Квест на тему:
Подолаємо негативні явища в шкільному середовищі дружньою командою
Мета: :
Матеріально-технічне забезпечення заходу:
Назви станцій, матеріали для виконання завдань, конверти різних кольорів з завданнями для груп, копилки для монет, шоколадні монети.
План організації заходу:
1. Скласти список завдань дітям – консультантам (на кожній зупинці стоять діти (або дорослі) – консультанти, контролюють і допомагають виконувати завдання, видають «ключ» лише після виконання завдання).
2. Підготувати матеріали для гри.
3. Скласти схематичний план, розмістити букви – завдання на зупинках .
4. Розмістити завдання згідно складеного плану та розписати з помічниками ролі на кожному етапі.
Хід проведення
Час: 3 хв
Вступне слово соціального педагога.
Мабуть, є дуже мало дітей, які не люблять пригоди. Особливо хлопці обожнюють пригодницькі книги й фільми, але, напевно, найбільше всім сподобається стати справжніми учасниками подій. Я вам пропоную пограти в тематичний квест, який є популярним навіть серед дорослих . Думаю вам така форма гри теж буде дуже цікавою.
Квест (англ. quest — пошуки; синоніми: Бродилка, Пригодницька гра, Adventure (переклад з англ. — пригода)) — один з основних жанрів ігор, що вимагають від гравця розв’язання розумових завдань для просування за сюжетом.
Гра проводиться у великому приміщенні. Посередині приміщення вздовж, на відстані 2-х метрів стоять столи з номерами зупинок. Команди рухаються з протилежних сторін столів. Окремо стоять столи, де команди можуть виконувати завдання.
Встановлюємо правила: не кричати, не перебивати один одного, толерантно ставитися, допомагати.
Переможцем квесту стає команда, яка пройде всі станції максимально швидко (фіксується загальний час проходження маршруту від початку до кінця) і набере найбільшу кількість монет.
Крім того, потрібно пройти зупинки і зібрати вислів. На зупинці після виконання завдання учасники отримують по 1 букві (складу, розділовому знаку).
Та команда яка виконає всі завдання першою отримає додатково 5 монет. За кожне правильно виконане завдання команда отримає 3 монети.
Мета: згуртувати колектив
Час: 3хв
Гра - руханка „ Ми йдемо ”
Діти стоять в колі. Всі разом повторюють слова і починають йти по колу: Ми йдемо шукати друга (3 рази).
Говорячи наступну репліку, зупиняються і через одного повертаються лицем до сусіда:
Зупинились, подивились.
І далі виконують команди: „ Долоньки - до долоньок ”.
Продовжують рух в іншу сторону, повторюючи слова і команди.
Ми йдемо шукати друга (3 рази). Зупинились, подивились. „ Долоньки - до долоньок ”. „ П`ятки – до п`ятки ”.
Продовжують рух і доповнюють поступово команди: „ Плече – до плеча ”. „ Вушко – до вушка ”. „ Носик – до носика ”.
Об’єднання дітей у 2 команди за будь яким принципом.
Час: 2 хв
Час: по 5 хв
Зупинка «М»
Випробування 1
Завдання для кожної групи однакове (ватман, клей, сюжетні картинки):
- Ви отримаєте однакову кількість картинок і спробуєте серед них віднайти ті картинки, які асоціюються в вас з толерантністю. Кожна група представить свої напрацювання і пояснить, чому вона так думає .
Зупинка «И»
Випробування 2
На ватмані намальоване дерево. З запропонованих варіантів відповідей, які записані на стікерах в формі листочків, вибрати правильні і сформувати «дерево правильних рішень».
До основних правил спілкування в Інтернеті можна віднести:
– Я не надаватиму ніякої особистої інформації (ім’я, вік, адресу, номер телефону, номер школи, місце роботи батьків) без згоди батьків.
– Якщо я отримаю інформацію, яка примусить мене почуватися некомфортно, я одразу розповім батькам або вчителю. Мої батьки знають усіх, з ким я спілкуюсь в Інтернеті.
– Я ніколи не погоджусь зустрітися з тим, з ким я познайомився в Інтер- неті, без попередньої згоди батьків. Якщо я буду зустрічатися, то це буде людне місце, і я запрошу кого-небудь з батьків.
Я викладатиму в Інтернеті фото друзів, навіть ті, які вони не хотіли оприлюднювати.
– Я ніколи не вишлю свої фото людині, з якою я познайомився через Інтернет, не порадившись з батьками.
– Я не буду відповідати на листи чи прохання, які викликають почуття дискомфорту або сорому.
– Ми встановимо з батьками правила роботи в Інтернеті: час моєї роботи в Інтернеті; області відвідування Інтернету.
Зупинка «Р»
Випробування 3
До якого виду булінгу можна віднести наступні дії (заготовка з переліком дій і стікери з варіантами відповідей)
Зупинка «- »
Випробування 4
Пропоную кожній групі розробити по 5 правил уникнення конфлікту, в класному /дитячому колективі та написати їх на стікерах в формі долоньок (ватман, стікери у формі долоньок) .
Зупинка «Ц»
Випробування 5
Під час конфлікту більшість людей(заготовка з переліком дій на стікерах в формі хмаринок) :
Зупинка «Е»
Випробування 6
На ватмані намальована піраміда з п’яти ярусів. Завдання для учасників – написати 5 порад «як підтримувати доброзичливі стосунки з однолітками».
Зупинка «Я»
Випробування 7
Викресліть твердження, правила безпеки, які є невірними, і залишіть правильні, до яких потрібно прислухатись.
Проаналізуй правильні твердження та відзнач 5 основних, які ти вважаєш найголовнішими і яких дотримуватись повинна кожна людина.
Зупинка «!!!» («Повертаємось туди звідки бігти почали».)
Випробування 8
Час: 15 хв.
Діти повертаються до дошки звідки починався квест. Розвішують отриману і прописану інформацію на дошці. Спільне обговорення і коментування.
Час: 5 хв
Куди я можу звертатись по допомогу? (Робота з табличкою «До кого ти звернешся за допомогою у разі виникнення ситуації насилля, булінгу чи іншої конфліктної ситуації?
Це:
– шкільний психолог;
– класний керівник;
– служба у справах дітей; – дільничний офіцер поліції; – центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
– суд;
– поліклініка;
– «гарячі лінії»;
– громадські організації;
– Уповноважений Верховної Ради з прав людини.
Надання інформацію про роботу Національної дитячої «гарячої» лінії, телефон 116111 (безкоштовно) в межах України (з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 20.00, в суботу – з 10.00 до 16.00). На «гарячій лінії» можна отримати інформаційні, психологічні та правові консультації щодо протидії жорстокому поводженню з дітьми, експлуатації дітей і захисту їх прав та інтересів.
Час: 5 хв
Складаємо вираз «МИР - це Я !!!».
Узагальнення інформації «Чому треба жити у мирі і злагоді?».
Узагальнення отриманого досвіду, обговорення.
Час: 5 хв
Кожний ділиться враженнями та емоціями від квесту.