Квест «Скринька народної мудрості» (узагальнення вивченого матеріалу за темою «Міфологія»)

Про матеріал

Нестандартний урок узагальнення вивченого матеріалу з теми "Міфологія". Матеріал дає можливість перевірити рівень засвоєння матеріалу , а також розвивати творче мислення, креативність, вміння застосовувати здобуті знання на практиці.

Перегляд файлу

Тема . Квест «Скринька народної мудрості» (узагальнення вивченого матеріалу за темою «Міфологія»)

Мета. Формувати предметні компетентності й компетенції відповідно до змістових ліній:

емоційно-ціннісної: розкрити гуманістичний потенціал та естетичні цінності вивчених творів зарубіжної літератури;

літературознавчої: визначити проблематику творів, характеризувати літературних персонажів у процесі аналізу й інтерпретації художніх творів;

культурологічної: виховувати в учнів фундаментальні цінності світової художньої культури.

Обладнання: маршрутні листи, ручки, роздатковий матеріал.

Маршрут: станція «Теоретична»,  станція «Практична», станція «Таємнича», станція «Творча», станція «Фотоательє»

Місце проведення: приміщення школи

Час проведення: 45 хв.

Хід квесту

Учитель. Доброго дня всім присутнім, а також тим, хто вирішив спробувати свої сили в літературному квесті – командам літературознавців!

     Учасникам гри стануть у пригоді їхні знання творів і теорії літератури, а також логіка, витримка, бажання перемогти. Давайте познайомимося з героями сьогоднішнього змагання!

(Учитель називає команди)

Учитель. Результат квесту залежатиме від підготовки команд-учасниць, від їхнього бойового настрою та зібраності, але не останню роль відіграватиме і її величність фортуна! Нехай вона буде однаково прихильна до всіх, а за правильністю й чесністю виконання завдань квесту простежить наше професійне журі.

Умови літературного квесту

Учитель. Кожна команда отримає маршрутний лист, у якому позначено ключові пункти, де ви повинні виконати завдання на літературну тему. Ці завдання дадуть вам змогу отримати певну кількість балів. Окрім того , на кожній станції ви будете отримувати ключові слова, із яких після проходження останнього пункту складете речення й презентуєте його. Залишається побажати командам проявити себе якнайкраще та заробити максимум балів! Отже, у добру путь!

Правила квесту

  1. Отримайте маршрутний лист і дізнайтеся, яким маршрутом будете пересуватися.
  2. Вирушаючи в подорож, не забувайте про правила вихованості й тактовне ставлення до своїх суперників.
  3. За виконання завдань ви отримуватимете бали.
  4. Застосовуйте під час виконання завдань усю вашу енергію та креативність! У вас усе вийде, рухайтесь далі й перемагайте!
  5. На виконання кожного із завдань не більше 10 хвилин.
  6. Проходьте станції в послідовності, вказаній у вашому маршрутному листі.
  7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, вона може виконати творче завдання, що дає змогу рухатися далі, але балів не отримує.
  8. Зразки творчих завдань:
  • Розказати уривки улюблених поезій
  • Заспівати улюблену пісню
  • Скласти коротку розповідь на запропоновану тему
  • Розіграти сценку
  • Назвати приказки, прислів’я (за тематичними групами)

 

Станція 1 «Теоретична»

 

Завдання 1. Дайте відповідь на запитання (максимальна кількість балів – 8)

  1. Що таке міф?
  2. Назвіть, чим казка відрізняється від міфу.
  3. Які види міфів ви знаєте.
  4. Назвіть якомога більше міфів.

Відповіді

  1. Розповідь, що виникла в давнину, ранній вид усної народної творчості, який передає уявлення стародавніх людей про світ.
  2. У казці – розповідається про звичайних людей, сприймається як вимисел розважально-повчального характеру; загальнодоступний, може доповнюватися. У міфі – розповідається про діяння богів і героїв. Сприймається як реальність, пояснює виникнення світу, його закони; сприймається як «таємне» знання.
  3. Про виникнення світу, народження богів, про фантастичні істоти, що втілювали різні природні явища:грім, блискавку, вогонь; про діяння богів, походження людей, героїв…

 

 

 

Станція «Практична»

 

Завдання 1.Вікторина «Так-Ні» (максимальна кількість балів – 10 )

  1. Прометея прикував до скелі Геракл.
  2. В долю Геракла втручалася Гера.
  3. Символом самозакоханості був Аїд.
  4. Кронос – батько Зевса.
  5. Деметра – богиня ворожнечі.
  6. Геракл здійснив 12 подвигів.
  7. Персефона – донька Деметри.
  8. Матеріал, з якого Дедал майстрував крила – це пір’я, глина, смола.
  9. Афродіта – дружина Зевса.
  10. Боги у грецькій міфології живуть на горі Олімп.

Завдання 2.За описом назвати персонажа. (максимальна кількість балів – 10)

      1. Сторож Аїда, собака з трьома головами та хвостом змії.

      2. Верховний бог у грецькій міфології.

      3. Він подарував людям вогонь.

      4.Бог, який був кульгавим.

      5. У нього були сандалії з крильцями.

      6.Він звільнив Прометея.

      7. Річка, якою померлі потрапляють до підземного царства.

      8. Він першим змайстрував крила і здійснив політ.

      9.Він закохався сам у себе і помер.

      10. Вони прикували Прометея до скелі.

Завдання 3.Вказати імена богів слов’янської міфології (максимальна кількість балів – 8)

     Бог сонця

     Бог грому і блискавки, покровитель хліборобства

     Бог скотарства

     Бог родючості

     Бог вітру

     Богиня шлюбу і кохання

     Богиня-захисниця всього живого на землі

     Богиня долі

Завдання 4. «Заселіть» Олімп. (максимальна кількість балів – 10)

Відповіді

1.    1.Ні. 2.Так. 3.Ні. 4.Так. 5.Ні. 5.Так. 7.Так. 8.Ні. 9.Ні. 10.Так

2.    1.Кербер. 2.Зевс. 3.Прометей. 4.Гефест. 5.Гермес. 6.Геракл.7.Стікс. 8.Дедал. 9.Нарцис. 10.Гефест, Сила, Влада

3.     Дажбог, Перун, Велес, Ярило, Стрибог, Лада, Берегиня, Макоша

 

 

Станція «Таємнича»

Завдання 1.Складіть частинки слів і прочитайте слова, так чи інакше пов’язані з Єгиптом. (максимальна кількість балів – 5)

Давнє віяло

Завдання 2.Відгадайте слово і поясніть значення(максимальна кількість балів – 18)

ЕТТУНФ,      УТН,      РЕПНУ,     ШУНІВ,      РГВСАО,      ХАБМРА, ЛРЯОИ,      ЕБГ,     АДІРН

Завдання 3.Продовжте ряд: (максимальна кількість балів – 8)

А) Ра, Тефнут…

Б) Ярило. Берегиня…

В) Брахма, Вішну…

Г) Зевс, Гера…

Відповіді

  1. Нефертіті, Клеопатра, Хеопс, мумія, піраміди.
  2. Теф нут, Нут, Перун, Вішну, Сврог, Брахма, Ярило, Геб, Індра.

 

Станція «Творча»

 

Завдання 1.Складіть власну поезію за поданими римами: (максимальна кількість балів – 8)

________________спокою

________________з тобою

________________служити

________________любити!

Завдання 2. Написати сенкан про Геракла, про Прометея. Пояснити, у чому схожість цих героїв. (максимальна кількість балів – 10)

Завдання 3. Складіть пазли з ілюстрацій. (максимальна кількість балів – 10)

Завдання 4.Складіть якомога більше слів з літер слова МІФОЛОГІЯ(максимальна кількість балів – по балу за слово)

 

 

Станція «Фотоательє»

Завдання 1. Назвати персонаж і твір, коротко розповісти про нього, вказати, якому народу належить (максимальна кількість балів – по два бали за кожного персонажа)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді

Слов’янська:  Перун, Ярило, Стрибог

Індійська:  Брахма, Ганеша, Вішну

Єгипетська:  Тефнут, Апоп. Нут і Геб

Грецька:  Прометей, Ікар, Геракл

Презентація командами речень, складених із ключових слів

Учитель. Отже, сьогодні ми з вами долучилися до надбань народної мудрості і наповнили скриньку тими знаннями, якими повинна володіти сучасна людина. Саме літературні твори допомагають нам у цьому.

Рефлексія

  • Вам сподобалося? Поділіться своїми враженнями від участі у квесті
  • Які завдання видалися найлегшими? А що викликало труднощі?
  • Хто з персонажів вивчених творів вартий наслідування?
  • Що із скриньки народної мудрості ви візьмете для себе?
  • (журі оголошує підсумки проведеного квесту)

Учитель . Бажаю вам, щоб скринька вашої мудрості завжди поповнювалася, щоб кожна хвилина не минала даремно, щоб ви були таким промінчиком сонця, який і світить, і зігріває, і від сяйва якого всім добре!

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
1190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку