Квест-гра "Весело про їжу"

Про матеріал
Метою є повторити, закріпити та перевірити знання про особливості харчування, вплив їжі на здоров’я; продовжувати розвивати інтерес до вивчення принципів здорового харчування за допомогою гри, виховувати взаєморозуміння та роботу в команді, закріпити раніше набуті знання дітей про значення здоров'я, необхідності вести здоровий спосіб життя. Прищеплювати гігієнічні навички, бажання дітей бути здоровими. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, повагу до здоров'я інших людей, сприяти підвищенню інтересу дітей до занять фізичною культурою та спортом, формувати ключові компетентності ( вміння вчитися, інформаційно- комунікативна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська, соціальна); розвивати загальнонавчальні вміння і навички; формувати процедурні компетентності.
Перегляд файлу

Квест-гра «Весело про їжу».

Дата проведення: 30.04/31.04

Час проведення: 17:00/09:00

Місце проведення: актова зала школи, навчальні кабінети, територія школи.

Учасники: учні школи, педагогічні працівники.

Мета: повторити, закріпити та перевірити знання про особливості харчування, вплив їжі на здоров’я; продовжувати розвивати інтерес до вивчення принципыв здлорового харчування за допомогою гри, виховувати взаєморозуміння та роботу в команді, закріпити раніше набуті знання дітей про значення здоров'я, необхідності вести здоровий спосіб життя. Прищеплювати гігієнічні навички, бажання дітей бути здоровими. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, повагу до здоров'я інших людей, сприяти підвищенню інтересу дітей до занять фізичною культурою та спортом, формувати ключові компетентності ( вміння вчитися, інформаційно- комунікативна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська, соціальна); розвивати загальнонавчальні вміння і навички; формувати процедурні компетентності.

Розробка виховного заходу для учнів учнів 7 класів.

 

Обладнання: маршрутні листи, карти з маршрутами.

Тип заходу: квест-гра.

Маршрутний лист.

 

Станція

Час проходження завдання

Загальний час

Кіл-сть помилок

Примітка

Підпис судді

1

Теоретична

 

 

 

 

 

2

Смачна

 

 

 

 

 

3

Загадкова

 

 

 

 

 

4

Настановча

 

 

 

 

 

5

Діагностична

 

 

 

 

 

6

Меню дня

 

 

 

 

 

7

Розумники

 

 

 

 

 

 

Результат

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційний момент.

(Актова зала школи).

Перегляд мотиваційне відео про афірмації та налаштування на успіх:

https://drive.google.com/file/d/1HijxnfxYn3QQeECOHXkdNjkMQFz9oxU7/view?usp=sharing

 

Ознайомлення з технікою безпеки та правилами поведінки.

ІІ. Повідомлення правил гри.

Кожній команді дається маршрутний лист. В ньому ви побачите, яка для вашої команди послідовність станцій. Вам треба буде відвідати 7 станцій: «Теоретична», «Смачна», «Загадкова», «Настановча» та «Діагностична», «Меню дня», «Розумники».

Ваша задача не тільки швидко пройти всі етапи, але і правильно. На кожній станції знаходиться судді, яким ви віддаєте маршрутний лист. Як тільки він розповів вам завдання, час відліку розпочинається і закінчується тільки тоді, коли ви впевнені, що все зробили вірно. Тільки після цього суддя зупиняє час, перевіряє вашу відповідь, заповнює маршрутний лист. З суддями не сперечатися та поважати. Інших учасників поважати та не перебивати. Доповнювати відповідь лише з дозволу судді.

Якщо ви прийшли на наступний етап, а там ще не закінчила своє завдання попередня команда, ви маєте право перейти на іншу вільну станцію за своїм маршрутним листом, а після її проходження, повернутися назад.

Після проходження кожної станції, не забудьте забрати маршрутний лист. Правила почуті. Командири зараз підійдуть до головного судді і отримають за своїми маршрутними листами карти їх проходження. Бажаємо вам успіхів, удачі та цікавої та хорошої гри. Учасникам команд , після проходження кожного етапу роздаються картинки із зображеннями здорової та корисної їжі. У кінці усі діти дружно роблять інтелект карту (Mind Maps) про здорову та корисну їжу. Найактивніша та найкреативніша команда отрмує оцінки з основ здоров’я.

Перегляд мультимедія, налаштування на командну гру:

https://drive.google.com/file/d/1Oq1ySWFoJCfmTtFKHObXdg9DaA3S7vr2/view?usp=sharing

ІІІ. Хід гри.

№1   Теоретична станція.

ЗУПИНКА «Весела та корисна їжа»

(Актова зала школи)

Розповідь вчителя:

Їжа - джерело енергії, необхідний і важливий елемент життя людини. Від якості харчування залежить ваше здоров'я, самопочуття і настрій. Смачна і майстерно сервірована їжа може стати джерелом не тільки поживних речовин, а й радості.

Дуже часто наш організм сам «диктує», що йому з їжі необхідно. Чи завжди варто до нього прислухатися? Як часто можна дозволяти собі «солодкі радості»?

(Відповідь дітей)

(За кожну правильну відповідь роздаються картинки із зображеннями здорової та корисної їжі).

Це все залежить від раціону, який буває збалансованим і незбалансованим. Тижневий раціон повинен включати: зернові, овочі, фрукти, продукти тваринного походження (м'ясо, молоко), яйця, рибу, птицю, бобові та горіхи. А як повинні співвідноситися між собою кількості цих продуктів? Найбільш наочно це співвідношення показує піраміда харчування.

(Вчитель демонструє та коментує картинки піраміди харчування)

В основі піраміди лежать зернові продукти. Тому їх кількість повинна бути найбільшою. Другий поверх піраміди - фрукти і зернові продукти. Тому їх кількість повинна бути найбільшою. Третій - молочні продукти, м'ясо, риба, горіхи, яйця, боби. Вони повинні обов'язково бути присутнім в збалансованому раціоні, але в менших кількостях.

Більшість сучасних систем харчування відповідають цій піраміді, однак людина харчується, на жаль, не завжди системно. Чому люди так люблять овочі, фрукти і ягоди? Тому що, по-перше, вони смачні, а по-друге, тому, що вони корисні через вміст в них легко засвоюваних вуглеводів, вітамінів і мінеральних речовин. Тому відсутність в раціоні харчування овочів і плодів знижує здатність організму протистояти інфекціям, знижує працездатність людини і відбирає в неї гарний настрій.

C:\Users\User\Desktop\ЧЕЛЕНДЖ\ілюстрації\баланс у харкуванні\122a3ae4719d5531e51f39de49bf4312.png

C:\Users\User\Desktop\ЧЕЛЕНДЖ\ілюстрації\баланс у харкуванні\7085558_preview.png

 

 

ДІАЛОГ:

Вчитель ставить питання:

1) З яких овочів у вас вдома зазвичай роблять салати?......відповідь дітей

 

2) Загадки про фрукти та овочі.

  1. В кожній господі я у пригоді.

            Та хто мене роздягати візьметься,

            Той слізьми заллється. ( Цибуля )

  1. Що то за голова, що лиш зуби й борода. ( Часник. )
  2. І печуть мене, і варять, і їдять, і хвалять, бо я смачна. (Картопля. )
  3. Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. ( Морква. )
  4. Ліз Мартин через тин, сам переліз, а голову на тину залишив. (Гарбуз.)
  5. Зозуляста, срібляста, триста сорочок наділа. ( Капуста. )
  6. Баран у коморі, а роги надворі. ( Буряк. )
  7. Не стелюсь я спати долі, а деруся вся угору. ( Квасоля. )
  8. А що то за коні в гаю на припоні:
  9. Довгасті, голчасті, зеленої масті.

             Нікого не возять, лиш солі просять. ( Огірки. )

  1. Ростуть вони у полі, на городі.

             Цвітуть, мов золото, плоди на них, як яблука. ( Помідори. )

(За кожну правильну відповідь роздаються картинки із зображеннями здорової та корисної їжі).

 

3) Дидактична гра «Похід у магазин»

Що ви купули б у магазині? Та які страви приготували б з даних продуктів?

(За кожну цікаву відповідь роздаються картинки із зображеннями здорової та корисної їжі).

4) Посортувати продукти,що корисне, а що шкідливе?

Завдання: команди вибирають по 2-3 учасників, які прийматимуть участь у даному завданні. Отримують картки із зображенням корисної та шкідливої їжі. Корисну їжу потрібно скласти у кошик, а шкідливу – у сміттєвий бак.

(У додатку нижче картинки із зображеннями корисної та здорової їжі).

Учасникам команд, які були найактивніші роздаються картинки із зображенням здорової та корисної їжі.

№2 «СМАЧНА» станція.

  1. Відгадати про який вітамін розповідають у тексті.

(За кожну правильну відповідь роздаються картинки із зображеннями здорової та корисної їжі).

  • Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум'яні щічки та добрий зір, звертайтеся  до мене. Я товаришую із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.(Вітамін А. )
  • Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої - це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.( Вітамін В. )
  • Якщо ви хочете мати міцне здоров'я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі - лимон, апельсин, порічка та чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.(Вітамін С. )
  • Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть ані в садку, ані на городі, я також маю для вас корисні подарунки - це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам .(Вітамін Д)
  1. Завдання: ВІДГАДАТИ на смак що за фрукт або овоч.

№3 «Загадкова» станція

Зустріч учасників квесту, пояснення правил.

Завдання. Розгадати ребуси вірно та на швидкість.

 

 

ребуси

ребусиребуси

ребуси

 

 

 

рис.5

 

 

 

 

рис.2

 

 

 

 

 

 

 

Відпові до ребусів для ведучих:

  1. Хліб
  2. Пиріг
  3. Булка
  4. Раціон
  5. Вітаміни
  6. Калорія
  7. Бадьорість

(За підсумками суддів, роздаються картинки із зображеннями здорової та корисної їжі).

№4 «Настановча» станція.

 

Завдання: Скласти девіз, що стосується правильного харчування, і з яким ви будете йти по-життю.

Відповіді команд…Наш девіз:……

(За найкращу та найкреативнішу відповідь роздаються картинки із зображеннями здорової та корисної їжі).

№5 Діагностична станція.

Завдання: дати відповідь на за питання:

(Хто правильно та найшвидше дає відповідь на питання , отримає картинки із зображеннями здорової та корисної їжі).

  • Вкажіть хвороби, які виникають внаслідок не правильного харчування.

 ( назва однієї хвороби- 1 картинка)

  • Які продукти, овочі , фрукти або ягоди прийдуть на допомогу якщо у вас піднялася температура?(малина, імбир, лимон, мед, клюква)
  • Якщо потрібно покращити зір, що можна порадити споживати?(чорниця, морква).
  • При перших ознаках застуди потрібно споживати….(лимон, імбир, мед, чосник).
  • Щоб наші зуби не боліли потрібно мати у раціоні….(творог, молоко,сир).
  • Що потрібно споживати, щоб підвищити рівень йоду у організмі?(волоські горіхи, морські водорості, журавлина, мідії,креветки, лангусти).

№6 Станція «Меню дня».

Завдання: Запропонуйте варіант вашого меню на сніданок, обід та вечерю для школяра, щоб воно було корисне, смачне, поживне та сучасне.

(За найкращу відповідь роздаються картинки із зображеннями здорової та корисної їжі).

№7 Станція «Розумники».

Зустріч учасників квесту, повідомлення правил та суті завдання.

Завдання:  вписати правильні відповіді у кросворд, на швидкість та правильно.

(За найменшу кількість помилок та найшвидше розвязаний кросворд роздаються картинки із зображеннями здорової та корисної їжі).

 

 

 

 

 

 

КРОСВОРД №1

 

 

 


 

Питання до кросворду №1 для учасників

1. Хай в тебе буде гострим, як в орла...

2. Те, чого ти чекаєш від лікаря, коли захворів.

3. Найвідоміший лікар - ветеринар.

4. Дуже корисна і смачна їжа, яка росте на деревах.

5. Не менш корисна і смачна їжа, яка росте на городах.

6. Те, що міститься у фруктах і овочах.

7. Вони окріпнуть, якщо вживатимеш багато вітамінів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КРОСВОРД №2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

6.

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

Х

 

 

 

 

 

 

 

 

я

 

А

 

 

 

 

7.

 

н

 

 

 

р

4.

5.

 

 

н

 

 

 

 

 

Ч

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

у

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання до кросворду №2 для учасників

1. Борошняний продукт, який "всьому голова".

2.  Без рук, без ніг, а в'ється як батіг.

3. Корисний кисломолочний продукт.

4. Дуже корисна ягода, яку варто споживати для профілактики проблем зору.

5. Сушений абрикос.

6. Джерело миттєвої енергії.

7. Борщ та ... - їжа наша.

8. Я жовтенька, я маленька, мов медочок солоденька,

На баштанах достигаю, тепле сонечко вітаю.

9. Необхідні організму речовини, що міститься в продуктах.

10. Печуть мене,  смажать і варять,

Їдять мене і дуже хвалять.

 


ДЛЯ ВЕДУЧИХ :

Відповіді до кросворду №1.

  1. Хай в тебе буде гострим, як в орла... (Зір)
  2. Те, чого ти чекаєш від лікаря, коли захворів. (Допомога)
  3. Найвідоміший лікар - ветеринар. (Айболить)
  4. Дуже корисна і смачна їжа, яка росте на деревах. (Фрукти)
  5. Не менш корисна і смачна їжа, яка росте на городах. (Овочі)
  6. Те, що міститься у фруктах і овочах. (Вітаміни)
  7. Вони окріпнуть, якщо вживатимеш багато вітамінів. (М'язи)

 

Відповіді до кросворду №2

 

1. Борошняний продукт, який "всьому голова".( Хліб)

2.  Без рук, без ніг, а в'ється як батіг.(Квасоля)

3. Корисний кисломолочний продукт.(Кефір)

4. Дуже корисна ягода, яку варто споживати для профілактики проблем зору.(Чорниця)

5. Сушений абрикос.(Курага)

6. Джерело миттєвої енергії.(Вуглеводи)

7. Борщ та ... - їжа наша.(сало)

8. Я жовтенька, я маленька, мов медочок солоденька,

На баштанах достигаю, тепле сонечко вітаю.(Диня)

9. Необхідні організму речовини, що міститься в продуктах.(Вітаміни)

10. Печуть мене,  смажать і варять,

Їдять мене і дуже хвалять.(Картопля)


На даній станції, після розгадування кросворду, учасникам дається прочитати зашифрований текст, про місце зустрічі та підбиванню підсумків. 

 

Прочитати місце знаходження наступного завдання (фрази навпаки)

 

АВОТКА АЛАЗ

 

 

 

Команди, що відвідали всі станції, а також учні,що працювали на станціях, повертаються до місця збору. Приносять отримані картинки із зображеннями здорової та корисної їжі, клеять на стенд у формі піраміди.

Ведучий проголошує слово про процес квесту, оцінює активність і настрій учасників гри. Наголошує на тому, що гра не мала характеру змагання за перше місце, найголовнішим для всіх, було отримання нових знань та здійснення подорожі.

Ведучі станцій обирають найактивніші та найкреативніші класи – оцінка, це приз за активність та креативність.

Команда, що обрала найбільшу кількість картинок – теж отримають оцінки.

Також можуть бути номінації "За креативність і неординарність",

Свято закінчується колективним фото напам'ять .

 

ДОДАТКИ

 

 

http://refs.in.ua/kvest-u-krayini-zdorovya-dlya-uchniv-2-4-klasiv-meta-spriyati/21977_html_m34d28005.png

 

Картинки по запросу гра корисна та шкідлива їжа 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\ЧЕЛЕНДЖ\ілюстрації\корисна та шкідлива їжа\002-0x0.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\ЧЕЛЕНДЖ\ілюстрації\корисна та шкідлива їжа\depositphotos_13994212-stock-photo-set-with-fast-food-products.jpg

C:\Users\User\Desktop\ЧЕЛЕНДЖ\ілюстрації\корисна та шкідлива їжа\kartynka-vytamynov - копия.jpeg

 

Станція

Час проходження завдання

Загальний час

Кіл-ть помилок

Примітка

Підпис судді

1

Теоретична

 

 

 

 

 

2

Смачна

 

 

 

 

 

3

Загадкова

 

 

 

 

 

4

Настановча

 

 

 

 

 

5

Діагностична

 

 

 

 

 

6

Меню дня

 

 

 

 

 

7

Розумники

 

 

 

 

 

 

Результат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція

Час проходження завдання

Загальний час

Кіл-ть помилок

Примітка

Підпис судді

1

Теоретична

 

 

 

 

 

2

Смачна

 

 

 

 

 

3

Загадкова

 

 

 

 

 

4

Настановча

 

 

 

 

 

5

Діагностична

 

 

 

 

 

6

Меню дня

 

 

 

 

 

7

Розумники

 

 

 

 

 

 

Результат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ланіна Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондар Наталія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 травня 2021
Переглядів
6200
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку