Квест "Материки"
Вчитель: Н.І. Югова, учитель початкових класів, учитель-методист.
Мета: формувати ключові компетентності:
уміння вчитися (формування вміння самоорганізовуватися, контролювати свою освітню діяльність, орієнтуватися у часі та берегти його, проявляти зацікавленість у навчанні);
інформаційно-комунікативну (розвивати вміння здобувати нові знання, відстоювати свою думку, залучати до роботи з різними джерелами інформації);
соціальну (удосконалювати навички продуктивної співпраці з різними партнерами у команді та ініціативність);
загальнокультурну (формувати культуру міжособистісного спілкування);
мовну (формувати мовленнєві здібності, любов до рідної мови).
формувати предметні компетентності:
навчальну (вчити дітей знаходити на мапі материки, підкреслюючи їх особливості; користуватися додатковою літературою для визначення географічного положення, клімату, рослинного та тваринного світу континентів);
розвивальну (розвивати просторову уяву, пізнавальний інтерес, увагу, спостережливість, мовлення, зорову та слухову пам’ять, критичне мислення);
виховну (виховувати інтерес до географічних знань, бережливе ставлення до природи, екологічну свідомість).
Обладнання: маршрутні листи, карти материків (фізичних і природних зон), глобус, завдання по станціях, таблиця "Правила квесту", жетони (червоні, жовті, сині), підсумковий лист.
Місце проведення: класні кімнати.
Час проведення: 30 хвилин
Хід квесту
Вчитель: Сьогодні ми з вами відправляємось у цікаву подорож. Причиною цього є таємниче повідомлення від Штучного інтелекту, яке нам з вами необхідно розшифрувати.
Гра «Шифрувальник».
Зашифроване слово: 3 2 5 8 1 6 7 6
Р |
А |
М |
Ш |
Т |
И |
К |
Е |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
МАТЕРИКИ
Штучний інтелект просить нас допомогти йому краще пізнати материки нашої планети.
«Асоціативний кущ»
(діти складають асоціативний кущ).
Вчитель: Пропоную для плідної роботи об’єднатися в команди, обрати капітана та вибрати якості, які вам допоможуть одержати перемогу у цій подорожі.
М – мудрі,
А – активні,
Т – творчі,
Е – емоційні,
Р – розумні,
И
К – кмітливі, креативні.
Подорож здійснюватиметься за правилами квесту:
1. Квест - командна гра. Починається і завершується проведенням лінійки.
2. Для квесту відведено певний час.
3. Капітан відповідає за роботу команди.
4. Правило "підведеної" руки - закон.
5. Поважати всіх членів команди.
6. Завдання Ви знайдете на дошці кабінету, номер якого вказаний у маршрутному листі.
7. За проходження кожної станції команда отримує жетони:
Червоний - 5 балів
Жовтий - 4 бали
Синій - 3 бали
Штучний інтелект передав кожній команді "Маршрутний лист".
Маршрутний лист №1 |
Маршрутний лист №2 |
Маршрутний лист №3 |
|||
1 |
Африка |
1 |
Євразія |
1 |
Австралія |
2 |
Євразія |
2 |
Австралія |
2 |
Південна Америка |
3 |
Австралія |
3 |
Південна Америка |
3 |
Північна Америка |
4 |
Південна Америка |
4 |
Північна Америка |
4 |
Антарктида |
5 |
Північна Америка |
5 |
Антарктида |
5 |
Піратські скарби |
6 |
Антарктида |
6 |
Піратські скарби |
6 |
Зоряні перегони |
7 |
Піратські скарби |
7 |
Зоряні перегони |
7 |
Африка |
8 |
Зоряні перегони |
8 |
Африка |
8 |
Євразія |
Вчитель: Отже, всі ми готові до подорожі. Оголосимо наш девіз: «Простягаємо руки природі,
Щоб із нею жити в згоді!».
Станція «Африка»
Чи насправді так, чи може, сон це,
Наче казка, неповторний дивний світ.
Цей материк – улюблениця Сонця,
Де бував чудовий лікар Айболить. (Африка)
Африка – найхолодніший, другий за розміром мат…рик Землі. Він розташований у екваторіальному та тропічному кліматі. Там сонце завжди над головою, бо екватор перетинає майже посередині. Там є пекучі пустелі (найбільша пустеля Землі – сахара), густі тропічні ліси, де висота д…рев досягає шістнадцятиповерхового будинку, бе…краї савани, де трава заввишки чотирьох метрів. В Африці ростуть такі дерева: кавове дерево, кокосові пальми, ялини, баобаби, драконові дерева. Савани, пустелі та тропічні ліси населені різноманітними тваринами. Там є: африканські слони, жирафи, леви, крокодили, ведмеді, страуси.
В Африці переважно проживають люди негроїдної раси, це материк найбідніших країн з найвищою народжуваністю у світі.
Запитання:
Станція «Євразія»
Багата вона мальовничими місцями,
Розливами рік та високими горами,
Мов дві сестри, що разом зросли. (Євразія)
Євразія – найменший материк Землі, його назва походить від двох частин світу «європа» та «азія». Умовна межа між ними проходить уздовж Уральських гір. Він знаходиться у Південній півкулі Землі й омивається водами чотирьох ок…анів. Євразія – це материк, де знаходяться найвища вершина й найнижча точка суходолу у світі. На цьому континенті знаходиться наша країна – україна.
На території материка є три кліматичні зони. Рослинний і тваринний світ Євразії багатий і різноманітний. Там ростуть: сосни, ялини, дуби, кіпариси, маслинові дерева, секвої. У тундрі, тайзі, степах живуть олені, в…дмеді, вовки, а на півдні конт…ненту – слони, тигри, крокодили, кенгуру.
В Євразії переважно проживають люди європеоїдної та монголоїдної рас. Найбільш густозаселені Східна й Південна Азія та захід Європи.
Запитання:
Станція «Австралія»
У перекладі з латини –
«Південна» позначає
Батьківщина кенгуру,
де він завжди проживає. (Австралія)
Австралія – найбільший континент і найпосушливіший, майже у чотири рази більший за африку. Ро…ташований на в…ликій відстані від інших материків, у Північній півкулі Землі, де немає діючих вулканів. Цей материк, де все «навпаки»: у липні тут з…ма, а у січні – літо. Пустелі займають близько половини континенту. Тут сп…котний клімат. До таких умов пристосувалися рідкісні рослини: евкаліпт, диво-дерево, пляшкове дерево, сосна, папороть. Тут багато таких тварин, які не зустрічаються більше ніде на Землі: коала, качкодзьоб, єхидна, кенгуру, лось.
В австралії переважно проживають люди європеоїдної та австралоїдної рас. На цьому континенті найгустіше заселені території на східній, південно-східній окраїнах. Нерівномірно заселені й острови Океанії, на одних велике скупчення населення, інші залишаються безлюдними.
Запитання:
Станція «Південна Америка»
Там дивні рослини,
Там міднії гори
І ріка Амазонка –
Широченна, як море. (Південна Америка)
Південна Америка – четвертий за в…личиною найвологіший материк. Він простягся від сп…котних районів екватора до холодних вод Антарктиди. Цей материк має найменші вологі ліси, найкоротший гірський хребет – анди, наймілкішу річку – амазонку. Тут ростуть дивовижні дерева – гевея, із соку якого виробляють ґуму, кавове дерево, банани, баобаби. Цей материк є батьківщиною картоплі, помідорів, кукурудзи, арахісу, буряка. Водяться найменші змії світу – анаконди, мурахоїди, кондори, пінгвіни.
У Південній Америці проживає європеоїдна та монголоїдна раси. Найбільша за площею країна – бразилія.
Запитання:
Станція «Північна Америка»
Це два материки,
А назва в них одна.
Світ новий Колумб відкрив,
Першим він сюди приплив. (Північна Америка)
Північна Америка – третій за розмірами континент, розташований у всіх кліматичних поясах крім екваторіального. Його називають мат…риком контрастів: найглибша западина і найнижче місце материка – Долина Смерті, найслабкіший водоспад – Ніаґарський, скелясті маленькі гори – кордильєри. У північних морях плавають айсберги, а у південних холодних водах вражає різноманітністю дивовижний світ арктичних тварин і рослин.
Тут ростуть д…рева-гіганти – секвої, кактуси, сосни, пшениця, кукурудза, евкаліпти. Ж…вуть такі тварини: бізони, ведмеді гризлі, пума, слони, кенгуру. Мешкають люди європеоїдної та монголоїдної рас. Найбільші країни за площею – сша, канада.
Запитання:
Станція «Антарктида»
Ночі полярні, крига товстенна,
І пінгвін живе на землі Південній. (Антарктида)
Антарктида – це найвищий і найт…пліший материк на Землі. Це маленька льодова пустеля. Тут можна побачити тільки один схід сонця і один захід сонця за рік. Уся поверхня покрита найтонкішим шаром льоду. З б…регів материка повільно сповзають льодовики, плавучі крижані гори – айсберги.
Тут на багато сотень кілометрів простягаються льодові рівнини, часто дмуть урагані вітри.
На в…соких скелях улітку з’являються мохи, лишайники, водорості, пальми, секвої. Тут немає комах. Тільки на цьому материку є колонії пінгвінів, а також у водах, які омивають його є багато морських тварин – китів, тюленів, морських левів.
Постійного населення немає. В Антарктиді розташовано багато науково-дослідницьких станцій, де учені спостерігають за погодними умовами, вивчають дику природу.
Запитання:
Станція «Піратські скарби»
В океані виловили скриню з різними піратськими речами. Допоможіть розібратися, на якому з материків живуть господарі цих речей.
Назви речей |
Назви материків |
Ми знаємо |
парасолька |
|
Найвологіший материк |
валянки |
|
Найхолодніший материк |
літак |
|
Найбільший материк |
вода |
|
Найсухіший материк |
панама |
|
Материк контрастів |
Лижи і ласти |
|
Найспекотніший материк |
Станція «Зоряні перегони»
Упиши букви відповідей у зірочки. Склади із цих букв слово:
______________________________________________________
а) Муррей
т) Ніл
н) Волга
с) Тітікака
в)Танґаньїка
к) Байкал
3) Найвища гора планети: ☼
е) Джомалунґма
г) Косцюшко
д) Народна
4) Найбільша пустеля світу: ☼
м) Сахара
л) Атакама
н) Каракуми
5) Найбільший водоспад Африки: ☼
р) Анхель
а) Вікторія
о) Ніаґарський
6) Укажи материк, на якому найбільше ендемічних тварин і рослин: ☼
т) Африка
и) Австралія
з) Євразія
7) Пам’ятки природи – об’єкти Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО: ☼
р) Національний парк Улуру-Ката Тьюта
ц) Біосферний заповідник Асканія Нова
в) Джарилгацька затока
Підсумки квесту.
Вчитель: Штучний інтелект завдячує нам за плідну роботу по вивченню материків. Він проаналізував отримані дані і передав свої побажання: «Люди, ви пов’язані з природою і залежите від неї. Нищення природи, забруднення довкілля негативно впливають на скорочення різноманіття живої природи усіх материків. Дбайте про природу, бо тим самим ви захистите самі себе».
Вчитель: Я сподіваюсь, що ви отримали задоволення від гри і довели, що вмієте самостійно працювати командою, поважати один одного та оточуючих, керувати своїми емоціями, цілеспрямовано йти до мети, креативно вирішуючи всі завдання. Отже, давайте підведемо підсумки.
КВЕСТ "Материки"
Група |
Бали |
Правильність відповіді |
Дисципліна |
Швидкість |
І |
|
|
|
|
ІІ |
|
|
|
|
ІІІ |
|
|
|
|
|
|
1 місце _______ |
|
|
|
2 місце _______ |
3 місце _______ |
||
Нагородження учасників гри.