квест із правил дорожнього руху
«від рідного порога – безпечна дорога»
Сценарій учителя зарубіжної літератури
Киселівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Урсал Діни Олексіївни на конкурс «Перлина натхнення»
- 2019 -
Тема: Правила дорожнього руху.
Форма проведення: квест « Від рідного порога– безпечна дорога»
Мета: вчити учнів дотримуватися правил дорожнього руху, орієнтуватися в дорожній ситуації, стимулювати пізнавальну та творчу діяльність, розвивати вміння працювати в команді, бути мобільним, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я й життя.
Обладнання: дорожні знаки, жезл регулювальника, малюнки-ілюстрації для позначення станцій, плакати, олівці, ілюстрований матеріал про ПДР для інтерактивних плакатів.
Для учнів гра може відбуватися на подвір’ї, стадіоні або в школі, де станції будуть на різних поверхах в окремих кабінетах. На кожній станції є керівник. Учасникам видається картка з завданнями, якщо вірно розгадують їх, то дізнаються назву станції , на якій отримують завдання від керівника станції, яке повинні виконати за відведений час. Отримують за відповіді бали, які відповідальний за станцію виставляє в спеціальну картку команди.
У команді 5 учнів.
Перебіг заходу
Ведучий №1 виступає з привітанням команд. Слід наголосити на тому, що
життя людини має дуже велику цінність. А безпека на дорозі – це і є, насамперед, безпека життя. Дані Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) та інших міжнародних організацій свідчать про кричущу ситуацію з безпекою дорожнього руху в більшості країн. За оцінками ВООЗ, якщо не вжити термінових заходів, до 2020 року аварії на дорогах стануть головною причиною смертності у світі, випередивши серцево-судинні захворювання та СНІД. Дорожньо-транспортні пригоди називають “убивцею № 1” у світі.
Ведучий №2: Сьогодні до нас поспішають гості, які заблудилися у великому місті. Автотранспорт вулицями рухається з великою швидкістю. Ситуація змінюється блискавично, а наші гості забули правила дорожнього руху. Давайте їм допоможемо, виконавши завдання квесту, знайти дорогу до нас і безпечно пройти вулицями міста.
Ведучий №1.
Правила квесту:
Завдання-головоломки для переходу на станції ( на картках у дітей)
№1 Відгадайте загадку. Відгадка допоможе вам перейти дорогу у дозволеному місці.
Ця диво-конячка
В яскравій тільняшці.
В Африці живе
І траву жує. (Зебра).
Діти знаходять намальовану зебру, по якій переходять на станцію
« Автошкола»
№2 Розгадайте анаграму й знайдете шлях до наступної станції.
ЛОФОРСВІТ
Станція «Світлофор»
№3 Назву наступної станції ви дізнаєтеся, коли вкажете чотирьох братів, які біжать разом, але один одного не можуть наздогнати. (Колеса).
Станція « Безпечні колеса»
№4 Це особлива дата в житті подружжя, річниця весілля, яке називають золотим. Скільки років треба прожити разом чоловіку і жінці, щоб святкувати це весілля? Відгадавши, ви дізнаєтесь дозволену швидкість руху автомобіля у населених пунктах та назву станції. (50)
Станція «50» (дорожній знак обмеження)
№5 Він схожий на чарівника, бо в руках у нього майже чарівна паличка, яка зупиняє жвавий вуличний рух. Хто це? (Регулювальник).
Станція «Регулювальник»
№6 Цей фразеологізм допоможе вам знайти шлях до наступної станції. Доповніть його словом, яке буде назвою станції.
«Людина, яка очолює що-небудь, або чимось керує, стоїть біля….» (Керма).
Станція «Кермо»
Завдання на станціях
«Автошкола»
Керівник станції: Уявіть, що ви навчалися в автошколі і вам необхідно виконати екзаменаційні тести, щоб отримати посвідчення водія. Дайте правильні відповіді. (Діти отримують картки з тестами, підкреслюють правильну відповідь. За кожну правильну - 1бал)
1. Де пішоходи повинні чекати на транспортний засіб?
А. На тротуарах та на посадкових майданчиках
Б. В заїзних кишенях для маршрутних транспортних засобів
В. На узбіччі, у разі відсутності тротуарів та посадкових майданчиків
2.Чи має перевагу пішохід, якщо переходить дорогу на позначеному нерегульованому пішохідному переході?
А. Має завжди
Б. Не має
В. Має, якщо пішохідний перехід знаходиться на перехресті
Г. Має, коли на дорозі немає машин
3.Рухаючись тротуарами і пішохідними доріжками, пішоходи повинні дотримуватись:
А. Лівого боку
Б. Правого боку
В. Будь-якого боку, як кому зручніше
4. Що повинен робити пішохід, який рухається проїзною частиною чи узбіччям у темну пору доби, щоб його вчасно помітили водії?
А. Пересуватися тільки групами, по чотири особи в ряд
Б. Тримати червоний прапорець у лівій руці
В. Махати руками під час руху
Г. Виділити себе, а за можливості мати на одязі світловідбиваючі елементи
5. Де дозволено рухатися організованим групам людей проїзною частиною?
А. У будь-який зручний бік, в залежності від інтенсивності руху, колоною по чотири особи в ряд.
Б. Тільки назустріч руху, один за одним.
В. Тільки у напрямку руху транспортних засобів колоною не більш як по чотири особи в ряд.
6.За наявності підземних і надземних пішохідних переходів пішоходи повинні переходити проїзну частину
А. По них або по лініях тротуарів чи узбіч на перехрестях
Б. За ними або під прямим кутом до краю проїзної частини в місцях, де дорогу добре видно в обидва боки
В. Тільки по них
Г. Пішохід сам вирішує
7. Чи має перевагу пішохід, якщо переходить дорогу на регульованому пішохідному переході?
А. Має завжди
Б. Має за наявності на те відповідного сигналу регулювальника чи світлофора
В. Має, якщо немає інших учасників дорожнього руху
8. Які дії зобов'язаний вжити пішохід у разі його причетності до дорожньо-транспортної пригоди?
А. Пішохід не зобов'язаний нічого робити
Б. Записати прізвища і адреси очевидців
В. Повідомити поліцію про ДТП, надати необхідні дані про себе і бути на місці до прибуття правоохоронців.
Г. Надати можливу допомогу потерпілим.
Станція «Світлофор»
Діти повинні прорекламувати збірник «Правила дорожнього руху» (5б).
На станції є заготовка кольорів світлофора, таблиці дорожніх знаків.
Станція «Безпечні колеса»
Необхідно створити колективний інтерактивний плакат «Знай і поважай правила дорожнього руху» й презентувати його.
Керівник дає дітям ватман, олівці, клей, тематичні ілюстрації. (5б)
Станція « 50» (знак обмеження)
Керівник станції показує найбільш важливі дорожні знаки, що стосуються всіх учасників дорожнього руху. ( за кожну правильну відповідь – 1б).
Станція «Регулювальник»
Керівник показує дітям найбільш відомі рухи регулювальника, які діти повинні назвати. ( по 1б. за відповідь).
Станція « Кермо»
Виконати пісню на тему дорожнього руху, інсценізувати її. (5б).
Ведучий: Я вітаю команди з успішно виконаними завданнями, які допомогли нашим гостям безпечно пройти шлях до нас. (Керівники підраховують бали команд. Оголошення результатів.).
Виходять гості, які вручають дітям грамоти, маленькі подарунки, пов’язані з правилами дорожнього руху (листівки, календарики, закладки для книжок, тощо).
Використані джерела