Квест "Подолаємо негативні явища в шкільному середовищі дружньою командою"

Про матеріал
Матеріал допоможе соціальному педагогу цікаво та продуктивно активізувати знання підлітків про конфлікт, насилля, булінг в школі та дитячому середовищі. Сценарій спрямований на максимальну включеність дітей у виконання завдань. Передбачає проведення гри, спільне обговорення і коментування завдань квесту, а також надання інформації про роботу Національної дитячої «гарячої» лінії. Розробка заходу допоможе соціальному педагогу, психологу розвивати в учнів навички критичного мислення, адекватного сприймання себе й оточення, вчитиме приймати виважені рішення, будувати конструктивні міжособистісні стосунки, працювати в команді.
Перегляд файлу

Квест  на тему:

Подолаємо негативні явища в шкільному середовищі дружньою командою

 

Мета: :

  • активізувати знання про конфлікт, насилля, булінг в школі та дитячому середовищі;
  • розвивати навички безконфліктного спілкування, толерантність;
  • вчити учнів культури спілкування, пошуку конструктивних способів вирішення проблемних ситуацій;
  • сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі, налагодженню доброзичливих стосунків;
  • виховувати в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова і вчинки;
  • ознайомити з роботою  Національної дитячої «гарячої» лінії.

Матеріально-технічне забезпечення заходу:

 Назви станцій, матеріали для виконання завдань, конверти різних кольорів  з завданнями для груп, копилки для монет,  шоколадні монети.

План організації заходу:

 1. Скласти список завдань дітям – консультантам (на кожній зупинці стоять діти (або дорослі) – консультанти, контролюють і допомагають виконувати завдання, видають «ключ» лише після виконання завдання).

 2. Підготувати матеріали для гри.

 3. Скласти схематичний план, розмістити букви – завдання на зупинках .

4. Розмістити завдання згідно складеного плану та розписати з помічниками ролі на кожному етапі.

Хід проведення

  1.               Старт

Час: 3 хв

Вступне слово соціального педагога.

Мабуть, є дуже мало дітей, які не люблять пригоди. Особливо хлопці обожнюють пригодницькі книги й фільми, але, напевно, найбільше всім сподобається стати справжніми учасниками подій. Я вам пропоную   пограти в тематичний квест, який є популярним навіть серед  дорослих . Думаю вам  така форма гри теж буде дуже цікавою.

Квест (англ. quest — пошуки; синоніми: Бродилка, Пригодницька гра, Adventure (переклад з англ. — пригода)) — один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравця розв’язання  розумових завдань для просування за сюжетом.

Гра проводиться у великому приміщенні. Посередині приміщення вздовж, на відстані 2-х метрів  стоять столи з номерами зупинок. Команди рухаються з протилежних сторін столів. Окремо стоять столи, де команди можуть виконувати завдання.

 

  1. Правила гри:

Встановлюємо правила: не кричати, не перебивати один одного, толерантно ставитися, допомагати.

Переможцем квесту стає команда, яка пройде всі станції максимально швидко (фіксується загальний час проходження маршруту від початку до кінця) і набере найбільшу кількість монет.

Крім того, потрібно пройти зупинки  і зібрати вислів. На зупинці після виконання завдання учасники отримують по 1 букві (складу, розділовому знаку).

Та команда яка виконає всі завдання першою отримає додатково 5 монет. За кожне правильно виконане завдання команда отримає 3 монети.

 

  1.               Гра-руханка «Ми йдемо».

Мета: згуртувати колектив

Час: 3хв

Гра - руханка „ Ми йдемо ”

Діти стоять в колі. Всі разом повторюють слова і починають йти по колу: ƒ Ми йдемо шукати друга (3 рази).

Говорячи наступну репліку, зупиняються і через одного повертаються лицем до сусіда: ƒ

 Зупинились, подивились.

І далі виконують команди: „ Долоньки - до долоньок ”.

 Продовжують рух в іншу сторону, повторюючи слова і команди. ƒ

 Ми йдемо шукати друга (3 рази). ƒ Зупинились, подивились. „ Долоньки - до долоньок ”. „ П`ятки – до п`ятки ”.

Продовжують рух і доповнюють поступово команди: „ Плече – до плеча ”. „ Вушко – до вушка ”. „ Носик – до носика ”.

 

 

  1.               Об’єднання дітей у команди

Об’єднання дітей у 2 команди  за будь яким принципом.

Час: 2 хв

 

  1. Виконання квестових завдань .

Час: по 5 хв

 

Зупинка «М»

Випробування 1

Завдання для кожної групи однакове (ватман, клей, сюжетні картинки):

-  Ви отримаєте однакову кількість картинок  і спробуєте серед них віднайти ті картинки, які асоціюються в вас з толерантністю. Кожна група представить свої напрацювання і пояснить, чому вона так думає .

 

Зупинка «И»

Випробування 2

 На ватмані намальоване дерево.  З запропонованих варіантів відповідей, які записані на стікерах в формі листочків, вибрати правильні і сформувати «дерево правильних рішень».

До основних правил спілкування в Інтернеті  можна віднести: 

– Я не надаватиму ніякої особистої інформації (ім’я, вік, адресу, номер телефону, номер школи, місце роботи батьків) без згоди батьків.

  • Якщо я отримаю по Інтернету невихований грубий лист, то обов’язково відповім тим же.
  • Якщо я знайду  в Інтернеті інформацію, що стурбувала мене, змусила переживати, я ніколи не розповім про це дорослим.

– Якщо я отримаю інформацію, яка примусить мене почуватися некомфортно, я одразу розповім батькам або вчителю. Мої батьки знають усіх, з ким я спілкуюсь в Інтернеті.

 – Я ніколи не погоджусь зустрітися з тим, з ким я познайомився в Інтер- неті, без попередньої згоди батьків. Якщо я буду зустрічатися, то це буде людне місце, і я запрошу кого-небудь з батьків.

Я викладатиму в Інтернеті фото друзів, навіть ті, які вони не  хотіли оприлюднювати.

– Я ніколи не вишлю свої фото людині, з якою я познайомився через Інтернет, не порадившись з батьками.

– Я не буду відповідати на листи чи прохання, які викликають почуття дискомфорту або сорому.

 – Ми встановимо з батьками правила роботи в Інтернеті: час моєї роботи в Інтернеті; області відвідування Інтернету.

 

Зупинка «Р»

Випробування 3

До якого виду булінгу можна віднести наступні дії (заготовка з переліком дій і стікери з варіантами відповідей)

  1.                   Штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси,«сканування» тіла, нанесення тілесних ушкоджень – (це фізичний булінг);
  2.                   Крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей жертви, вимагання грошей – (економічний булінг).
  3.                   Принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміки обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти,маніпуляції, шантаж  - (психологічний булінг).
  4.                   Принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти  - (сексуальний булінг).
  5.                   Приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв (пересилка неоднозначних фото, обзивання по телефону, знімання на відео бійок чи інших принижень і викладання відео в мережу Інтернет, цькування через соціальні мережі) – (кібербулінг).

 

 Зупинка «- »

Випробування 4

Пропоную  кожній групі розробити по 5 правил уникнення конфлікту,  в класному /дитячому колективі та написати їх на стікерах в формі долоньок (ватман, стікери у формі долоньок) .

 

Зупинка «Ц»

Випробування 5

 Під час конфлікту більшість людей(заготовка з переліком дій на стікерах в формі хмаринок) :

  • сперечаються;
  • намагаються зрозуміти один одного;
  • допомагають один одному; ƒ
  •  кричать один на одного; ƒ
  •  співпрацюють; ƒ
  • уважно слухають один одного; ƒ
  • підозрюють один одного; ƒ
  •  намагаються перемогти; ƒ
  • посміхаються; ƒ
  • б’ються; ƒ
  •  змагаються один з одним; ƒ
  • звинувачують один одного; ƒ
  • ображаються один на одного; ƒ
  • намагаються якомога швидше закінчити розмову.

 

Зупинка «Е»

Випробування 6

  На ватмані намальована піраміда з п’яти  ярусів. Завдання для учасників – написати  5 порад «як підтримувати доброзичливі стосунки з однолітками».

 

Зупинка «Я»

Випробування 7

Викресліть твердження, правила безпеки, які є невірними, і залишіть правильні, до яких потрібно прислухатись.

Проаналізуй правильні твердження та  відзнач 5 основних, які ти вважаєш найголовнішими і яких дотримуватись повинна кожна людина.

  • У пізній час не ходіть одні по вулиці.
  • Сідайте до незнайомих людей в машину.
  • Якщо Вам здалося, що Вам загрожує небезпека, не вживайте ніяких за- ходів, ви можете виглядати дивною людиною.
  • Майте при собі один з засобів безпеки: газовий балончик, дезодорант, пилочку і т. ін.
  • Продумайте їх використання в разі здійснення акту насильства.
  • Запам’ятайте: «Насильство Вам ні за яких обставин не загрожує!»
  • Якщо щось не так, тікайте.
  •  На вас напали, кричіть, біжіть, привертайте до себе увагу. Дзвоніть в поліцію.
  • Впускайте в будинок незнайомців, удома Вам нічого не загрожує.
  •  Не впускайте в будинок чужих без дозволу дорослих.
  • Ніколи, ні в якому разі не розповідайте про факти насильства, тим більше не звертайтесь до будь-яких правоохоронних органів.
  • Розповідайте про насильство тим, кому Ви довіряєте (друзям, родичам).
  • Знайдіть таке місце, куди Ви змогли б піти у випадку небезпеки.
  • Якщо ситуація критична, то залишайте будинок негайно, навіть якщо Вам не вдалося взяти необхідні речі.
  • Довідайтеся телефони місцевих служб, які зможуть надати Вам не обхідної підтримки (, телефон довіри, телефон дільничного офіцера поліції та ін.).
  •  

Зупинка «!!!» («Повертаємось туди звідки бігти почали».)

Випробування 8

Час: 15 хв.

Діти повертаються до дошки звідки починався квест. Розвішують отриману і прописану інформацію на дошці. Спільне обговорення і коментування.

 

  1. Презентація роботи соціального педагога.

Час: 5 хв

Куди я можу звертатись по допомогу?  (Робота з табличкою «До кого ти звернешся за допомогою у разі виникнення ситуації насилля, булінгу чи іншої конфліктної ситуації?

Це:

– шкільний психолог;

– класний керівник;

 – служба у справах дітей; – дільничний офіцер поліції; – центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

 – суд;

 – поліклініка;

 – «гарячі лінії»;

 – громадські організації;

– Уповноважений Верховної Ради з прав людини.

Надання  інформацію про роботу Національної дитячої «гарячої» лінії, телефон 116111 (безкоштовно) в межах України (з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 20.00, в суботу – з 10.00 до 16.00). На «гарячій лінії» можна отримати інформаційні, психологічні та правові консультації щодо протидії жорстокому поводженню з дітьми, експлуатації дітей і захисту їх прав та інтересів.

  1. Підведення підсумків.

Час: 5 хв

Складаємо вираз «МИР - це Я !!!».

Узагальнення інформації «Чому треба жити у мирі і злагоді?».

 Узагальнення отриманого досвіду, обговорення.

 

  1. Рефлексія  «Мікрофон» .

Час: 5 хв

Кожний ділиться враженнями та емоціями від квесту.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пащенко Юлія Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чарка Надія Іванівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
30 січня 2019
Переглядів
5594
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку