Квест "Материки" для 4-х класів

Про матеріал
Квест "Материки" для учнів 4-х класів, які навчаються за Науково-педагогічним проектом "Інтелект України" та за програмою НУШ. Сприяє розвитку творчих здібностей, креативності, розвиває пізнавальний інтерес, виховує інтерес до географічних знань, бережливе ставлення до природи, екологічну свідомість.
Перегляд файлу

Квест "Материки"

Вчитель: Н.І. Югова, учитель початкових класів, учитель-методист.

Мета: формувати ключові компетентності:

уміння вчитися (формування вміння самоорганізовуватися, контролювати свою освітню діяльність, орієнтуватися у часі та берегти його, проявляти зацікавленість у навчанні);

інформаційно-комунікативну (розвивати вміння здобувати нові знання, відстоювати свою думку, залучати до роботи з різними джерелами інформації);

соціальну (удосконалювати навички продуктивної співпраці з різними партнерами у команді та ініціативність);

загальнокультурну (формувати культуру міжособистісного спілкування);

мовну (формувати мовленнєві здібності, любов до рідної мови).

формувати предметні компетентності:

навчальну (вчити дітей знаходити на мапі материки, підкреслюючи їх особливості; користуватися додатковою літературою для визначення географічного положення, клімату, рослинного та тваринного світу континентів);

розвивальну (розвивати просторову уяву, пізнавальний інтерес, увагу, спостережливість, мовлення, зорову та слухову пам’ять, критичне мислення);

виховну (виховувати інтерес до географічних знань, бережливе ставлення до природи, екологічну свідомість).

Обладнання: маршрутні листи, карти материків (фізичних і природних зон), глобус, завдання по станціях, таблиця "Правила квесту", жетони (червоні, жовті, сині), підсумковий лист.

Місце проведення: класні кімнати.

Час проведення: 30 хвилин

 

 

Хід квесту

 

Вчитель: Сьогодні ми з вами відправляємось у цікаву подорож.  Причиною цього є таємниче повідомлення  від Штучного інтелекту, яке нам з вами необхідно розшифрувати.

Гра «Шифрувальник».

Зашифроване слово:  3 2  5  8 1 6 7 6

Р

А

М

Ш

Т

И

К

Е

1

2

3

4

5

6

7

8

МАТЕРИКИ

Штучний інтелект просить нас допомогти йому краще пізнати материки нашої планети.

  •                 Отже, сьогодні на уроці ми будемо мандрувати по … (материках)
  •                 Що ви знаєте про них?

«Асоціативний кущ»

 

 

 

 

(діти складають асоціативний кущ).

Вчитель:  Пропоную для плідної роботи об’єднатися в команди, обрати капітана та вибрати якості, які вам допоможуть одержати перемогу у цій подорожі.

М – мудрі,

А – активні,

Т – творчі,

Е – емоційні,

Р – розумні,

И

К – кмітливі, креативні.

Подорож  здійснюватиметься за правилами квесту:

1. Квест - командна гра. Починається і завершується проведенням лінійки.

2. Для квесту відведено певний час.

3. Капітан відповідає за роботу команди.

4. Правило "підведеної" руки - закон.

5. Поважати всіх членів команди.

6. Завдання Ви знайдете на дошці кабінету, номер якого вказаний у маршрутному листі.

7. За проходження кожної станції команда отримує жетони:

Червоний - 5 балів

Жовтий - 4 бали

Синій - 3 бали

Штучний інтелект передав кожній команді  "Маршрутний лист".

Маршрутний лист №1

Маршрутний лист №2

Маршрутний лист №3

1

Африка

1

Євразія

1

Австралія

2

Євразія

2

Австралія

2

Південна Америка

3

Австралія

3

Південна Америка

3

Північна Америка

4

Південна Америка

4

Північна Америка

4

Антарктида

5

Північна Америка

5

Антарктида

5

Піратські скарби

6

Антарктида

6

Піратські скарби

6

Зоряні перегони

7

Піратські скарби

7

Зоряні перегони

7

Африка

8

Зоряні перегони

8

Африка

8

Євразія

 

Вчитель: Отже, всі ми готові до подорожі. Оголосимо наш девіз: «Простягаємо руки природі,

Щоб із нею жити в згоді!».

Станція «Африка»

  1.               Розгадайте загадку:

Чи насправді так, чи може, сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця Сонця,

Де бував чудовий лікар Айболить. (Африка)

  1.               Опрацюйте текст і зробіть висновки. Дайте відповіді на запитання.

Африка – найхолодніший, другий за розміром мат…рик Землі. Він розташований у екваторіальному та тропічному кліматі. Там сонце завжди над головою, бо екватор перетинає майже посередині. Там є пекучі пустелі (найбільша пустеля Землі – сахара), густі тропічні ліси, де висота д…рев досягає шістнадцятиповерхового будинку, бе…краї савани, де трава заввишки чотирьох метрів. В Африці ростуть такі дерева: кавове дерево, кокосові пальми, ялини, баобаби, драконові дерева. Савани, пустелі та тропічні ліси населені різноманітними тваринами. Там є: африканські слони, жирафи, леви, крокодили, ведмеді, страуси.

В Африці переважно проживають люди негроїдної раси, це материк найбідніших країн з найвищою народжуваністю у світі.

Запитання:

  1.               Які правила треба було знати, щоб виправляти допущені помилки? (Орфограми: уживання великої літери, синоніми-антоніми, правопис ненаголошених голосних, префікси: без-, роз-).
  2.               Які «зайві» слова є у тексті?
  3.               Які кількісні числівники ви зустріли в тексті?

 

Станція «Євразія»

  1.               Розгадайте загадку:

Багата вона мальовничими місцями,

Розливами рік та високими горами,

Мов дві сестри, що разом зросли. (Євразія)

  1.               Опрацюйте текст і зробіть висновки. Дайте відповіді на запитання.

Євразія – найменший материк Землі, його назва походить від двох частин світу «європа» та «азія». Умовна межа між ними проходить уздовж Уральських гір. Він знаходиться у Південній півкулі Землі й омивається водами чотирьох ок…анів. Євразія – це материк, де знаходяться найвища вершина й найнижча точка суходолу у світі. На цьому континенті знаходиться наша країна – україна.

На території материка є три кліматичні зони. Рослинний і тваринний світ Євразії багатий і різноманітний. Там ростуть: сосни, ялини, дуби, кіпариси, маслинові дерева, секвої. У тундрі, тайзі, степах живуть олені, в…дмеді, вовки, а на півдні конт…ненту – слони, тигри, крокодили, кенгуру.

В Євразії переважно проживають люди європеоїдної та монголоїдної рас. Найбільш густозаселені Східна й Південна Азія та захід Європи.

Запитання:

  1.               Які правила треба було знати, щоб виправляти допущені помилки? (Орфограми: уживання великої літери, синоніми-антоніми, правопис ненаголошених голосних, префікс: най-).
  2.               Які «зайві» слова є у тексті?
  3.               Які кількісні числівники ви зустріли в тексті?

 

Станція «Австралія»

  1. Розгадайте загадку:

У перекладі з латини –

«Південна» позначає

 Батьківщина кенгуру,

де він завжди проживає. (Австралія)

  1. Опрацюйте текст і зробіть висновки. Дайте відповіді на запитання.

Австралія – найбільший континент і найпосушливіший, майже у чотири рази більший за африку. Ро…ташований на в…ликій відстані від інших материків, у Північній півкулі Землі, де немає діючих вулканів. Цей материк, де все «навпаки»: у липні тут з…ма, а у січні – літо. Пустелі займають близько половини континенту. Тут сп…котний клімат. До таких умов пристосувалися рідкісні рослини: евкаліпт, диво-дерево, пляшкове дерево, сосна, папороть. Тут багато таких тварин, які не зустрічаються більше ніде на Землі: коала, качкодзьоб, єхидна, кенгуру, лось.

В австралії переважно проживають люди європеоїдної та австралоїдної рас. На цьому континенті найгустіше заселені території на східній, південно-східній окраїнах. Нерівномірно заселені й острови Океанії, на одних велике скупчення населення, інші залишаються безлюдними.

Запитання:

  1. Які правила треба було знати, щоб виправляти допущені помилки? (Орфограми: уживання великої літери, синоніми-антоніми, правопис ненаголошених голосних, префікс: най-, роз-).
  2. Які «зайві» слова є у тексті?
  3. Які кількісні числівники ви зустріли в тексті?

 

Станція «Південна Америка»

  1. Розгадайте загадку:

Там дивні рослини,

Там міднії гори

І ріка Амазонка –

Широченна, як море. (Південна Америка)

  1. Опрацюйте текст і зробіть висновки. Дайте відповіді на запитання.

Південна Америка – четвертий за в…личиною найвологіший материк. Він простягся від сп…котних районів екватора до холодних вод Антарктиди. Цей материк має найменші вологі ліси, найкоротший гірський хребет – анди, наймілкішу річку – амазонку. Тут ростуть дивовижні дерева – гевея, із соку якого виробляють ґуму, кавове дерево, банани, баобаби. Цей материк є батьківщиною картоплі, помідорів, кукурудзи, арахісу, буряка. Водяться найменші змії світу – анаконди, мурахоїди, кондори, пінгвіни.

У Південній Америці проживає європеоїдна та монголоїдна раси. Найбільша за площею країна – бразилія.

Запитання:

  1. Які правила треба було знати, щоб виправляти допущені помилки? (Орфограми: уживання великої літери, синоніми-антоніми, правопис ненаголошених голосних, префікс: най -).
  2. Які «зайві» слова є у тексті?
  3. Які кількісні числівники ви зустріли в тексті?

 

Станція «Північна Америка»

  1. Розгадайте загадку:

Це два материки,

А назва в них одна.

Світ новий Колумб відкрив,

Першим він сюди приплив. (Північна Америка)

  1. Опрацюйте текст і зробіть висновки. Дайте відповіді на запитання.

Північна Америка – третій за розмірами континент, розташований у всіх кліматичних поясах крім екваторіального. Його називають мат…риком контрастів: найглибша западина і найнижче місце материка – Долина Смерті, найслабкіший водоспад – Ніаґарський, скелясті маленькі гори – кордильєри. У північних морях плавають айсберги, а у південних холодних водах вражає різноманітністю дивовижний світ арктичних тварин і рослин.

Тут ростуть д…рева-гіганти – секвої, кактуси, сосни, пшениця, кукурудза, евкаліпти. Ж…вуть такі тварини: бізони, ведмеді гризлі, пума, слони, кенгуру. Мешкають люди європеоїдної та монголоїдної рас. Найбільші країни за площею – сша, канада.

Запитання:

  1. Які правила треба було знати, щоб виправляти допущені помилки? (Орфограми: уживання великої літери, синоніми-антоніми, правопис ненаголошених голосних, префікс: най -, роз-).
  2. Які «зайві» слова є у тексті?
  3. Які кількісні числівники ви зустріли в тексті?

 

Станція «Антарктида»

  1. Розгадайте загадку:

Ночі полярні, крига товстенна,

І пінгвін живе на землі Південній. (Антарктида)

  1. Опрацюйте текст і зробіть висновки. Дайте відповіді на запитання.

Антарктида – це найвищий і найт…пліший материк на Землі. Це маленька льодова пустеля. Тут можна побачити тільки один схід сонця і один захід сонця за рік. Уся поверхня покрита найтонкішим шаром льоду.  З б…регів материка повільно сповзають льодовики, плавучі крижані гори – айсберги.

Тут на багато сотень кілометрів простягаються льодові рівнини, часто дмуть урагані вітри.

На в…соких скелях улітку з’являються мохи, лишайники, водорості, пальми, секвої. Тут немає комах. Тільки на цьому материку є колонії пінгвінів, а також у водах, які омивають його є багато морських тварин – китів, тюленів, морських левів.

Постійного населення немає. В Антарктиді розташовано багато науково-дослідницьких станцій, де учені спостерігають за погодними умовами, вивчають дику природу.

Запитання:

  1. Які правила треба було знати, щоб виправляти допущені помилки? (Орфограми: уживання великої літери, синоніми-антоніми, правопис ненаголошених голосних, префікс: най -, роз-).
  2. Які «зайві» слова є у тексті?
  3. Які кількісні числівники ви зустріли в тексті?

 


Станція «Піратські скарби»

В океані виловили скриню з різними піратськими речами. Допоможіть розібратися, на якому з материків живуть господарі цих речей.

Назви речей

Назви материків

Ми знаємо

парасолька

 

Найвологіший материк

валянки

 

Найхолодніший материк

літак

 

Найбільший материк

вода

 

Найсухіший материк

панама

 

Материк контрастів

Лижи і ласти

 

Найспекотніший материк

 

Станція «Зоряні перегони»

 

Упиши букви відповідей у зірочки. Склади із цих букв слово:

______________________________________________________

  1. Найбільша річка Африки:       

а) Муррей

т) Ніл

н) Волга

  1. Найглибше озеро світу:        

с) Тітікака

в)Танґаньїка

к) Байкал

3) Найвища гора планети:        

е) Джомалунґма

г) Косцюшко

д) Народна

4) Найбільша пустеля світу:        

 м) Сахара

 л) Атакама

 н) Каракуми

5) Найбільший водоспад Африки:       

 р) Анхель

 а) Вікторія

 о) Ніаґарський

6) Укажи материк, на якому найбільше ендемічних тварин і рослин:                                                                                                                                                              

 т) Африка

 и) Австралія

з) Євразія

7) Пам’ятки природи – об’єкти Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО:                                                                                                                                                              

 р) Національний парк Улуру-Ката Тьюта

 ц) Біосферний заповідник Асканія Нова

 в) Джарилгацька затока

 

Підсумки квесту.

Вчитель: Штучний інтелект завдячує нам за плідну роботу по вивченню материків. Він проаналізував отримані дані і передав свої побажання:  «Люди, ви пов’язані з природою і залежите від неї. Нищення природи, забруднення довкілля негативно впливають на скорочення різноманіття живої природи  усіх материків. Дбайте про природу, бо тим самим ви захистите самі себе». 

Вчитель: Я сподіваюсь, що ви отримали задоволення від гри і довели, що вмієте самостійно працювати командою, поважати один одного та оточуючих, керувати своїми емоціями, цілеспрямовано йти до мети, креативно вирішуючи всі завдання. Отже, давайте підведемо підсумки.

 

КВЕСТ "Материки"

Група

Бали

Правильність відповіді

Дисципліна

Швидкість

І

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

 

ІІІ

 

 

 

 

 

 

 

 

1 місце _______

 

 

2 місце _______

3 місце _______

 

Нагородження учасників гри.

 

docx
Додано
4 грудня 2021
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку