читання, виробляти уміння порівнювати, аналізувати, співвідносити, розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять, спостережливість; формувати ціннісне ставлення до навчання, виховувати старанність та наполегливість.
Обладнання: Телевізор, відеозапис пісень «Якщо в тебе є ім’я…», «Вчать у школі», «Алфавіт», герої уроку (Розумниця, Незнайко, Поспішайко.)
Засоби досягнення мети:
- інтерактивні вправи: «Піктограми», «Малюнок від Запам’ятайлика», «Презентація прикладів», «Фотоапарат», «Повітряні кульки», «Сорока і черепаха».
- використання комп’ютерних технологій;
- використання наочності.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація учіння школярів
Вірш А. Костецького «Головна професія»
- Послухайте улюблений вірш Розумниці. ІКТ
- Яка найголовніша професія? Чому?
ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку
ІV. Формування ціннісного ставлення до навчання
(Діти розповідають.)
Приготували очки-фотоапаратики. Поблимали ними. Готові? Увага на екран. ІКТ
- Якщо в Поспішайка щось не виходить у навчанні, він дуже засмучується та припиняє виконувати завдання. Чи правильно він чинить?
- Оберіть правильну відповідь про те, що слід сказати йому.
(Діти читають варіанти відповідей. Обирають відповідь, розфарбовують личко поряд з відповіддю. Пояснюють свій вибір.)
Хвилинка відпочинку
- Розумниця любить ходити у школу. І не тільки тому, що в школі ми вчимося читати, писати, стаємо розумнішими, а й тому, що там ми знаходимо друзів. Про це і наша пісня.
Караоке пісні «Якщо в тебе є ім’я…» ІКТ
V. Розвиток пізнавальних процесів школярів
1. Вправа «Піктограми»
- Ви знаєте, що добре навчається той учень, який має хорошу пам'ять.
Потренуємо пам'ять з допомогою вправи «Піктограми».
(Оскільки ця вправа подана вперше, то вчителю слід пояснити дітям вимоги щодо її виконання.)
Підготовча робота
Тренувальні вправи:
(Діти колективно обговорюють, які піктограми вони намалюють.)
Виконання завдання
- З екрану ви прочитаєте 6 слів. Вам треба умовно позначити кожне слово так, щоб, глянувши на цю позначку, пригадали слово. Кожну піктограму малюємо в окремому віконечку і за короткий період часу.
1 етап
На екрані появляється 1 слово. ІКТ. Діти мовчки читають його. Слово зникає з екрана. Учитель ставить на коротку паузу. За цей період часу діти у першому віконечку малюють піктограму до слова. На екрані з’являється друге слово. Діти читають його. Слово зникає. Учитель ставить на паузу. Діти малюють піктограму і т. д.
2 етап
(Учитель може запитати в дітей, як вони умовно зобразили те чи інше слово, якщо це слово викликало в дітей труднощі при малюванні піктограми або з ціллю вдосконалення вміння створювати піктограми.)
Слова: лисиця, метелик, ґава, ящірка, курча, кінь.
Повторний перегляд презентації слів.
2. Вправа «Малюнок від Запам’ятайлика»
- Запам’ятайлик любить малювати. Він підготував для вас малюнок. Але щоб правильно його намалювати, ви маєте уважно роздивитися малюнок і запам’ятати:
- де він розташований;
- яких він розмірів;
- які геометричні фігури використано;
- якими кольорами намальовано.
(Оскільки ця вправа виконується вдруге, то виконувати її можна колективно.)
(Якщо діти засвоїли виконання цієї вправи, то вчителю слід скористатися 2 варіантом аналізу, де діти розказують самостійно, що вони запам’ятали.)
3. Виконання малюнка дітьми.
4. Презентація роботи. (Кілька дітей біля дошки показують свою роботи. При потребі діти вказують на недоліки.)
3. Вправа «Презентація прикладів»
- Розумниця пропонує потренувати пам’ять, запам’ятовуючи приклади.
(Оскільки цю вправу діти виконують лише вдруге, то робота проводиться колективно.)
1. Презентація прикладів. ІКТ
Завдання перед презентацією:
- Зверніть увагу, чи були однакові знаки дій і однакові для кожного прикладу числа.
2. Аналіз побаченого
- Чи були однакові знаки дій для кожного прикладу? (Так.)
- У яких прикладах? ( Знак «плюс» був у 1 та 3 прикладах.
Учитель записує на дошці, а діти в зошитах у 1 і 3 прикладах ставлять знак «плюс».
Знак «мінус» був у 2 і 4 прикладах.
Записування знаку.)
- Чи було число, що повторювалося в кожному прикладі? (Так, число 1.)
- Де записано це число в кожному прикладі? ( У 1 і 3 прикладах записано першим).
Учитель на дошці пише в 1 і 3 прикладах одиницю, а діти в себе в зошитах.
У 2 і 4 прикладах одиниця записана на місці другого числа.
(Записування числа.)
3. Повторна презентація прикладів
- Щоб запам’ятати число, якого не вистачає, переглянемо презентацію прикладів повторно. ІКТ
Колективне заповнення прикладів. Обчислення значення прикладів.
4. Перевірка правильності виконання. ІКТ
(За потребою.)
Хвилинка відпочинку
Караоке пісні «Алфавіт». ІКТ
VІ. Розвиток навички раціонального читання. Сторінка Читайлика
1. Правило Розумниці
- Діти, хто хоче бути відмінником?
- Розумничка нагадає вам правило відмінника та відмінниці. ІКТ
Читання правила з використанням прийому стеження.
- Хто запам’ятав правило? Відтворіть.
- Розкажіть правило один одному.
2. Вправа «Фотоапарат»
- Пограємо у гру. Уявіть, що ви маленькі фотоапаратики. Підготуйте очки: поблимайте ними. Готові? Фотографуємо інформацію. ІКТ
- Що сфотографували ваші очки? (Потрібно навчитися читати швидко.)
- Перевіримо. Прочитайте в підручнику.
- Відтворіть із пам’яті.
- Які вправи вчать читати швидко? (Вправа «Повітряні кульки» й «Сорока та черепаха».)
- Повчимося швидко читати з допомогою вправи «Повітряні кульки».
3. Вправа «Повітряні кульки»
І стовпчик
- прочитаємо «луною»;
- спустимося на кульках разом. Вдихнули повітря, спускаємося;
- спуститься на кульках …
- відтворіть прочитане з пам’яті.
Аналогічно проводиться робота з ІІ стовпчиком.
4. Вправа «Сорока і черепаха»
- Навчимося читати текст спочатку повільно, як повзе стара мудра черепаха.
- Прочитаємо трішки швидше, як уміє скрекотати молода сорока.
- Прочитайте текст так швидко, як скрекоче досвідчена сорока-скрекотуха.
5. Вправа на визначення швидкості читання.
- Підготувалися до читання. Визначимо швидкість читання.
а) Правило Мудрої Сови
- Познайомимося, як визначати швидкість читання. ІКТ
Повторне читання правила. Відтворення з пам’яті.
б) Вчитися визначити швидкість читання нам допоможе «Казка про ледачу дівчину».
1. Упродовж 1 хвилини діти самостійно читають початок казки. Позначають, де завершили читання.
2. Читання разом з учителем. (Читають з початку казки.)
3. Читання в швидкому темпі. (З початку казки.) Визначення швидкості читання.
VІІ. Ігрова сторінка
- Прийшов час відпочинку. Насолодимося розгадуванням ребусів.
1. Вправа «Правило Мудрої Сови»
- Мудра Сова нагадає визначення слова «ребус». ІКТ
Аналізування зразка розгадування ребуса.
2. Розгадування ребусів
1в. – перший ребус.
2в. – другий ребус.
Перевірка правильності виконання.
VІІІ. Підсумок уроку
1. Теоретичний підсумок уроку
- Яке правило відмінника та відмінниці Розумниця вам нагадала на уроці?
- Які вправи вчать читати швидко?
- Який учень навчається добре?
2. Емоційний підсумок уроку
- Молодці, ви працювали на уроці на відмінно. Ви дуже старанні й уважні школярі. Ця пісня про вас.
Караоке пісні «Вчать у школі». ІКТ