Кушнір Віра Миколаївна
учитель історії
Мар’їнський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. № 1
Мар’їнської міської військової адміністрації
Покровського району Донецької області
Квест «Козацькими шляхами»
Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про історичну та культурну спадщину України; формувати повагу до традицій і звичаїв українського народу, сприяти розвитку пізнавального інтересу, розвивати творче мислення, формувати навички роботи в команді; виховувати почуття патріотизму, прищеплювати кращі риси української ментальності, сприяти прагненню до отримання та поглиблення знань.
Форма проведення: квест.
Учасники: команди учнів 8, 9 класів.
Тривалість квесту: 1 година.
Місце проведення: заклад освіти ( кабінети, бібліотека, спортивний зал, їдальня, учительська, актовий зал).
Обладнання:
маршрутні листи ( для курінних отаманів та координаторів зупинок);
козацький костюм, інший одяг ( для конкурсу);
пазл;
папір, фломастери;
грамота (для нагородження переможця);
Роздруковані ілюстрації для «Битви отаманів», загадки для «Загадкової» зупинки та завдання для «Дешифратора»;
вказівники з назвами зупинок.
Організація квесту:
про проведення змагання заздалегідь повідомити здобувачів освіти і вчителів; повідомити тему та особливості проведення;
на кожній станції повинен бути присутній вчитель та ведучий, що слідкує за виконанням завдання на зупинці, оцінює правильність виконання та віддає команді конверт з указанням місцезнаходження наступної станції (маршрутні листи побудувати таким чином, щоб курені не пересікалися та не потрапляли на станції одночасно);
надати учасникам квесту випереджувальне завдання: придумати для команди (куреню) назву, гасло та обрати отамана.
Хід квесту:
На початку гри курені збираються в одному місці для одночасного
отримання завдання, маршрутного листа (Додаток № 1), нагадування умов та правил гри.
Кожен курінь має пройти за своїм, відмінним від інших, команд, маршрутом та виконати завдання на кожній зупинці.
Переможцем буде вважатися курінь, який правильно виконав завдання на всіх зупинках та першим прийшов до фінішу.
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ (ЗУПИНКИ):
Звучить козацький марш. (На майданчик стройовим кроком виходять курені).
Учитель: Шановні діти! Сьогодні Вас чекає захоплива мандрівка до козацької України! Пригадайте, що Ви знаєте про козаків та продемонструйте свою кмітливість, вміння працювати в команді та ерудованість. Бажаємо всім учасникам вдалих стартів і наполегливої боротьби у змаганнях, козацького вишколу та доброго настрою.
Гетьман: Козаки! Я, гетьман козацького війська, наказую провести змагання куренів, щоб підняти наш бойовий дух. Отамани, шикуйте курені!
Представлення куренів.
1 курінь «Січеславці», наш девіз:
«Степ та воля – козацька доля».
2 курінь «Джури», наш девіз:
« Борітеся – поборете, нам Бог помогає!»
3 курінь «Кулак», наш девіз:
«Душу й тіло ми положим за нашу свободу і покажем, що ми, браття, козацького роду!»
4 курінь «Сало», наш девіз:
« Хлопці ми з команди «Сало», нас завжди буває мало!»
Гетьман: Отамани, отримайте маршрутні листи! Квест починається!
Зупинка 1. «Чумацький шлях».
(1 бал кожне, максимум 10 балів).
( Архангела Михаїла)
Зупинка 2. «Мистецька»
(5 балів кожне, максимум 10 балів)
По зразку кожен учасник малює окрему частину тіла козаку, доки зображення не буде готове. Виграє курінь , який найвірніше та найшвидше впорається із завданням.
Скласти пазл (на швидкість).
Зупинка 3. «Дешифратор»
(5 балів кожне, максимум 10 балів)
Учасникам квесту потрібно вставити пропущені голосні літери, щоб отримати текст (на швидкість)
Щ.б р.з.м р.зпр.в.т. В.льн.цьк. кр.л.,
Щ.б в зл.г.д. ж.т. і.б.тьк., і с.н.,
П.дн.вш. д. Св.тл. . щ.ст. в.тр.л.!
Відповіді:
Зупинка 4. «Впізнай героя».
( по 1 балу кожне, максимум 10 балів)
Зупинка 5. «Театральна»
( по 5 балів кожне, максимум 10 балів)
Завдання: довше протанцювати навприсядки.
Зупинка 6. «Мудрослів’я»
( по 1 балу кожне, максимум 10 балів)
Продовжити прислів’я або приказку.
Зупинка 7. «Козацькі звичаї»
( по 1 балу кожне, максимум 10 балів)
(2 завдання по 5 балів кожне, максимум 10 балів)
Козакам потрібно вірно розташувати слова загадки та відгадати її.
1 загадка
тієї |
голови |
треба, |
|
До |
друзі, |
2 загадка
- |
ними |
носили |
зляка. |
козака, |
Не |
ворога |
наші |
бороди |
гордість |
лицарі- діди. |
й |
Відповіді:
1. До тієї булави треба, друзі, голови.
2. Вуса – гордість козака,
ними й ворога зляка.
Не носили бороди
наші лицарі-діди.
Зупинка 9. «Битва отаманів»
(по 2 бали кожне, максимум 10 балів)
Отаманам потрібно пояснити своїй команді жестами зображення, яке йому надане. Який курінь відгадає швидше підказки отамана, той перемагає.
1. 2.
3. 4.
5.
Відповідь: зображення 1 – бунчук, 2 – литаври, 3 – шабля, 4 – каламар, 5 – кінь.
Учасники квесту збираються у місці початку квесту.
Гетьман: Отамани, шикуйте курені! ( зачитує грамоту)
Я, гетьман Української держави, даною мені владою і своєю волею, вітаю найсміливіших, найкмітливіших, наймоторніших козаків! Переможцем стає курінь (назва куреню, нагороджується почесною грамотою).
Учитель: Ось і закінчився наш квест. Козаки, усі ви сьогодні показали гарний результат та неабияку спритність. Усі ви – побратими, тож тримайтеся разом! Кожен із вас гідний називатися нащадком славного козацького роду! Нехай козацькому роду не буде переводу!
Гетьман: Слава Україні!
Усі: Героям Слава!
Гетьман: Українському козацтву слава!
Усі: Слава! Слава! Слава!
ДОДАТОК № 1
Маршрутний лист куреня____________ (назва)
Ройовий__________________________________________
№ зупинки |
Час |
Кількість балів |
Координатор станції |
Примітки |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
Зразок маршрутного листа координатора зупинки
Зупинка « ____________________»
Координатор ___________________________________________________
Курінь |
Час |
Кількість балів |
Примітки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|