Квест «У пошуках хімічних знань»
Учні вашого класу на уроці хімії перенеслися в минуле до стародавньої лабораторії легендарного алхіміка Алхіміченко. Пересуваючись містичними кімнатами, вони повинні пройти низку випробувань і головоломок, щоб отримати знання про основні хімічні концепції та зрештою повернутися в сьогодення.
Мета:
Перевірити знання учасників з теми «Кількість речовини".
Розвивати логічне мислення, математичні навички.
Розвивати вміння працювати в команді.
Учні вашого класу на уроці хімії перенеслися в минуле до стародавньої лабораторії легендарного алхіміка Алхіміченко. Пересуваючись містичними кімнатами, вони повинні пройти низку випробувань і головоломок, щоб отримати знання про основні хімічні концепції та зрештою повернутися в сьогодення.
Починаючи свою подорож, ви зіткнетеся з різними викликами та перешкодами, які перевірять ваші знання та навички з хімії. По дорозі ви зустрінете інших хіміків, як союзників, так і супротивників, які допомагатимуть або заважатимуть вам у ваших пошуках.
Ваша кінцева мета — розшифрувати підказки, розкрити таємниці стародавніх хімічних текстів і приготувати зілля, яке надасть силу вічної молодості та мудрості тому, хто його п’є. Але будьте обережні, адже небезпека підстерігає за кожним кутом, і лише найвправніший і обізнаний хімік досягне успіху в цьому квесті.
Чи готові ви прийняти виклик і розгадати таємницю хімічної головоломки? Нехай квест починається!
Завдання для квеста:
1.Є два гази, взяті за однакових умов: 10 л метану СН4 і 20 л хлору Cl2. В якому із них міститься більше молекул, а в якому — більше атомів і у скільки разів?
2. На одну шальку терезів поклали пісок (силіцій(IV) оксид) кількістю речовини 4 моль. Яку масу кухонної солі треба покласти на другу шальку терезів, щоб їх урівноважити?
3.Є дві колби однакового об'єму, які містять озон і кисень за однакових умов. Не виконуючи розрахунків, визначте чи однакову масу матимуть ці колби з газами. Чи буде однаковим число моль?
4.На терези помістили дві однакові колби й урівноважили їх. В одну колбу помістили 0,025 моль гелію. Яким об'ємом водню (н. у.) треба заповнити другу колбу, щоб рівновага не порушилася?
5.Відомо, що 324 г деякого металу містять 3 моль атомів цього металічного елемента. Визначте, що це за метал.
6.Сполука складається з Карбону й Гідрогену, їхні маси відносяться як 3:1. Виведіть формулу сполуки, назвіть її. Чи полетить кулька, заповнена цим газом? Чи можна цей газ збирати в колбу методом витіснення повітря?
7.У якій масі заліза міститься стільки ж атомів, скільки їх міститься в 21,6 г срібла?
8.Дві однакові колби заповнені за н. у. газами: киснем і невідомим газом. Маса кисню 8 г, а маса невідомого газу — 0,5 г. Обчисліть молярну масу невідомого газу, напишіть його формулу, якщо відомо, що він є простою речовиною й містить двохатомні молекули. Назвіть його. Який із двох газів можна збирати в колбу, перевернуту догори дном, а який — у колбу звичайним чином?
9.Густина газу А, що є простою речовиною і складається з двохатомних молекул, за н. у. дорівнює 1,43 г/л. Обчисліть молярну масу газу А й назвіть його.
10.Ми звикли говорити й чути вислови порожня чашка, порожня банка. Чи правильно це? Наскільки легшою є насправді порожня посудина об’ємом 3 л, яку після викачування повітря герметично закрили, від тієї, що стоїть у кімнаті відкритою (н.у.)?
11.Один газуватий вуглеводень CxH2x має відносну густину за гелієм 14, а другий газуватий вуглеводень CxH2x+2 має відносну густину за повітрям 2. Визначте формули цих речовин. Чи полетять догори дві повітряні кульки, якщо їх заповнити цими газами?
12.Маса газу А об'ємом 4 л дорівнює 7,5 г, а газу Б такого самого об'єму — 4,64 г. Який із газів важче?