Квест "Квітка толерантності"

Про матеріал

Квест "Квітка толерантності" допомагає зрозуміти дітям, що ж таке толерантність.

В пошуках пелюсток діти вчаться співпрацювати, краще розуміти один одного і себе, навчаються бачити подібності та відмінності з іншими людьми, розвивають в собі толерантність та емпатію.

При передруці посилання на автора обов'язкове.

Перегляд файлу

Квест «Квітка толерантності»

 

 

Насамперед хочу розповісти чудову китайську притчу про добру сім'ю, в якій більше 100 осіб жили разом мирно і дружно, без сварок і суперечок. Правитель країни позаздрив такій злагоді і спеціально приїхав дізнатись, в чому ж тут секрет. Старійшина всього роду довго щось писав на папері, а потім віддав його правителю. На аркуші було лише три слова: любов, терпіння, прощення. «І це все?»,–здивувався правитель. «Так,–відповів старійшина,– але сто разів любов, сто разів терпіння, сто разів прощення».

Толерантність , доброта, вдячність, любов, повага – тільки ці складові врятують світ, зроблять його кращим.

   Сьогодні нас чекає чудова справа . Ми  узнаємо, що ж таке толерантність, як навчитися бути толерантним і виростимо квітку толерантності.

 У нас є квітка “толерантності”, але вона без пелюсток. Зберіть по школі пелюстки толерантності – риси та синоніми толерантності (мудрість, чуйність, доброзичливість, відповідальність, терпимість, взаємоповага, об’єктивність, небайдужість, людяність, взаєморозуміння...). Але для того, щоб отримати пелюсточку , необхідно виконати завдання.

Вперед за пелюстками!

 

 

1 пелюстка – повага

 

Гра «Людина з планети Земля»

На столі лежать листи із зображенням контуру людини.

Не важливо, де живе ця людина, скільки йому років, якої вона національності. Вона просто людина.

Подумайте і виберіть, які риси характеру бажано мати людині, яка живе на планеті Земля.

(Із запропонованого списку якостей діти вибирають тільки позитивні, наклеюють на фігурку людини) C:\Users\Васильев\Desktop\квесты\толерантность\людина.gif

Добрий

дратівливий

 сильний

нечесний

 відданий

веселий

злий

усміхнений

чуйний

брехливий

сміливий

чесний

уважний

агресивний

байдужий

По черзі діти називають обрані якості.

Створюється загальний портрет людини з планети Земля.

 

 

Пелюска 2 – турбота

Кожен з команди бере сердечко, пригадує й пише добре діло, яке він зробив нещодавно та прикріпляє його на дерево турботі.

C:\Users\Васильев\Desktop\квесты\толерантность\Devyat-serdets_4157 - копия.jpg

 

 

Вправа «Подання з чужих слів»

 

Мета: навчити учнів оцінювати себе з позиції іншої людини ( «побачити себе очима інших»); допомогти усвідомити, яким його бачать оточуючі; розвивати здатність дітей до рефлексії.

 

Кожен учасник повинен охарактеризувати себе від імені своїх знайомих, рідних, друзів. Вибрати треба одну людину.

 

Зараз ви повинні трохи розповісти про себе, але від імені вашого друга, мами, тата і т.д. Ви самі вибираєте, від імені кого будете говорити. Чи не вибирати тих, хто зараз перебуває з нами (тобто членів групи). Починайте так: «Я - подруга Ольги. Хочу сказати про неї ... »,« Я - мама Саші ... ».

 

В кінці обговорення: легко / нелегко було говорити від іншої особи; чи вдалося передати їх точку зору.

 

 

 

Пелюстка 3 – доброта

 

Вправа «П'ять добрих слів» 

 

Мета: отримання зворотного зв'язку від групи, підвищення самооцінки, самопізнання, можливість зробити приємне іншій людині.

 

Матеріали: аркуші паперу, ручки або фломастери.

 

Діти діляться на групи по 5-6 чоловік. Потім сідають в коло. Кожен повинен обвести свою руку на аркуші паперу і на долоньці написати своє ім'я. Потім дитина передає свій лист сусідові справа, а сам отримуєте малюнок від сусіда зліва. В одному з пальчиків, на отриманому малюнку, діти повинні будуть написати яке-небудь позитивне слово-якість, відповідне власникові листка (наприклад, «Ти дуже добрий», «Ти завжди заступаєшся за слабких» і т.д.) і так, поки лист не повернеться до власника.

 

Ведучий збирає листки і вже всі разом вгадують, про кого написано компліменти, які зачитує ведучий з кожного листа. Лист вручається власнику і залишається у нього.

 

 

Пелюстка 4 – співпраця

 

Вправа «Чим ми схожі?»

 

Завдання: знайти і записати 5 спільних і відмінних рис між собою. Далі зачитують.

 

Питання:

Чи можемо ми бути всі між собою однаковими?

Як нам відноситись до того, що всі ми відрізняємося один від одного.

 

Всі разом повинні скласти вірш з наданими словами.

ПОВАГА

НАСНАГА

ВІДВАГА

РОЗВАГА

БІДОЛАГА

ВАТАГА

ТЕРПІННЯ

РОЗІМІННЯ

ВМІННЯ

ПОТЕПЛІННЯ

ПРОЗРІННЯ

 

Пелюстка 5 – прийняття інших

 

Гра «Зірочки і сузір'я»

 

Мета: навчити бачити подібності та відмінності з іншими людьми; формування навичок точного міжособистісного сприйняття.

 

Зараз ви будете об'єднуватися в сузір'я,. Кожен з вас - окрема зірочка, яка може об'єднуватися з іншою в яке-небудь сузір'я. Число зірочок в сузір'ї може бути різним, його я буду задавати вам сама. Як тільки я назву число (наприклад, три), ви об'єднаєтеся в сузір'я по три людини. Об'єднатися можна по-різному, хто як придумає, головне зуміти знайти спільну ознаку.

 

Наприклад:

Зріст

Колір очей

Хобі

Музика

Фільм, мульт

Домашні улюбленці

Улюблений вчитель, предмет

 

 

Пелюстка 6 – підтримка

 

Вправа : «Чарівні окуляри»

 

Мета: розвиток толерантності, емпатії.

 

Керуючий оголошує: «Я хочу показати вам чарівні окуляри. Той, хто їх одягне, бачить тільки хороше в інших, навіть те, що людина ховає від усіх. Ось зараз я приміряю ці окуляри ... Ой, які ви всі красиві, веселі, розумні!» Підходячи до кожної дитини, керуючий називає якусь його гарну якість.

«А тепер мені хочеться, щоб ви по черзі приміряли ці окуляри і гарненько розглянули свого сусіда. Може , ви помітите те, чого раніше не помічали ».

 

 

 

Пелюстка 6 – пробачення

«Приказка»

 

Навчися прощати-прийде добро до хати.

 

Розрізати по слову, діти повинні скласти.

 

Пелюстка 7 – примирення, дружба

Мандала - це не просто красивий хитромудрий малюнок. Це дуже складна геометрія, що несе в собі грандіозну смислове навантаження. Впродовж багатьох століть вона служила незмінним і універсальним символом цілісності, перетворення і гармонії.

 

Дослівно «мандала» перекладається як «коло» і позначає цілу матрицю світобудови, зосередження гармонії і примирення з Всесвіту.

Це мандала «Примирення народів»

 

C:\Users\Васильев\Desktop\квесты\толерантность\мандала Примирение народов.jpg

 

 

 

Зараз у вас є можливість створити свою власну мандалу.

C:\Users\Васильев\Desktop\квесты\толерантность\мандалі\mandala-1.jpg

C:\Users\Васильев\Desktop\квесты\толерантность\мандалі\Raskraski-mandala-antistress-10.jpg

 

 

 

Коли всі пелюсточки в руках у учасників квесту, зклеюється «Квітка толерантності».

 

В класі проводиться загальна гра «Австралійський дощ»

Гра-розминка «Австралійський дощ»

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників.

 

Учасники стають в коло. Інструкція: Чи знаєте ви що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Слідкуйте уважно!

 

В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні).

Починає капати дощ. (Клацання пальцями).

Дощ посилюється. (Почергові хлопки долонями по грудях).

Починається справжня злива. (Удари по стегнах).

А ось і град - справжня буря. (Тупіт ногами).

Але що це? Буря стихає. (Удари по стегнах).

Дощ вщухає. (Хлопки долонями по грудях).

Рідкісні краплі падають на землю. (Клацання пальцями).

Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).

Сонце! (Руки вгору).

 

 

Або

Вправа: «Масажист».

 

Мета: зняття напруги і тривоги, розвиток групової згуртованості.

 

Всі стають в коло, пліч-о-пліч, по команді повертаються ліворуч і виявляються вартими в колі в потилицю один до одного. Кладуть руки на лікуй один одному і починають робити масаж. Масаж може бути різної інтенсивності: від погладжувань до сильних розтирань (якщо учасники групи замерзли). Можна просуватися по всьому тілу: плечі, передпліччя, спина, сідниці, ноги. Потім по команді все розгортаються і роблять те ж саме зі своїм сусідом з іншого боку. Можна при цьому бути в русі, йти по колу, тоді завдання ускладнюється, виконувати її ще веселіше.

 

Примітка: на кожній станції можна розмістити інформаційні повідомлення, яку учасники квесту повинні прочитати, запам’ятати і переказати в кінці.

Інформаційне бюро:

На рубежі XVIII-ХІХ століть у Франції жив собі дехто Талейран Перигор, князь Беневентський. Він відзначився тим, що при різних урядах (і при революційному, і при Наполеоні, і при королі Людовику ХVII) залишався незмінно міністром закордонних справ. Це була людина, талановита у багатьох галузях, але, безсумнівно, найбільше - в умінні враховувати настрої оточуючих, шанобливо до них ставитися, шукати рішення проблем способом, який найменш шкодить інтересам інших людей, І при цьому зберігати свої власні принципи, прагнути до того, щоб управляти ситуацією, а не сліпо підкорятися обставинам.

З ім'ям цієї людини пов'язано поняття «ТОЛЕРАНТНІСТЬ».

 

Ми знаємо, що далеко не завжди виходить підтримувати хороші відносини з усіма навколо. Дружба можлива тільки з близькими за духом та інтересами людьми. Однак це не означає, що з іншими необхідно сваритися. Толерантність - це спроба прийняти іншу людину такою, якою вона є. Такий підхід до людей забезпечує бажаний мир на нашій планеті.

 

Символ толерантності - райдужний прапор. Він позначає світ, який панує на Землі, а поєднання всіх кольорів веселки говорить про різноманітність проявів цього світу.

 

Слово "толерантність" походить від латинського слова toleraпtіa, що перекладається як "терпіння". 

 

Міжнародний день толерантності проголошений 16 листопада 1995 року на ХXVIII   сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО. Цей день нагадує усім нам про те, що насильство, тероризм, етнічне та релігійне переслідування – це явища, яким не має бути місця у житті людей.

Толерантність  повага і визнання рівності, відмову від домінування та примусу, визнання права інших на власні думки та погляди. Отже, толерантність перш за все має на меті прийняття інших такими, якими вони є. Толерантність - це єдність у різноманітті.

 

Як навчитися толерантності?

         Не забувати, що всі ми різні, але рівні.

         Не треба поспішати гніватись на людей або засуджувати їх, треба спробувати зрозуміти людину, розібратись у конкретному випадку.

         Треба поважати почуття людей, не ображати їх.

         Хотіти взаємодіяти з іншими людьми, не підганяючи їх до своїх уявлень.

 

 

  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Ярова Ліліана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Басенко Ольга Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Жигайло Oлена Володимирівна
    Дякую за гарну розробку!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кальчик Ірина Вікторівна
    Матеріал чудовий, змістовний. Дякую автору. Доступний для учнів початкової школи.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Мішина Ірина
    Дякую автору за чудовий матеріал.Матеріал доступний для дітей початкової школи.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Божемовська Наталія Вікторівна
    Дякую автору. Чудовий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
23056
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку